Gå til innhold

Merkelig opplevelse av lokale og min familie, Harlem New York

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var i New York i bydelen Harlem. Mannen og sønnene ville besøke bydelen fordi den er "ikonisk" og kjent fra populærkultur. 

Vi var på restaurant der og måtte vente lenge på mat. Vi klaget to ganger, og til slutt måtte jeg si ifra tydelig en siste gang før vi dro.

Da kom lederen og sa noe som "Se, du er i Harlem nå. Her forventer vi respekt, og vi respekterer hverandre. Her hjelper det ikke å være sint". 

Han sa det strengt til meg foran alle kunder. Ikke nok med det, så filmet mine sønner dette og mannen min lo. De mente dette var kult og bare å le av. 

Det er jo slik Harlem "øyeblikk" de var ute etter. En afroamerikaner som snakker om Harlem og verdier der. Altså, en autentisk opplevelse av Harlem.

De mener jeg overreagerer. Men det er vel feil oppførsel? Eller er jeg hårsår?

Anonymkode: fff78...152

Skrevet

Jeg mente merkelig oppførsel, og ikke opplevelse i overskriften.

Skrevet

Du overreagerer, du høres ut som en skikkelig Karen

Anonymkode: 84aae...7ce

Skrevet

Hvor lenge er lenge?

Jeg synes vel ikke det var ok av dine barn å filme men du virker også noe overspent. 

Å besøke Halem for å se på svarte er også en rar ting å gjøre.

Anonymkode: c8cf1...d55

Skrevet

Dette høres ut som en trollehistorie.

Men dersom det er sant, hva mener du med å "si tydelig fra"?

Var du ufin? 

Anonymkode: d4ae0...deb

Skrevet
Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Vi var i New York i bydelen Harlem. Mannen og sønnene ville besøke bydelen fordi den er "ikonisk" og kjent fra populærkultur. 

Vi var på restaurant der og måtte vente lenge på mat. Vi klaget to ganger, og til slutt måtte jeg si ifra tydelig en siste gang før vi dro.

Da kom lederen og sa noe som "Se, du er i Harlem nå. Her forventer vi respekt, og vi respekterer hverandre. Her hjelper det ikke å være sint". 

Han sa det strengt til meg foran alle kunder. Ikke nok med det, så filmet mine sønner dette og mannen min lo. De mente dette var kult og bare å le av. 

Det er jo slik Harlem "øyeblikk" de var ute etter. En afroamerikaner som snakker om Harlem og verdier der. Altså, en autentisk opplevelse av Harlem.

De mener jeg overreagerer. Men det er vel feil oppførsel? Eller er jeg hårsår?

Du burde være flau, mannen din er en barnslig idiot og sønnene dine dårlig oppdratt

Anonymkode: 31bdb...782

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Du burde være flau, mannen din er en barnslig idiot og sønnene dine dårlig oppdratt

Anonymkode: 31bdb...782

Dette. Herlighet, dere dro på safari til Harlem og filmet en innbygger når han irettesatte dere? Jeg blir helt flau på deres vegne. Snakk om uoppdratt white trash! 

Anonymkode: 84639...a39

Skrevet

Jeg håper dette bare er tull. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

I all verden. Hva slags innavla bygd kommer dere i fra.

Anonymkode: a5e4e...c1a

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ikke nok med det, så filmet mine sønner dette og mannen min lo. De mente dette var kult og bare å le av. 

Jævlig spesielt og respektløst. 

Anonymkode: b05ba...203

Skrevet

kommer jo menst ann på hva du mener som lenge, jeg syns det er flaut og gå sånn når man venter på mat men jeg har måtte gjøre det en gang selv siden jeg hadde en avtale jeg skulle rekke 

Skrevet

Gud så pinlig du er.

Anonymkode: ccf89...fc7

Skrevet

Ikke helt troverdig av fyren i restauranten heller egentlig- Harlem er ikke kjent for å være de mest respektfulles bydel akkurat. 
Men aner ikke hvordan du fremsto, så han kan ha rett i å reagere.

Anonymkode: 6f821...e69

Skrevet

Jøss, bare jøss

Du og familien din er jo klask meg i hodet pinlige.

Anonymkode: 4025f...bd7

Skrevet

Du overreagere men jeg tror mannen og sønnen din har en diagnose for ingen oppfører seg slik. 

Anonymkode: f3c21...c22

Skrevet

Dette tror jeg er tull. Harlem skiller seg ikke nevneverdig ut som nabolag lenger, da det i likhet med blant annet Brooklyn har blitt veldig gentrifisert. Tror du må minst 15 år tilbake i tid før Harlem var en hovedsakelig svart bydel med egen kultur. 
Men hvis dere oppfører dere som om dere er på utflukt for å se på andre etnisiteter og levemåter, så skjønner jeg at mannen som snakket hardt til deg følte at det var rettmessig. 

Anonymkode: 33d87...189

Skrevet

Måten dette er skrevet på, gir meg en følelse av at noen har brukt google translate for å oversette noe de har lest på Facebook. 

Skrevet

Hvor lenge ventet dere før du gav beskjed og hvor lenge før dere gikk?

Anonymkode: a5d0d...801

Skrevet

KG på sitt beste!
Kvinner kaster seg over HI for at hun har sagt ifra om at det ikke er greit å vente lenge på maten. Hvorfor i all verden er HI Karen?! Dere vet jo ikke en gang hvor lenge de ventet på maten.
Det er HELT normalt å si ifra om maten er dårlig, kald eller om man må vente for lenge. Nå spørs det jo som sagt hvor lenge dere måtte vente? 
Servitøren som lærte deg opp om respekt burde vel heller gå om servitørskolen. 

Og at familien din filmer deg…. altså… hjelpes! 

Anonymkode: b33b2...e18

Skrevet
Polly-Esther skrev (11 timer siden):

Måten dette er skrevet på, gir meg en følelse av at noen har brukt google translate for å oversette noe de har lest på Facebook. 

Dette! 👆 

Anonymkode: 188bb...37f

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

KG på sitt beste!
Kvinner kaster seg over HI for at hun har sagt ifra om at det ikke er greit å vente lenge på maten. Hvorfor i all verden er HI Karen?! Dere vet jo ikke en gang hvor lenge de ventet på maten.
Det er HELT normalt å si ifra om maten er dårlig, kald eller om man må vente for lenge. Nå spørs det jo som sagt hvor lenge dere måtte vente? 
Servitøren som lærte deg opp om respekt burde vel heller gå om servitørskolen. 

Og at familien din filmer deg…. altså… hjelpes! 

Om du klarer å lese så er det ikke at hi ga beskjed de fleste reagerer på. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Om du klarer å lese så er det ikke at hi ga beskjed de fleste reagerer på. 

Du må være blind? Jeg teller 9 innlegg som insinuerer at HI overreagerer el lignende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...