Anonym bruker Skrevet 23. juli #1 Skrevet 23. juli Hvis: Mannen din var ansvarlig for barn en kveld og drakk seg full når de var lagt seg.Ene barnet merket det var noe rart, men bare lo av det når han sa det til meg. Er ikke barnehagebarn. Jeg er dypt skuffet.Det er ikke første gang. Anonymkode: 6980a...90c
Anonym bruker Skrevet 23. juli #2 Skrevet 23. juli Jeg hadde aldri latt han ha ansvar for barna igjen, OG jeg hadde flyttet fra han. Umiddelbart. Anonymkode: 9c384...988
Anonym bruker Skrevet 23. juli #3 Skrevet 23. juli Hadde blitt rasende, og stilt spørsmålstegn ved hele forholdet. Anonymkode: 07833...464
Anonym bruker Skrevet 23. juli #4 Skrevet 23. juli Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Jeg hadde aldri latt han ha ansvar for barna igjen, OG jeg hadde flyttet fra han. Umiddelbart. Anonymkode: 9c384...988 Skjønner.🥹Ikke drastisk?Jeg tar ikke lett på dette, tro meg. Vi har vært sammen i mange år.Synes dette er fryktelig vanskelig. Jeg drikker selv max 1 gang i året og aldri slik at jeg blir full. Anonymkode: 6980a...90c
Anonym bruker Skrevet 23. juli #5 Skrevet 23. juli Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Hadde blitt rasende, og stilt spørsmålstegn ved hele forholdet. Anonymkode: 07833...464 Ja skjønner det🥹Men er så vanskelig Anonymkode: 6980a...90c
Anonym bruker Skrevet 23. juli #6 Skrevet 23. juli Drakk han seg dritings hjemme, alene? Det er et stort rødt flagg i mine øyne. At man kan drikke så man kjenner rusen i godt lag, rett og slett feste med venner, av og til er helt innenfor. Å sitte alene og drikke seg dritings er ikke greit, å gjøre det når man har ansvaret for barn er helt på trynet. Når rusen er viktigere enn ansvaret man har som forelder er man over i rusmisbruk. Anonymkode: 298a1...757
Anonym bruker Skrevet 23. juli #7 Skrevet 23. juli Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Drakk han seg dritings hjemme, alene? Det er et stort rødt flagg i mine øyne. At man kan drikke så man kjenner rusen i godt lag, rett og slett feste med venner, av og til er helt innenfor. Å sitte alene og drikke seg dritings er ikke greit, å gjøre det når man har ansvaret for barn er helt på trynet. Når rusen er viktigere enn ansvaret man har som forelder er man over i rusmisbruk. Anonymkode: 298a1...757 Sammen med en kompis. Jeg er rådvill. Anonymkode: 6980a...90c
Anonym bruker Skrevet 23. juli #8 Skrevet 23. juli Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Sammen med en kompis. Jeg er rådvill. Anonymkode: 6980a...90c Hvordan kan du være rådvill? Og hvem lo når ‘han’ sa det, barnet eller far? Anonymkode: 9c384...988
Anonym bruker Skrevet 23. juli #9 Skrevet 23. juli Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Skjønner.🥹Ikke drastisk?Jeg tar ikke lett på dette, tro meg. Vi har vært sammen i mange år.Synes dette er fryktelig vanskelig. Jeg drikker selv max 1 gang i året og aldri slik at jeg blir full. Anonymkode: 6980a...90c Drastisk, absolutt. Noen ganger må man ta drastiske og vanskelige valg. Anonymkode: 9c384...988
Anonym bruker Skrevet 23. juli #10 Skrevet 23. juli Det er uansvarlig og unødvendig å drikke seg full når man har ansvar for små barn. Men det er ingen skillsmissegrunn i mine øyne om mannen virker ellers (og dette ikke bare er dråpen). Dere får prate om det i fredstid at den som er hjemme og ansvarlig for barna ikke kan drikke seg full. Det er godt mulig han er enig og at han her bare lot seg rive med og ikke oppfattet hvor mye han egentlig drakk. Ingenting skjedde, det skrives på tabbekvoten og man går videre. Om han mener det helt greit å drikke seg full når han alene har ansvar for barn og tenker å gjøre det igjen, har dere en større utfordring. Anonymkode: d8c00...c23
Anonym bruker Skrevet 23. juli #11 Skrevet 23. juli Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Hvordan kan du være rådvill? Og hvem lo når ‘han’ sa det, barnet eller far? Anonymkode: 9c384...988 Barnet som lo, ikke far. Anonymkode: 6980a...90c
Anonym bruker Skrevet 23. juli #12 Skrevet 23. juli Anonym bruker skrev (1 time siden): Skjønner.🥹Ikke drastisk?Jeg tar ikke lett på dette, tro meg. Vi har vært sammen i mange år.Synes dette er fryktelig vanskelig. Jeg drikker selv max 1 gang i året og aldri slik at jeg blir full. Anonymkode: 6980a...90c Du tar ikke lett på det, men du sier og at det ikke er første gang. Anonymkode: 7e7ed...348
Anonym bruker Skrevet 23. juli #13 Skrevet 23. juli Jeg regner med at barnet i det minste er i skolealder siden du skriver at det ikke var snakk om barnhagebarn. Helt ærlig så ser jeg ikke det store problemet så lenge dette ikke er noe som skjer hver helg. Ikke alle er like dydig som du (ikke vondt ment), men det er mange som tar et par glass i hyggelig selskap og her var han jo sammen med en kompis. Har selv vokst opp med at både min mor og far drakk og kunne ha fester av og til og har absolutt ingen traumer etter det. Om du nå reagerer sterkt på mannen din og det var barnet som fortalte det så vil nok barnet føle mer skyld over å ha bidratt til en vanskelig hjemme-situasjon enn det faktum at faren var full en gang. Så her ville jeg tenkt meg nøye om. Anonymkode: a97ea...322
Anonym bruker Skrevet 23. juli #14 Skrevet 23. juli Anonym bruker skrev (4 timer siden): Det er uansvarlig og unødvendig å drikke seg full når man har ansvar for små barn. Men det er ingen skillsmissegrunn i mine øyne om mannen virker ellers (og dette ikke bare er dråpen). Dere får prate om det i fredstid at den som er hjemme og ansvarlig for barna ikke kan drikke seg full. Det er godt mulig han er enig og at han her bare lot seg rive med og ikke oppfattet hvor mye han egentlig drakk. Ingenting skjedde, det skrives på tabbekvoten og man går videre. Om han mener det helt greit å drikke seg full når han alene har ansvar for barn og tenker å gjøre det igjen, har dere en større utfordring. Anonymkode: d8c00...c23 Det har hendt før også, og jeg ga han en ny sjanse.Jeg er så lei meg, føler det er helt klein stemning her hvor jeg ikke orker prate mer med han. Anonymkode: 6980a...90c
Anonym bruker Skrevet 23. juli #15 Skrevet 23. juli Hvordan kan sovende barn merke noe er galt? Anonymkode: b22b5...cac
Anonym bruker Skrevet 23. juli #16 Skrevet 23. juli Å ta seg et glass eller to om man er sammen med barn, er helt greit i mine øyne og ører. Men å drikke seg beruset når ungene er der, og i alle fall om man er alene om dem der og da, er totalt uakseptabelt, spesielt når det skjer mer enn en gang. Jeg skjønner at du ikke orker å prate med ham akkurat nå, men det er jo egentlig det du må gjøre. Enten alene eller forlange at han blir med på en eller annen form for samtale med andre. At barnet ler av det, trenger ikke å bety at h*n synes det var gøy, og absolutt ikke noe som kommer til å være gøy om det gjentar seg. Det er lett å si hva jeg hadde gjort, men jeg vet jo at en ting er å si hva man hadde gjort i en situasjon. Noe annet er å gjøre det når det gjelder. Anonymkode: 9e5dc...269
Anonym bruker Skrevet 23. juli #17 Skrevet 23. juli Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvordan kan sovende barn merke noe er galt? Anonymkode: b22b5...cac Barnet sto opp…… Anonymkode: 6980a...90c
Anonym bruker Skrevet 23. juli #18 Skrevet 23. juli Anonym bruker skrev (4 timer siden): Jeg regner med at barnet i det minste er i skolealder siden du skriver at det ikke var snakk om barnhagebarn. Helt ærlig så ser jeg ikke det store problemet så lenge dette ikke er noe som skjer hver helg. Ikke alle er like dydig som du (ikke vondt ment), men det er mange som tar et par glass i hyggelig selskap og her var han jo sammen med en kompis. Har selv vokst opp med at både min mor og far drakk og kunne ha fester av og til og har absolutt ingen traumer etter det. Om du nå reagerer sterkt på mannen din og det var barnet som fortalte det så vil nok barnet føle mer skyld over å ha bidratt til en vanskelig hjemme-situasjon enn det faktum at faren var full en gang. Så her ville jeg tenkt meg nøye om. Anonymkode: a97ea...322 Ja i skolealder.Et par glass er ok, men å drikke seg drita er en annen ting når man har ansvar for barn. Jeg konfronterte han med det siden jeg skjønte at han hadde drukket.Han sa da at han hadde gjort det… Anonymkode: 6980a...90c
Anonym bruker Skrevet 23. juli #19 Skrevet 23. juli Anonym bruker skrev (5 timer siden): Jeg regner med at barnet i det minste er i skolealder siden du skriver at det ikke var snakk om barnhagebarn. Helt ærlig så ser jeg ikke det store problemet så lenge dette ikke er noe som skjer hver helg. Ikke alle er like dydig som du (ikke vondt ment), men det er mange som tar et par glass i hyggelig selskap og her var han jo sammen med en kompis. Har selv vokst opp med at både min mor og far drakk og kunne ha fester av og til og har absolutt ingen traumer etter det. Om du nå reagerer sterkt på mannen din og det var barnet som fortalte det så vil nok barnet føle mer skyld over å ha bidratt til en vanskelig hjemme-situasjon enn det faktum at faren var full en gang. Så her ville jeg tenkt meg nøye om. Anonymkode: a97ea...322 Jeg vokste opp med hjemmefester til og med, men må innrømme jeg aldri har opplevd det som skummelt eller et problem. Fikk høre noen historier i voksen alder, tror det gikk hardt for seg, men mine foreldre har aldri oppført seg dårlig hverken med eller uten promille. Så jeg tror det er greit å se hele bildet, ikke kun enkeltsituasjoner. For om den episoden når min pappa visstnok våknet ute, i ørska med hodet i oppkast rett før vi stod opp, hadde resultert i skilsmisse. Det ville gitt meg en mindre trygg barndom enn å være lykkelig uvitende over ei rotbløyte. For det var ikke normalen. Så hvor ofte skjer dette? Hvor full snakker vi og hvordan er han når han har fått i seg litt? Anonymkode: 84d13...352
Anonym bruker Skrevet 23. juli #20 Skrevet 23. juli Etter første gang dette skjedde hadde jeg aldri latt det skje igjen. Jeg hadde sørget for annen barnevakt og om det ikke var mulig, hadde jeg holdt meg hjemme selv. Det er nesten like uansvarlig å dra fra barna med en far som drikker etter de har lagt seg om de er under 10 år Anonymkode: 350d5...1f4
Anonym bruker Skrevet 23. juli #21 Skrevet 23. juli Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Jeg vokste opp med hjemmefester til og med, men må innrømme jeg aldri har opplevd det som skummelt eller et problem. Fikk høre noen historier i voksen alder, tror det gikk hardt for seg, men mine foreldre har aldri oppført seg dårlig hverken med eller uten promille. Så jeg tror det er greit å se hele bildet, ikke kun enkeltsituasjoner. For om den episoden når min pappa visstnok våknet ute, i ørska med hodet i oppkast rett før vi stod opp, hadde resultert i skilsmisse. Det ville gitt meg en mindre trygg barndom enn å være lykkelig uvitende over ei rotbløyte. For det var ikke normalen. Så hvor ofte skjer dette? Hvor full snakker vi og hvordan er han når han har fått i seg litt? Anonymkode: 84d13...352 Når man har eneansvaret for barn kan man ikke, bør man ikke og skal man ikke drikke seg drita full. Samme hva du opplevde så er det ikke greit. Anonymkode: 9c384...988
Anonym bruker Skrevet 23. juli #22 Skrevet 23. juli For meg er dette isolert sett en ikke-historie. Han hadde en kompis over og de drakk litt når barna i skolealder var lagt? Eller er det noe som ikke fremkommer her? Var de drita og ute av stand til å gjøre rede for seg? Det er i tilfelle en annen sak. Er det vanlig at han drikker seg full når han har ansvaret for barna? Stort varselflagg. Men om dette er en god, omsorgsfull, bidragsytende pappa som en gang i ny og ne har en kompis på besøk kveldstid og blir litt brisen når barna er lagt (og det er tilgang på naboer, taxier osv rundt), hadde jeg ikke blitt mildt irritert en gang. Men du vet jo best selv hva dette dreier seg om. Mistenker at totalen er på gal side av linjen siden du spør? Anonymkode: d55b1...894
Anonym bruker Skrevet 23. juli #23 Skrevet 23. juli Anonym bruker skrev (10 minutter siden): For meg er dette isolert sett en ikke-historie. Han hadde en kompis over og de drakk litt når barna i skolealder var lagt? Eller er det noe som ikke fremkommer her? Var de drita og ute av stand til å gjøre rede for seg? Det er i tilfelle en annen sak. Er det vanlig at han drikker seg full når han har ansvaret for barna? Stort varselflagg. Men om dette er en god, omsorgsfull, bidragsytende pappa som en gang i ny og ne har en kompis på besøk kveldstid og blir litt brisen når barna er lagt (og det er tilgang på naboer, taxier osv rundt), hadde jeg ikke blitt mildt irritert en gang. Men du vet jo best selv hva dette dreier seg om. Mistenker at totalen er på gal side av linjen siden du spør? Anonymkode: d55b1...894 Hi skriver at mannen var full og at det ikke er første gang. Det holder vel. Anonymkode: 9c384...988
Anonym bruker Skrevet 23. juli #24 Skrevet 23. juli Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hi skriver at mannen var full og at det ikke er første gang. Det holder vel. Anonymkode: 9c384...988 Nei, jeg synes ikke det. «Full» er uklart. «Før» er uklart. Anonymkode: d55b1...894
Anonym bruker Skrevet 23. juli #25 Skrevet 23. juli Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Når man har eneansvaret for barn kan man ikke, bør man ikke og skal man ikke drikke seg drita full. Samme hva du opplevde så er det ikke greit. Anonymkode: 9c384...988 Ingen som sier det er greit. Men det er litt mer å avklare før skilsmisse er løsningen. Anonymkode: 84d13...352
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå