Anonym bruker Skrevet 4. august #76 Skrevet 4. august Iiiiik skrev (7 timer siden): Dette synes jeg er utrolig dumt. Tenker du at når man først har tråkka galt én gang, så er løpet kjørt? Hvis en ungdom fengsles én gang, da er han dømt til et liv med kriminalitet? Hvis man styres av dårlige verdier, så kan ikke verdiene endres? Jeg er helt uenig. Dermed mener jeg også at det spiller en rolle hvilke reaksjoner kriminelle ungdom får. Både den enkelte og samfunnet er jo tjent med at fengsel også har en rehabiliterende funksjon. Å fjernes fra gjengen sin kan i beste fall gi mulighet til en ny start, det oppnår man ikke ved at en 15-åring soner sammen med barka vanekriminelle. Danmark senka den kriminelle lavalderen, men hevet den igjen etter bare halvannet år. Anbefaler både Sylvi og dere andre til å lese dere opp på erfaringene danskene gjorde seg. Ut i fra det jeg skriver, som du svarer på: Tror DU jeg mener at folk som har havna i fengsel ikke kan rehabiliteres? Anonymkode: 6efe5...cab
Anonym bruker Skrevet 4. august #77 Skrevet 4. august Anonym bruker skrev (På 31.7.2025 den 0.46): Ang stortingsvalget synes jeg det er vanskelig å vite hva man skal stemme. Valget er enkelt, om du er norsk og bor i Norge. Ap og Høyre er opptatt av utenrikspolitikk. Norge er for lite for dem. De fleste burde ikke akseptere at vi har uendelig med penger å sende ut av landet samtidig som kassa er bunnskrapt i lokale Norge. Vi har ikke en gang råd til å bygge skikkelige og sikre veier. Det må settes en stopper for de latterlige budsjettene politikerne setter opp. Hvem er det egentlig som betaler skatt i dette landet? Eneste partiet som faktisk prioriterer Norge og nordmenn, er Frp. Det burde være ganske opplagt for en norsk politiker at du løser problemene hjemme først. Saken under er helt typisk, for hele Norge. Vi har ikke penger til å bygge eget land. Bare andres. https://www.nrk.no/mr/ingeborg-sletta-pa-sogge-i-isterdalen-fryktar-trafikken-fra-trollstigen-1.17501694 Anonymkode: 191a5...736
Anonym bruker Skrevet 4. august #78 Skrevet 4. august Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Valget er enkelt, om du er norsk og bor i Norge. Ap og Høyre er opptatt av utenrikspolitikk. Norge er for lite for dem. De fleste burde ikke akseptere at vi har uendelig med penger å sende ut av landet samtidig som kassa er bunnskrapt i lokale Norge. Vi har ikke en gang råd til å bygge skikkelige og sikre veier. Det må settes en stopper for de latterlige budsjettene politikerne setter opp. Hvem er det egentlig som betaler skatt i dette landet? Eneste partiet som faktisk prioriterer Norge og nordmenn, er Frp. Det burde være ganske opplagt for en norsk politiker at du løser problemene hjemme først. Saken under er helt typisk, for hele Norge. Vi har ikke penger til å bygge eget land. Bare andres. https://www.nrk.no/mr/ingeborg-sletta-pa-sogge-i-isterdalen-fryktar-trafikken-fra-trollstigen-1.17501694 Anonymkode: 191a5...736 Dette👌 Anonymkode: e4018...54f
Anonym bruker Skrevet 3. september #79 Skrevet 3. september Stoltenberg vinner valget lett. Ap følger med på lasset. Trist at velgerne som hører venstresiden til skal være så enkle at de er opptatte av trynefaktor. Anonymkode: 191a5...736
Anonym bruker Skrevet 3. september #80 Skrevet 3. september Anonym bruker skrev (1 time siden): Stoltenberg vinner valget lett. Ap følger med på lasset. Trist at velgerne som hører venstresiden til skal være så enkle at de er opptatte av trynefaktor. Anonymkode: 191a5...736 Verre med FrPerene som sluker Sylvis enkle løsninger på komplekse problemstillinger. Krysser fingrene for at Ap gjør et bra valg og ikke minst at KrF med den usle og ekle partilederen dukker under sperregrensen. Og som alltid at FrP får så lite oppslutning som mulig. Anonymkode: 1d42f...312
Anonym bruker Skrevet 3. september #81 Skrevet 3. september Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Verre med FrPerene som sluker Sylvis enkle løsninger på komplekse problemstillinger. Krysser fingrene for at Ap gjør et bra valg og ikke minst at KrF med den usle og ekle partilederen dukker under sperregrensen. Og som alltid at FrP får så lite oppslutning som mulig. Anonymkode: 1d42f...312 Du gikk fem på du... Å rakke ned på de du ikke liker for deres utseende er ikke stort bedre enn å hevde at du liker de du liker på grunn av deres utseende og ikke politikken sin. Kommentaren du svarte var ute etter å provosere. Du lot vedkommende styre deg, ha full kontroll på deg og følelsene dine. Dessverre. 😕 Anonymkode: 5dbad...b95
Anonym bruker Skrevet 3. september #82 Skrevet 3. september Har lyst å stemme Norgesdemokratene i år, men redd de blir for små. Så blir nok Frp selv om de er for svake i retorikken sin Anonymkode: 6e969...af2
Anonym bruker Skrevet 3. september #83 Skrevet 3. september Mon tro hvor lenge denne får stå før en nickbruker får anfall 😆 Anonymkode: 839e0...851
Anonym bruker Skrevet 3. september #84 Skrevet 3. september Anonym bruker skrev (59 minutter siden): Verre med FrPerene som sluker Sylvis enkle løsninger på komplekse problemstillinger. Krysser fingrene for at Ap gjør et bra valg og ikke minst at KrF med den usle og ekle partilederen dukker under sperregrensen. Og som alltid at FrP får så lite oppslutning som mulig. Anonymkode: 1d42f...312 En del av de er konkrete. Frikort inntil 150 000. Påvirker direkte mine ungdom som studerer og er på vei inn i voksenlivet. Samme løsning som barnehageforliket for eldreomsorg, ja, jeg bor i en kommune med plassmangel i dag og foreldre som begynner å bli gamle. Denne løsningen reddet oss med barnehageplass da våre var små, det var ikke plass i det offentlige. Makspris på strøm. Mye bedre løsning enn norgespris. Kommunen vår ligger langs oslofjorden, FrP er eneste av de tre store partiene som mener staten skal ta en del av regningen for dette. Så får du kalle det enkel løsning om du vil. Alt dette påvirker i hvert fall min økonomi og det rundt meg. Arbeiderpartier fremstår fullstendig handlingslammet, kommer med den elendige løsningen på strøm 4 år etter det hele startet. Jeg lar meg ikke overbevise når appellen de runder av med handler mer om hva som er feil med FrP enn hva de selv står for. Det er ikke lederskap. Anonymkode: 8d4b1...c87
Anonym bruker Skrevet 3. september #85 Skrevet 3. september Anonym bruker skrev (1 time siden): Verre med FrPerene som sluker Sylvis enkle løsninger på komplekse problemstillinger. Krysser fingrene for at Ap gjør et bra valg og ikke minst at KrF med den usle og ekle partilederen dukker under sperregrensen. Og som alltid at FrP får så lite oppslutning som mulig. Anonymkode: 1d42f...312 Haha, som å høre Støre og Stoltenberg i kor. De vil jo få alt til å se ut som rakettforskning. Løsningen på enorm offentlig sløsing er veldig enkel, om en bare vil. Det er Ap som har gjort alt komplisert. De skatter alle i hjel, og pumper liv i oss med trygd. Tenk om vi kunne fått pengene våre selv heller, da hadde vi ikke trengt alle de tullete reglene som veldig få klarer å sette seg inn i. Rettferdig hadde det blitt også. Anonymkode: 191a5...736
Anonym bruker Skrevet 3. september #86 Skrevet 3. september Anonym bruker skrev (1 time siden): Du gikk fem på du... Å rakke ned på de du ikke liker for deres utseende er ikke stort bedre enn å hevde at du liker de du liker på grunn av deres utseende og ikke politikken sin. Kommentaren du svarte var ute etter å provosere. Du lot vedkommende styre deg, ha full kontroll på deg og følelsene dine. Dessverre. 😕 Anonymkode: 5dbad...b95 Jeg har ikke rakket ned på noens utseende. Han har ekle og usle meninger. Den kvalmeste konservatismen som skryter på seg å være opptatt av verdier, men bare om du er A4. Anonymkode: 1d42f...312
