Anonym bruker Skrevet 24. juli #1 Skrevet 24. juli Jeg har en hytte som er verdens beste sted å være, men jeg har også store barn med sommerjobb. Selv har jeg mest lyst til å dra på hytta og bli der i noen uker, men jeg føler ikke at jeg kan det når ungene må være hjemme. Det er fint her også, med god plass nåde ute og inne og kort vri til stranda så det er ingen straff å være hjemme. Jeg synes bare det er ekstra deilig å være på hytta. I sommer løser jeg det med å dra på hytta noen kortere turerpå 2 til 4 dager med ungene når de har fri og vil være med, en uke når begge ungene er på ferie med sine venner ellers bare noen få to-dagersturer. Det er jo hyggelig for barna at det er noen andre hjemme selv om de fint klarer seg selv. Snart flytter de jo ut også. Jeg vil jo ha tid med dem mens jeg kan. Barnas far tenker ikke sånn. Han reiser bort hele sin ferie og de aller fleste helgene om sommeren, helt uavhengig av barnas planer. De sees derfor nesten ikke om sommeren. Hvordan løser dere andre som har store barn sommerkabalen? Anonymkode: 2dc06...bb4
amandine Skrevet 24. juli #2 Skrevet 24. juli Hvor store er store barn? Det er på en måte avgjørende for hva jeg ville gjort. Store barn som i 15-16 eller store barn som 18+? Første hadde jeg gjort som deg, andre hadde jeg dratt og blitt på hytta, ønsket dem velkommen når de hadde mulighet.
Anonym bruker Skrevet 24. juli #3 Skrevet 24. juli Alder er vesentlig her. Er de over 16-17 år hadde jeg dratt på hytta Anonymkode: 10925...918
Anonym bruker Skrevet 24. juli #4 Skrevet 24. juli amandine skrev (11 minutter siden): Hvor store er store barn? Det er på en måte avgjørende for hva jeg ville gjort. Store barn som i 15-16 eller store barn som 18+? Første hadde jeg gjort som deg, andre hadde jeg dratt og blitt på hytta, ønsket dem velkommen når de hadde mulighet. 17 og 19 Eldste flytter ut i august, yngste om et år. Anonymkode: 2dc06...bb4
Anonym bruker Skrevet 24. juli #5 Skrevet 24. juli Er de selvstendige og ikke ber inn til fest? Om de er det hadde jeg reist. Du kan vel komme hjem om det skal være noe? Anonymkode: 10925...918
amandine Skrevet 24. juli #6 Skrevet 24. juli Anonym bruker skrev (10 minutter siden): 17 og 19 Eldste flytter ut i august, yngste om et år. Anonymkode: 2dc06...bb4 Kos deg på hytta!
Anonym bruker Skrevet 24. juli #7 Skrevet 24. juli Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Er de selvstendige og ikke ber inn til fest? Om de er det hadde jeg reist. Du kan vel komme hjem om det skal være noe? Anonymkode: 10925...918 De er fornuftige og selvstendige. Jeg er ikke bekymret for at de ikke skal klare seg fint, men de synes det er hyggelig at jeg er hjemme. Det dreier seg om muligheten til å ha fine stunder sammen. Anonymkode: 2dc06...bb4
Anonym bruker Skrevet 24. juli #8 Skrevet 24. juli Synes heller ikke det er gøy å reise bort når 18 åringen ikke vil være med. Har lyst å tilbringe tid med barna i ferien. 21 åringen flytter om 1 uke i tillegg. Men har et barn som er yngre og som vil til hytta, så vi tar noen dager hjemme og så noen på hytta, er bare 2 timer borte med bil, så kan kjøre litt frem og tilbake Anonymkode: e021a...edc
amandine Skrevet 24. juli #9 Skrevet 24. juli Anonym bruker skrev (14 minutter siden): De er fornuftige og selvstendige. Jeg er ikke bekymret for at de ikke skal klare seg fint, men de synes det er hyggelig at jeg er hjemme. Det dreier seg om muligheten til å ha fine stunder sammen. Anonymkode: 2dc06...bb4 Muligheten til fine stunder, men også om muligheten til å slippe handling, matlaging, husvask og klesvask? Det er mye som følger med å være alene hjemme. Det at du skal være hjemme for å ha muligheten til å få noen fine små stunder mellom deres jobb og fritid er jo selvsagt ditt valg, men de er i en alder hvor de skal få løsrive seg. Jeg regner ikke med at de er hjemme hele tiden utenfor arbeidstid? De er vel med venner og sånt? Spesielt den eldste skal jo snart flytte og kan kanskje trenge (og like) å være litt uten deg?
Anonym bruker Skrevet 24. juli #10 Skrevet 24. juli De synes nok det er supergreit at du er hjemme, og fikser mat og klesvask. Kos deg på hytta, er mitt råd. Anonymkode: 297c6...5e7
Anonym bruker Skrevet 24. juli #11 Skrevet 24. juli Anonym bruker skrev (7 timer siden): 17 og 19 Eldste flytter ut i august, yngste om et år. Anonymkode: 2dc06...bb4 Hadde absolutt dratt på hytta Min eldste er 15 år og har sommerjobb. Jeg tok med med teltet og dro bort noen dager. Helt uproblematisk. Hun fikser både jobb og det å ordne seg selv Anonymkode: de234...9a7
Anonym bruker Skrevet 25. juli #13 Skrevet 25. juli Vi har ikke hytte, men har døtre på 17 og 18 år som er i full jobb i sommer. Vi har reist fra dem et par ganger, en uke på ferie og en helg på besøk til familie som bor langt unna. De elsker det, koser seg så masse alene. Greit å ha en balanse på det synes jeg. Selvfølgelig skal vi være sammen med dem, spise middag med dem og prate med dem, men de skal øve seg på å bli voksne og selvstendige også. Den uka vi var på ferie lagde de middag sammen, fordelte oppgavene hjemme etter skiftene de jobbet så det ble ryddet på kjøkkenet, tatt ut av oppvaskmaskinen, handlet osv. De lo av det selv, at de hadde fungert som "et gammelt ektepar" og likt det så godt. Vi fikk beskjed om at vi gjerne kunne ta oss en tur igjen. Anonymkode: f99df...d01
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå