Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan håndterer dere sinne? Og hvordan lærer dere barna deres å håndtere det? 
Jeg er en voksen dame som strever med temperamentet, og jobber mye med det. Men sinne er en vanskelig følelse! Er du trist kan du gråte, glad kan du le osv. du skjønner. Hva gjør du når du er sinna? 
Jeg prøver å lære barna mine at vi ikke slår, sparker, kaster eller skriker selv om vi er sinte. Men hva kan man gjøre? 

Anonymkode: 6dee8...601

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lov å være sint, men ikke fysik på noe hvis. Ikke rope og skrike så man skremmer. Man kan trekke seg unna å si at nå trenger jeg å være for meg selv. Så evt gå/spring deg en tur . 

Anonymkode: ca104...790

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Lov å være sint, men ikke fysik på noe hvis. Ikke rope og skrike så man skremmer. Man kan trekke seg unna å si at nå trenger jeg å være for meg selv. Så evt gå/spring deg en tur . 

Jeg gjør det, løper en del, går unna osv. Men barn kan ikke alltid gjøre det. De blir sinte på skolen, i friminutt, med venner og søsken. Hva kan de gjøre? 

Skrevet

Skrik i et håndkle på badet. Det hjelper meg. Gå unna før det bikker over

Anonymkode: 0bef3...0ad

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg gjør det, løper en del, går unna osv. Men barn kan ikke alltid gjøre det. De blir sinte på skolen, i friminutt, med venner og søsken. Hva kan de gjøre? 

Oppfordrer de til å bruke språket, prøv å sette ord på følelsene. Dette er noe vi burde vært mye flinkere til i barneoppdragelse, gi barna ett språk for vonde følelser. Vanskelig og noe man bør begynne med tidlig. Gjerne i bhg alder 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Skrik i et håndkle på badet. Det hjelper meg. Gå unna før det bikker over

Anonymkode: 0bef3...0ad

Jeg kan gjøre det. Men hvordan kan jeg lære 7åringen min å håndtere sinnet sitt? Han kan ikke alltid gå unna heller, det er ikke alltid rom for å ytre følelsene heller. Jeg syns det er vanskelig å lære barn å håndtere følelsene sine. Jeg har brukt 40år på å få det til selv (og lykkes ikke alltid). 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg kan gjøre det. Men hvordan kan jeg lære 7åringen min å håndtere sinnet sitt? Han kan ikke alltid gå unna heller, det er ikke alltid rom for å ytre følelsene heller. Jeg syns det er vanskelig å lære barn å håndtere følelsene sine. Jeg har brukt 40år på å få det til selv (og lykkes ikke alltid). 

Har du adhd? Man kan ofte fyre fort om man har adhd, og om du har det så er det ikke umulig at barnet ditt kan ha det. Bare en tanke. 
Ellers tenker jeg at det er viktig å snakke om følelsen sint i fredstid, når dere ikke er sint. Da er det lettere å finne ut sammen hva man kan gjøre når man blir sint. For noen barn kan en emoji av ulike følelser sint ansikt, glad osv. brukes til å snakke om de ulike følelsene. 
jeg jobber med røde og grønne tanker med barn jeg jobber med. Snakke om hver enkelt ansikt / følelse og snakk om hva dere kjenner i kroppen når man får sint følelsen. Hvor i kroppen kjenner man sinne, (pusten, magen bla.a) så kan dere snakke om hva en kan gjøre når man får røde tanker. (Sint) Sinne er normalt og alle kjenner på det. Det er en viktig følelse, men det er hvordan man møter følelsen som avgjør hvordan man håndterer den. 
Finn ut sammen med han om det er stress, sulten, varme/kulde, når han ikke finner tingene sine osv. da kan han bli kjent med hva som trigger sinnet. 

Anonymkode: 2ac6c...65b

Skrevet

Jeg banner høyt når jeg klikker. Naboen har sikkert hørt meg. 

Anonymkode: 22f52...7d0

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Har du adhd? Man kan ofte fyre fort om man har adhd, og om du har det så er det ikke umulig at barnet ditt kan ha det. Bare en tanke. 
Ellers tenker jeg at det er viktig å snakke om følelsen sint i fredstid, når dere ikke er sint. Da er det lettere å finne ut sammen hva man kan gjøre når man blir sint. For noen barn kan en emoji av ulike følelser sint ansikt, glad osv. brukes til å snakke om de ulike følelsene. 
jeg jobber med røde og grønne tanker med barn jeg jobber med. Snakke om hver enkelt ansikt / følelse og snakk om hva dere kjenner i kroppen når man får sint følelsen. Hvor i kroppen kjenner man sinne, (pusten, magen bla.a) så kan dere snakke om hva en kan gjøre når man får røde tanker. (Sint) Sinne er normalt og alle kjenner på det. Det er en viktig følelse, men det er hvordan man møter følelsen som avgjør hvordan man håndterer den. 
Finn ut sammen med han om det er stress, sulten, varme/kulde, når han ikke finner tingene sine osv. da kan han bli kjent med hva som trigger sinnet. 

Anonymkode: 2ac6c...65b

Tror ikke jeg har ADHD, har i alle fall aldri tenkt at det passet meg. 
Syns sinne er en vanskelig følelse, den er mindre akseptert i samfunnet og mer negativt på en måte. 
Det med å snakke om triggerne kan jeg prøve, jeg har ikke helt klart å kartlegge hans selv, utover at han blir lettere sint når han er sulten. 
Takk!

Skrevet

Forsøk Littsint appen 

Anonymkode: 8978d...719

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Forsøk Littsint appen 

Anonymkode: 8978d...719

Takk for fantastisk godt tips! Aldri hørt om, men her var det mye bra, tusen takk❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...