Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaget nettopp ett søkk i armhulen, fra der overarm møter…. Armhule? Noen som har opplevd det? Er det legemat? Orker ikke forholde meg til Google som sier brystkreft 

Anonymkode: 5f15d...a35

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Alle forandringer enten de buler ut eller går innover i tilknytning til bryst eller armhuler går du til lege med. Raskt.

Anonymkode: d0a67...ca4

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Alle forandringer enten de buler ut eller går innover i tilknytning til bryst eller armhuler går du til lege med. Raskt.

Takk for svar 🙏 det er sikkert ikke noe, lurt å sjekke ut, jeg krisemaksimerer mest mulig før ting er sjekka…. Ja hue spinner 😩

Skrevet
Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Takk for svar 🙏 det er sikkert ikke noe, lurt å sjekke ut, jeg krisemaksimerer mest mulig før ting er sjekka…. Ja hue spinner 😩

Enda større grunn til å sjekke, da trenger du ikke å krisemaksimere mer. Man må gjøre noe med det man kan gjøre noe med, resten får ligge.

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Enda større grunn til å sjekke, da trenger du ikke å krisemaksimere mer. Man må gjøre noe med det man kan gjøre noe med, resten får ligge.

Ja det er sant. Ringer lege på mandag. Er i utlandet nå og kommer ikke hjem før i morgen 

Skrevet
Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Ja det er sant. Ringer lege på mandag. Er i utlandet nå og kommer ikke hjem før i morgen 

Så bra! God tur hjem og lykke til på mandag! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Så bra! God tur hjem og lykke til på mandag! 

Takk ❤️

Skrevet

Hei igjen! 

Bestilte meg legetime i går og fikk i forkant kjent gjennom begge brystene. Den ene hadde en kul, som var litt øm. Står midt i en annen krise her og, og var hos en vikarlege så måtte bare jobbe meg gjennom selve undersøkeren og ville ikke spørre om noe. Virka så brysk og stressa og jeg var gråtelabil fra før 

Hun sa ingenting om hva hun trodde, at den «sikkert var ufarlig» eller noe, så nå er jeg henvist videre…. hvor lang tid tar det å få time med de symptomer jeg har? Skjønner ingen kan svare, men huet mitt bare spinner og spinner, jeg er kvalm og uvel, får ikke sove og er ikke mentalt tilstede 😣 den type stress og uro setter seg alltid i kroppen min så nå er jeg full av smerter i tillegg 

Hører gjerne erfaringer med «tilsvarende» forløp.

Er det overgilt å spørre om Sobril eller annen beroligende? Kroppen er i beredskap 24/7, og det hjalp ikke at det røyna på med en annen krise i helga her i tillegg… en krise kommer sjeldent alene, sier dem

Skrevet

Tok ikke mange dagene før jeg kom inn på sykehuset, men det er flere år siden. Du kan etterspørre noe beroligende. Lykke til🤞🏻

Anonymkode: f0454...ed8

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Tok ikke mange dagene før jeg kom inn på sykehuset, men det er flere år siden. Du kan etterspørre noe beroligende. Lykke til🤞🏻

Anonymkode: f0454...ed8

Takk 🫶 

Skrevet

Takk for oppdatering! Jeg har tenkt så mye på deg. Selvfølgelig ber du om beroligende og eller noe å sove på. Og du kan ringe dit henvisningen er sendt og pushe på time. Det sagt, jeg tipper du får time fort. Jeg er så stolt av deg for at du tok tak i dette på tross av alt du står i. Stor klem!

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Takk for oppdatering! Jeg har tenkt så mye på deg. Selvfølgelig ber du om beroligende og eller noe å sove på. Og du kan ringe dit henvisningen er sendt og pushe på time. Det sagt, jeg tipper du får time fort. Jeg er så stolt av deg for at du tok tak i dette på tross av alt du står i. Stor klem!

Herregud så hyggelig?! Nå gråt jeg en skvett🥹 Jeg har sovetabletter, men skulle gjerne hatt noe Sobril for å bare kutte hue noen timer  

Skal ringe de hvis henvisninga ikke er vurdert innen i morgen. Tusen takk ❤️

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Herregud så hyggelig?! Nå gråt jeg en skvett🥹 Jeg har sovetabletter, men skulle gjerne hatt noe Sobril for å bare kutte hue noen timer  

Skal ringe de hvis henvisninga ikke er vurdert innen i morgen. Tusen takk ❤️

Ring legekontoret med en gang, du. Kanskje du kan få resepten på plass på et øyeblikk!

Skrevet

Om legen mistenker kreft skal du ha blitt undersøkt videre innen to uker, men det er sjelden kreftkuler er ømme, da er det mer sannsynlig at det er hormonelt og du sjekkes for sikkerhets skyld.

Men det er klart du blir helt satt ut. Selv om de fleste i dag overlever kreft er det en heftig behandling og en fryktelig engstelse før det er bekreftet eller avkreftet.

Trenger du solbril kan du be om det.

Anonymkode: 8ff01...b6d

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Om legen mistenker kreft skal du ha blitt undersøkt videre innen to uker, men det er sjelden kreftkuler er ømme, da er det mer sannsynlig at det er hormonelt og du sjekkes for sikkerhets skyld.

Men det er klart du blir helt satt ut. Selv om de fleste i dag overlever kreft er det en heftig behandling og en fryktelig engstelse før det er bekreftet eller avkreftet.

Trenger du solbril kan du be om det.

Anonymkode: 8ff01...b6d

Ser henvisningen er borte fra Helsenorge så da regner jeg med de vurderer den så da får jeg sikkert svar i dag. 

Var hos vikarlege som var så hektisk og brå, så ble om mulig enda mer apatisk når hu stressa rundt. Legen min har ferie. Føler meg dog litt roligere i dag, men det spinner jo rundt i hue likevel. 

Skulle jeg nå mot formodning ha kreft, så er jeg ikke så redd for å dø av det. Men denne ventingen er grusom

• 2 uker senere...
Skrevet
Anonym bruker skrev (På 29.7.2025 den 9.34):

Ser henvisningen er borte fra Helsenorge så da regner jeg med de vurderer den så da får jeg sikkert svar i dag. 

Var hos vikarlege som var så hektisk og brå, så ble om mulig enda mer apatisk når hu stressa rundt. Legen min har ferie. Føler meg dog litt roligere i dag, men det spinner jo rundt i hue likevel. 

Skulle jeg nå mot formodning ha kreft, så er jeg ikke så redd for å dø av det. Men denne ventingen er grusom

Hvordan går det med deg, HI?

Skrevet

Det lurer jeg også på ❤️

Når du ser hvor du er henvist så kan du også ringe avdelinga og si at du gjerne kan komme til time raskt ved avbestilling. Har du helseforsikring? For da kan du ta mammografi og evt biopsi gjennom den. Vet godt hvor stressende det er for deg nå, tenker på deg! 

Anonymkode: 3826d...66d

Skrevet

Takk for omtanken ❤️ Jeg oprettet en ny tråd, fant ikke igjen denne. Har fått time i september så skal ringe de i morgen og spørre hvorfor jeg må vente så lenge, og be om en tidligere time. 

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...