Anonym bruker Skrevet 1. august #1 Skrevet 1. august Naturligvis med some og litt mer kontakter enn tidligere så har man tilgang til mer hverdagslig informasjon. Jeg har tre damer i mitt nettverk som har gått ned mye i vekt. Jeg applauderer at de har tatt tak i livet. Men ærlig talt, alle bilder de deler?? Med kloke ord om hvordan de spiser og alle kloke valg de tar? Bilder fra stranda osv. De poserer og vrikker og vrir, selfie med filter (selvsagt) der de sitter slik at kragebein stikker frem, se på meg, er så tynn at beina stikker ut. Det er pinlig når voksne damer daglig deler selfie med filter og posering der man ser beinete skuldre stikke frem. Ingen deler selfie daglig med visdomsord om å spise naturlig mat, veit dere hva, jeg har siden jeg var barn skjønt at sunn mat hver dag og søt mat i helger er standarden Du trenger ikke dele bilder av herbalife Shaken din og fortelle hvor næringsrik den er. Jeg heier på å ta tak i egen helse, men sorry, du er ikke blitt såååå fin at vi trenger en daglig selfie av deg. Det er bare flaut når du deler hvor viktig det er å bevege seg. Tykke mennesker som er blitt tynne, eller tynnere er som nyfrelste fanatikere som tror deres budskap er nytenkning. At dere ikke skjønner det før dere er 40+ betyr ikke at dere må spre det glade budskap. Flott dere har skjønt det vi andre har skjønt hele livet. Du trenger ikke omvende oss!!! Anonymkode: 3baa8...60e
Anonym bruker Skrevet 1. august #2 Skrevet 1. august Haha, skjønner at dette blir litt mye 😆 Bare husk, det er myntet på andre overvektige, ikke deg, og så går det fint å mute folk i en periode. Anonymkode: e3512...23e
Anonym bruker Skrevet 1. august #3 Skrevet 1. august Litt flaut dette innlegget også. Tenk litt mindre på hva andre gjør og pass på deg sjæl. Anonymkode: d15c6...2ca
Anonym bruker Skrevet 1. august #5 Skrevet 1. august Anonym bruker skrev (1 time siden): Litt flaut dette innlegget også. Tenk litt mindre på hva andre gjør og pass på deg sjæl. Anonymkode: d15c6...2ca Hvis man ikke skal tenke på hva andre gjør og er man ikke på some. Some er r jo tuftet på hva gjør du nå. Poenget er…. Samme tematikk hver dag, som om man har gjort en oppdagelse er sosialt selvmord. Anonymkode: 3baa8...60e
Anonym bruker Skrevet 1. august #6 Skrevet 1. august Anonym bruker skrev (1 time siden): Er du misunnelig? Anonymkode: fb650...14c Hvorfor skulle jeg være misunnelig på noen som driver slik?? Anonymkode: 3baa8...60e
Anonym bruker Skrevet 1. august #7 Skrevet 1. august Anonym bruker skrev (1 time siden): Haha, skjønner at dette blir litt mye 😆 Bare husk, det er myntet på andre overvektige, ikke deg, og så går det fint å mute folk i en periode. Anonymkode: e3512...23e De er muta, en er sletta. Jeg tror ikke det er ment for andre overktige, hun ene er blitt herbalife konsulent. Fordi herbalife og en av shakene deres kan kurere IBS åpenbart. Denne er for tynne og tykke. 🤷🏻♀️ Fordi herbalife redder liv. Gud bedre meg liksom. Anonymkode: 3baa8...60e
Anonym bruker Skrevet 1. august #8 Skrevet 1. august Jøss, aldri opplevd. Jeg har selv gått ned ganske mye, 25 kg, men det vil jeg overhodet ikke ha noe fokus på. For meg er kropp en skam, jeg skammer meg over å ha blitt overvektig og nå som jeg har gått ned i vekt vil jeg overhodet ikke bli minnet om den perioden jeg var overvektig. Så kroppen min skjules for det meste bak klær, og snakkes aldri om. Anonymkode: d6034...ef3
Anonym bruker Skrevet 1. august #9 Skrevet 1. august Anonym bruker skrev (51 minutter siden): Jøss, aldri opplevd. Jeg har selv gått ned ganske mye, 25 kg, men det vil jeg overhodet ikke ha noe fokus på. For meg er kropp en skam, jeg skammer meg over å ha blitt overvektig og nå som jeg har gått ned i vekt vil jeg overhodet ikke bli minnet om den perioden jeg var overvektig. Så kroppen min skjules for det meste bak klær, og snakkes aldri om. Anonymkode: d6034...ef3 Å endre livsstil og ta ansvar for egen helse er fantastisk. Selfie med filter der man ser ut som om man er 20 (når man er 40) er teit. Virker som mange overvektige skal ta igjen for alle selfier de ikke har tatt pga dobbelthake og valker. Jeg liker folk pga deres personlighet, vekt er aldri en faktor. Men når tap av kilo bringer frem en narsissistisk tenåring må jeg revurdere om jeg liker de. Anonymkode: 3baa8...60e
Anonym bruker Skrevet 1. august #10 Skrevet 1. august Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Å endre livsstil og ta ansvar for egen helse er fantastisk. Selfie med filter der man ser ut som om man er 20 (når man er 40) er teit. Virker som mange overvektige skal ta igjen for alle selfier de ikke har tatt pga dobbelthake og valker. Jeg liker folk pga deres personlighet, vekt er aldri en faktor. Men når tap av kilo bringer frem en narsissistisk tenåring må jeg revurdere om jeg liker de. Anonymkode: 3baa8...60e Uff, du er han lnedlatende tone mot overvektige. Anonymkode: 391e7...256
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 1. august #11 Skrevet 1. august Hvis en venninne endelig kose seg på stranden i bikini og snapper stolt og glad til meg så skal jeg ta det i mot hver eneste dag. Jeg hadde unnet henne den gleden. Selvsagt.
Anonym bruker Skrevet 1. august #12 Skrevet 1. august mamma til adhd gutt<3 skrev (4 minutter siden): Hvis en venninne endelig kose seg på stranden i bikini og snapper stolt og glad til meg så skal jeg ta det i mot hver eneste dag. Jeg hadde unnet henne den gleden. Selvsagt. Hvorfor kan hun ikke snappe fra stranden som overvektig? Det er holdninger som dine som skaper disse monstrene. De må ha bikinikropp for å snappe. Å få en selfie fra en god venn uansett vekt er hyggelig. Du mener det er en glede å kunne ta bilder av seg selv når man ikke er feit, deg om det! Anonymkode: 3baa8...60e
Anonym bruker Skrevet 1. august #13 Skrevet 1. august Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Hvorfor kan hun ikke snappe fra stranden som overvektig? Det er holdninger som dine som skaper disse monstrene. De må ha bikinikropp for å snappe. Å få en selfie fra en god venn uansett vekt er hyggelig. Du mener det er en glede å kunne ta bilder av seg selv når man ikke er feit, deg om det! Anonymkode: 3baa8...60e Du må lese innlegget du siterer en gang til, for du misforstår veldig hva hun skriver. Anonymkode: 391e7...256
Anonym bruker Skrevet 1. august #14 Skrevet 1. august Bitter og sjalu much HI? Anonymkode: 10712...39d
Anonym bruker Skrevet 1. august #15 Skrevet 1. august Jeg må føye til kjempe bra at de tar grep om en sunnere livsstil, men når man er 45 ++ så er det ikke fint og være undervektig og hjelper virkelig ikke med ihjel solet hud i tillegg. Jeg har vært en av de som har vært ekstremt brun, men har innsett at det ser ikke heldig ut på meg. Så i år har jeg sittet under parasollen og bare nyter god været. Anonymkode: 80bcf...db5
Anonym bruker Skrevet 1. august #16 Skrevet 1. august Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Jeg må føye til kjempe bra at de tar grep om en sunnere livsstil, men når man er 45 ++ så er det ikke fint og være undervektig og hjelper virkelig ikke med ihjel solet hud i tillegg. Jeg har vært en av de som har vært ekstremt brun, men har innsett at det ser ikke heldig ut på meg. Så i år har jeg sittet under parasollen og bare nyter god været. Anonymkode: 80bcf...db5 Jeg er 46 år, 168 cm høy og veier 50-51 kilo. Vet du uten å ha sett meg at jeg ikke er fin? Og når hadde jeg vært fin? 62 kilo? 73? Men kanskje ikke 85? Hvor snever er skalaen? Anonymkode: d15c6...2ca
Anonym bruker Skrevet 1. august #17 Skrevet 1. august Alle visdomsord i some er megakleint. Og alle som skal forkynne det vi andre har visst om mat og kosthold hele livet er bare flaut. Og nei, jeg er overhodet ikke misunnelig på noen. Er heller ikke i nærheten av overvektig om det skulle han noen relevans, men heller flau på deres vegne... Anonymkode: 7d01e...f75
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 1. august #18 Skrevet 1. august Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvorfor kan hun ikke snappe fra stranden som overvektig? Det er holdninger som dine som skaper disse monstrene. De må ha bikinikropp for å snappe. Å få en selfie fra en god venn uansett vekt er hyggelig. Du mener det er en glede å kunne ta bilder av seg selv når man ikke er feit, deg om det! Anonymkode: 3baa8...60e Jeg mener at jeg hadde heiet på henne hvis hun etter vektnedgang ville snappe og endelig likte seg selv. Ikke noe annet enn at jeg unner henne og være fornøyd med egen kropp.
Anonym bruker Skrevet 1. august #19 Skrevet 1. august Anonym bruker skrev (4 timer siden): Naturligvis med some og litt mer kontakter enn tidligere så har man tilgang til mer hverdagslig informasjon. Jeg har tre damer i mitt nettverk som har gått ned mye i vekt. Jeg applauderer at de har tatt tak i livet. Men ærlig talt, alle bilder de deler?? Med kloke ord om hvordan de spiser og alle kloke valg de tar? Bilder fra stranda osv. De poserer og vrikker og vrir, selfie med filter (selvsagt) der de sitter slik at kragebein stikker frem, se på meg, er så tynn at beina stikker ut. Det er pinlig når voksne damer daglig deler selfie med filter og posering der man ser beinete skuldre stikke frem. Ingen deler selfie daglig med visdomsord om å spise naturlig mat, veit dere hva, jeg har siden jeg var barn skjønt at sunn mat hver dag og søt mat i helger er standarden Du trenger ikke dele bilder av herbalife Shaken din og fortelle hvor næringsrik den er. Jeg heier på å ta tak i egen helse, men sorry, du er ikke blitt såååå fin at vi trenger en daglig selfie av deg. Det er bare flaut når du deler hvor viktig det er å bevege seg. Tykke mennesker som er blitt tynne, eller tynnere er som nyfrelste fanatikere som tror deres budskap er nytenkning. At dere ikke skjønner det før dere er 40+ betyr ikke at dere må spre det glade budskap. Flott dere har skjønt det vi andre har skjønt hele livet. Du trenger ikke omvende oss!!! Anonymkode: 3baa8...60e 😂😂 Jeg digger frustrasjonen din, for ja! Gjett om jeg kjenner meg igjen! Skroller videre og tenker det her får noen andre ta seg bryet med å gi oppmerksomheten 😬 Anonymkode: e16a8...4cb
Anonym bruker Skrevet 1. august #20 Skrevet 1. august Jeg har vært naturlig slank hele livet, og spiser normalt og trener lite. teit å dele så mye kropp på sosiale medier uansett str synes jeg Anonymkode: 3b748...859
Anonym bruker Skrevet 1. august #21 Skrevet 1. august Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg er 46 år, 168 cm høy og veier 50-51 kilo. Vet du uten å ha sett meg at jeg ikke er fin? Og når hadde jeg vært fin? 62 kilo? 73? Men kanskje ikke 85? Hvor snever er skalaen? Anonymkode: d15c6...2ca Du er undervektig så om du har slanket deg såpass mye trenger du kanskje hjelp? Anonymkode: 80bcf...db5
Anonym bruker Skrevet 1. august #22 Skrevet 1. august Anonym bruker skrev (1 time siden): Alle visdomsord i some er megakleint. Og alle som skal forkynne det vi andre har visst om mat og kosthold hele livet er bare flaut. Og nei, jeg er overhodet ikke misunnelig på noen. Er heller ikke i nærheten av overvektig om det skulle han noen relevans, men heller flau på deres vegne... Anonymkode: 7d01e...f75 Det er få som vet så mye om mat og kosthold som en som har vært overvektig store deler av livet. Oftest har en prøvd alt, og kroppen motsetter seg lavere vekt med flere mekanismer for hver gang en går ned og opp igjen. Jeg kan trøste deg med at OM din bekjente har gått ned med Herbalife, så vil hun med ekstremt stor sannsynlighet gå opp igjen. Å vedlikeholde et betydelig vekttap krever ekstremt mye mer enn å opprettholde en tilsvarende vekt om en aldri har vært vesentlig større, derfor klarer nesten ingen det. Dette er godt dokumentert med forskning. Det er mange harry kjerringer som gjør tilsvarende på nett som ikke er vektrelatert. Om du har flere damer som dette på some, tipper jeg at du også har en del som deler på samme måte uten at det handler om vekt, for det handler om miljø og klasse. Hvorfor irriterer ikke de deg? Potensiell forklaringsmodell som også er godt dokumentert; vi mennesker liker å føle oss bedre enn andre. Fedme er en av de mest stigmatiserende trekkene et menneske kan ha, for slanke mennesker kan forakten mot fedme føles som bekreftelse på at de selv er bedre. Det er ikke så hyggelig for en som har opplevd seg selv som vinneren å få denne sosiale maktbalansen endret. Plutselig skal den feite venninna ha samme sosiale kapital som en selv? Hvem er du da? Det er vanlig å bli opprørt over det og da må en finne andre måter å sette på plass personer en mener skal være under en selv i hierarkiet. «Hun er ikke egentlig tynn/like verdifull som oss altså, for hun har jukset med Herballife, ozempic eller slankeoperasjon». «Se som hun skryter av å ha slanka seg på SoMe a, så patetisk». Det er også årsaken til at mange tynne kvinner som har fått kommentarer fra folk som syns de bør få høre at de er «for tynne» i stedet for å ta et oppgjør med kroppsfokuset prøver å rette fokuset mot overvektige (som de opplever at fortjener å bli kommentert, for de er jo faktisk feite). Anonymkode: fb650...14c
Anonym bruker Skrevet 1. august #23 Skrevet 1. august Anonym bruker skrev (1 time siden): Du er undervektig så om du har slanket deg såpass mye trenger du kanskje hjelp? Anonymkode: 80bcf...db5 Vet ikke hva jeg skulle hatt hjelp til. Jeg har vært sånn hele livet. God form, aldri syk. Anonymkode: d15c6...2ca
Anonym bruker Skrevet 1. august #24 Skrevet 1. august mamma til adhd gutt<3 skrev (2 timer siden): Jeg mener at jeg hadde heiet på henne hvis hun etter vektnedgang ville snappe og endelig likte seg selv. Ikke noe annet enn at jeg unner henne og være fornøyd med egen kropp. Men nå var der vel ikke det å være fornøyd med egen kropp som hi kritiserte heller, var det vel? Jeg er også fornøyd med egen kropp, men jeg holder ikke på sånn som hi beskriver. Leste du hi i det hele tatt før du svarte? Anonymkode: 817c6...50a
Anonym bruker Skrevet 1. august #25 Skrevet 1. august Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Men nå var der vel ikke det å være fornøyd med egen kropp som hi kritiserte heller, var det vel? Jeg er også fornøyd med egen kropp, men jeg holder ikke på sånn som hi beskriver. Leste du hi i det hele tatt før du svarte? Anonymkode: 817c6...50a Tipper du ikke har levd deler av livet i en kropp samfunnet forakter. Det er dehumaniserende, og det er ikke så rart at noen kan fremstå litt euforisk og nyfrelst etter å ha levd livet før og etter. Det er likevel mange ukritiske folk på some, opplever ikke at det er vanligere for folk som har gått ned i vekt. Anonymkode: fb650...14c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå