Gå til innhold

Ang ventilering om ektefelle til venner av motsatt kjønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beklager dårlig formulert overskrift.. vil gjerne høre deres mening her. Er åpen for alle innspill. 

Vil begynne med å si at jeg og mannen stort sett har det veldig fint sammen på alle måter. 

Både mannen min og jeg har flere venner av mottatt kjønn, noe som selvsagt bare er koselig. Men jeg har nylig innsett at mannen har benyttet en slik vennerelasjon til ikke å bare snakke positivt om meg, men også ventilere. Han bekreftet dette på direkte forespørsel, da jeg hadde det på følelsen. Jeg liker godt denne venninnen, vi er også blitt venninner gjennom mannen min. Men jeg har forstått på flere eksempler at hun føler et slags eierskap til mannen min, og kan av og til gi meg følelsen av at de to nesten rotter seg sammen mot meg, som om jeg er en slags frigid, kjip mamma-dame, og ikke faktisk damen han elsker og har sex med. Men det er jo veldig sannsynlig at jeg overtolker, fordi jeg dessverre kjenner meg litt sjalu. Hun er vakker og kul på alle måter jeg ikke er. Det har ikke egentlig plaget meg så mye tidligere, og jeg stoler virkelig på mannen min. Samtidig gjør det vondt å tenke at han kanskje kjenner tiltrekning mot henne. Da blir det nok enda mer sårt når de sammen går inn i en butikk for å leite etter en caps som "konen vil synes er irriterende", eller når hun tilkjennegir at hun alt vet at vi skal pusse opp kjøkkenet, og at mannen er mindre giret på det enn meg. 

Jeg synes han bryter lojaliteten mot meg når han snakker negativt om meg til en vakker og intelligent venninne. Jeg har som sagt også guttekompiser, men jeg ventilerer om mannen min kun til venninner. Jeg har helt automatisk tenkt at det er en slags "relationship code". 

Aner ikke om dette gav mening. Takknemlig for innspill!

Anonymkode: bd1ac...e4b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rødt flagg!! 
dette er ikke bra og særlig når det blir slik du beskriver … at de «rotter seg sammen» mot deg og du fremstilles og tolkes ufordelaktig av denne «venninnen». 
tror jeg ville spurt han direkte om hva det er som gjør han er så usikker at han trenger validering av andre damer enn deg.  Alternativt…snakke med denne «venninnen» om situasjonen..spør henne hvordan hun hadde reagert om du hadde holdt på slik med hennes partner, og at du opplever det respektløst av dem begge å holde på slik.
greit at han har venninner, men dette blir vel intimt synes jeg. Hadde ikke tolerert dette. 

Anonymkode: dd2dc...792

Skrevet

Takk for svar! Han søker nok ikke bekreftelse, han er en mann som er veldig trygg på seg selv. Men han kan være litt sosialt "blind" av og til.  Jeg vet jo ikke om jeg klarer å fremstille situasjonen nøytralt her. Jeg er helt sikker på at verken hun eller han har onde intensjoner, men jeg synes det er en litt flørtende tone mellom dem, og det gjør meg ukomfortabel. 

Skrevet

Her skjønner jeg ikke helt problemet. Bare fordi hun er penere enn deg, og du (ikke mannen din) anser henne som et bedre valg enn deg, så kan han ikke ha fortrolige eller andre samtaler med henne? Du liker ikke at han har fortalt henne at dere skal pusse opp kjøkkenet?

Min beste venn er en mann. Vi har vært bestevenner i over 30 år. Hvorfor skal jeg ikke betro meg til han? Uansett hvordan han ser ut?

Hadde det vært ok for deg om han gjorde akkurat det samme til en venninne som du anser som et dårligere valg enn deg?

Anonymkode: 63947...0ab

Skrevet

Takk for svar! Nei, jeg tenker faktisk ikke at hun er et bedre valg enn meg. Jeg har egentlig ganske god selvtillit. Men jeg liker ikke å bli presentert som noe negativt, i alle fall ikke ovenfor hans kvinnelige venner.

Dette med kjøkkenet handler om at han hadde ventilert til henne om at jeg har mast om det er på tide at vi pusser det opp. Det får meg til å føle meg som presentert på en kjip måte ovenfor en annen dame. 

Jeg har også alltid hatt guttevenner, men jeg har aldri ventilert til dem om han. Jeg synes det er annerledes, vet ikke helt hvorfor. 

Skrevet

Jeg tenker akkurat som deg. Jeg synes det er helt feil å prate negativt om en partner på denne måten, til en annen kvinne. Det er langt over grensen, og er vanligvis et innspill for noe mer. For meg er det uansett negativt å prate om partner med andre. Negative ting bør tas opp direkte med partner. Er det for vanskelig bør det skje med ei venninne, ikke en mann. 

Anonymkode: cb1ca...d93

Skrevet

Jeg tenker at klaging om partner bør holdes på et minimum. Jeg vil jo at mine venner skal like mannen min, og at vi skal kunne være sammen med dem også som par. På samme måte ønsker jeg ikke at hans venner skal bli presentert for alle mine negative sider, men det er ikke knyttet til kjønn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...