Gå til innhold

Hylende unger på trampoline

Anbefalte innlegg

Skrevet

På en hverdag, hvor langt ut på kvelden tenker du at det er greit å ha hylende unger ute på trampolinen?
Skal opp kl 05:30 i morgen tidlig for å dra på jobb, og er ved å bli gal av nabobarna, og nei, ørepropper er ikke noe alternativ, da vil jeg ikke våkna av mine barn dersom det er noe i løpet av natten

Anonymkode: 0b22d...169

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Senest 21

Anonymkode: 088de...a32

Skrevet

Det er vel stilletid kl 23, så kan ikke si noe om det før etter 23. 

Jada, det er irriterende, men en kan ikke forvente at det skal være stille før det. 
Det kommer regn snart, og da blir det mindre hopping. Du må bare holde ut. 
verre med min nabo som har fest ute på plenen med de større høytalerene til kl 4 på natta. 

Anonymkode: c25d3...5a8

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det er vel stilletid kl 23, så kan ikke si noe om det før etter 23. 

Jada, det er irriterende, men en kan ikke forvente at det skal være stille før det. 
Det kommer regn snart, og da blir det mindre hopping. Du må bare holde ut. 
verre med min nabo som har fest ute på plenen med de større høytalerene til kl 4 på natta. 

Jo, det synes jeg at man kan forvente, selv om det ikke er noen skrevne regler som sier det.  Det handler om å ta hensyn til andre.  En ting er å hoppe på trampolinen, men hvorfor i alle dager må man skrike samtidig?  Det samme gjelder annen lek.  Jeg skjønner ikke hvorfor det må skrikes hele tiden?  

Anonymkode: 4cd0b...f21

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jo, det synes jeg at man kan forvente, selv om det ikke er noen skrevne regler som sier det.  Det handler om å ta hensyn til andre.  En ting er å hoppe på trampolinen, men hvorfor i alle dager må man skrike samtidig?  Det samme gjelder annen lek.  Jeg skjønner ikke hvorfor det må skrikes hele tiden?  

Fordi de er barn, og det er gledeshyl. De roper til hverandre og ler. 

Skrevet

Aldri, de kan være på trampline uten å hyle.

Anonymkode: e3c89...973

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Gledeshyl.....

Har nabounger her og det høres ut som om de prøver å ta livet av hverandre. 

Ikke er det mye latter heller. 

Anonymkode: 65748...766

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Merkelig det der.  Vi har vært på campingtur i sommer og pga varmen har vi sittet ute mye mer enn vanlig.  En av de tingene jeg (vi) virkelig har lagt merke til, er hvor mye mer norske unger hyler når de leker enn utenlandske unger gjør.  Satt en kveld og slappet av ute med lekeplassen rett over plassen hvor en 3-4 unger utenlandske unger lekte og koste seg.  Så kom det to norske unger og ble med på leken og da var det hyling og skriking nesten med en gang. 

Skrevet

Det er aldri greit! Mine får ikke hyle og skrike på trampolinen, men de får herje og le. Blir det hyling og skriking gir jeg beskjed. 

Anonymkode: a81c7...07a

Skrevet

Har balkong ut mot lekeplassen i borettslaget og herremin som unger skriker når de leker. Høres ut som flere av de blir knivstukket sånn som de hyyyyyler… og foreldrene korrigerer ikke en shit.
Må ta på med støydempende headsett innimellom. Ingenting som heter å ta litt hensyn til omgivelsene sine lenger? 

Mine unger holdt aldri på med sånn skriking. Det går an å ha det gøy uten å skrike av full hals.

Anonymkode: 24228...5c9

Skrevet

Aldri. Hyling i lek er ikke lov. Det skjærer i ryggmargen og jeg orker ikke høre på det, regner ikke med naboen gjør det heller. 

Anonymkode: 756c0...9f5

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Merkelig det der.  Vi har vært på campingtur i sommer og pga varmen har vi sittet ute mye mer enn vanlig.  En av de tingene jeg (vi) virkelig har lagt merke til, er hvor mye mer norske unger hyler når de leker enn utenlandske unger gjør.  Satt en kveld og slappet av ute med lekeplassen rett over plassen hvor en 3-4 unger utenlandske unger lekte og koste seg.  Så kom det to norske unger og ble med på leken og da var det hyling og skriking nesten med en gang. 

