Gå til innhold

Gave til venninne 40 årsdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gir dere venninner i 40 årsgave? Hun har jo alt.. Hvor mye pleier man kjøpe for? Hun feirer med en annen venninne som også blir 40, men henne kjenner jeg ikke. Gi like mye til henne?

Anonymkode: 1775f...059

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ga 500kr til min vennine , hadde kanskje gitt 250-300kr til en jeg ikke hadde kjent( som feires i lag med min venninne).

Anonymkode: ba1e8...b77

Skrevet

Jeg gir for en tusenlapp til sånne dager, men hadde ikke gjort det til hun jeg ikke kjente. Da hadde jeg kjøpt en blomst eller en flaske vin 

Anonymkode: 09696...301

Skrevet

Jeg hadde gitt for 500 til venninnen min og kjøpt blomster eller konfekt til henne jeg ikke kjente 

Anonymkode: 754db...377

Skrevet

Rundt 1000 til venninne, en god flaske vin til den andre.

Skrevet

Kommer litt an på tenker jeg. Er det stor fest med middag og kaker er det en «regel» om å gi ala det det koster for mat. 
Det å gi et gavekort på et kjøpesenter er jo fint. 

Anonymkode: de927...998

Skrevet

Hvor god venninne? Jeg ville elsket en fotobok eller liknende med minner fra vennskapet, og/eller gavekort på spa som vi kunne dra på sammen. 

Anonymkode: 761d7...c73

Skrevet

Jeg hadde gitt en gave til venninnen min og en liten oppmerksomhet til hun som hun feiret med. Hva jeg gir kommer an på personen. Jeg har gitt billetter til konsert, vin (til en som er superinteressert i vin), turutstyr, kokebok, strikket votter og skjerf, fint håndkle (som matchet nyoppusset bad). Som liten oppmerksomhet hadde jeg gått for blomster, sjokolade, te eller kaffe.

Anonymkode: 1b5e5...625

Skrevet

Jeg ga gavekort på teaterbilletter til mine to beste venninner i fjor. 1000 kroner til hver. Fordi jeg har råd til det. Hadde jeg ikke hatt råd, så hadde det blitt mindre. 

En annen venninne fikk en liten pakke med gourmetfristelser - hun vet å sette pris på og skjønner verdien av gaven fordi hun er interessert i gourmetmat og drikke. Og med verdien mener jeg ikke hva det kostet, men hvorfor jeg valgte akkurat den osten og den vinen osv.

Et annet tips er å invitere til en Afternoon Tea et sted. Da er gaven like mye tid sammen med deg, som selve opplevelsen i seg selv.

Til den andre som du ikke kjenner så godt hadde jeg gitt en litt større bukett blomster eller en veldig fin potteplante (med potte), kanskje en flaske sprudlende norsk cider eller norsk ice wine (sjekk ut på polet, mye godt der). Kommer an på hvor mye du er villig til å gi i sum.

Men ikke heng deg opp i at gavens verdi må følge verdien på mat og drikke som serveres i selskapet. Det er for det første svært diskriminerende, da ganske mange inviterte kanskje ikke har like god råd som den de blir invitert til.
Og for det andre, hvis du har venner som regner ut gavens verdi og sammenligner det med egne utgifter, så mangler de evnen til å sette pris på vennene sine for de menneskene de er. 
Folk flest inviterer venner og familie til større feiringer fordi det er viktige mennesker i livet deres, og som de ønsker å dele livets begivenheter med. Og akkurat det kan ikke prissettes i kroner…

Anonymkode: 662f9...9a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...