Gå til innhold

Kjenner at jeg er så lei meg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke det som er poenget her at han ikke tar de med på fere. Forstår ikke hvorfor jeg nevnte det. Men det at han lyver og sier at han ikke har mer enn tre ukers ferie og at det er jeg som skal dekke opp resten i forhold til ungene, men isteden tar ei veke sammen med kjæresten ( da har han fire uker og bruker den ene med henne istedenfor umgene). 

Anonymkode: 60209...e84

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er ikke det som er poenget her at han ikke tar de med på fere. Forstår ikke hvorfor jeg nevnte det. Men det at han lyver og sier at han ikke har mer enn tre ukers ferie og at det er jeg som skal dekke opp resten i forhold til ungene, men isteden tar ei veke sammen med kjæresten ( da har han fire uker og bruker den ene med henne istedenfor umgene). 

Jeg skjønner hva du mener og at du blir både irritert på egne vegne og såret på barnas vegne. 

Det jeg ikke skjønner er at du vurderer å reise og la far ta seg av de yngste barna på fulltid og selv bli samværsforelder? 

Anonymkode: e67d3...42f

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

16 åringen klarer seg absolutt, men en 14 åring med ADHD og tilleggsdiagnoser som gjør at han er ca.8 år mentalt og broren på 11 år som sloss ekstremt når de er alene. Kan dessverre ikke overlate de til 16 åringen selv om ho er aldri så ansvarsbevisst. Ingen barn er like. 

Hvis en 14-åring er på mentalt stadium med en 8-åring, så har dere garantert et tilbud via kommunen. Hvordan er det hos deg etter skoleslutt og frem til du er hjemme fra jobb? 

Du er jo egentlig bare sur fordi far prioriterer annerledes enn deg, og at han ikke gjør som du vil. Han har et nytt liv uten deg, og det skjønner jeg at kan være vanskelig å takle, men du må jo bare leve med det.

Hva han gjør i ferier  med barna er jo heller ikke din sak? 

Anonymkode: e3c31...6e8

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Er egentlig ikke det jeg reagerer på, men at han sier at han ikke kan ha ungene mer enn tre veker fordi han ikke har mer ferie. Og så legger han ut storier på facebook der han og kjæresten er på tur. Det får jo barna med seg. Og jeg skal ha barna da fem veker og de må gå på selvstyr, jeg har ikke mulighet til å ha mer enn fire uker ferie. Mine ferieuker er med barna og ikke kjæresten.

Men vi som er sammen har ungene på selvstyr mange uker i ferien. Skoleferien er 8 uker. Både jeg og min mann har 3 uker. 2 uker sammen og en i hver ende. Det betyr 4 uker der ungene må aktivisere seg selv. Det har de bare godt av.

Din eks høre ut som en lite hyggelig type. Ljuger gjør han åpenbart (siden han sier han ikke har mer ferie, men ser ut til å ha det).

Jeg tror barn får med seg ganske mye. Har de en far som viser null interesse så får han betalt i null interesse når de er voksne (og din eks kanskje ønsker kontakt og oppmerksomhet fra sine barn og evt. barnebarn).

Du kan ikke ta sorgene om at barna blir boende i bygda og at du mister de osv. nå. Det vet du ikke noe om. Det kan hende det blir helt annerledes. 

Anonymkode: ccee5...b85

Skrevet

Jeg forstår veldig godt hva du mener.  Problemet er vel ikke at du får mer tid med barna.  Problemet er at ungene fanger opp at faren ikke ønsker å være med dem og ikke prioriterer tid og opplevelser med barna sine.  

De fleste barn har gjerne en ferietur med foreldrene, strandturer med venner, besøk hos familie, sommerjobb osv.  Jeg er helt enig i at skilsmissebarn ikke trenger 3 uker i syden med begge foreldrene.  Men om far reiser til syden med ny familie og går på jobb når de har "ferie" med egne barn så er jo det veldig trist.  

HI sine barn reiser på ferie med mor.  Problemet er jo ikke at faren ikke tar dem med til syden, men at han ikke gjør noe som helst.  Selv når barna mine har ferie og jeg er på jobb finner jeg på ting med dem.  En tur på kino, tur på stranden, familiebesøk, grilling med venner...  Ingenting kjempespennende, men likevel kjekke aktiviteter.  

Anonymkode: b690a...449

Skrevet

Sånn er det å være bostedforelder. Samværsforelder kan si at jeg tar de 3 (lovfestede) ukene, men har ikke mulighet for mer, så det må du bare finne en løsning på. 

Jeg har en snart 12-åring som er hele 2 uker hos pappaen sin i sommer. Og det er ikke 2 sammenhengende uker. For pappa må jobbe og dra på en ukes guttetur (fiske). 

Jeg blir frustrert på barnets vegne. At pappaen ikke ser verdien i å lage minner og tilbringe tid med barnet sitt før det blir ungdom og ikke gidder å henge hos pappa mer. 

Og med 4 kroniske diagnoser, kunne jeg virkelig trengt en litt lengre pause i sommer, men sånn ble det ikke. Men koser meg med barnet og skaper mange gode minner. Kjøpte sesongkort på Sommarland i Bø, så der er vi masse. 

Vaktene jeg må jobbe, har jeg barnevakt eller barnet sover borte, jeg jobber som nattevakt. 

Anonymkode: 29f87...44b

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Sånn er det å være bostedforelder. Samværsforelder kan si at jeg tar de 3 (lovfestede) ukene, men har ikke mulighet for mer, så det må du bare finne en løsning på. 

Jeg har en snart 12-åring som er hele 2 uker hos pappaen sin i sommer. Og det er ikke 2 sammenhengende uker. For pappa må jobbe og dra på en ukes guttetur (fiske). 

Jeg blir frustrert på barnets vegne. At pappaen ikke ser verdien i å lage minner og tilbringe tid med barnet sitt før det blir ungdom og ikke gidder å henge hos pappa mer. 

Og med 4 kroniske diagnoser, kunne jeg virkelig trengt en litt lengre pause i sommer, men sånn ble det ikke. Men koser meg med barnet og skaper mange gode minner. Kjøpte sesongkort på Sommarland i Bø, så der er vi masse. 

Vaktene jeg må jobbe, har jeg barnevakt eller barnet sover borte, jeg jobber som nattevakt. 

Anonymkode: 29f87...44b

Men vi har 50-50 ordning og barna har bostedsadresse der eks bor fordi det var jeg som flytta. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg forstår veldig godt hva du mener.  Problemet er vel ikke at du får mer tid med barna.  Problemet er at ungene fanger opp at faren ikke ønsker å være med dem og ikke prioriterer tid og opplevelser med barna sine.  

De fleste barn har gjerne en ferietur med foreldrene, strandturer med venner, besøk hos familie, sommerjobb osv.  Jeg er helt enig i at skilsmissebarn ikke trenger 3 uker i syden med begge foreldrene.  Men om far reiser til syden med ny familie og går på jobb når de har "ferie" med egne barn så er jo det veldig trist.  

HI sine barn reiser på ferie med mor.  Problemet er jo ikke at faren ikke tar dem med til syden, men at han ikke gjør noe som helst.  Selv når barna mine har ferie og jeg er på jobb finner jeg på ting med dem.  En tur på kino, tur på stranden, familiebesøk, grilling med venner...  Ingenting kjempespennende, men likevel kjekke aktiviteter.  

Anonymkode: b690a...449

Akkurat. Han legger ut storier på Instagram og facebook, der er datteren mi. Jeg har ikke han som venn men har fått vite det av mi svigerinne. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg skjønner hva du mener og at du blir både irritert på egne vegne og såret på barnas vegne. 

Det jeg ikke skjønner er at du vurderer å reise og la far ta seg av de yngste barna på fulltid og selv bli samværsforelder? 

Anonymkode: e67d3...42f

Fordi hvis han ikke kan se at det å måtte bytte hjem ein søndag ettermiddag ikke er bra for barna og vondt for meg som har familie lengre vekke. Han har aldri stilt opp for barna i forhold til aktiviteter, foreldremøter og diverse, han kommer til å få fnatt hvis han skal ha oppfølgning 100 % og kanskje innser at fredag ettermiddag er best🤷

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hvis en 14-åring er på mentalt stadium med en 8-åring, så har dere garantert et tilbud via kommunen. Hvordan er det hos deg etter skoleslutt og frem til du er hjemme fra jobb? 

Du er jo egentlig bare sur fordi far prioriterer annerledes enn deg, og at han ikke gjør som du vil. Han har et nytt liv uten deg, og det skjønner jeg at kan være vanskelig å takle, men du må jo bare leve med det.

Hva han gjør i ferier  med barna er jo heller ikke din sak? 

Anonymkode: e3c31...6e8

Han har spes ped,1-1 oppfølgning på skolen. Kan ikke lese og skrive. Bor i liten kommune så lite utenom det. 

Skrevet

Søk kommunen om avlastning.. 

Anonymkode: 1f54e...ad7

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Jeg har vært sammen med barna våre eneste dag og har aldri hatt «ferie» fra barna. Nå er de 17 og 20 og eldste styrer seg selv. Å ha 3 uker for meg selv uten barna har jeg aldri opplevd. Jeg er gift med deres far, men siden han jobber offshore så har jeg vært mye alene med de fra de var små. Er heldig og takknemlig for at jeg får være sammen med barna mine. 
i ditt tilfelle gjør far sine ting og du dine ting. De fleste barn er fornøyd med en sydentur eller en norgestur ila sommeren. De trenger ikke store ferier med begge to. 

Anonymkode: 4be03...fd4

Samme her😅. Har en mann som jobber på sjøen så er like mye alenemor som Hi i praksis, men vil jo ha ferien med ungene, også ukene mannen er borte.

Skal dog sies at jeg unnet meg 2 hele dager alene på fjellhytta i løpet av ferien, når far var hjemme. Det var deilig og det kan jeg " leve" lenge på😀. selv om Hi jobbet de ukene far hadde barna så har hun vel fri helgene og kan kose seg da, håper jeg😊

Anonymkode: 2b342...15e

Skrevet

Så trist at det er et ork å være med egne barn. 

Anonymkode: 95427...ba6

Skrevet

Jeg forstår at far ikke tar med ungeflokken på kjærestetur med nykjæresten, og siden dere har barn med ADHD ++ regner jeg med far også har det siden det er arvelig? Dvs at du ønsker at han skal tenke og fungere som deg, men det kommer han aldri til å gjøre, for hodet hans er skrudd sammen annerledes....

Så må dere finne måter å oppdra disse barna på som begge klarer gjennomføre da

Det er slett ikke sikkert det er ideelt at far har de 50% med sine utfordringer og mangler. Du sier han ikke klarer følge opp skole, fritid, lege/tannlege osv?

Noen må jo også fortelle han hva han gjør mot barna når han har de i tre uker uten å finne på noe med dem, og så fort de har dratt hjem reiser på tur med kjæresten og smører det utover sosiale medier så datteren ser det. Men jeg tror ikke du skal være den som forteller han det i en bitter og sinna tone....

Prøv å få til en terapitime sammen.

Anonymkode: 18405...fd2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...