Anonym bruker Skrevet 3. september #87 Skrevet 3. september pele skrev (På 31.7.2025 den 9.56): FrP vil forebygge pluss ta tak der alt er helt ute av kontroll. F.eks. er det ikkje hjelp i 15 minutter mer lesetid for alle når de har elever helt ute av kontroll. Når det vedvarer må de elevene få tilpasset opplegg. Det kan vere på området til skolen. ASK Alternativ skolekvardag er et opplegg der en elever er med en lærer alene mykje av dagen. Eleven tilhører en klasse og er med dei på det som fungere. F eks i gym og i noen fag. Er ofte med klassen i friminuttene. Jeg nekter å tro på at frp går tingt inn i forebyggende tiltak. Vet du hvorfor? Fordi man aldri får se resultater kjapt av forebyggende tiltak. Det er ressurskrevende og vil ikke være synlig før etter noen år, kanskje. Anonymkode: 1eac0...80f
Anonym bruker Skrevet 3. september #88 Skrevet 3. september Anonym bruker skrev (2 timer siden): Har lyst å stemme Norgesdemokratene i år, men redd de blir for små. Så blir nok Frp selv om de er for svake i retorikken sin Anonymkode: 6e969...af2 Jeg har alt bestemt meg for å stemme på de ved neste kommunevalg. Anonymkode: 4963f...ec3
Anonym bruker Skrevet 3. september #89 Skrevet 3. september Jeg stemte en gang på Ap, det var da Jagland var leder i partiet, og Yngve Haagensen var leder for LO. Det var flotte og ærlige folk. Så tok den kyniske maktsyken til Gro Harlem Brundtland over. Jagland ble skjøvet ut fordi han var for ærlig og trivelig. Stoltenberg er Brundtlands yndling og elev. Veldig smilende og blid til de som er innafor, arrogant og kynisk til alle som har "feil" meninger. Herfra og til evigheten blir det Frp. Mye merkelig i det partiet, fordi der får en lov til å mene hva en vil, så lenge frihet er et bærende prinsipp. Det er slik jeg vil det skal være, da har demokratiet og folket en stemme. Anonymkode: 191a5...736
Anonym bruker Skrevet 3. september #90 Skrevet 3. september 3 minutes ago, Anonym bruker said: Jeg har alt bestemt meg for å stemme på de ved neste kommunevalg. Anonymkode: 4963f...ec3 Ved kommunevalget bliir det ND Anonymkode: 6e969...af2
Anonym bruker Skrevet 3. september #91 Skrevet 3. september Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Ved kommunevalget bliir det ND Anonymkode: 6e969...af2 Det tenker jeg også, der kan de komme til sin rett. ND er virkelig folkets røst. De har et program som stemmer veldig med akkurat det som bekymrer folk, folket på gata. Anonymkode: 191a5...736
Anonym bruker Skrevet 3. september #92 Skrevet 3. september Anonym bruker skrev (2 timer siden): Har lyst å stemme Norgesdemokratene i år, men redd de blir for små. Så blir nok Frp selv om de er for svake i retorikken sin Anonymkode: 6e969...af2 Det er det riktige å gjøre, ja. Anonymkode: 42d66...688
Anonym bruker Skrevet 3. september #93 Skrevet 3. september Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Jeg nekter å tro på at frp går tingt inn i forebyggende tiltak. Vet du hvorfor? Fordi man aldri får se resultater kjapt av forebyggende tiltak. Det er ressurskrevende og vil ikke være synlig før etter noen år, kanskje. Anonymkode: 1eac0...80f Hvis folket forteller Frp hvor viktig forebyggende tiltak er, da blir det forebyggende tiltak. Fordi Frp er et parti for folket. De har overhodet ikke ambisjoner om å oppdra folk, eller styre oss i en eller annen retning. De lytter, og de handler. Det er Frp. Men de kan ikke handle om de ikke får stemmer. Det kan ingen kritisere dem for. Annet enn venstrevridde da, selvsagt. Anonymkode: 191a5...736
Anonym bruker Skrevet 3. september #94 Skrevet 3. september Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Hvis folket forteller Frp hvor viktig forebyggende tiltak er, da blir det forebyggende tiltak. Fordi Frp er et parti for folket. De har overhodet ikke ambisjoner om å oppdra folk, eller styre oss i en eller annen retning. De lytter, og de handler. Det er Frp. Men de kan ikke handle om de ikke får stemmer. Det kan ingen kritisere dem for. Annet enn venstrevridde da, selvsagt. Anonymkode: 191a5...736 Det var voldsomt så rosenrødt det skulle være da. De er jo politikere som alle andre de og, de har sine egne agendaer akkurat som alle andre. Anonymkode: 839e0...851
Anonym bruker Skrevet 4. september #95 Skrevet 4. september Anonym bruker skrev (12 timer siden): Det var voldsomt så rosenrødt det skulle være da. De er jo politikere som alle andre de og, de har sine egne agendaer akkurat som alle andre. Anonymkode: 839e0...851 Det er forskjell på agendaer. Frp'ere bor og lever blant folk, og vet hva som opptar folk. De drømmer ikke om makt og kontroll, eller toppstillinger i FN eller NATO. Det gjør en stor forskjell. Da får du en politikk hvor folkets beste er i fokus. Anonymkode: 191a5...736
Anonym bruker Skrevet 4. september #96 Skrevet 4. september Nrk jobber på fullt i valgkampen med sine fake news og halve sannheter for å skape inntrykk av at vi har det så mye bedre nå noen dager før valg. Hvorfor intet nytt om skatteøkningene som ligger i budsjettene?: https://www.nrk.no/nyheter/nordmenn-har-fatt-bedre-rad--1.17554836 Flaks for Ap at de har Nrk og avisene. De andre får nøye seg med TikTok og FB. Anonymkode: 191a5...736
Østerdølen Skrevet 4. september #97 Skrevet 4. september Jeg leser NRK sin gjennomgang av hvordan det gikk siste gang Frp satt i regjering. Ganske spennende å lese hvordan Sylvi og Frp brøt hver eneste valgløfte og løy så det sang etter... Jeg gidder ikke å legge ut noen link, for jeg regner ikke med at noen Frpvelger uansett leser "fake news" eller "halvsannheter". Men når man får infoen sin igjennom TikTok og FB er det vel ikke rart.
Anonym bruker Skrevet 4. september #98 Skrevet 4. september Østerdølen skrev (1 time siden): Jeg leser NRK sin gjennomgang av hvordan det gikk siste gang Frp satt i regjering. Ganske spennende å lese hvordan Sylvi og Frp brøt hver eneste valgløfte og løy så det sang etter... Jeg gidder ikke å legge ut noen link, for jeg regner ikke med at noen Frpvelger uansett leser "fake news" eller "halvsannheter". Men når man får infoen sin igjennom TikTok og FB er det vel ikke rart. Du er like troverdig som din faste kilde Nrk. "Brøt alle valgløfter og løy så det sang.."😂 "Spennende" å lese hva Nrk "informerer" om Sylvi? Det må gi en lykkerus å få det fra selveste myndighetene. Når Nrk og avisene er blokkert av sosialistiske redaktører da må TikTok og FB representere demokratiet. Sikkert morsomt for de som har kuppet aviser og Tv, men ikke for de som ønsker å leve i et sannferdig demokrati. Glemte du denne forresten, fra ansvarlighetens apostel: https://www.dagsavisen.no/nyheter/store-lovte-skolemat-men-leverte-ikke-vil-ikke-love-det-igjen/9939996 Anonymkode: 191a5...736
Admin Skrevet 4. september #99 Skrevet 4. september Tråden er flyttet til politikk-forumet da den ble opprettet før regelen om anonym bruker kom. Admin
MissSaigon Skrevet 4. september #100 Skrevet 4. september Anonym bruker skrev (20 timer siden): Du gikk fem på du... Å rakke ned på de du ikke liker for deres utseende er ikke stort bedre enn å hevde at du liker de du liker på grunn av deres utseende og ikke politikken sin. Kommentaren du svarte var ute etter å provosere. Du lot vedkommende styre deg, ha full kontroll på deg og følelsene dine. Dessverre. 😕 Anonymkode: 5dbad...b95 Jeg syns også at Sylvi Listhaug er ekkel. Det betyr ikke at jeg syns at hun er stygg som person, men hun har en vemmelig personlighet med det hånlige smilet og måten hun bruker hersketeknikk hver gang hun føler at hun er ute og sykler (altså i ca hver eneste politiske opptreden). Som person er hun en helt alminnelig pen middelaldrende dame med litt for stor forkjærlighet for skjerf og drakter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå