Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har nå blitt utestengt fra samme admin som sendte meg en advarsel for en stund siden kun fordi jeg raporterte en annen admin og siden jeg gjorde det ble han drit sur på meg og ga meg en adversel og rett før jeg ble stengt ut så, så jeg at han gikk slagvis på alle mine innlegg hvor han påstår at jeg har brutt regler igjen, noe jeg ikke har gjort. veldig slitsomt og ha en sånn admin og forholde seg til, bør jo ikke være lov og ta sånt så personelig fordi jeg raportererer en annen admin 

jeg vet at noen av di adminene er her også som helt sikkert kommer til og forsvare dem, for di kan liksom alderi gjøre noe galt er bare alle andre som gjør det hele tiden 😕

hvorfor er det sånn at man har andmin det ikke går ann og snakk med og som kan være litt sakelig? jeg har jo litt her også å litt på diskusjonsforumet og har alderi fått noen advarsler der og det er kun fordi akuratt den adminen ikke er på di stedene så er tydelig et personangrep

altså det finnes ikke et enste annet sted hvor admin er så frekke, lite imøtekommende, ekstrem lang liste hvor dem forventer at alle kan reglene uten at som er litt for dumt når dem ikke kan dem selv eller gidder og følge dem selv 

vær så snill og få ryddet opp disse såkalte admin for det trengs virkelig!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymkode: 239aa...4a1

Skrevet

Aldri verden om du er så uskyldig som du fremstiller deg som.

Anonymkode: 63b44...d44

Skrevet

Dem va'kke no greie med'n Jesus heller.

Skrevet

Ett problem er at folk bare får beskjed om at, "du har brutt mot regel X, derfor straffes du med..." (har jeg hørt). Skal folk lære må de lære av sine egne feil. Men det krever kapasitet å vise folk hva de har skrevet og hva de derfor får restriksjoner for.

Det er ressurser som, har jeg hørt, Allers media, som angivelig skal ha så dårlig råd, ikke har. Det er sikkert like før de går konkurs og derfor må de benytte seg av gratis arbeidskraft heller enn å ansette noen som kan jobben (be careful what you wish for 'cause you just might get it... det fikk vi den gang vi fikk i.s.).

Folk ser ikke hva de gjør galt, de får bare reaksjoner og restriksjoner, dermed tenker folk at "det var sikkert fordi jeg sa i mot mod/admin i en kommentar for ett og et halvt år siden".

Anonymkode: ebc6e...af0

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Aldri verden om du er så uskyldig som du fremstiller deg som.

Anonymkode: 63b44...d44

du får tro hva du vil

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Ett problem er at folk bare får beskjed om at, "du har brutt mot regel X, derfor straffes du med..." (har jeg hørt). Skal folk lære må de lære av sine egne feil. Men det krever kapasitet å vise folk hva de har skrevet og hva de derfor får restriksjoner for.

Det er ressurser som, har jeg hørt, Allers media, som angivelig skal ha så dårlig råd, ikke har. Det er sikkert like før de går konkurs og derfor må de benytte seg av gratis arbeidskraft heller enn å ansette noen som kan jobben (be careful what you wish for 'cause you just might get it... det fikk vi den gang vi fikk i.s.).

Folk ser ikke hva de gjør galt, de får bare reaksjoner og restriksjoner, dermed tenker folk at "det var sikkert fordi jeg sa i mot mod/admin i en kommentar for ett og et halvt år siden".

Det er da ikke så vanskelig å forstå hvordan man skal oppføre seg på nett. De fleste bryter ikke reglene og får ikke advarsel. Man trenger ikke til stadighet balansere opp mot det som ikke er lov og lurer på hva var det de avslørte/fikk med seg. Det er bare å oppføre seg i diskusjoner, så blir man ikke utestengt. 

Anonymkode: e5128...009

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er da ikke så vanskelig å forstå hvordan man skal oppføre seg på nett. De fleste bryter ikke reglene og får ikke advarsel. Man trenger ikke til stadighet balansere opp mot det som ikke er lov og lurer på hva var det de avslørte/fikk med seg. Det er bare å oppføre seg i diskusjoner, så blir man ikke utestengt. 

Anonymkode: e5128...009

Enkelte trenger å tryne før de lærer seg at bakken er der. Andre må tryne flere ganger før de lærer seg at bakken er der. Noen lærer seg aldrig. Andre igjen trenger ikke tryne for å lære seg at bakken er der. Det er da særs enkelt å forstå.

Skrevet

Med så mye rart som skrives på KG skal det MYE til for å klare å bli utestengt. KG er en pøl av hets, mobbing, rasisme, anti-feminisme og en overflod av incels

Anonymkode: 17548...8ae

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Med så mye rart som skrives på KG skal det MYE til for å klare å bli utestengt. KG er en pøl av hets, mobbing, rasisme, anti-feminisme og en overflod av incels

Stemmer overhode ikke er jo flere her som har blitt det uten grunn. Jeg har sett flere har lagt ut sånne innlegg ca en gang i uka så jeg er langt i fra den eneste

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Nja, ei som har vært opptatt av å hjelpe folk med å finne kjærligheten er blitt utestengt der fra. Og hun har ikke laget stygge innlegg, kommet med mobbing, rasisme, anti-feminisme eller den slags altså.

https://no.linkedin.com/posts/anehagen_hva-skjer-når-fagfolk-blir-utestengt-fra-activity-7320350453139931136-lf-2

Skrevet

Jeg har mer inntrykk av at det har ikke så mye hva folk sier men hvem som sier det på kg

Jeg har selv har raportert flere som har sagt mye frekke ting til meg og andre og ingen av dem har admin brydd seg om 

Men nei det er ikke greit og være frekk mot andre

Skrevet

Kg kan begynne å henvise til hva folk har gjort galt fremfor å sende en advarsel eller utestengelse med link til en mil forumregler. Jeg ble kastet ut uten grunn. Sikkert en grunn for de, men jeg aner ikke. Har ikke krenket noen eller sagt mot noen. Postet på feil sted er alt jeg har funnet ut av. 
Kg admin er jo mobbere og drittfolk virker det som, derfor støtter de den type adferd, og stenger ute de som DE føler ser bedre enn de selv. 

Anonymkode: df5c4...ce2

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Nei det skal ikke mye til 

Anonymkode: 91450...852

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nja, ei som har vært opptatt av å hjelpe folk med å finne kjærligheten er blitt utestengt der fra. Og hun har ikke laget stygge innlegg, kommet med mobbing, rasisme, anti-feminisme eller den slags altså.

https://no.linkedin.com/posts/anehagen_hva-skjer-når-fagfolk-blir-utestengt-fra-activity-7320350453139931136-lf-2

Det står veldig tydelig i retningslinjene:

"I hovedsak tillater vi ikke at kommersielle aktører, selskaper, firmaer eller representanter for disse skriver i forumet. Dersom man inngår en kommersiell avtale med Forumansvarlig på [email protected], kan man få tillatelse til å bruke forumet til å kommunisere med våre brukere om sitt produkt eller tjeneste. En slik kommunikasjon skal merkes slik at det kommer frem at tråden er opprettet av en kommersiell aktør"

Retningslinjer - Kvinneguiden Forum

Snålt å ikke evne å sette seg inn i reglene for så å sutre etterpå når man blir utestengt for å ha brutt reglene. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Det står veldig tydelig i retningslinjene:

"I hovedsak tillater vi ikke at kommersielle aktører, selskaper, firmaer eller representanter for disse skriver i forumet. Dersom man inngår en kommersiell avtale med Forumansvarlig på [email protected], kan man få tillatelse til å bruke forumet til å kommunisere med våre brukere om sitt produkt eller tjeneste. En slik kommunikasjon skal merkes slik at det kommer frem at tråden er opprettet av en kommersiell aktør"

Retningslinjer - Kvinneguiden Forum

Snålt å ikke evne å sette seg inn i reglene for så å sutre etterpå når man blir utestengt for å ha brutt reglene. 

Alle er kommersielle aktører, hvis du tenker slik. Hun drev på på privaten, uten å henvise til sin bedrift, altså drev hun som privatperson. Men med erfaring og kunnskap om det hun drev på med, på samme måte som en kokk har kunnskap om sitt fag og en mekaniker har kunnskap om sitt fag.

Skrevet

Hadde det vært vilket som helst annet sted hadde man alderi i livet blitt behandlet sånn av en admin 

For eks jeg fikk en advarsel en gang fordi jeg hadde et innlegg hvor jeg ikke var AnonymBruker men så haddd den kommet på og av noe så lite fikk jeg en advarsel av,hadde det vært for eks Facebook hadde dem bare skrevet en liten mld om at det er grei og være oppmerksom på til neste gang 

Så alle andre steder får man en lite påminnelse og det er helt greit det og alle andre steder kan man bli møtt med hyggelig admin som er imøtekomme og forståelse 

Må også legge til at det selvfølgelig var samme admin som ja ......

Skrevet

Privat forum så de bestemmer selv om du får være der eller ikke. Og det synes jeg er helt fair, og det er nok gode grunner til at du blir utestengt 

Anonymkode: 84b86...a2e

Skrevet

Det er ett forum. Det er vel ikke verdens undergang å bli utestengt 

Anonymkode: c9096...bcb

Skrevet

Hadde jeg faktisk gjort noe galt burde dem jo kunne si hva jeg har gjort 

• Admin låste denne emne
Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

jeg har nå blitt utestengt fra samme admin som sendte meg en advarsel for en stund siden kun fordi jeg raporterte en annen admin og siden jeg gjorde det ble han drit sur på meg og ga meg en adversel og rett før jeg ble stengt ut så, så jeg at han gikk slagvis på alle mine innlegg hvor han påstår at jeg har brutt regler igjen, noe jeg ikke har gjort. veldig slitsomt og ha en sånn admin og forholde seg til, bør jo ikke være lov og ta sånt så personelig fordi jeg raportererer en annen admin 

jeg vet at noen av di adminene er her også som helt sikkert kommer til og forsvare dem, for di kan liksom alderi gjøre noe galt er bare alle andre som gjør det hele tiden 😕

hvorfor er det sånn at man har andmin det ikke går ann og snakk med og som kan være litt sakelig? jeg har jo litt her også å litt på diskusjonsforumet og har alderi fått noen advarsler der og det er kun fordi akuratt den adminen ikke er på di stedene så er tydelig et personangrep

altså det finnes ikke et enste annet sted hvor admin er så frekke, lite imøtekommende, ekstrem lang liste hvor dem forventer at alle kan reglene uten at som er litt for dumt når dem ikke kan dem selv eller gidder og følge dem selv 

vær så snill og få ryddet opp disse såkalte admin for det trengs virkelig!!!!!!!!!!!!!!!

Hvis jeg tar utgangspunkt i at du er den samme som opprettet en tråd for litt siden så henvist jeg deg til kontakt oss skjemaet for å få informasjon. Jeg har fortsatt ikke fått noen henvendelse om dette så det er veldig vanskelig å hjelpe når man ikke ønsker å motta hjelp. Jeg har ingen mulighet for å sammenligne dine brukerdata her med brukerdata med på Kvinneguiden, det er brudd på både GDPR og personvernloven. Jeg har heller ikke lov til å se hvem som befinner seg bak anonymbruker med mindre de har begått regelbrudd. Det er null problem å få både innleggene som er regelbrudd, og hvorfor de er brudd på reglene vi har, men da må man ta kontakt først. 

Som sagt, det er et moderatorteam som moderer Kvinneguiden. Pr i dag er det to admin der inne, det er disse som i størst grad sender advarsler. Det er sommertid og derfor også ferietid, slik at får man en advarsel nå på sommeren er det stor sjangs for at det er fra kun en av adminene, eller fra meg om det gjelder innlegg i tråden om Marius Borg Høiby eller Kongehuset. 

Her inne er det jeg som moderer daglig, med mindre jeg har fravær og/eller jeg ber om hjelp pga kapasitet eller noe som haster. 

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Advarselen er en generisk tekst som inneholder de regelpunktene man har brutt. Ønsker man de faktisk innleggene, hvilke regler de er brudd på og hvorfor de er ryddet som de er så kan man ta kontakt med moderator på private henvendelser eller via kontakt oss skjemaet. De aller, aller fleste som får advarsel trenger kun den første biten og utfører aldri eller sjeldent regelbrudd igjen. Derfor har vi valgt å ikke sende med alle regelbruddene hver gang det sendes advarsel. 

Når det gjelder andre avsnitt så har aldri Aller media eid Kvinneguiden. En gang i tiden var det eid av Edda media, samt av personen som startet dette, men det er nå Story House Egmont som eier dette og jeg er ansatt i dette selskapet som forumansvarlig. 

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Kg kan begynne å henvise til hva folk har gjort galt fremfor å sende en advarsel eller utestengelse med link til en mil forumregler. Jeg ble kastet ut uten grunn. Sikkert en grunn for de, men jeg aner ikke. Har ikke krenket noen eller sagt mot noen. Postet på feil sted er alt jeg har funnet ut av. 
Kg admin er jo mobbere og drittfolk virker det som, derfor støtter de den type adferd, og stenger ute de som DE føler ser bedre enn de selv. 

Anonymkode: df5c4...ce2

På KG, som her, har vi ganske standard tekst ved advarsel. Den sier noe om hvilke regelposter som er brutt og henviser til reglene. Man kan få alle innleggene som er grunnlag for advarselen om man ønsker dette, men siden det på de fleste brukere fort er 2-4 A4 sider så vil det være en vegg med tekst som møter de ved en advarsel og de fleste ville nok forstått enda mindre da man ikke kan svare på advarsler. Derfor ønsker vi at man bruker private forumhenvendelser eller kontakt oss skjemaet. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hadde jeg faktisk gjort noe galt burde dem jo kunne si hva jeg har gjort 

Man får som sagt regelpunktene som er brutt når man får advarsel. Det kan også minnes på at nederste i advarsel med utestengelse står det, som det også står her og på alle Egmonts forum, "Du har ikke lov til å opprette nye brukere, eller på andre måter omgå utestengningen. Dette vil medføre forlenget utestengningsperiode." 
Så om brukeren ble utestengt for noen uker siden og har så opprettet en ny bruker for å poste videre så vil man såklart bli utestengt og den originale utestengelsen forlenges. 

Tråden er ryddet for nedsettende kommentarer ved bruk av psykiske diagnoser som skjellsord og vil derfor bli stengt. Henviser igjen til Kontakt oss skjemaet slik at dette kan håndteres på korrekt måte. 

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...