Gå til innhold

Hvordan hadde du reagert?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Hvis: Mannen din var ansvarlig for barn en kveld og drakk seg full når de var lagt seg.Ene barnet merket det var noe rart, men bare lo av det når han sa det til meg. Er ikke barnehagebarn. 
Jeg er dypt skuffet.Det er ikke første gang.

Anonymkode: 6980a...90c

Hva annet er galt i forholdet deres, Ts?

Hva sier mannen om at han flere ganger har drukket seg full når han har hatt ansvar for ungene og du ikke har vært der? 

Hvor mye og ofte drikker han ellers?

Dette kan umulig være et sunt forhold, hverken for deg eller ungene.

Man overlater ikke unger til en person som gjentatte ganger velger å drikke seg full når han har ansvar for ungene! Det er en form for omsorgssvikt.

Veldig bra at barnet har nok tillit til deg og derfor kommer til deg og forteller om det barnet tydeligvis føler behov for å formidle. Men da må du også ta barnet og situasjonen på alvor og ta ditt ansvar for å beskytte barna!

Anonymkode: 4f80b...304

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han innrømmer at det er helt feil det han gjorde. Men jeg vet ikke om jeg stoler på at det ikke vil hende igjen.

Jeg er hønemor.Jeg elsker(selvfølgelig) barna mine. Jeg føler det er så feil hvis jeg skal på kurs for eksempel i en annen by at jeg ikke kan stole på at barnefar kan passe på de ei helg uten alkohol.Føler jo jeg burde kunne det, men nå vet jeg ikke lengre.

Han kan fint drikke en liter sprit og noen øl iløpet av helga.Vet ikke hva som er vanlig?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Han innrømmer at det er helt feil det han gjorde. Men jeg vet ikke om jeg stoler på at det ikke vil hende igjen.

Jeg er hønemor.Jeg elsker(selvfølgelig) barna mine. Jeg føler det er så feil hvis jeg skal på kurs for eksempel i en annen by at jeg ikke kan stole på at barnefar kan passe på de ei helg uten alkohol.Føler jo jeg burde kunne det, men nå vet jeg ikke lengre.

Han kan fint drikke en liter sprit og noen øl iløpet av helga.Vet ikke hva som er vanlig?

Det er ikke vanlig å drikke en liter sprit i helgen, unger eller ikke. Men særlig ikke med barn i hus. Enten er han da helt fullstendig uforsvarlig full, eller så har han en toleranse som tilsier at han er alkoholiker. Tror denne mannen bør ha hjelp, og ikke tilbringe helger alene med barna før han har kontroll på livet sitt. 

Anonymkode: d55b1...894

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hva annet er galt i forholdet deres, Ts?

Hva sier mannen om at han flere ganger har drukket seg full når han har hatt ansvar for ungene og du ikke har vært der? 

Hvor mye og ofte drikker han ellers?

Dette kan umulig være et sunt forhold, hverken for deg eller ungene.

Man overlater ikke unger til en person som gjentatte ganger velger å drikke seg full når han har ansvar for ungene! Det er en form for omsorgssvikt.

Veldig bra at barnet har nok tillit til deg og derfor kommer til deg og forteller om det barnet tydeligvis føler behov for å formidle. Men da må du også ta barnet og situasjonen på alvor og ta ditt ansvar for å beskytte barna!

Hordan i huleste tror du det barnet noen gang kommer til å stole på å si noe som helst til mor om foreldrene skiller seg p.g.a. en morosom kommentar? 

Anonymkode: a97ea...322

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det er ikke vanlig å drikke en liter sprit i helgen, unger eller ikke. Men særlig ikke med barn i hus. Enten er han da helt fullstendig uforsvarlig full, eller så har han en toleranse som tilsier at han er alkoholiker. Tror denne mannen bør ha hjelp, og ikke tilbringe helger alene med barna før han har kontroll på livet sitt. 

Han er ikke alkoholiker selv om han tåler 1 liter spriti løpet av en helg.

Anonymkode: 7e7ed...348

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det går 17 drinker på en flaske sprit. Så si at han splitter den på to dager. Hvis han ikke er for full til å ha ansvar for barn etter 8 drinker og noen øl, er han så godt tilvent at han mest sannsynlig har et problem. 

Skrevet

Hordan i huleste tror du det barnet noen gang kommer til å stole på å si noe som helst til mor om foreldrene skiller seg p.g.a. en morosom kommentar? 

Anonymkode: a97ea...322

Fordi en god mor, som jeg tror Hi er, vil greie å formidle til barna at mor og far skilles fordi mor og far ikke passer sammen, og fordi far har et alkoholproblem som han ikke tar tak i.

Barna til Hi har lært seg over år at hun er til å stole på. Det betyr også at når de kommer til henne og forteller om noe som er så utenfor det normale - som det at far drikker seg full når han har ansvar for barna er - så stoler de også på at hun vil ordne opp. 

Om Hi velger å fortsette og barna blir utsatt for fars alkoholproblem på denne måten, så vil barna trolig miste tilliten til mor, fordi mor i så fall valgte å ikke beskytte dem, valgte å ikke ta ansvar. Det er mange barn som ender med å miste tilliten til også andre som voksne, fordi den forelderen uten rusproblem valgte å heller være medavhengig og ikke beskytte barna sine. En del av disse barna velger til og med å kutte all kontakt med den forelderen som ikke hadde rusproblemer, nettopp fordi den forelderen ikke tok ansvar og at det gikk utover barna.

Skrevet

Jo, faktisk.

Anonymkode: 2bc64...50c

Skrevet

Hi, mannen din har drukket seg full flere ganger når han har hatt aleneansvaret for barna. Det er fullstendig uakseptabelt!

At han nå sier at det var feil og at det ikke skal skje igjen, det er ikke noe verdt. For han har holdt på slik i flere år. Og ikke bare det, han har også en så høy toleranseevne for alkohol at han har et for høyt inntak av alkohol på det jevne. 

Skal du bli i dette forholdet så må du stille krav, absolutte krav! Han må gå i behandling for hva enn det er han sliter med som gjør at han føler det å drikke seg full er viktigere enn å være en god far, trolig må han bli totalavholdsmann noen år, og dere to må i parterapi sammen. Om han ikke går med på disse tre, så må du, HI, ta ditt ansvar som mor på alvor og beskytte barna mot fars alkoholmisbruk! Og det gjør du ikke da med å la dem bo sammen med ham fulltid. Hans lege må også inn i bildet her, ta jevnlige prøer av ham.

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Hvis: Mannen din var ansvarlig for barn en kveld og drakk seg full når de var lagt seg.Ene barnet merket det var noe rart, men bare lo av det når han sa det til meg. Er ikke barnehagebarn. 
Jeg er dypt skuffet.Det er ikke første gang.

Drakk seg full alene?!

Anonymkode: 22b8b...7a8

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Ja skjønner det🥹Men er så vanskelig

Har han et høyt inntak av alkohol til vanlig?

Skrevet

Er ikke så veldig uvanlig at en forelder drikker en sommers dag etter barna har lagt seg med en kompis. 
Barna er ikke barnehagebarn lenger. 
Er det snakk om første gang i barnas liv dette har skjedd eller er det hver mnd? Det er litt forskjell. 
De ble for full, dumt ja. Livet går videre 

Anonymkode: 99496...a83

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Sammen med en kompis.

Jeg er rådvill.

Hvis han ikke drikker ofte, men nå drakk alkohol sammen med en kompis etter at barna hadde lagt seg, så hadde jeg nok ikke reagert på det, med mindre han drakk seg merkbart full. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...