Gå til innhold

Dumt spørsmål om briller til mann 45

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen bruker briller. Han må, han kan ikke bruke linser. Problemet er sola. Jeg sier han bør investere i fotokromatiske glass som blir mørke i sollyset, men han mener det er for gamle folk, at han er for ung😄 Hva mener dere? 

Anonymkode: c34d2...c4f

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Mannen bruker briller. Han må, han kan ikke bruke linser. Problemet er sola. Jeg sier han bør investere i fotokromatiske glass som blir mørke i sollyset, men han mener det er for gamle folk, at han er for ung😄 Hva mener dere? 

Han bør gå til specsavers og kjøpe seg et polariserende solbriller med styrke som par to. Enig med mannen din. Fotokromatiske briller er for gamlinger. Og litt 80talls.

Anonymkode: c1902...fdf

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Sønnen min på 5 hadde det.

Problemet var at det tok lang tid før brillene ble lyse igjen 

Anonymkode: 91f17...df3

Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Hæ? Bror kjøpte slike da han var 25. Kule briller. 🤩

Anonymkode: 89908...97a

Skrevet

Enig med mannen din, pappa på 72 år har det 🙈

Mannen min har solbriller med styrke. Bytter briller etter behov. Ja, det er et drass med ekstra brilleetui, men det er en vanesak.

Anonymkode: 8c878...1c5

Skrevet

Min far hadde slike en kort periode, han var ikke fornøyd.
Problemet er at du bruker veldig lang tid på å bli lyse igjen, så dersom maner ute og kjører i solen og kjører inn i en tunell blir det veldig mørkt der.

Mannen min er avhengig av briller, han har slike klipp-on han setter utenpå brilleglasset

Anonymkode: 208fa...59a

Skrevet

For en del år siden var de ubrukelige og kun for eldre menn. Nå er det mye mer effektive og skiftet mye raskere og også en del yngre bruker det. Jeg har solbriller med styrke, men tror jeg skal gå for fotokromatiske når jeg bytter briller neste gang. 

Anonymkode: cb2eb...272

Skrevet

Jeg bytter heller briller enn å ha firokromatiske, synes det er litt oldis, og de bytter litt sakte tilbake. Synes også det er greit at solbrillen ser ut som en solbrille.

Anonymkode: 163a3...3d6

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Min 18-åring har sånne glass og har hatt det siden han var 10 år. Men har egne solbriller i tillegg for de vanlige brillene blir ikke like mørke. Han er sensitiv for lys.

Anonymkode: 76c05...199

Skrevet

Ingen god ide. De blir mørke i godt opplyste lokaler til og med. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...