Gå til innhold

Flere som fant ut at de ikke ville ha barn allikevel ved forsinket mens i prøveperioden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært så usikker på å få en siste, mye grunnet høy alder og at jeg er usikker på om en ny runde med ny samboer er det jeg vil, selv om han vil. Vi har gått for ubeskyttet sex i 11 måneder. Alderen min tilsier at det kan ta tid. Jeg har alltid syklus på 24-25 dager. Denne syklusen kom ikke mensen på syklusdag 24, ikke på 25, ikke på 26, heller ikke på 27, ei 28… Jeg var sikker på at jeg var gravid og kjente på en spenning. Skulle kjøpe test i dag, pp syklusdag 29,  men så kom den forbaska mensen. Kvelden i går kjente jeg imidlertid på en anger, en redsel og panikk. Jeg tenkte på at jeg hadde ødelagt mye for meg selv og at jeg burde brukt prevensjon, for å beholde virket totalt uoverkommelig. Jeg ønsket nesten at det kunne ende i en meget tidlig spontanabort. Jeg var sikker på at jeg var gravid. Jeg så for meg en glad samboer og to smilende døtre. Jeg så for meg trilleturer i arpil, og smilte litt selv.

Så kom mensen, og det var blandede følelser. Jeg er lei meg fordi kroppen lurte meg og ikke fungerer som da jeg var yngre. Kanskje er det for sent for meg, og det er vemodig å tenke. Jeg er lei meg fordi samboer så gjerne vil ha barn. Jeg er lei meg fordi jeg så gjerne skulle beriket livene våre og de to døtrene mine med et søsken, et nydelig barn til.

Jeg har bare ikke energien og pågangsmotet, tror jeg. Jeg vet at babytiden er ekstremt tøff, og særlig hvis barnet har kollik eller andre plager. Tanken på manglende tid til venner, interesser, egen helse gir meg totalt avsmak. Tanken på barnehageårene med all sykdommen også. Jeg skulle gjerne hatt barn med han, men noe ved det føles ikke rett. Jeg er redd for å gjenoppleve småbarnslivet. Hvor mye av det som skyldes det dårlige forholdet jeg var i, det er jeg usikker på. Kanskje blir det bedre med ny mann og mer livserfaring. 

Er det andre som fikk en lignende åpenbaring når dere faktisk ble gravide eller trodde dere var det?  Det site jeg tenkte i går var at jeg måtte ta en abort.

Anonymkode: c82c0...7d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

jeg er usikker på om en ny runde med ny samboer er det jeg vil, selv om han vil.

For meg hadde dette IKKE vært grunn god nok til å utsette meg for nok en graviditet, fødsel og alt som følger med. Når du er usikker bør du ikke sette et barn til verden. 

Anonymkode: e56f8...e40

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...