Så har du jeg og min familie som har vært på Bø camping i 6 dager og sovet i telt, og de bråkete barna der var definitivt ikke norske. De norske barna ble snakket til av sine foreldre når de skrek og hylte på lekeplassen på campingen, mens våre nye landsmenn ikke snakket til barna sine i det hele tatt og lot de bråke og skrike og være en pest og en plage for alle rundt seg. 

Anonymkode: 20e6a...db1

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Man kan rope og le uten å hyle. Det er ingen som forventer at unger skal være musestille på trampoline, men å hyle som en stukken gris er unødvendig, hensynsløst og dårlig oppdragelse.

Anonymkode: e3c89...973

Skrevet

HI her.

Vi bor i et område rett utenfor Oslo med en del beboere uten norsk bakgrunn.
Har er det folk fra Pakistan, Iran, Irak, Palestina, Polen, Storbritannia, India, Kina og sikkert mange flere nasjoner.
Min erfaring er at noen norske foreldre sier i fra til barna sine at de ikke skal hyle når de leker, andre ikke, og enkelte foreldre av annen etnisk opprinnelse sier i fra til barna sine, andre ikke.

Slik jeg ser det er den etniske opprinnelsen til barna dette gjald uvesentlig for problemstillingen min, og den ble heller ikke nevnt i mitt første innlegg.
Ønsker dere å diskutere hvor bråkete barn er ut fra barnas, og deres foreldres etniske opprinnelse, start en egen tråd.

Anonymkode: 0b22d...169

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Så har du jeg og min familie som har vært på Bø camping i 6 dager og sovet i telt, og de bråkete barna der var definitivt ikke norske. De norske barna ble snakket til av sine foreldre når de skrek og hylte på lekeplassen på campingen, mens våre nye landsmenn ikke snakket til barna sine i det hele tatt og lot de bråke og skrike og være en pest og en plage for alle rundt seg. 

Anonymkode: 20e6a...db1

Du har et poeng der.  Men de "ikke-norske" barna jeg snakker om, var ikke barn som bodde i Norge, men som var på ferie her.  

Når det gjelder barn som bor i Norge, så er det ingen forskjell på opprinnelig nasjonalitet som jeg har erfart.  Så det har vel ikke med nasjonalitet å gjøre egentlig, tror jeg, men hvordan unger generelt får lov til å hyle og skrike her i landet.  Jeg bor i nærheten av en barnehage og jeg er veldig glad for at jeg ikke jobber i en jobb hvor jeg må sove om dagen.   

Og bare for å ha sagt det, jeg er ingen sur, halvgammel grinebiter (om noen nå skulle tenke det).  Jeg liker unger (ikke bare mine egne) og har et godt forhold til andres unger, selv om jeg kan være litt streng. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Det er aldri greit! Mine får ikke hyle og skrike på trampolinen, men de får herje og le. Blir det hyling og skriking gir jeg beskjed. 

Anonymkode: a81c7...07a

Ja det synes jeg er helt greit. 
Spesielt når man bor i byggefelt. 
da våre var små var det også lyd fra trampolinen. Jeg sa fra jeg også. Men det er våre unger da. Jeg har aldri sagt fra til nabo ungene i sine hager. Men roer hvertfall ned våre egne. 

Skrevet

Skulle ønske det var slik som i Spania. Regler om å være stille mellom 2200 og 0800.

Anonymkode: 23e5d...12e

Skrevet

Lydnivået kan godt begrenses litt, vedvarende hyl og skrål er ikke bra uansett. Men at unger leker ute og har det gøy er en velsignelse, alt for mange sitter bare inne. De må legge seg i rett tid, da burde de fleste tåle at unger har det gøy.

Anonymkode: 65bc4...671

Skrevet

Senest kl. 21. Jaja, egentlig etter kl. 23. Men! Det er lov til å ta hensyn til naboene, og lære barna grunnleggende folkeskikk. 

Skrevet

Kl 22

Anonymkode: 4ef2c...fdb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...