Anonym bruker Skrevet 27. juli #1 Skrevet 27. juli Er det forskjell i hvor bra kjøleelementer er, eller fungerer de omtrent likt? Vi skal på camping og jeg må kjøpe inn endel nye, og tenkte å høre om noen har erfaring med elementer som er bedre enn andre først😊 Anonymkode: c623b...9be
Anonym bruker Skrevet 27. juli #2 Skrevet 27. juli Alle er ganske like, men ikke kjøp de tynneste, for de smelter så fort. Maten holder seg kald lengst om veggene og bunnen dekkes med kjøleelement. Kvelden før dere skal dra anbefaler jeg å putte et par drikkeflasker i frysa med vann eller saft og putte i kjørebagen når dere drar, da har dere skikkelig kald drikke første døgnet. Anonymkode: 748a5...cf7
Anonym bruker Skrevet 27. juli #3 Skrevet 27. juli Jeg har flere forskjellige, men det jeg bruker mest er et stort et fra Biltema på 1000 ml. Det er helt fantastisk. kan være ute hele dagen, og det er fremdeles frossemt når jeg kommer hjem. Frizet T1000 heter det. Anonymkode: 56b08...220
Anonym bruker Skrevet 27. juli #4 Skrevet 27. juli Signerer de andre her. Akkurat når det kommer til kjøleelementer er det størrelsen som teller. Små og tynne holder mye dårligere enn store og tykke. Ønsker du å øke lengden dem holder kan du i tillegg kjøpe en slik kjølebag med vifte Anonymkode: 78698...935
Anonym bruker Skrevet 28. juli #5 Skrevet 28. juli Vi har ett stort element som holder ganske lenge på kulda, men så har vi også noen små som det går an å snikke "inn-i-mellom" om baggen er ganske full og som fryser fortere enn det store. Noen ganger kan det være greit å bruke de små også om ting bare skal holdes kaldt en liten stund. Jeg pakker dem gjerne inn sammen med matpakka mi når jeg er på jobb og er ute på "oppdrag" sånn at matpakka holder seg kjølig i sekken / veska. Og om kjølebagen er full med ting fra kjøleskapet og ikke skal stå så lenge, holder det fint med små elementer. Så svaret mitt er egentlig at det er lurt å ha litt forskjellige i alle fall om man bruker baggen forskjellig sånn som vi gjør. Anonymkode: d4707...bb3
Anonym bruker Skrevet 28. juli #6 Skrevet 28. juli Jeg er vokst opp med å bruke drikke som kjøleelement. Juicekartonger f. Eks. Holder kjølebagen kald i mange timer, og etterpå har man deilig «slush» å kjøle seg ned med. Samme med flasker med vann eller saft, går gradvis over fra å være kjøleelement, til å bli slush/isvann. Utover dette tipset støtter jeg tips om jo større, dess lengre kjølefunksjon. Og at alt man putter i bagen bør være ordentlig kaldt på forhånd, og lokket åpnes så kort tid som mulig. Putter man romtempererte matvarer oppi bagen blir det mye raskere varmt. Anonymkode: 78ef3...692
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå