Anonym bruker Skrevet 30. juli #1 Skrevet 30. juli Eller forkaster de bare sånne henvendelser? Anonymkode: 3c5ec...442
Anonym bruker Skrevet 30. juli #2 Skrevet 30. juli Tror nok de tar det på alvor, det er en alvorlig sak å svindle til seg penger en ikke har krav på. Anonymkode: e53d2...fe5
Daquiry Skrevet 30. juli #3 Skrevet 30. juli De driter i det. Har varslet haugevis av ganger, ingenting skjer.
Anonym bruker Skrevet 30. juli #4 Skrevet 30. juli Daquiry skrev (46 minutter siden): De driter i det. Har varslet haugevis av ganger, ingenting skjer. Så utrolig kjedelig 😩 da vet jeg ikke om jeg gidder Anonymkode: 3c5ec...442
Anonym bruker Skrevet 30. juli #5 Skrevet 30. juli I hvilke tilfeller skal man melde ifra? Hvordan kan man med sikkerhet vite at vedkommende svindler? Vet man 100% om hvordan hele bildet er før man melder noen inn til nav? Jeg synes man skal være veldig sikker på at det er svindel, før man gjør en slik inngripen i andre menneskers liv. Er overhodet ikke tilhenger av svindel, men jeg er såpass gammel at jeg vet at livet ikke er så sort/hvitt. Og man kan tjene litt penger ved siden av å være uføretrygdet for eksempel. Anonymkode: 8b895...7c3
Anonym bruker Skrevet 30. juli #6 Skrevet 30. juli Daquiry skrev (1 time siden): De driter i det. Har varslet haugevis av ganger, ingenting skjer. Hvordan vet du det? De kan ha sjekket opp i det og ikke funnet noe feil, det er ikke alltid ting er som de ser ut utenfra... Anonymkode: 64cf3...2d2
Anonym bruker Skrevet 30. juli #7 Skrevet 30. juli Anonym bruker skrev (1 minutt siden): I hvilke tilfeller skal man melde ifra? Hvordan kan man med sikkerhet vite at vedkommende svindler? Vet man 100% om hvordan hele bildet er før man melder noen inn til nav? Jeg synes man skal være veldig sikker på at det er svindel, før man gjør en slik inngripen i andre menneskers liv. Er overhodet ikke tilhenger av svindel, men jeg er såpass gammel at jeg vet at livet ikke er så sort/hvitt. Og man kan tjene litt penger ved siden av å være uføretrygdet for eksempel. Anonymkode: 8b895...7c3 Man kan tjene ganske mye faktisk, og tjener man over grensen får man bare fratrekk i trygden det året Jeg har en ufør venninne som også er forfatter, hun tjener litt hvert år på bøker som ble gitt ut for mange år siden, det blir avregnet mot trygden. Ingenting ulovlig med å tjene penger ved siden av trygden. Anonymkode: 64cf3...2d2
Anonym bruker Skrevet 30. juli #8 Skrevet 30. juli Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Man kan tjene ganske mye faktisk, og tjener man over grensen får man bare fratrekk i trygden det året Jeg har en ufør venninne som også er forfatter, hun tjener litt hvert år på bøker som ble gitt ut for mange år siden, det blir avregnet mot trygden. Ingenting ulovlig med å tjene penger ved siden av trygden. Anonymkode: 64cf3...2d2 Nei det er det som er så bra. At man kan tjene litt ved siden av trygden. På den måten er det jo også en mulighet for å kunne komme tilbake i arbeidslivet. Jeg tenker bare at man aldri vet med sikkerhet hvordan omstendighetene er for andre, og hvorfor de får trygd. Derfor bør man heller passe sine egne saker inntil man vet 100%. Anonymkode: 8b895...7c3
Anonym bruker Skrevet 30. juli #9 Skrevet 30. juli Man kan tjene litt over 50.000 i året som ufør uten at det går utover trygden. Det er ikke ulovlig å tjene mer heller, men da vil man få fratrekk på uføretrygden fram til en viss prosentandel, tror det er 80% (gidder ikke google). Etter det mister man trygden. Jeg er uføretrygdet som følge av sykdom, men har fremdeles et lite håp om å komme tilbake til jobb igjen en gang i framtiden. Fra høsten skal jeg prøve å jobbe litt i måneden, dvs innenfor fribeløpet. Fungerer det så er planen å prøve å øke litt etter hvert for å se hvordan det fungerer. Heldigvis har jeg en jobb som kan og er villig til å tilrettelegge sånn at jeg kan få testet ut om jeg klarer å gjøre jobben min. Anonymkode: a3cd7...38e
Anonym bruker Skrevet 30. juli #10 Skrevet 30. juli Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Man kan tjene litt over 50.000 i året som ufør uten at det går utover trygden. Det er ikke ulovlig å tjene mer heller, men da vil man få fratrekk på uføretrygden fram til en viss prosentandel, tror det er 80% (gidder ikke google). Etter det mister man trygden. Jeg er uføretrygdet som følge av sykdom, men har fremdeles et lite håp om å komme tilbake til jobb igjen en gang i framtiden. Fra høsten skal jeg prøve å jobbe litt i måneden, dvs innenfor fribeløpet. Fungerer det så er planen å prøve å øke litt etter hvert for å se hvordan det fungerer. Heldigvis har jeg en jobb som kan og er villig til å tilrettelegge sånn at jeg kan få testet ut om jeg klarer å gjøre jobben min. Anonymkode: a3cd7...38e Og bare for å presisere det, du mister bare trygden det året du tjener over den grensen. Klarer du ikke jobbe så mye året etter avregner de bare lønn mot trygd og du får begge deler opp til grensen. Sånn kan du prøve ut hvor mye du klarer jobbe i 5 år uten å miste retten på trygd. Du trenger ikke gjennom nye søknader om du ikke klarer jobbe (så mye). Anonymkode: 64cf3...2d2
Anonym bruker Skrevet 30. juli #11 Skrevet 30. juli Anonym bruker skrev (2 timer siden): I hvilke tilfeller skal man melde ifra? Hvordan kan man med sikkerhet vite at vedkommende svindler? Vet man 100% om hvordan hele bildet er før man melder noen inn til nav? Jeg synes man skal være veldig sikker på at det er svindel, før man gjør en slik inngripen i andre menneskers liv. Er overhodet ikke tilhenger av svindel, men jeg er såpass gammel at jeg vet at livet ikke er så sort/hvitt. Og man kan tjene litt penger ved siden av å være uføretrygdet for eksempel. Anonymkode: 8b895...7c3 Nei man kan fint melde fra uansett. F.eks. så har jeg meldt fra om folk som er uføretrygdet, bor i utlandet og jobber fulltid svart som de også er så dum å avvantere på sosiale media. Når jeg selv bodde i utlandet så hadde det ikke gjort meg noe som helst om noen varslet nav om meg. Jeg jobbet 100% mot Norge, betalte skatt der, mottok kun barnetrygd, men hadde fullstenig åpne kort mot Nav. Så lenge man er ærlig så har man nå ikke noe å frykte. Anonymkode: 8a92c...6ab
Anonym bruker Skrevet 30. juli #12 Skrevet 30. juli Daquiry skrev (4 timer siden): De driter i det. Har varslet haugevis av ganger, ingenting skjer. .Men du kan jo ikke vite om de sjekker det eller ei. Kan jo hende at de kommer frem til at det ikke blir gjort noe galt. Anonymkode: 0e896...816
Anonym bruker Skrevet 30. juli #13 Skrevet 30. juli Daquiry skrev (4 timer siden): De driter i det. Har varslet haugevis av ganger, ingenting skjer. Det er ofte en avveining. Det tar tid for NAV å undersøke og tiden til de ansatte som jobber med det er kostbart. Jeg vil tro de ønsker å jobbe med saker det er mulig å finne ut av og der det i tillegg har symbolverdi. Saker uten gode bevis og saker i utlandet, kan de nok la være å gå videre med. Selv om de tro på den som melder, kan det bli for kostbart og vanskelig å nå frem. Jeg vet om par som har latt som de har flyttet fra hverandre, men som ikke har gjort det og proforma ekteskap som har blitt etterforsket og der det har fått konsekvenser fordi folk har meldt fra. Anonymkode: ccc29...b63
Anonym bruker Skrevet 30. juli #14 Skrevet 30. juli Melder jo selvsagt ikke hvis jeg ikke er 100% sikker i min sak takk for alle svar Anonymkode: 3c5ec...442
Anonym bruker Skrevet 30. juli #15 Skrevet 30. juli 2 hours ago, Anonym bruker said: Melder jo selvsagt ikke hvis jeg ikke er 100% sikker i min sak takk for alle svar Anonymkode: 3c5ec...442 Kan vel aldri være 100% sikker? Anonymkode: 58d6d...972
Anonym bruker Skrevet 30. juli #16 Skrevet 30. juli Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Kan vel aldri være 100% sikker? Anonymkode: 58d6d...972 Jo. Men det var ikke det jeg lurte på Anonymkode: 3c5ec...442
Anonym bruker Skrevet 30. juli #17 Skrevet 30. juli 15 minutes ago, Anonym bruker said: Jo. Men det var ikke det jeg lurte på Anonymkode: 3c5ec...442 Så sant det ikke er du selv som står for svindelen så kan du jo ikke være 100% sikker. Og til det du lurte på: NAV tar det på alvor Anonymkode: 58d6d...972
Anonym bruker Skrevet 30. juli #18 Skrevet 30. juli Anonym bruker skrev (58 minutter siden): Så sant det ikke er du selv som står for svindelen så kan du jo ikke være 100% sikker. Og til det du lurte på: NAV tar det på alvor Anonymkode: 58d6d...972 Klart man kan være 100% sikker. Jeg har også en sak jeg vet om og jeg er 100% sikker. Anonymkode: e1935...6e2
Anonym bruker Skrevet 30. juli #19 Skrevet 30. juli Anonym bruker skrev (1 time siden): Så sant det ikke er du selv som står for svindelen så kan du jo ikke være 100% sikker. Og til det du lurte på: NAV tar det på alvor Anonymkode: 58d6d...972 Kan du ikke bare stole på meg når jeg sier at jeg er 100% sikker? og takk for svar på det jeg lurte på Anonymkode: 3c5ec...442
Daquiry Skrevet 30. juli #20 Skrevet 30. juli Anonym bruker skrev (10 timer siden): Hvordan vet du det? De kan ha sjekket opp i det og ikke funnet noe feil, det er ikke alltid ting er som de ser ut utenfra... Anonymkode: 64cf3...2d2 Jeg vet med 100% sikkerhet at han svindler Nav på alle måter. Han jobber samtidig som han mottar trygd, han oppgir gal adresse osv. dette er lagt frem skriftlig både til NAV og retten. Ingenting har skjedd. Han svindler oss for masse penger hvert år
Anonym bruker Skrevet 31. juli #21 Skrevet 31. juli NAV bryr seg nok ikke særlig. NAV er ingen, og har derfor heller ikke noe ansvar for noe som helst. De som jobber i det offentlige gjør bare en jobb, så er det helg, hver uke. Anonymkode: 5ac05...54f
Anonym bruker Skrevet 31. juli #22 Skrevet 31. juli Anonym bruker skrev (2 minutter siden): NAV bryr seg nok ikke særlig. NAV er ingen, og har derfor heller ikke noe ansvar for noe som helst. De som jobber i det offentlige gjør bare en jobb, så er det helg, hver uke. Anonymkode: 5ac05...54f De har noen egne folk som følger opp tips, så selv om de jobber bare fra 8 til 16 og har fri i helga så gjør de jobben sin i ukedagene de også. Har de utbetalt noe feil må man betale tilbake, mistenker de bevisst svindel melder de til politiet. Anonymkode: 64cf3...2d2
Anonym bruker Skrevet 31. juli #23 Skrevet 31. juli Anonym bruker skrev (32 minutter siden): NAV bryr seg nok ikke særlig. NAV er ingen, og har derfor heller ikke noe ansvar for noe som helst. De som jobber i det offentlige gjør bare en jobb, så er det helg, hver uke. Anonymkode: 5ac05...54f Nav er ingen, derfor gjør de ikke noe med det.......hva er det som skjer med kunnskaps- og evnenivået her inne. Anonymkode: 0e896...816
Anonym bruker Skrevet 31. juli #24 Skrevet 31. juli Anonym bruker skrev (19 timer siden): Så sant det ikke er du selv som står for svindelen så kan du jo ikke være 100% sikker. Og til det du lurte på: NAV tar det på alvor Anonymkode: 58d6d...972 Så da kan ingen noen gang melde da? Regner med at ingen melder seg selv. Hvordan har NAV fått snusen i alle de som har blitt tatt for svindel da? Anonymkode: 33f94...d3f
Anonym bruker Skrevet 31. juli #25 Skrevet 31. juli Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Så da kan ingen noen gang melde da? Regner med at ingen melder seg selv. Hvordan har NAV fått snusen i alle de som har blitt tatt for svindel da? Anonymkode: 33f94...d3f Det er jo ikke det hun sier i det hele tatt. Anonymkode: 0e896...816
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå