Gå til innhold

Jeg ble utskjelt av svigermor!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp, jeg ble utskjelt av svigermor! Vi kom til familiehytta idag. Vi hadde med oss noe medbrakt brød og tanken bak var at barnet vårt skulle få det brødet. Hn er 6 måneder og har akkurat startet å spise fast føde. Svigermor klikket fullstendig over at jeg sa at det er babyens brød. Vi hadde jo kjøpt spesialbrød til babyen og derfor var vi jo ikke så interessert i å dele. Er det nødvendig å klikke slik? Jeg merker nå at avstanden mellom oss blir større og større.

Anonymkode: c4f3a...a1e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva sa hun da?

Anonymkode: 126e8...52a

Skrevet

Hadde dere med annen mat som kunne deles da? Hvem eier hytta? Hvem står for maten?

Anonymkode: 62a11...37a

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Hva sa hun da?

Hun skjelte oss slik ut at jeg fikk ikke med meg alt hva hun sa, sånn egentlig, men noe med at hun har betalt barnedåpen og at vi tok med all restemat til mine foreldre uten å spørre om de ville ha noe rester.

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hadde dere med annen mat som kunne deles da? Hvem eier hytta? Hvem står for maten?

Anonymkode: 62a11...37a

Svigerforeldre eier hytta og betaler for all mat slik det alltid har vært.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Svigerforeldre eier hytta og betaler for all mat slik det alltid har vært.

Da er det på tide at dere bidrar. Skjønner godt at hun reagerte, dere snylter.

Skrevet

Siviliserte mennesker klarer å beherske seg, de fyrer ikke løs med utskjellig. Man lufter problemene på en rolig og saklig måte med de involverte. Dama burde først og fremst gitt beskjed til sønnen sin på en dannet måte hvis hun mente de burde bidra mer med maten.

Anonymkode: f5293...e4c

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Men nå er hun sur og har ingenting med barnebarnet sitt å gjøre. Det blir vel litt feil?

Skrevet
3 minutes ago, Anonym bruker said:

Siviliserte mennesker klarer å beherske seg, de fyrer ikke løs med utskjellig. Man lufter problemene på en rolig og saklig måte med de involverte. Dama burde først og fremst gitt beskjed til sønnen sin på en dannet måte hvis hun mente de burde bidra mer med maten.

Nå har vi jo bare HI sin versjon da, ikke sikkert det var så alvorlig

Anonymkode: b46cc...d16

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Men nå er hun sur og har ingenting med barnebarnet sitt å gjøre. Det blir vel litt feil?

Hva mener du med «har ingenting med barnebarnet sitt å gjøre»?

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nå har vi jo bare HI sin versjon da, ikke sikkert det var så alvorlig

Anonymkode: b46cc...d16

Det er liksom bare his versjon vi har å forholde oss til.

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Det burde jaggu meg voksne folk forstå helt på egenhånd. Voksne mennesker som fortsatt forventer at foreldre står for alt, nesten ikke til å tro.

Anonymkode: 5dfcb...37b

Skrevet

Det burde jaggu meg voksne folk forstå helt på egenhånd. Voksne mennesker som fortsatt forventer at foreldre står for alt, nesten ikke til å tro.

Anonymkode: 5dfcb...37b

Det kommer jo helt av på hva som er avtalt. Og det forandrer heller ikke det faktum at dannede mennesker med et snev av selvbeherskelse tar opp saken på en sivilisert måte, gjennom kommunikasjon. Man rakner ikke helt ut av det blå.

Skrevet

Det kommer jo helt av på hva som er avtalt. Og det forandrer heller ikke det faktum at dannede mennesker med et snev av selvbeherskelse tar opp saken på en sivilisert måte, gjennom kommunikasjon. Man rakner ikke helt ut av det blå.

Etter å ha blitt snyltet på over lang tid, så kan det absolutt rakne for en. Hvorfor er det ikke sønn og svigerdatter som skal oppføre seg dannet?

Skrevet

Etter å ha blitt snyltet på over lang tid, så kan det absolutt rakne for en. Hvorfor er det ikke sønn og svigerdatter som skal oppføre seg dannet?

«Vi vet at vi alltid har stått for maten, men heretter er det fint om dere også bidrar med mat når vi treffes på hytta. Kjøp med…». Sånn. Vanskeligere er det ikke.

Skrevet

«Vi vet at vi alltid har stått for maten, men heretter er det fint om dere også bidrar med mat når vi treffes på hytta. Kjøp med…». Sånn. Vanskeligere er det ikke.

Vi fikk aldri beskjed om noe slik, og derfor opplever jeg at vi ble behandlet urettferdig. Det gjør at vi ikke lenger ønsker å besøke dem, noe som selvfølgelig er trist – spesielt siden vi tross alt har deres barnebarn.

Skrevet

Vi fikk aldri beskjed om noe slik, og derfor opplever jeg at vi ble behandlet urettferdig. Det gjør at vi ikke lenger ønsker å besøke dem, noe som selvfølgelig er trist – spesielt siden vi tross alt har deres barnebarn.

Det er på tide at dere blir voksne.

Skrevet

Det er på tide at dere blir voksne.

Hva mener du? Svigermor kunne jo bare ha bedt oss om å ta med det de trengte? Kan man virkelig bli sur på grunn av et brød?

Skrevet

Så du holder barnebarnstid som gissel og pressmiddel? Du er fader ikke sann. 

Anonymkode: 7dd02...b1a

Skrevet

Hva mener du? Svigermor kunne jo bare ha bedt oss om å ta med det de trengte? Kan man virkelig bli sur på grunn av et brød?

Hun er jo ikke sur pga et brød.

Skrevet

PS HI, din svigermor er også på forumet.

Skrevet

PS HI, din svigermor er også på forumet.

Men det er jo fint, så kan hun lese hvor dumt det er.

Skrevet

Du er voksen. Da bidrar du. Med mer enn et brød som kun en liten sneip skal spise av.

Anonymkode: 44de3...9f1

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Hun skjelte oss slik ut at jeg fikk ikke med meg alt hva hun sa, sånn egentlig, men noe med at hun har betalt barnedåpen og at vi tok med all restemat til mine foreldre uten å spørre om de ville ha noe rester.

Akkurat ja.....

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Drit i henne. Reis hjem, gi klar beskjed om at dere ikke gidder å bruke ferien deres på surmugger som ikke klarer å beherske seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...