Gå til innhold

Ang bunad og tilhørighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har arvet en bunad fra min bestemor. Nå vil datteren min ha samme, er det innafor? Hun har på en måte tilhørighet ettersom oldemoren hennes var fra den plassen, eller blir det feil? 

Anonymkode: 76cb4...08d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt innafor.

Anonymkode: bc7a3...7b3

Skrevet

Hvordor skulle ikke det være greit?

Anonymkode: 2b754...b74

Skrevet

Helt innafor. Jeg har lik som bestemor og det har min datter også 

Anonymkode: 0f75d...305

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg har arvet en bunad fra min bestemor. Nå vil datteren min ha samme, er det innafor? Hun har på en måte tilhørighet ettersom oldemoren hennes var fra den plassen, eller blir det feil? 

Det er helt naturlig. Mor datter med samme bunad. Jeg angrer på at jeg ikke har samme bunad som mamma, men heller valgte den bunaden hvor jeg kommer fra 

Anonymkode: 63eb9...fee

Skrevet

Det viktige er hva hun føler selv, for selvfølgelig er det helt greit 

Jeg fikk bunad etter min bestemor, men jeg følte meg aldri hjemme i den bunaden. Jeg har aldri bodd der, knapt vært der, så jeg ville mye heller ha bunad fra mitt hjemsted.

Da datteren min ble konfirmert fikk hun velge, ny bunad fra hjemstedet eller arve den bunaden jeg hadde etter hennes oldemor. Hun tvilte ikke et sekund, hun ville ha bunaden etter oldemor. Hun elsker den og historien bak. Hennet oldemor har brodert den.

Så følelsen til den som bærer den er det viktige synes jeg.

Anonymkode: cdf9f...c1c

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Selvfølgelig! 

Jeg tenker at man gjør som man vil. Ingen , ingen andre trenger å mene noe om det. 

Anonymkode: c5783...43b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...