Gå til innhold

Hvorfor er rike blitt så arrogante og uforskammede?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Om lønna er rett eller ikke er noe annet (han tjener nok mye mer enn 13 mill i uka med all inntekt og bonuser, har lest det dobbelte. Er helt enig at det er sinnsykt at fotballspillere og andre idrettsutøvere, artister og skuespillere skal tjene så skyhøyt.
Men det er jo ikke Haaland sin "skyld" at nå en gang har blitt slik at de tjener så mye. Og spesielt fotballen omsetter for så mye nå at det er jo rett at de som driver med å får inn den omsetningen også tjener på det.)

Men å si at de er uforskammede og sprer om seg med dårlige verdier og signaler som HI skriver er jo ikke rett.

Anonymkode: 8f3d7...c98

Klart det ikke er hans feil at han blir tilbudt den lønna. Det er slik det er i fotballverden. Hadde nok ikke takket nei til høg lønn jeg heller 

Anonymkode: 8bc9f...fca

Videoannonse
Annonse
Skrevet
11 minutes ago, Anonym bruker said:

Klart det ikke er hans feil at han blir tilbudt den lønna. Det er slik det er i fotballverden. Hadde nok ikke takket nei til høg lønn jeg heller 

Anonymkode: 8bc9f...fca

Ikke sant😊Og det blir jo da helt feil å kalle han uforskammet fordi han bruker a pengene han tjener

Anonymkode: 8f3d7...c98

Skrevet

Jeg kjenner atskillig flere med helt vanlig økonomi som er arrogante og uforskammede.

Mange har fordommer mot rike, så de skal ikke si eller gjøre mye før folk tenker "skjønte jeg det ikke, en rik kvalmsekk". Dette vet de fleste med god økonomi, så de innretter seg ofte for å ikke provosere fram den norske misunnelsen, som er ekstremt sterk.

Virkeligheten stemmer ofte med fordommene dine. Hvordan ser du på folk at de er rike egentlig? Ser de annerledes ut, eller er det personer som allerede er hengt ut i media?

Voksne rike mennesker har jeg bare gode erfaringer med, de er rause og hyggelige mennesker. Unge som har kommet raskt til lette penger derimot, de kan være veldig cocky.

Anonymkode: 5e4c4...ffb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...