Anonym bruker Skrevet 21. juli #1 Skrevet 21. juli De siste to dagene har jeg nesten bare vært inne foran ei vifte. Ute en kort tur i går og da badet jeg. Når det er 32 grader i skyggen over så lang tid er det slitsomt. 3 dager til med denne varmen så er det meldt 25 grader og ned til 20 mot helga. Vi har bygd oss utestue, og der inne er det ikke mindre enn 43 grader, ikke mulig å sitte der nå 😅 flere som synes varmen over tid begynner å tære på? Anonymkode: c48ee...173
Anonym bruker Skrevet 22. juli #2 Skrevet 22. juli Jeg sleit sommeren 2018 og lærte klekkelig. Året etter fikk vi installert varmepumpe med aircon. Så nå I år har jeg det vidunderlig. Anonymkode: a2f9b...d8f
Anonym bruker Skrevet 22. juli #3 Skrevet 22. juli Ja, vi er mange sommistrives med sterk varme. Jeg har satt solsenga i skyggen på det høyeste punktet på tomta, der er det litt bevegelse i luften og det kjøligigste stedet akkurat nå. Anonymkode: f3c5b...218
Anonym bruker Skrevet 22. juli #4 Skrevet 22. juli Nei, jeg elsker varmen! Helt fantastisk. Måtte det vare lenge:) Anonymkode: f460e...947
Anonym bruker Skrevet 22. juli #5 Skrevet 22. juli På lørdag besvimte jeg nesten pga varmen... Mamma her nemlig ikke aircondition. Helt jævlig. Anonymkode: 7a342...053
Anonym bruker Skrevet 22. juli #6 Skrevet 22. juli Tja, når jeg er inne, sitter jeg mye foran vifta. Men løper i skogen, går turer og trener styrke i varmen. Anonymkode: 8607b...428
Anonym bruker Skrevet 22. juli #7 Skrevet 22. juli I år er faktisk første gang jeg har opplevd å bli nesten panisk, nå MÅ jeg bade! Men det er kanskje premenopause eller noe, før har jeg storkost meg i sola. Jo varmere, jo bedre. Anonymkode: 25633...721
Anonym bruker Skrevet 22. juli #8 Skrevet 22. juli Jeg elsker egentlig sol og varme, så lenge jeg har tilgang på vind og vann. Nå har jeg ikke det og det er grusomt. Jeg sliter på ekte med å puste. Men akkurat nå er det 32 grader og 68% luftfuktighet og det er i overkant. Skulle gått tur med bikkja, men verken han eller jeg er spesielt gira Anonymkode: 49c28...2de
Anonym bruker Skrevet 22. juli #9 Skrevet 22. juli Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg elsker egentlig sol og varme, så lenge jeg har tilgang på vind og vann. Nå har jeg ikke det og det er grusomt. Jeg sliter på ekte med å puste. Men akkurat nå er det 32 grader og 68% luftfuktighet og det er i overkant. Skulle gått tur med bikkja, men verken han eller jeg er spesielt gira Anonymkode: 49c28...2de Så kommer det an på hud type man har også. Vi med lys hud tåler sola dårligere faktisk. Jeg elsker også sol og varme, men det kommer til et punkt der det blir slitsomt. Så lenge man er på ei strand og kan bade er det ingen problem, da får man jo avkjølt seg. Men å sitte i solveggen her hjemme er umulig. Skjønner ikke / eller altså - all ære til de som orker å gå bratte fjellturer i denne varmen. Anonymkode: c48ee...173
Anonym bruker Skrevet 22. juli #10 Skrevet 22. juli Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Så kommer det an på hud type man har også. Vi med lys hud tåler sola dårligere faktisk. Jeg elsker også sol og varme, men det kommer til et punkt der det blir slitsomt. Så lenge man er på ei strand og kan bade er det ingen problem, da får man jo avkjølt seg. Men å sitte i solveggen her hjemme er umulig. Skjønner ikke / eller altså - all ære til de som orker å gå bratte fjellturer i denne varmen. Anonymkode: c48ee...173 Jeg har og lys hud. Så det kan jo forklare en del. Var på stranda i 9 timer her om dagen, og det var helt greit siden vi lå ved vannkanten. Prøvde å sitte på terrassen dagen før, det var klin umulig Anonymkode: 49c28...2de
Anonym bruker Skrevet 22. juli #11 Skrevet 22. juli Jeg tåler varmen jo eldre jeg blir virker det som, er bare 40, men sliter når det blir for varmt. På jobb har det vært helt jævlig og jeg blir dårlig av det, hodepine, sliten og kvalm. Har ikke orket å være ute når jeg kom hjem. Er på hytta nå i Trysil og syns det er varmt, men vi har bada masse i vannet her, det hjelper. Skal til Kreta neste uke, men det blir noe helt annet, bade, bade og bade. Det hjelper. Men å ligge å steike meg hjemme orker jeg ikke lenger. Anonymkode: ef1ec...a56
Anonym bruker Skrevet 22. juli #12 Skrevet 22. juli Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg tåler varmen jo eldre jeg blir virker det som, er bare 40, men sliter når det blir for varmt. På jobb har det vært helt jævlig og jeg blir dårlig av det, hodepine, sliten og kvalm. Har ikke orket å være ute når jeg kom hjem. Er på hytta nå i Trysil og syns det er varmt, men vi har bada masse i vannet her, det hjelper. Skal til Kreta neste uke, men det blir noe helt annet, bade, bade og bade. Det hjelper. Men å ligge å steike meg hjemme orker jeg ikke lenger. Anonymkode: ef1ec...a56 Glemte en ting, elsker å gå i fjellet, men orker ikke det i dette været, da blir jeg dårlig. Anonymkode: ef1ec...a56
Anonym bruker Skrevet 22. juli #13 Skrevet 22. juli Jeg liker ikke denne varmen. Makter ingenting. Reiser aldri til syden grunnet varmen, men nå er det like varmt her. Fælt å si det, men gleder meg til hver dag det er regn, for da er det kaldere. Anonymkode: bcc41...40d
Anonym bruker Skrevet 22. juli #14 Skrevet 22. juli I dag besvimte jeg... Var jeg som nesten besvimte på lørdag. Viktig å spise og drikke. Min egen feil egentlig. Anonymkode: 7a342...053
Anonym bruker Skrevet 22. juli #15 Skrevet 22. juli Anonym bruker skrev (33 minutter siden): I dag besvimte jeg... Var jeg som nesten besvimte på lørdag. Viktig å spise og drikke. Min egen feil egentlig. Anonymkode: 7a342...053 Drukket for lite? Å være ute i gågater i folkemengder og mas i varmen er jo drepen Anonymkode: c48ee...173
Anonym bruker Skrevet 22. juli #16 Skrevet 22. juli Ja! Har bare sovet maks to timer per natt over de siste dagene pga det er så drepende varmt. Å når det har blitt lite søvn og det er veldig varmt ute,så trigger det migrene. Så har flere dager hatt migrene der jeg kaster opp. Så lei av denne varmen!! Anonymkode: f08aa...9c3
Anonym bruker Skrevet 23. juli #17 Skrevet 23. juli For varmt for meg slik det er nå - med tropedøgn og steikende sol. Jeg har det bedre inne på dagtid. Hadde det bare vært under 30 grader, så hadde det vært perfekt… Anonymkode: b21f4...ddd
Anonym bruker Skrevet 23. juli #18 Skrevet 23. juli Det er deilig med sol og varme, og bade i sjøen. Men det er slitsomt også! 😉 Er ikke akkurat vant med så mye varme over så mange dager. Får ikke gjort mye fornuftig i heimen akkurat. Prøvde på noe vasking en dag, og ble kvalm. Så måtte bare utsette det. 😉 Men det er vel snart over nå.... Anonymkode: 1ecf3...9e0
Himmel og hav Skrevet 23. juli #19 Skrevet 23. juli Jeg er hoven i beina og sliter med å sove godt, men sier til meg selv at jeg kan sove i oktober. Nå er det nydelig med 24-25 grader i vannet og strandvær. Blir det for mye setter jeg meg inne med vifter på eller kjører en tur i bilen med ac. Jeg er ikke brukendes til stort i denne varmen, da, det blir å sitte i skyggen, strikke, lese, ligge på stranda osv. Gidder knapt å lage mat og reingjøring er uaktuelt, men det gjør jeg resten av året. Jeg synes rett og slett det er fantastisk med en sommer der jeg ikke går i ullgenser og langbukse.
Anonym bruker Skrevet 23. juli #20 Skrevet 23. juli Jeg har stukket på hytta Her er det under 16 grader om natta og mals 28 om dagen. I tillegg er det litt vind hele tiden og 50 meter til badested så her er det bare deilig. Hjemme er det hett! Anonymkode: 66230...12f
amandine Skrevet 23. juli #21 Skrevet 23. juli Det er for varmt for meg når vi nærmer oss 30. Null fjellturer og null fysisk arbeid etter kl 10 om det går. Så tidlig oppe og klipper plen og handler og sånt. Vi er ved sjøen så jeg svømmer noen/ et par tusen meter pr dag men ellers orker jeg ikke. Blir uvel og tung i hodet.
sug lut Skrevet 23. juli #22 Skrevet 23. juli Man tilpasser seg. Søker skygge når det trengs, legger fysisk aktivitet til tidlig morgen eller sen kveld. Det er ikke et slit. Det er sommer.
amandine Skrevet 23. juli #23 Skrevet 23. juli sug lut skrev (43 minutter siden): Man tilpasser seg. Søker skygge når det trengs, legger fysisk aktivitet til tidlig morgen eller sen kveld. Det er ikke et slit. Det er sommer. Ja altså, jeg elsker det. Skikkelig sommer-sommerferie! Men huset blir ikke malt, foråsiresånn😅
*Miss Marple* Skrevet 23. juli #24 Skrevet 23. juli Når jeg har ferie så går det fint. Da sitter jeg i skyggen, bader og gjør absolutt minimum. Men det blir lite gjort, og jeg har brukt hele ferien på å male 1/4 av et gjerde.
Anonym bruker Skrevet 23. juli #25 Skrevet 23. juli Anonym bruker skrev (På 22.7.2025 den 22.58): Ja! Har bare sovet maks to timer per natt over de siste dagene pga det er så drepende varmt. Å når det har blitt lite søvn og det er veldig varmt ute,så trigger det migrene. Så har flere dager hatt migrene der jeg kaster opp. Så lei av denne varmen!! Anonymkode: f08aa...9c3 Forstår at den er lei 😮💨 Anonymkode: 25633...721
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå