Gå til innhold

39 år, 3 fra før, lage en til med ny mann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om dette er mannen i ditt liv og dere har vært sammen så lenge som du sier, kjør på😊 og få to tette! Angrer sjelden på de barna man fikk - uansett hvordan det skulle gå med forholdet 

Anonymkode: f6402...5b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

TS her. Vi har kjent hverandre i 6 år, men ble først et par for 3 år siden. Vi er også naboer, så vi har sett hverandre ofte selv om vi ikke bor sammen.

En periode trakk jeg meg fra forholdet fordi jeg var usikker – særlig fordi jeg ikke ønsket flere barn, og trodde det ville skape problemer mellom oss. Men kjærligheten mellom oss var så sterk at vi fant veien tilbake til hverandre.

Anonymkode: 40fd5...1d3

Syns det ikke er helt riktig å begynne å diskutere barn når man ikke bor sammen.
Når man ikke bor sammen ser man nesten bare de gode sidene med hverandre, bor man sammen ser man alt.
Jeg ville ikke satt et barn til i verden i den usikkerheten.
Hverfall når du i utgangspunktet ikke ønsker deg et barn til

Anonymkode: 79aa0...36f

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Jeg er 39 år og ble mamma tidlig – mitt første barn kom da jeg var 19. I dag er barna mine 20, 16 og 13 år gamle. Jeg har vært alene med dem i snart 10 år og har hatt hele ansvaret selv. Nå har jeg møtt mannen jeg virkelig har ventet på – et godt menneske med solid utdannelse og en trygg jobb. Vi elsker hverandre, og følelsene er gjensidige.

Utfordringen er at han er yngre enn meg og ikke har barn fra før. Han ønsker å stifte familie med meg. Jeg vil veldig gjerne fortsette livet sammen med ham, men jeg kjenner på en stor usikkerhet. Klarer kroppen min en graviditet til? Jeg trener og holder meg i god form, men samtidig er jeg 39 – ikke 25.

Det som også bekymrer meg er: Hva om det ikke varer? Hva om jeg ender opp alene igjen – denne gangen med et lite barn, etter at de andre barna mine har blitt store? Jeg har vært alene før, og jeg vet hvor tøft det er.

Hva tenker dere? Er det noen som har vært i en lignende situasjon, eller har noen kloke råd å dele? Jeg tar imot alle innspill med takk.

Anonymkode: 40fd5...1d3

Kjenner noen i lik situasjon, det gikk fint. Go for it!

Anonymkode: d8ccf...c98

Skrevet

Det kan absolutt gå fint. Men orker du å begynne på nytt med en baby i en alder av snart 40?  Du har vært alene med barna dine i alle år og fått de opp og frem. Vært mor siden du var 19. Du skriver at du trener er i god form. Er det ikke godt for deg å endelig få puste litt? Det kan ta tid før du blir gravid og kanskje er du 41 når du får babyen? Forholdet deres vil gå fra å være et par, til å bli slitne foreldre med lite nattesøvn, og du er 60 når barnet blir 20. Man har aldri garanti på et forhold. Jeg mener ikke svartmale noe, og det kan absolutt bli helt topp for dere. Men energien er ikke samme i 40 årene. 
Jeg hadde ikke orket det

Anonymkode: f7c40...2c0

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Syns det ikke er helt riktig å begynne å diskutere barn når man ikke bor sammen.
Når man ikke bor sammen ser man nesten bare de gode sidene med hverandre, bor man sammen ser man alt.
Jeg ville ikke satt et barn til i verden i den usikkerheten.
Hverfall når du i utgangspunktet ikke ønsker deg et barn til

Anonymkode: 79aa0...36f

Helt enig. Når man ikke bor sammen engang hadde det vært helt uaktuelt. Hvis ts bører frem hans barn etter hans ønske når hun har oppdratt 3 barn alene siden hun var 19 bør han være henne på gullstol resten av livet. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 31.7.2025 den 0.24):

Det kan absolutt gå fint. Men orker du å begynne på nytt med en baby i en alder av snart 40?  Du har vært alene med barna dine i alle år og fått de opp og frem. Vært mor siden du var 19. Du skriver at du trener er i god form. Er det ikke godt for deg å endelig få puste litt? Det kan ta tid før du blir gravid og kanskje er du 41 når du får babyen? Forholdet deres vil gå fra å være et par, til å bli slitne foreldre med lite nattesøvn, og du er 60 når barnet blir 20. Man har aldri garanti på et forhold. Jeg mener ikke svartmale noe, og det kan absolutt bli helt topp for dere. Men energien er ikke samme i 40 årene. 
Jeg hadde ikke orket det

Enig med deg her, og det er vanskelig å bli gravid når 39, vil ta lengre tid og plutselig er man over 40 før det skjer. Tenk å være nær pensjonsalder når en har et barn som såvidt er voksen. Når det barnet får egne barn vil de måtte pleie gamle foreldre i tillegg kanskje. Svartmaler nok litt, men mange tenker ikke over at barn med eldre foreldre blir sittende igjen med mye ansvar senere

Anonymkode: 5aab2...61a

Skrevet

Mamma fikk barna hun var 40, fikk to tette med ny mann. 

Jeg kunne vært moren deres- alders messig.  For oss søsken har vi alltid sett på de to som helsøsken.  

Hadde pappa fått nye barn, hadde det vært vanskelig å takle. Mamma er flink til å holde kontakt med alle barn. Far er mer opptatt at samboer og hennes familie. 

Kommer alle overnes, er det ikke noe i veien å starte på nytt. 

Anonymkode: aba51...9c1

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Enig med deg her, og det er vanskelig å bli gravid når 39, vil ta lengre tid og plutselig er man over 40 før det skjer. Tenk å være nær pensjonsalder når en har et barn som såvidt er voksen. Når det barnet får egne barn vil de måtte pleie gamle foreldre i tillegg kanskje. Svartmaler nok litt, men mange tenker ikke over at barn med eldre foreldre blir sittende igjen med mye ansvar senere

Anonymkode: 5aab2...61a

Hvor gammel var du da du fikk dine barn? Det trenger absolutt ikke være vanskelig å få barn når man er 39. Gjennomsnitt for førstegangsfødende er vel over 30? Da blir man fort 39 med flere barn. Det er ikke noe problem i det hele tatt å være i 50-årene og ha tenåringer i huset. Vi har god helse, god økonomi, alt på stell. Fikk mitt første barn da jeg var 32 pga lang utdanning, siste da jeg var 39.

Anonymkode: 6923c...f9c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...