Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Iiiiik skrev (7 timer siden):

Dette synes jeg er utrolig dumt. Tenker du at når man først har tråkka galt én gang, så er løpet kjørt? Hvis en ungdom fengsles én gang, da er han dømt til et liv med kriminalitet? Hvis man styres av dårlige verdier, så kan ikke verdiene endres? Jeg er helt uenig. Dermed mener jeg også at det spiller en rolle hvilke reaksjoner kriminelle ungdom får. Både den enkelte og samfunnet er jo tjent med at fengsel også har en rehabiliterende funksjon. Å fjernes fra gjengen sin kan i beste fall gi mulighet til en ny start, det oppnår man ikke ved at en 15-åring soner sammen med barka vanekriminelle.

Danmark senka den kriminelle lavalderen, men hevet den igjen etter bare halvannet år. Anbefaler både Sylvi og dere andre til å lese dere opp på erfaringene danskene gjorde seg. 

Ut i fra det jeg skriver, som du svarer på: Tror DU jeg mener at folk som har havna i fengsel ikke kan rehabiliteres?

Anonymkode: 6efe5...cab

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (På 31.7.2025 den 0.46):

Ang stortingsvalget synes jeg det er vanskelig å vite hva man skal stemme. 

Valget er enkelt, om du er norsk og bor i Norge. Ap og Høyre er opptatt av utenrikspolitikk. Norge er for lite for dem.

De fleste burde ikke akseptere at vi har uendelig med penger å sende ut av landet samtidig som kassa er bunnskrapt i lokale Norge. Vi har ikke en gang råd til å bygge skikkelige og sikre veier. Det må settes en stopper for de latterlige budsjettene politikerne setter opp. Hvem er det egentlig som betaler skatt i dette landet? 

Eneste partiet som faktisk prioriterer Norge og nordmenn, er Frp. Det burde være ganske opplagt for en norsk politiker at du løser problemene hjemme først. Saken under er helt typisk, for hele Norge. Vi har ikke penger til å bygge eget land. Bare andres.

https://www.nrk.no/mr/ingeborg-sletta-pa-sogge-i-isterdalen-fryktar-trafikken-fra-trollstigen-1.17501694

Anonymkode: 191a5...736

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Valget er enkelt, om du er norsk og bor i Norge. Ap og Høyre er opptatt av utenrikspolitikk. Norge er for lite for dem.

De fleste burde ikke akseptere at vi har uendelig med penger å sende ut av landet samtidig som kassa er bunnskrapt i lokale Norge. Vi har ikke en gang råd til å bygge skikkelige og sikre veier. Det må settes en stopper for de latterlige budsjettene politikerne setter opp. Hvem er det egentlig som betaler skatt i dette landet? 

Eneste partiet som faktisk prioriterer Norge og nordmenn, er Frp. Det burde være ganske opplagt for en norsk politiker at du løser problemene hjemme først. Saken under er helt typisk, for hele Norge. Vi har ikke penger til å bygge eget land. Bare andres.

https://www.nrk.no/mr/ingeborg-sletta-pa-sogge-i-isterdalen-fryktar-trafikken-fra-trollstigen-1.17501694

Anonymkode: 191a5...736

Dette👌

Anonymkode: e4018...54f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...