Gå til innhold

Hva er det med folk når de klarer gå ned i vekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Tipper du ikke har levd deler av livet i en kropp samfunnet forakter. Det er dehumaniserende, og det er ikke så rart at noen kan fremstå litt euforisk og nyfrelst etter å ha levd livet før og etter. Det er likevel mange ukritiske folk på some, opplever ikke at det er vanligere for folk som har gått ned i vekt. 

Anonymkode: fb650...14c

Nei, det stemmer at jeg ikke har det. Likevel er jeg da berettiget til å mene at folk som oppfører seg slik hi beskriver fremstår som ganske tåpelige. Voksne damer med filter og posering er tåpelig uansett vekt. Altså - de står jo helt fritt til å gjøre det, og andre står fritt til å mene at det er litt patetisk.

Og råd om kosthold kan man komme med hvis noen ber om det, helst ikke ellers. Nyfrelsre er slitsomme uansett hva det gjelder.

Anonymkode: 817c6...50a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Nei, det stemmer at jeg ikke har det. Likevel er jeg da berettiget til å mene at folk som oppfører seg slik hi beskriver fremstår som ganske tåpelige. Voksne damer med filter og posering er tåpelig uansett vekt. Altså - de står jo helt fritt til å gjøre det, og andre står fritt til å mene at det er litt patetisk.

Og råd om kosthold kan man komme med hvis noen ber om det, helst ikke ellers. Nyfrelsre er slitsomme uansett hva det gjelder.

Anonymkode: 817c6...50a

HI snakker om en person (regner med det er én og at hun overdriver) som skal selge produkter på SoMe og prøver å fremstille den harry måten hun gjør det på som et fellestrekk for «alle» eller «mange» tidligere overvektige.

Er det hun beskriver blodharry? Ja. Er det mer irriterende når noen som før har vært overvektig gjør det? Tydeligvis, om en alt har et problem med at de har gått ned i vekt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Å endre livsstil og ta ansvar for egen helse er fantastisk. 
Selfie med filter der man ser ut som om man er 20 (når man er 40) er teit. 
Virker som mange overvektige skal ta igjen for alle selfier de ikke har tatt pga dobbelthake og valker. 
Jeg liker folk pga deres personlighet, vekt er aldri en faktor. Men når tap av kilo bringer frem en narsissistisk tenåring må jeg revurdere om jeg liker de. 

Anonymkode: 3baa8...60e

Hvis dette er nok for deg, et voksent menneske, å slutte å like noen vil jeg påstå at det at du kutter dem ut kun er til glede for dem. Hvem i all verden trenger en ‘venn’ som forakter en?

Anonymkode: 80373...878

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Selfie med filter der man ser ut som om man er 20 (når man er 40) er teit

Selfie i speilet med med filter, og i hestepositur og trutmunn er noe av det dummeste jeg ser, uansett alder. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

HI snakker om en person (regner med det er én og at hun overdriver) som skal selge produkter på SoMe og prøver å fremstille den harry måten hun gjør det på som et fellestrekk for «alle» eller «mange» tidligere overvektige.

Er det hun beskriver blodharry? Ja. Er det mer irriterende når noen som før har vært overvektig gjør det? Tydeligvis, om en alt har et problem med at de har gått ned i vekt.

Problemet mitt er at de foreleser om sunt og variert kosthold som om de har gjort en unik oppdagelse. Og når de i tillegg skal selge noe som kan kurere alt i tillegg så blir det flaut. 
Jeg heier på sunn kropp, jeg heier på å leve et godt liv med seg selv, det handler ikke om hvordan disse ser ut. 
Mange mennesker kan og klarer å leve et balansert og sunt liv. Daglige statuser om hvor sunt det er å starte dagen med spiru-whats-its-name shake og nærmest påstå at vi er uvitende som IKKE tar vare på kroppen sånn og slik. 
Jeg har aldri slitt med vekt, men jeg føler ikke det er nødvendig å predike om kosthold. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hvis dette er nok for deg, et voksent menneske, å slutte å like noen vil jeg påstå at det at du kutter dem ut kun er til glede for dem. Hvem i all verden trenger en ‘venn’ som forakter en?

Har du aldri sluttet å like noe pga noe de gjør? 
Har du aldri «vokst fra en venn»?

Gratulerer til deg, må være deilig å stå på stedet hvil hele livet. 

Skrevet
Elizabeth skrev (2 timer siden):

Selfie i speilet med med filter, og i hestepositur og trutmunn er noe av det dummeste jeg ser, uansett alder. 

Hva er hestepositur?

Anonymkode: 391e7...256

Skrevet

Hva skjedde med respekt for andre mennesker her inne? Både i kommentarene i tråden her, og ellers. 
Når folk som har vært stor hele livet har klart å komme inn i en normal så betyr det veldig mye for de. At de velger å dele bilder og endelig føler seg fin og attraktiv er jo ikke spesielt rart. Ikke støter de noen, ikke er de ond og ikke plager de andre. De vil bare vise seg frem- og det er jo lov? Eller er janteloven for sterk? 
Hvis en ikke liker ting venner legger ut kan man scrolle videre. 
trutmunn var vel mer 2010. Ingen som holder på med det nå lengre. 

Anonymkode: 3b748...859

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hva skjedde med respekt for andre mennesker her inne? Både i kommentarene i tråden her, og ellers. 
Når folk som har vært stor hele livet har klart å komme inn i en normal så betyr det veldig mye for de. At de velger å dele bilder og endelig føler seg fin og attraktiv er jo ikke spesielt rart. Ikke støter de noen, ikke er de ond og ikke plager de andre. De vil bare vise seg frem- og det er jo lov? Eller er janteloven for sterk? 

100 % enig med deg.

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Hva er hestepositur?

Brødhuer som står som en hest gjør med frambena, gjerne i tights.

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 1.8.2025 den 13.37):

Er du misunnelig?

Slutt å dra misunnelseskortet hver gang noen stiller kritiske spørsmål. Det er ikke misunnelse selv om man er uenig i andres valg. 

Anonymkode: 7d898...e00

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det er jeg helt enig i, men jeg skjønner likevel at det kan bli mye når noen poster fryktelig mange bilder og reklamerer veldig for sin slankemetode. Da er det lurt å putte dem på pause en stund, sannsynligvis er det snakk om en fase som snart går over.

Anonymkode: e3512...23e

Skrevet

Problemet mitt er at de foreleser om sunt og variert kosthold som om de har gjort en unik oppdagelse. Og når de i tillegg skal selge noe som kan kurere alt i tillegg så blir det flaut. 
Jeg heier på sunn kropp, jeg heier på å leve et godt liv med seg selv, det handler ikke om hvordan disse ser ut. 
Mange mennesker kan og klarer å leve et balansert og sunt liv. Daglige statuser om hvor sunt det er å starte dagen med spiru-whats-its-name shake og nærmest påstå at vi er uvitende som IKKE tar vare på kroppen sånn og slik. 
Jeg har aldri slitt med vekt, men jeg føler ikke det er nødvendig å predike om kosthold. 

Flaut? Hvorfor bryr du deg om hva som er flaut for andre?

Har du aldri sluttet å like noe pga noe de gjør? 
Har du aldri «vokst fra en venn»?

Gratulerer til deg, må være deilig å stå på stedet hvil hele livet. 

Jeg kommer ikke på noen jeg har sluttet å like av mine venner, nei. Tabbekvoten er ganske høy i vår vennekrets, vi er glade i hverandre og vil hverandre vel. Om noen gjør noe jeg tenker er litt dumt, så prøver jeg å tenke at jeg ikke er helt perfekt, jeg heller. 

Å vokse fra hverandre er en helt annen ting, som sjelden er basert på kun en hendelse. 

Om du tenker at det er fremgang i livet å kutte venner pga slike bagateller så er du og jeg svært forskjellige. 

Skrevet

Etter å ha lest hi sitt innlegg forstår jeg at jeg aldri bør legge ut bilde av meg selv når det er sommer. Jeg har gått med 38 kg, og tas det ett bilde av meg i singlet så stikker kragebeina mine frem uten at jeg prøver å fremheve de i det hele tatt. På den andre siden så er jeg ikke venner med mennesker med hi sin holdning så jeg er vel trygg selvom det skulle bli lagt ut ett bilde som viser kragebeina mine.

Anonymkode: e0b24...222

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Etter å ha lest hi sitt innlegg forstår jeg at jeg aldri bør legge ut bilde av meg selv når det er sommer. Jeg har gått med 38 kg, og tas det ett bilde av meg i singlet så stikker kragebeina mine frem uten at jeg prøver å fremheve de i det hele tatt. På den andre siden så er jeg ikke venner med mennesker med hi sin holdning så jeg er vel trygg selvom det skulle bli lagt ut ett bilde som viser kragebeina mine.

Anonymkode: e0b24...222

Regner med du skjønner forskjellen?

Anonymkode: 7d898...e00

Skrevet
Elizabeth skrev (På 2.8.2025 den 11.43):

Hestepositur😂😂Hvordan ser det ut?

Anonymkode: 3c805...6ac

Skrevet
Elizabeth skrev (På 2.8.2025 den 11.43):

Haha, jeg vet hva du mener. Kan jeg stjele uttrykket ditt? Spot on 😂

Anonymkode: e16a8...4cb

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Haha, jeg vet hva du mener. Kan jeg stjele uttrykket ditt? Spot on 😂

Visst kan du det. 

Anonymkode: bac82...87e

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Visst kan du det. 

Anonymkode: bac82...87e

Visst kan du det. 

Skrevet
Elizabeth skrev (30 minutter siden):

Visst kan du det. 

Fantastisk. På nivå med jesus i enga 👏🏻👏🏻

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...