Anonym bruker Skrevet 23. juli #1 Skrevet 23. juli Nå er det blitt om å gjøre å flashe dyre klær og vesker. Da jeg vokste opp på 90-tallet var rik noe som betød ekonomisk trygghet, men ikke at man levde så annerledes fra andre. Rike bodde i hus som så ut som nabohusene til de som ikke var så rike. Barn av rike gikk på vanlig skole med andre barn. Å være rik i dag betyr at man skal flashe med penger foran andre, vise frem hvor mye mer man har, ha dyrt både det ene og det andre. Ikke lever normale liv, ikke gå på butikken og kjøpe vanlige råvarer for å lage egen mat mer. Men i stedet dra på restaurant og forlange at andre lager maten. Hvorfor er rike blitt så arrogante og uforskammede? https://www.kk.no/mote/dukket-opp-med-sjelden-luksusveske-til-flere-millioner/83373919#Echobox=1753259191 Anonymkode: 8685a...d45
Anonym bruker Skrevet 23. juli #2 Skrevet 23. juli Den gangen jeg var ung jobbet jeg i en dagligvare butikk på vestkanten i Oslo. Etter min erfaring fra den gangen, og som jeg har fått bekreftet flere ganger senere, det er stor forskjell mellom de som har blitt rike, og de som er født rike. De som har blitt rike er ofte mye mer arrogante og overlegne, mens de som er født rike er mer nede på jorden, litt mer som alle andre. Det fins selvfølgelig unntak i begge leire, men det er unntakene Anonymkode: c7c95...2ea
Anonym bruker Skrevet 23. juli #3 Skrevet 23. juli Det er kvalmt, men sånn blir det når man tjener milliarder i året, og glemmer helt hvor de kommer fra. Anonymkode: 062e9...803
Anonym bruker Skrevet 23. juli #4 Skrevet 23. juli Det er stor forskjell på å være vulgær nyrik og gamle penger-rik. Å være i tidlig 20-årene med fotballkjæreste-nyrik og flashe den mest vulgære birkin-varianten er akkurat det: vulgært. Anonymkode: e5338...209
Anonym bruker Skrevet 23. juli #5 Skrevet 23. juli Du har mange typer «rik» De som er faktisk er rik, går i vanlige klær, og lever vanlige liv. De aller rikeste skjuler/ demper ned at de er rik. Så har du de som er rik i den forstand at de driver et konsern og har gode lønninger. Hytte, båt, dyre klær, dyre ferier osv. Den gruppen som liker å vise frem at de har penger. Så har du den siste gruppen som er helt standard. Normal økonomi, helt middelmådig, som gjerne vil fremstå som mer rik enn de er. Den gruppa har høy gjeld, og strever hardt for å vise frem noe de egentlig ikke har. Min nabo er en av Norges rikeste. Han er milliardær. Bor i et 70 talls hus som ikke er gjort så mye med. Han gjør det bra, men ikke den snakker ikke høyt. Han gir store summer til idrettslag, og kommunen får bidrag fra han til å restaurere skolen i bygda, og han spytter inn her og der. Han er nedpå jorda, nettopp fordi alt han har skapt er gjennom 3 generasjoner som han viderefører. En barndomsvenninne er slik du beskriver - flashe. Alt er dyrt og det er design og dyre reiser. Alt perfekt. Selv har hun en deltidsjobb og giftet seg med en mann som tok over et konsern som går greit. Men de har ikke mindre enn 13. mill i huslån. Hvis du søker på se eiendom og på de boligene de du anser som rike bor, så ser du også gjelden de har. Ikke la deg lure, Anonymkode: 8bc9f...fca
Anonym bruker Skrevet 23. juli #6 Skrevet 23. juli Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Den gangen jeg var ung jobbet jeg i en dagligvare butikk på vestkanten i Oslo. Etter min erfaring fra den gangen, og som jeg har fått bekreftet flere ganger senere, det er stor forskjell mellom de som har blitt rike, og de som er født rike. De som har blitt rike er ofte mye mer arrogante og overlegne, mens de som er født rike er mer nede på jorden, litt mer som alle andre. Det fins selvfølgelig unntak i begge leire, men det er unntakene Anonymkode: c7c95...2ea Nettopp. Jeg og mannen satt faktisk å snakket om dette en dag. Hadde jeg fått en Rolex klokke, LV veske og designet klær for titusenvis hadde jeg synes det hadde vært flaut, vulgært og teit å gå med det. Nettopp fordi våre verdier ikke ligger i klokke til 100.000. Jeg har en garmin klokke som viser alt jeg trenger og jeg har tlf til å se på klokka. Så hva skal man egentlig med en klokke til 100.000 hvis det ikke er for å vise seg frem i de rette miljøene Anonymkode: 8bc9f...fca
Anonym bruker Skrevet 23. juli #7 Skrevet 23. juli Synes det er kjempekult for dem at de har muligheten Anonymkode: 8f3d7...c98
Anonym bruker Skrevet 23. juli #8 Skrevet 23. juli 50 minutes ago, Anonym bruker said: Nettopp. Jeg og mannen satt faktisk å snakket om dette en dag. Hadde jeg fått en Rolex klokke, LV veske og designet klær for titusenvis hadde jeg synes det hadde vært flaut, vulgært og teit å gå med det. Nettopp fordi våre verdier ikke ligger i klokke til 100.000. Jeg har en garmin klokke som viser alt jeg trenger og jeg har tlf til å se på klokka. Så hva skal man egentlig med en klokke til 100.000 hvis det ikke er for å vise seg frem i de rette miljøene Anonymkode: 8bc9f...fca Dere tjener vel ikke 1 milliard i året heller? Og klokke til 100tusen er da ikke noe spesielt dyrt, ingen som blir mer eller mindre imponert av uansett miljø man er i? Anonymkode: 8f3d7...c98
Anonym bruker Skrevet 23. juli #9 Skrevet 23. juli 1 hour ago, Anonym bruker said: Nå er det blitt om å gjøre å flashe dyre klær og vesker. Da jeg vokste opp på 90-tallet var rik noe som betød ekonomisk trygghet, men ikke at man levde så annerledes fra andre. Rike bodde i hus som så ut som nabohusene til de som ikke var så rike. Barn av rike gikk på vanlig skole med andre barn. Å være rik i dag betyr at man skal flashe med penger foran andre, vise frem hvor mye mer man har, ha dyrt både det ene og det andre. Ikke lever normale liv, ikke gå på butikken og kjøpe vanlige råvarer for å lage egen mat mer. Men i stedet dra på restaurant og forlange at andre lager maten. Hvorfor er rike blitt så arrogante og uforskammede? https://www.kk.no/mote/dukket-opp-med-sjelden-luksusveske-til-flere-millioner/83373919#Echobox=1753259191 Anonymkode: 8685a...d45 På hvilken måte er disse to arrogante og uforskammede? Anonymkode: 8f3d7...c98
Anonym bruker Skrevet 23. juli #10 Skrevet 23. juli Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Dere tjener vel ikke 1 milliard i året heller? Og klokke til 100tusen er da ikke noe spesielt dyrt, ingen som blir mer eller mindre imponert av uansett miljø man er i? Anonymkode: 8f3d7...c98 En klokke til 100.000 er dyr ja. Dette er penger jeg heller hadde spyttet inn på boliglån, egenkapital til bolig til ungene. Kjøpt ny sofa etc. hadde aldri brukt så mye penger på en klokke. Det er mange som blir imponert over dyre design klær og klokker. I noen miljøer er dette høy status. Her jeg bor er det litt motsatt. Kjenner ingen som går med slikt. Her er det litt gjenbruk som er poppis. Folk ferierer mer i Norge med telt, og lever mer nøktern. Ikke fordi de ikke har råd, men det er litt in å bruke minst mulig. Det er en del folk som ikke har kjøpt seg nye klær på flere år, kun gjenbruk. Gjenbruk er ikke helt min stil, men jeg sparer inn på andre ting. Jeg kunne også ha kjøpt en klokke til 500.000 hvis jeg hadde ville, siden vi har nesten nedbetalt bolig og har verdier. Men hva faen liksom.. Anonymkode: 8bc9f...fca
Anonym bruker Skrevet 23. juli #11 Skrevet 23. juli Anonym bruker skrev (39 minutter siden): På hvilken måte er disse to arrogante og uforskammede? Anonymkode: 8f3d7...c98 Fordi de støtter og sender feil signal ut i verden. Det er kun enkelte personer som får kjøpt disse veskene, det går på person og ikke person og ikke penger. Nettopp fordi disse merkene skal tjene penger. Milliarder rike kjendiser er de utplukkede som får kjøpe merket, derfor blir de gigantiske. Det er ganske arrogant og kvalmt å gå rundt på en rød løper med vesker til en mill. Samtidig som det er uro i verden og så mange fattige i nød. Det sender feil signal. Anonymkode: 8bc9f...fca
Anonym bruker Skrevet 23. juli #12 Skrevet 23. juli 10 minutes ago, Anonym bruker said: En klokke til 100.000 er dyr ja. Dette er penger jeg heller hadde spyttet inn på boliglån, egenkapital til bolig til ungene. Kjøpt ny sofa etc. hadde aldri brukt så mye penger på en klokke. Det er mange som blir imponert over dyre design klær og klokker. I noen miljøer er dette høy status. Her jeg bor er det litt motsatt. Kjenner ingen som går med slikt. Her er det litt gjenbruk som er poppis. Folk ferierer mer i Norge med telt, og lever mer nøktern. Ikke fordi de ikke har råd, men det er litt in å bruke minst mulig. Det er en del folk som ikke har kjøpt seg nye klær på flere år, kun gjenbruk. Gjenbruk er ikke helt min stil, men jeg sparer inn på andre ting. Jeg kunne også ha kjøpt en klokke til 500.000 hvis jeg hadde ville, siden vi har nesten nedbetalt bolig og har verdier. Men hva faen liksom.. Anonymkode: 8bc9f...fca Hadde du sett forskjell på en klokke til 100 000/ 500 000 eller en til 5000? Kan fort være at folk du kjenner har dyrere klokker enn du tror. Og det er jo ikke slik for mange at de må velge mellom bolig og klokke eller sofa Anonymkode: 8f3d7...c98
Anonym bruker Skrevet 23. juli #13 Skrevet 23. juli 3 minutes ago, Anonym bruker said: Fordi de støtter og sender feil signal ut i verden. Det er kun enkelte personer som får kjøpt disse veskene, det går på person og ikke person og ikke penger. Nettopp fordi disse merkene skal tjene penger. Milliarder rike kjendiser er de utplukkede som får kjøpe merket, derfor blir de gigantiske. Det er ganske arrogant og kvalmt å gå rundt på en rød løper med vesker til en mill. Samtidig som det er uro i verden og så mange fattige i nød. Det sender feil signal. Anonymkode: 8bc9f...fca Feil signal og hva og til hvem? Anonymkode: 8f3d7...c98
Anonym bruker Skrevet 23. juli #14 Skrevet 23. juli Just now, Anonym bruker said: Feil signal og hva og til hvem? Anonymkode: 8f3d7...c98 *om hva Anonymkode: 8f3d7...c98
Anonym bruker Skrevet 23. juli #15 Skrevet 23. juli Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Feil signal og hva og til hvem? Anonymkode: 8f3d7...c98 Bruk fantasien. Anonymkode: 062e9...803
Anonym bruker Skrevet 23. juli #16 Skrevet 23. juli Anonym bruker skrev (1 time siden): Feil signal og hva og til hvem? Anonymkode: 8f3d7...c98 Herregud.. gjør du deg kverulant med vilje? Anonymkode: 8bc9f...fca
Anonym bruker Skrevet 23. juli #17 Skrevet 23. juli Jeg har venner som både er fattig og rik. Jeg hadde aldri falt meg inn å flashe med dyre klær opp i ansiktet på folk som sliter økonomisk med 3 unger, som skraper sammen til regninger og mat. Eller skryte av nytt bad eller noe til folk som har lekkasje på bad med dårlig råd. Man velger hvilke person man vil være. Å være overfladisk og materiell handler mye om usikkerhet på seg selv, fremfor noe annet. Jeg liker fine ting, og ha det fint rundt meg men det trenger ikke koste skjorta. Handler om verdier og holdninger Anonymkode: 8bc9f...fca
Anonym bruker Skrevet 23. juli #18 Skrevet 23. juli Det er som de sa i «Titanic», da hun ene kom med masse perle smykker. Da var «new money». Altså ett behov for å flashe. De vi har rundt oss som er såkalt ny rike, de har elendig holdning. Er utro og tror folk blir såååå imponert når de sitter febrilsk og prøver å få fokuset på den dyre klokka. Når det man ser er magen som henger utav en altfor dyr og for liten(dyre merkeklær lager ikke store str.) skjorter. Patetisk. Så har vi flere i gata som har meget store verdier både i eiendom og i verdier, som er verdens triveligste og avslappet holdning. Anonymkode: c149b...8ca
Anonym bruker Skrevet 23. juli #19 Skrevet 23. juli Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Herregud.. gjør du deg kverulant med vilje? Anonymkode: 8bc9f...fca Det er jo et helt betimelig spørsmål. Hvem bestemmer hva som er feil og riktig signal? Du? Anonymkode: 66300...c13
Anonym bruker Skrevet 23. juli #20 Skrevet 23. juli Anonym bruker skrev (4 timer siden): Nå er det blitt om å gjøre å flashe dyre klær og vesker. Da jeg vokste opp på 90-tallet var rik noe som betød ekonomisk trygghet, men ikke at man levde så annerledes fra andre. Rike bodde i hus som så ut som nabohusene til de som ikke var så rike. Barn av rike gikk på vanlig skole med andre barn. Å være rik i dag betyr at man skal flashe med penger foran andre, vise frem hvor mye mer man har, ha dyrt både det ene og det andre. Ikke lever normale liv, ikke gå på butikken og kjøpe vanlige råvarer for å lage egen mat mer. Men i stedet dra på restaurant og forlange at andre lager maten. Hvorfor er rike blitt så arrogante og uforskammede? https://www.kk.no/mote/dukket-opp-med-sjelden-luksusveske-til-flere-millioner/83373919#Echobox=1753259191 Anonymkode: 8685a...d45 Dra på resturant og forlange at andre lager maten? Er ikke det hele konseptet resturant, og har du aldri vært på en selv? Og hvorfor mener du at Haaland og frue er uforskammet? Anonymkode: 1cba1...d77
Anonym bruker Skrevet 23. juli #21 Skrevet 23. juli 2 hours ago, Anonym bruker said: Bruk fantasien. Anonymkode: 062e9...803 1 hour ago, Anonym bruker said: Herregud.. gjør du deg kverulant med vilje? Anonymkode: 8bc9f...fca Jeg lurer oppriktig. Da jeg synes at Haaland viser gode verdier og er et flott forbilde. Han viser at det å jobbe hardt og målrettet og det og tørre å ha viljen til å lykkes så lykkes man. Samtidig som han ikke har glemt de som har hjulpet han på veien og lokalsamfunnet han kommer ifra. Anonymkode: 8f3d7...c98
Anonym bruker Skrevet 23. juli #22 Skrevet 23. juli Anonym bruker skrev (4 timer siden): Nå er det blitt om å gjøre å flashe dyre klær og vesker. Da jeg vokste opp på 90-tallet var rik noe som betød ekonomisk trygghet, men ikke at man levde så annerledes fra andre. Rike bodde i hus som så ut som nabohusene til de som ikke var så rike. Barn av rike gikk på vanlig skole med andre barn. Å være rik i dag betyr at man skal flashe med penger foran andre, vise frem hvor mye mer man har, ha dyrt både det ene og det andre. Ikke lever normale liv, ikke gå på butikken og kjøpe vanlige råvarer for å lage egen mat mer. Men i stedet dra på restaurant og forlange at andre lager maten. Hvorfor er rike blitt så arrogante og uforskammede? https://www.kk.no/mote/dukket-opp-med-sjelden-luksusveske-til-flere-millioner/83373919#Echobox=1753259191 Anonymkode: 8685a...d45 Da har de ikke virkelig rike de du møtte når du vokste opp. De rike her bodde ikke i nabohusene . De hadde hushjelp og gartner, barna gikk på privatskole møtte de kun på fotball- eller håndballterning. Og da var det ikke foreldrene som kjørte de. Men det rareste du skriver er det om restaurant, det er da helt normalt å gå på restauranter å spise? Eller take away eller få maten levert hjem? Hva er arrogant og uforskammet med å gå på restaurant? Anonymkode: 22904...bb1
Anonym bruker Skrevet 23. juli #23 Skrevet 23. juli Anonym bruker skrev (4 timer siden): Du har mange typer «rik» De som er faktisk er rik, går i vanlige klær, og lever vanlige liv. De aller rikeste skjuler/ demper ned at de er rik. Så har du de som er rik i den forstand at de driver et konsern og har gode lønninger. Hytte, båt, dyre klær, dyre ferier osv. Den gruppen som liker å vise frem at de har penger. Så har du den siste gruppen som er helt standard. Normal økonomi, helt middelmådig, som gjerne vil fremstå som mer rik enn de er. Den gruppa har høy gjeld, og strever hardt for å vise frem noe de egentlig ikke har. Min nabo er en av Norges rikeste. Han er milliardær. Bor i et 70 talls hus som ikke er gjort så mye med. Han gjør det bra, men ikke den snakker ikke høyt. Han gir store summer til idrettslag, og kommunen får bidrag fra han til å restaurere skolen i bygda, og han spytter inn her og der. Han er nedpå jorda, nettopp fordi alt han har skapt er gjennom 3 generasjoner som han viderefører. En barndomsvenninne er slik du beskriver - flashe. Alt er dyrt og det er design og dyre reiser. Alt perfekt. Selv har hun en deltidsjobb og giftet seg med en mann som tok over et konsern som går greit. Men de har ikke mindre enn 13. mill i huslån. Hvis du søker på se eiendom og på de boligene de du anser som rike bor, så ser du også gjelden de har. Ikke la deg lure, Anonymkode: 8bc9f...fca Også har du de aller rikeste som leier Venezia for å feire bryllupet sitt😂 Anonymkode: 22904...bb1
Anonym bruker Skrevet 23. juli #24 Skrevet 23. juli Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg lurer oppriktig. Da jeg synes at Haaland viser gode verdier og er et flott forbilde. Han viser at det å jobbe hardt og målrettet og det og tørre å ha viljen til å lykkes så lykkes man. Samtidig som han ikke har glemt de som har hjulpet han på veien og lokalsamfunnet han kommer ifra. Anonymkode: 8f3d7...c98 Han har jobbet hardt og målrettet med fotballen, men ikke noen fotballspillere fortjener lønna si. Kjenner en trivelig og jordnær mann som også har jobbet hardt og målrettet for å bli lege. Lange studier, studielån og overarbeidet. Fotball spillere får alt servert på gullfat, og Haaland tjener 13 mill i uka med bonuser. Det er ingen som er verdt så mye Anonymkode: 8bc9f...fca
Anonym bruker Skrevet 23. juli #25 Skrevet 23. juli 10 minutes ago, Anonym bruker said: Han har jobbet hardt og målrettet med fotballen, men ikke noen fotballspillere fortjener lønna si. Kjenner en trivelig og jordnær mann som også har jobbet hardt og målrettet for å bli lege. Lange studier, studielån og overarbeidet. Fotball spillere får alt servert på gullfat, og Haaland tjener 13 mill i uka med bonuser. Det er ingen som er verdt så mye Anonymkode: 8bc9f...fca Om lønna er rett eller ikke er noe annet (han tjener nok mye mer enn 13 mill i uka med all inntekt og bonuser, har lest det dobbelte. Er helt enig at det er sinnsykt at fotballspillere og andre idrettsutøvere, artister og skuespillere skal tjene så skyhøyt. Men det er jo ikke Haaland sin "skyld" at nå en gang har blitt slik at de tjener så mye. Og spesielt fotballen omsetter for så mye nå at det er jo rett at de som driver med å får inn den omsetningen også tjener på det.) Men å si at de er uforskammede og sprer om seg med dårlige verdier og signaler som HI skriver er jo ikke rett. Anonymkode: 8f3d7...c98
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå