Gå til innhold

Hvorfor føles 17 grader på sensommeren/høsten så mye kaldere ut enn 17 grader om våren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er rart, for 17 grader om våren er så fantastisk varmt og godt, men 17 grader om sensommeren/høsten er så kaldt så kaldt. Hvorfor? Skulle tro at 17 grader var 17 grader uansett.

Anonymkode: 0fe21...370

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke det er kaldt på sensommeren heller 

Anonymkode: 103c5...75c

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er rart, for 17 grader om våren er så fantastisk varmt og godt, men 17 grader om sensommeren/høsten er så kaldt så kaldt. Hvorfor? Skulle tro at 17 grader var 17 grader uansett.

Tror det er fordi du kommer fra kaldere temp, og da føles det varmere, men når du har vendt deg til 28 grader så føles naturlig nok 17 kaldt 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg mener det er motsatt... 

Anonymkode: fd9ad...781

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Godt spørsmål. 😊

Har ingen svar.  Nå har det vært nær 30 grader lenge , i går var det " bare" 24. Jeg syns det var veldig kaldt. Har vært 25-30 c° i vannet på brygga. Da det var 21 plutselig hutra jeg.  Kanskje hva man er vant til? 

Var på en gresk øy i mai engang. Vi gikk i kjoler, mens lokalbefolkningen hadde boblejakke. Han vi snakket med syns. Det var veldig kaldt, mens vi var så glade for 22 °c. 

Anonymkode: 88d0b...5c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...