Anonym bruker Skrevet 25. juli #1 Skrevet 25. juli Et av mine søsken ble vegetarianer for en del år siden, etter hvert ble personen veganer. Det er i og for seg greit, og jeg respekterer det. Det siste året har det tatt helt av, og nå sliter jeg litt med å takle det. For eksempel. Søskenflokken sammen med våre partnere og barn var samlet hos våre foreldre til grilling for et par dager siden. Denne personen hadde med seg veganer burgere, veganer pølser og egen liten elektrisk grill slik at maten til personen ikke ble grillet oppå der hvor det var grillet kjøtt, og heller ikke fikk kjøtt sprut på seg. Det er greit. Så gjør vår mor på 80 år en feil. Hun skal snu pølsene til barnebarna, og tenker å snu pølsene til denne personen samtidig. En helt ærlig feil som ikke var med vilje. Personen se at vår mor bruker samme klype til å snu veganerpølsene som hun brukte til å snu de vanlige pølsene, og personen blir skikkelig sur, og spiser dem ikke siden de da er skitne. Hvordan takle slike personer? Anonymkode: 83183...775
Anonym bruker Skrevet 25. juli #2 Skrevet 25. juli Medisiner dem og lås døra. Anonymkode: d506e...c00
Anonym bruker Skrevet 25. juli #3 Skrevet 25. juli Send vedkommende denne videoen. Den forklarer alt. Anonymkode: 40ea8...78e
Anonym bruker Skrevet 25. juli #4 Skrevet 25. juli Usikker om det er mulig å takle slike personer, når noen blir manisk og ekstrem, når en ikke inn lengre. Men du kan sette grenser, må være greit å si at dette var uakseptabelt? Anonymkode: 7cbe6...1a9
prekæs Skrevet 25. juli #5 Skrevet 25. juli Jeg tenker det er en form for spiseforstyrrelse, dessverre.
*Miss Marple* Skrevet 25. juli #6 Skrevet 25. juli Jeg hadde ikke taklet det, i den form at jeg ikke hadde forholdt meg til hn. Vil hn ikke spise pølsene så er det helt greit, og ikke noe jeg hadde lagt på meg i det hele.
Anonym bruker Skrevet 25. juli #7 Skrevet 25. juli Det er ikke så lett å avskrive den personen. Når vi vokste opp var den personen den av mine søsken som stod meg nærmest, og det gjør at jeg føler det er ekstra vanskelig. Når dette skjedde støttet jeg mamma og påpekte av det var en feil som ikke var gjort med vilje, personen gjentok seg, og da svarte jeg bare "at da får du heller gå sulten, ditt valg, ikke vårt problem" HI Anonymkode: 83183...775
Anonym bruker Skrevet 25. juli #8 Skrevet 25. juli Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke så lett å avskrive den personen. Når vi vokste opp var den personen den av mine søsken som stod meg nærmest, og det gjør at jeg føler det er ekstra vanskelig. Når dette skjedde støttet jeg mamma og påpekte av det var en feil som ikke var gjort med vilje, personen gjentok seg, og da svarte jeg bare "at da får du heller gå sulten, ditt valg, ikke vårt problem" HI Anonymkode: 83183...775 Når det blir så ekstremt at det tipper over i psykisk sykdom er det vanskelig å forholde seg til. Jeg tenker du gjorde helt rett, mammaen din glemte seg og det fikk hun ikke gjort ugjort uansett hva veganeren sa, og å gi "voksenkjeft" og få mammaen deres til å føle seg liten er bare ufint. Helt greit å sette en grense for hvordan veganeren kan snakke til og oppføre seg mot andre. Så må denne personen bare sørge for sin egen mat. Anonymkode: 7d4a6...fb8
Anonym bruker Skrevet 25. juli #9 Skrevet 25. juli Man kan hvertfall aldri gå i en diskusjon med de ang mat. De vet alt best og det blir en himla diskusjon med dårlig stemning rundt det. Min søster er ikke veganer, men veldig opptatt av hva som er sunt. En periode var det så ille at jeg ikke tålte spise sammen med henne fordi alt handlet om å belære meg og oss andre om hva som er sunt og ikke. Roet seg med årene Anonymkode: ca8ec...def
Anonym bruker Skrevet 25. juli #10 Skrevet 25. juli Enkelt og greit: gi beskjed om at vedkommende har å oppføre seg som folk, eller forlate stedet. Anonymkode: 1daa0...8a5
Anonym bruker Skrevet 26. juli #11 Skrevet 26. juli Anonym bruker skrev (14 timer siden): Det er ikke så lett å avskrive den personen. Når vi vokste opp var den personen den av mine søsken som stod meg nærmest, og det gjør at jeg føler det er ekstra vanskelig. Når dette skjedde støttet jeg mamma og påpekte av det var en feil som ikke var gjort med vilje, personen gjentok seg, og da svarte jeg bare "at da får du heller gå sulten, ditt valg, ikke vårt problem" HI Anonymkode: 83183...775 Synes du håndterte det bra jeg 😃 Det er ikke så lett, slikt skjer gjerne plutselig og man ønsker jo ikke å eskalere det. Bra gjort, tenker jeg. Tydelig, uten å bli ufin. Anonymkode: 7cbe6...1a9
Anonym bruker Skrevet 26. juli #12 Skrevet 26. juli Anonym bruker skrev (15 timer siden): Et av mine søsken ble vegetarianer for en del år siden, etter hvert ble personen veganer. Det er i og for seg greit, og jeg respekterer det. Det siste året har det tatt helt av, og nå sliter jeg litt med å takle det. For eksempel. Søskenflokken sammen med våre partnere og barn var samlet hos våre foreldre til grilling for et par dager siden. Denne personen hadde med seg veganer burgere, veganer pølser og egen liten elektrisk grill slik at maten til personen ikke ble grillet oppå der hvor det var grillet kjøtt, og heller ikke fikk kjøtt sprut på seg. Det er greit. Så gjør vår mor på 80 år en feil. Hun skal snu pølsene til barnebarna, og tenker å snu pølsene til denne personen samtidig. En helt ærlig feil som ikke var med vilje. Personen se at vår mor bruker samme klype til å snu veganerpølsene som hun brukte til å snu de vanlige pølsene, og personen blir skikkelig sur, og spiser dem ikke siden de da er skitne. Hvordan takle slike personer? Anonymkode: 83183...775 Da ber man dem reise hjem. Sånn oppførsel tolerer man ikke. Anonymkode: 2d98b...375
Anonym bruker Skrevet 26. juli #13 Skrevet 26. juli Anonym bruker skrev (14 timer siden): Når dette skjedde støttet jeg mamma og påpekte av det var en feil som ikke var gjort med vilje, personen gjentok seg, og da svarte jeg bare "at da får du heller gå sulten, ditt valg, ikke vårt problem Det er bra at du sa ifra. Anonymkode: 2d98b...375
Anonym bruker Skrevet 26. juli #14 Skrevet 26. juli Helt fint svar det. Om personen blir sur, får h*n bare være det. En ting er vedkommende hadde hatt en alvorlig allergi / intoleranse, kan det være forståelig om noen "hyler" opp med en gang, kanskje litt mer aggressivt enn planlagt, men ellers er det helt unødvendig. Anonymkode: fad1f...9e8
Anonym bruker Skrevet 26. juli #15 Skrevet 26. juli Ekstremt overdrevent av veganeren Di fleste som er det har null peiling på hva dem driver med Anonymkode: ce40d...bdf
Anonym bruker Skrevet 26. juli #16 Skrevet 26. juli Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Ekstremt overdrevent av veganeren Di fleste som er det har null peiling på hva dem driver med Anonymkode: ce40d...bdf "De" heter det. Anonymkode: 2d98b...375
Anonym bruker Skrevet 26. juli #17 Skrevet 26. juli Anonym bruker skrev (13 minutter siden): "De" heter det. Anonymkode: 2d98b...375 frekk heter det Anonymkode: ce40d...bdf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå