Anonym bruker Skrevet 30. juli #1 Skrevet 30. juli Som regel klarer jeg å le av det, men noen ganger blir det bare for dumt. Vi har, som resten av landet, hatt hetebølge her. Mannen skiftet på alle sengene i går og klarte å legge på flanell til ene barnet. I dag tidlig så sa barnet at dynen var så varm og jeg sa da at det nok ble ekstra varmt med flanell i over 20 grader. Forklaringen hans var da at det ikke var andre sengesett å bruke, derfor måtte han bruke det. Da jeg sa at det faktisk er et skap fullt av bomullsengetøy så sa han først nei, for så å trampe ut. Hvorfor kan noen bare ikke si at ja, huff, der gjorde jeg en feil. Haha, fort gjort. Neida, det blir sårede miner og barnslig trass om det påpekes den minste feil. Det er så utrolig usexy! Noen som har det likt? Og hvordan takler dere eventuelt den sårede selvfølelsen til mannebarnet? Anonymkode: 3de50...ed7
Anonym bruker Skrevet 30. juli #2 Skrevet 30. juli Man dropper å kritisere for bagateller… Anonymkode: d56e0...768
Anonym bruker Skrevet 30. juli #3 Skrevet 30. juli Hvorfor skal kvinner alltid kritisere den minste ting? Anonymkode: 8c9e5...bcc
Anonym bruker Skrevet 31. juli #4 Skrevet 31. juli Anonym bruker skrev (2 timer siden): Man dropper å kritisere for bagateller… Anonymkode: d56e0...768 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvorfor skal kvinner alltid kritisere den minste ting? Anonymkode: 8c9e5...bcc Ikke ett sted står det at jeg kritiserte… Det var en respons på barnets opplevelse av varm dyne. Menn er ikke sarte blomster som må roses for å gjøre hverdagslige ting i et hjem. Anonymkode: 3de50...ed7
Anonym bruker Skrevet 31. juli #5 Skrevet 31. juli Anonym bruker skrev (5 timer siden): Hvorfor skal kvinner alltid kritisere den minste ting? Anonymkode: 8c9e5...bcc Hvorfor gjør du det da? Anonymkode: 56c6f...8d0
Anonym bruker Skrevet 31. juli #6 Skrevet 31. juli Anonym bruker skrev (4 timer siden): Ikke ett sted står det at jeg kritiserte… Det var en respons på barnets opplevelse av varm dyne. Menn er ikke sarte blomster som må roses for å gjøre hverdagslige ting i et hjem. Anonymkode: 3de50...ed7 Du kunne svart på minst 10 andre måter som hadde vært mer hyggelig. Du valgte en måte der du forklarer til barnet samtidig som du kritiserer mannen til både han og barnet. Anonymkode: d56e0...768
Anonym bruker Skrevet 31. juli #7 Skrevet 31. juli Nå kjenner jo ikke vi forhistorien. Om du stadig påpeker hans feil på denne måten, foran barn og andre, forstår jeg godt at han blir frustrert. Å aldri føle seg bra nok og stadig bli kritisert er vondt. Men om det skjer sjelden er det en veldig overdrevet reaksjon fra han. Anonymkode: 88ebc...f6b
pele Skrevet 31. juli #8 Skrevet 31. juli Anonym bruker skrev (8 timer siden): Som regel klarer jeg å le av det, men noen ganger blir det bare for dumt. Vi har, som resten av landet, hatt hetebølge her. Mannen skiftet på alle sengene i går og klarte å legge på flanell til ene barnet. I dag tidlig så sa barnet at dynen var så varm og jeg sa da at det nok ble ekstra varmt med flanell i over 20 grader. Forklaringen hans var da at det ikke var andre sengesett å bruke, derfor måtte han bruke det. Da jeg sa at det faktisk er et skap fullt av bomullsengetøy så sa han først nei, for så å trampe ut. Hvorfor kan noen bare ikke si at ja, huff, der gjorde jeg en feil. Haha, fort gjort. Neida, det blir sårede miner og barnslig trass om det påpekes den minste feil. Det er så utrolig usexy! Noen som har det likt? Og hvordan takler dere eventuelt den sårede selvfølelsen til mannebarnet? Anonymkode: 3de50...ed7 Trur ikj min har byttet på senger noengang😅 Han veit ivertfall ikkje forskjell på flanell, krepp, silke og bomull. Men han har bygd to hytter til oss, vert trener til barna i åresvis.Du kunne berre bytta til bomull i løpet av dagen og ikkje sagt noko.
prekæs Skrevet 31. juli #9 Skrevet 31. juli Slutter vel aldri å forundre meg over hvor forsiktig man skal være med å kritisere en voksen mann som har tenkt og gjort feil. Skal virkelig konstruktiv kritikk pakkes inn til de grader i tilfelle den voksne mannen skal få såret selvfølelse? Kjære vene. Det bør han tåle.
Anonym bruker Skrevet 31. juli #10 Skrevet 31. juli Mener dere virkelig at mannen bør bli skånet for å vite at det er litt upraktisk med varm flanell i tropenetter? At man skal være så ydmykt takknemlig for at han gjør noe at tilbakemelding blir sett på som kritikk. Og til deg som har en mann som aldri har skiftet på senger, det var en litt rar ting å være stolt av. Mannen min virker både inne og ute, det er bare den manglende evnen til å si ‘jeg tok visst feil’ som kan være irriterende. Anonymkode: 3de50...ed7
Anonym bruker Skrevet 31. juli #11 Skrevet 31. juli prekæs skrev (26 minutter siden): Slutter vel aldri å forundre meg over hvor forsiktig man skal være med å kritisere en voksen mann som har tenkt og gjort feil. Skal virkelig konstruktiv kritikk pakkes inn til de grader i tilfelle den voksne mannen skal få såret selvfølelse? Kjære vene. Det bør han tåle. Akkurat min tanke også. Jeg anser det ikke engang som kritikk, men kommunikasjon. Han gjorde/tenkte feil, og barnet ble unødvendig varm. Ingen krise, men teit å påstå at det ble gjort pga at det var tomt for bomull. Da blir jeg litt blæh. Anonymkode: 3de50...ed7
Anonym bruker Skrevet 31. juli #12 Skrevet 31. juli Anonym bruker skrev (1 time siden): Du kunne svart på minst 10 andre måter som hadde vært mer hyggelig. Du valgte en måte der du forklarer til barnet samtidig som du kritiserer mannen til både han og barnet. Anonymkode: d56e0...768 Kom gjerne med et forslag eller fem, jeg har en mann som er lik og det er virkelig utrolig hva han kan oppfatte som kritikk. I tillegg er det også ekstremt frustrerende at han aldri kan ta selvkritikk i en slik situasjon. Min ville også tatt det sengetøyet som lå fremst, jeg vet ikke om han ikke tenker over det, eller om han bare sybs det blir for mye administrasjon å fullføre tankerekken og ta et annet sette. Om vårt barn så hadde sagt at senga var for varm hadde han allerede der blitt irritert, oftest later han som om han ikke hører mens dampen står ut av øra. Det går ikke an å takle den situasjonen uten at noen forholder seg til at flanellsengetøy ikke var et godt valg. Det eneste som hadde fungert etter mannens ønsker her er at barnet ikke hadde gitt utrykk for at det var varmt og at alle hadde spilt med på at han «måtte» ta på flanell. Om han bare selv kunne sagt «ja her tenkte ikke Pappa seg helt om» og fikset det, men det er innrømmelse av feil. Anonymkode: fd1b3...647
prekæs Skrevet 31. juli #13 Skrevet 31. juli Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Akkurat min tanke også. Jeg anser det ikke engang som kritikk, men kommunikasjon. Han gjorde/tenkte feil, og barnet ble unødvendig varm. Ingen krise, men teit å påstå at det ble gjort pga at det var tomt for bomull. Da blir jeg litt blæh. Anonymkode: 3de50...ed7 Hadde jeg blitt og
Anonym bruker Skrevet 31. juli #14 Skrevet 31. juli Anonym bruker skrev (11 timer siden): Som regel klarer jeg å le av det, men noen ganger blir det bare for dumt. Vi har, som resten av landet, hatt hetebølge her. Mannen skiftet på alle sengene i går og klarte å legge på flanell til ene barnet. I dag tidlig så sa barnet at dynen var så varm og jeg sa da at det nok ble ekstra varmt med flanell i over 20 grader. Forklaringen hans var da at det ikke var andre sengesett å bruke, derfor måtte han bruke det. Da jeg sa at det faktisk er et skap fullt av bomullsengetøy så sa han først nei, for så å trampe ut. Hvorfor kan noen bare ikke si at ja, huff, der gjorde jeg en feil. Haha, fort gjort. Neida, det blir sårede miner og barnslig trass om det påpekes den minste feil. Det er så utrolig usexy! Noen som har det likt? Og hvordan takler dere eventuelt den sårede selvfølelsen til mannebarnet? Anonymkode: 3de50...ed7 Detter blir for dumt å lage en krangel om. Her er det du som er et kvinnebarn. Anonymkode: c0bd8...a0c
Anonym bruker Skrevet 31. juli #15 Skrevet 31. juli pele skrev (2 timer siden): Trur ikj min har byttet på senger noengang😅 Han veit ivertfall ikkje forskjell på flanell, krepp, silke og bomull. Men han har bygd to hytter til oss, vert trener til barna i åresvis.Du kunne berre bytta til bomull i løpet av dagen og ikkje sagt noko. Enig. Anonymkode: c0bd8...a0c
Anonym bruker Skrevet 31. juli #16 Skrevet 31. juli Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Detter blir for dumt å lage en krangel om. Her er det du som er et kvinnebarn. Anonymkode: c0bd8...a0c Det var ikke hi som lagde krangelen, det var det lille mannebarnet hennes som fikk de sarte følelsene sine såret fordi det kom fram at han hadde tenkt med den søte lille rumpa si i stedet for hodet. Å si «jo, vi har et helt skap fullt av bomullssengetøy» er ikke å skape en krangel, men du er uansett i tråden kun for å kverulere, så det tar du nok ikke til deg. Anonymkode: 29ca4...ee6
Anonym bruker Skrevet 31. juli #17 Skrevet 31. juli pele skrev (3 timer siden): Trur ikj min har byttet på senger noengang😅 Han veit ivertfall ikkje forskjell på flanell, krepp, silke og bomull. Men han har bygd to hytter til oss, vert trener til barna i åresvis.Du kunne berre bytta til bomull i løpet av dagen og ikkje sagt noko. Hva har din mann og hva han klarer og ikke med saken å gjøre? Mener du at fordi din mann bygger hytter og har vært trener, så burde menn på generell basis få slippe å skifte sengetøy…? Anonymkode: 29ca4...ee6
Anonym bruker Skrevet 31. juli #18 Skrevet 31. juli jeg syns det var og overdrive. du må huske det at menn er ekstremt dårlig til og finne ting Anonymkode: 0a189...d6d
Anonym bruker Skrevet 31. juli #19 Skrevet 31. juli Anonym bruker skrev (3 timer siden): Detter blir for dumt å lage en krangel om. Her er det du som er et kvinnebarn. Anonymkode: c0bd8...a0c Nei, det var det mannen som ikke kan ta i mot normal kommunikasjon og trampet ut som startet en krangel, Anonymkode: 56c6f...8d0
Anonym bruker Skrevet 31. juli #20 Skrevet 31. juli Anonym bruker skrev (2 timer siden): jeg syns det var og overdrive. du må huske det at menn er ekstremt dårlig til og finne ting Anonymkode: 0a189...d6d Kjære vene, han er et voksen menneske. Regner med at du er ironisk. Anonymkode: 56c6f...8d0
lilletrille 24 Skrevet 31. juli #21 Skrevet 31. juli Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Kjære vene, han er et voksen menneske. Regner med at du er ironisk. Anonymkode: 56c6f...8d0 Nei det er ikke det jeg hadde ikke hadde ikke reagert sånn hvis min mann hadde tatt feil sengetøy Min mann husker alderi hvor sengetøyet ligger en gang
Anonym bruker Skrevet 31. juli #22 Skrevet 31. juli lilletrille 24 skrev (3 minutter siden): Nei det er ikke det jeg hadde ikke hadde ikke reagert sånn hvis min mann hadde tatt feil sengetøy Min mann husker alderi hvor sengetøyet ligger en gang Hva hadde du gjort da? Hvis barnet fortalte at dyna var så varm, og du visste hvorfor? Og en voksen mann som ikke vet hvor nødvendigheter i huset er? Hva gjør han om et av barna har et uhell og han er alene med dem? hi Anonymkode: 3de50...ed7
Anonym bruker Skrevet 31. juli #23 Skrevet 31. juli lilletrille 24 skrev (21 minutter siden): Min mann husker alderi hvor sengetøyet ligger en gang Oj. Det er jo ganske flaut å være et voksent menneske og ikke vite hvor sengetøyet oppbevares, i eget hjem. Hvorfor vet han ikke det?? Anonymkode: 29ca4...ee6
lilletrille 24 Skrevet 31. juli #24 Skrevet 31. juli Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Oj. Det er jo ganske flaut å være et voksent menneske og ikke vite hvor sengetøyet oppbevares, i eget hjem. Hvorfor vet han ikke det?? Anonymkode: 29ca4...ee6 Han vet det men husker alderi hvor det er
lilletrille 24 Skrevet 31. juli #25 Skrevet 31. juli Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Hva hadde du gjort da? Hvis barnet fortalte at dyna var så varm, og du visste hvorfor? Og en voksen mann som ikke vet hvor nødvendigheter i huset er? Hva gjør han om et av barna har et uhell og han er alene med dem? hi Anonymkode: 3de50...ed7 Han vet hvor sengetøy er uansett så kommer ikke vi til å bruke dyne vi bruker sovepose Hadde jeg reist bort hadde jeg måtte ordne det meste før jeg drar, er det noe man lurer på så er det ikke værre enn og ringe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå