Anonym bruker Skrevet 21. juli #1 Skrevet 21. juli Vi har bodd her i 7 mnd. Ante fred og ingen fare. Plutselig kommer naboen, hun har aldri hilst på meg. Og var skikkelig sur, pga katten vår visst nok ødelegger hagen hennes. Hun må hver eneste kveld rydde hagen for kattebæsj ! Det var blitt så ille nå, at det luktet i hele huset. Hun hadde brukt masse penger på å kjøpe alt mulig for å holde katten unna. Og jeg burde virkelig skjerpe meg ! Hvilke rettigheter har jeg? Gjør jeg virkelig noe feil ? Anonymkode: aac3a...758
Anonym bruker Skrevet 21. juli #2 Skrevet 21. juli Feil og feil. Men jeg og hater de kattene som naboene har. Irriterer meg noe voldsomt at de kan gå og gjøre fra seg i bed og sandkasser og overalt, mens har du hund er det helt andre regler. Det er en uting. Anonymkode: 76b6a...c98
Anonym bruker Skrevet 21. juli #3 Skrevet 21. juli 14 minutes ago, Anonym bruker said: Vi har bodd her i 7 mnd. Ante fred og ingen fare. Plutselig kommer naboen, hun har aldri hilst på meg. Og var skikkelig sur, pga katten vår visst nok ødelegger hagen hennes. Hun må hver eneste kveld rydde hagen for kattebæsj ! Det var blitt så ille nå, at det luktet i hele huset. Hun hadde brukt masse penger på å kjøpe alt mulig for å holde katten unna. Og jeg burde virkelig skjerpe meg ! Hvilke rettigheter har jeg? Gjør jeg virkelig noe feil ? Anonymkode: aac3a...758 Ja du kan holde katten din borte fra andres eiendom! Anonymkode: 4bb83...f4b
Anonym bruker Skrevet 21. juli #4 Skrevet 21. juli Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Ja du kan holde katten din borte fra andres eiendom! Anonymkode: 4bb83...f4b morsom eller??? alle vet vel det at katter går hvor dem vil, det er overhode ingen ting man får gjort noe med vi har katt selv og den går hvor den vil, er ikke noe man får gjort noe med. jeg skulle ønske hun ikke tok langturene sine til nabone for da hadde vi ikke trengt og kjøpe dyrt halsbånd med gps til ho. nå driter ikke hun over alt men hun kommer lett i krangel med andre katter så er redd hun kommer til å skade en, en dag Anonymkode: 554c3...99c
Anonym bruker Skrevet 21. juli #5 Skrevet 21. juli Anonym bruker skrev (52 minutter siden): Vi har bodd her i 7 mnd. Ante fred og ingen fare. Plutselig kommer naboen, hun har aldri hilst på meg. Og var skikkelig sur, pga katten vår visst nok ødelegger hagen hennes. Hun må hver eneste kveld rydde hagen for kattebæsj ! Det var blitt så ille nå, at det luktet i hele huset. Hun hadde brukt masse penger på å kjøpe alt mulig for å holde katten unna. Og jeg burde virkelig skjerpe meg ! Hvilke rettigheter har jeg? Gjør jeg virkelig noe feil ? Anonymkode: aac3a...758 Sett dokasse utenfor hos deg selv, og se om hun heller vil gå der. Enten overdriver dama veldig, eller så er det ikke bare din katt som er synderen. Anonymkode: 88305...a4b
Anonym bruker Skrevet 21. juli #6 Skrevet 21. juli Hvis det er hankatt så kasserer du den Anonymkode: 908bf...8eb
Anonym bruker Skrevet 21. juli #7 Skrevet 21. juli 2 hours ago, Anonym bruker said: morsom eller??? alle vet vel det at katter går hvor dem vil, det er overhode ingen ting man får gjort noe med vi har katt selv og den går hvor den vil, er ikke noe man får gjort noe med. jeg skulle ønske hun ikke tok langturene sine til nabone for da hadde vi ikke trengt og kjøpe dyrt halsbånd med gps til ho. nå driter ikke hun over alt men hun kommer lett i krangel med andre katter så er redd hun kommer til å skade en, en dag Anonymkode: 554c3...99c Da må man holde katten inne, eller ha den i løpstreng på sin egen eiendom, eller ikke ha katt hvis man bor tett på andre Anonymkode: 4bb83...f4b
Anonym bruker Skrevet 21. juli #8 Skrevet 21. juli Sjekk naboloven paragraf 2: ingen skal ha noe som er til skade eller ulempe på naboeiendom. Naboen kan ta saken til forliksrådet. Om du ikke kan ha bedre kontroll på katten bør du tilby deg å betale utgifter naboen har for å holde katten unna eiendommen sin. Hadde du bodd i borettslag eller sameie kunne styret besluttet at katten måtte vekk. Anonymkode: 99b6e...2c3
Anonym bruker Skrevet 21. juli #9 Skrevet 21. juli Og det er ganske spesielt av deg å spørre hvilke rettigheter DU har når naboen din blir så plaget av DITT husdyr. Anonymkode: 99b6e...2c3
Anonym bruker Skrevet 21. juli #10 Skrevet 21. juli Me bruker do inne til vår katt . Han bruker den kvar dag . Ja det er ekstra jobb og utlegg for oss men gjør det for å minske sjansen for at han går på do ute og hos naboen . Funker gull . Anonymkode: db7b8...d32
Anonym bruker Skrevet 21. juli #11 Skrevet 21. juli Katter går hvor de vil, og det er nok ikke bare vi sin katt som er i naboens hage. Det man bør gjøre er å kastere de, så de ikke pusser ned andres hagemøbler. Ellers kan man ikke oppdra katter som er på eventyr alene Anonymkode: 908bf...8eb
Anonym bruker Skrevet 21. juli #12 Skrevet 21. juli Du sørger for å holde katten din unna nabotomtene, eller flytter til et sted der dyret DU har valgt å anskaffe deg ikke er til plage for andre. I mellomtiden plukker du selvsagt opp kattens avføring hos naboen. Anonymkode: b681c...521
Anonym bruker Skrevet 21. juli #13 Skrevet 21. juli Skjønner naboen din godt. Hadde samme problem med nabo kattene. Kunne ikke drive i blomsterbed uten hansker. Markerte over alt og det lukter ikke akkurat blomster. 🤢 Klorte på utemøbler gjorde de også. Det finnes kattegård eller lag klatresikkert gjerde rundt tomten din. Syns det er rart at det ikke er påbud i tette boligfelt. Anonymkode: 7b785...7a2
Anonym bruker Skrevet 21. juli #14 Skrevet 21. juli Anonym bruker skrev (53 minutter siden): Me bruker do inne til vår katt . Han bruker den kvar dag . Ja det er ekstra jobb og utlegg for oss men gjør det for å minske sjansen for at han går på do ute og hos naboen . Funker gull . Anonymkode: db7b8...d32 Har do inne Anonymkode: aac3a...758
Anonym bruker Skrevet 22. juli #15 Skrevet 22. juli Katten DIN ødelegger hagen til naboen, og du lurer på hvilke rettigheter DU har? Det eneste naboen kan lastes for er å ikke ha gitt beskjed tidligere. Jeg har hund, og jeg har bedt naboene gi beskjed med en gang om hunden min på noen måte er til sjenanse. Min hund = mitt ansvar. Anonymkode: c5225...fac
Anonym bruker Skrevet 22. juli #16 Skrevet 22. juli Anonym bruker skrev (8 timer siden): Har do inne Anonymkode: aac3a...758 Sett en toalettkasse utenfor også så mulig katten heller bruker den fremfor hagen til naboen. Ikke rart den går hos naboen når den ikke har tilgang på do ute, har du katteluke? Anonymkode: 376d1...b83
Anonym bruker Skrevet 22. juli #17 Skrevet 22. juli Anonym bruker skrev (9 timer siden): Katter går hvor de vil, og det er nok ikke bare vi sin katt som er i naboens hage. Det man bør gjøre er å kastere de, så de ikke pusser ned andres hagemøbler. Ellers kan man ikke oppdra katter som er på eventyr alene Anonymkode: 908bf...8eb Vi sin katt? Mener du vår katt? Anonym bruker skrev (13 timer siden): Vi har bodd her i 7 mnd. Ante fred og ingen fare. Plutselig kommer naboen, hun har aldri hilst på meg. Og var skikkelig sur, pga katten vår visst nok ødelegger hagen hennes. Hun må hver eneste kveld rydde hagen for kattebæsj ! Det var blitt så ille nå, at det luktet i hele huset. Hun hadde brukt masse penger på å kjøpe alt mulig for å holde katten unna. Og jeg burde virkelig skjerpe meg ! Hvilke rettigheter har jeg? Gjør jeg virkelig noe feil ? Anonymkode: aac3a...758 Hvilke rettigheter skulle du ha, tenker du? Retten til å ikke ta ansvar for ditt eget dyr? Vi hundeeiere må forholde oss til båndtvang og kan ikke gå 100 m uten å ha med bæsjeposer mens katteeiere bare slipper dyret ut og trekker på skuldrene om noen ikke syns det er greit at katten bruker deres hage og møbler til do. Kattens rett til å leve fritt er visst enormt større enn hundenes frihet. Anonymkode: 9b021...265
Anonym bruker Skrevet 22. juli #18 Skrevet 22. juli Litt usikker hva du mener med rettigheter? Jeg synes naboen er tøvete også, bli kjempesint og bruke masse penger, men ikke si noe før lenge etter? Du kan kjøpe en soldrevet sprinkel med bevegelsessensor til naboen din. Den koster ikke så mye og skremmer bort både din og andres katter uten at noen tar skade av det. Anonymkode: 9472a...f64
Himmel og hav Skrevet 22. juli #19 Skrevet 22. juli Du har ingen rettigheter, bare sånn at det er sagt. Er du et skikkelig menneske beklager du selvsagt til naboen din og spør om det er greit at du tar en runde hver kveld og sjekker hagen hennes for kattedritt. Så gjør du det som skal til for at katten din slutter å drite i hennes eller andres hage. Om det er å ha katten i bånd, sette opp gjerde, kjøpe "katt deg vekk" til naboen eller annet vet jeg ikke, men du bør være veldig på tilbudssida.
Anonym bruker Skrevet 22. juli #20 Skrevet 22. juli Merkelig greie med at katter skal få dritte ned hagene til naboene. Hunder må være i bånd og da plukkes det selvsagt opp det de gjør i fra seg. Katter hører hjem på bondegårder på landet . Ikke i nabolag Anonymkode: 15859...f1f
Anonym bruker Skrevet 22. juli #21 Skrevet 22. juli Anonym bruker skrev (14 timer siden): Skjønner naboen din godt. Hadde samme problem med nabo kattene. Kunne ikke drive i blomsterbed uten hansker. Markerte over alt og det lukter ikke akkurat blomster. 🤢 Klorte på utemøbler gjorde de også. Det finnes kattegård eller lag klatresikkert gjerde rundt tomten din. Syns det er rart at det ikke er påbud i tette boligfelt. Anonymkode: 7b785...7a2 Hadde samme problem med blomsterbedene her, men istedenfor å irritere meg over naboen sin katt så la jeg slike hvite pyntestein oppå jorden. Det ser pent ut, og katten bruker ikke blomsterbedene som do lenger. Anonymkode: f7b88...7fe
Anonym bruker Skrevet 22. juli #22 Skrevet 22. juli Du kan jo kjøpe noen pakker med grillspyd av tre til naboen. Der jeg bodde før satt jeg dem ganske tett med spissen opp mellom plantene i bedet. Det gjorde at naboens katter mistet interessen for å bruke hagen vår som toalett. (Skadet seg ikke, bare testet litt med poten, og gikk videre til neste hage.) En annen nabo, pensjonist, spylte katter med hageslange om de begynte å grave i bedene hennes. Siden du spør: du bør bo i omgivelser som er tilpasset kattens behov, når du har valgt å skaffe deg katt. Det er ingen katter som er tilpasset byggefelt. Skal du bo i byggefelt med katt så må du ta grep for at ikke din katt er til plage for omgivelsene. Det er ingen unnskyldning at «katter går hvor de vil». Det er jo du som har valgt å plassere katten i byggefelt. Vi har forresten katt her vi bor nå. Vi har noen mål tomt, som grenser til sjø og friområde. God avstand til naboer. Helt perfekte omgivelser for katten. Den plager ingen naboer. Anonymkode: e4f86...63f
Anonym bruker Skrevet 23. juli #23 Skrevet 23. juli Anonym bruker skrev (2 timer siden): Siden du spør: du bør bo i omgivelser som er tilpasset kattens behov, når du har valgt å skaffe deg katt. Det er ingen katter som er tilpasset byggefelt. Skal du bo i byggefelt med katt så må du ta grep for at ikke din katt er til plage for omgivelsene. Det er ingen unnskyldning at «katter går hvor de vil». Det er jo du som har valgt å plassere katten i byggefelt. Vi har forresten katt her vi bor nå. Vi har noen mål tomt, som grenser til sjø og friområde. God avstand til naboer. Helt perfekte omgivelser for katten. Den plager ingen naboer. Anonymkode: e4f86...63f Jeg skulle ønske flere katteeiere tenkte som deg. Her har omtrent annenhver nabo katt og kattene gjør fra seg i blomsterbed, driter på plattinger/hage og man kan ikke ha dører åpne uten at de går inn. Legger seg i hagemøbler, klorer på eiendeler… Om natta er det katteslagsmål man våkner av. Og kattene til naboen her får kull på kull med kattunger fordi de ikke gidder/har råd til å kastrere. Sjette kull på to år nå, to av kullene født ute. Det er eierne som er problemet altså, ikke kattene, de fleste er gode, bare noen få halvaggressive. Men det er plagsomt for oss uten katt likevel. Anonymkode: 99b6e...2c3
Anonym bruker Skrevet 23. juli #24 Skrevet 23. juli Jeg forstår at det er plagsomt for naboene Det som var dumt, var at hun freste til meg, kjeftet høylytt! Jeg har jo ikke visst noen ting. Nå vil jeg egentlig flytte ! Hi Anonymkode: aac3a...758
Anonym bruker Skrevet 23. juli #25 Skrevet 23. juli 5 minutes ago, Anonym bruker said: Jeg forstår at det er plagsomt for naboene Det som var dumt, var at hun freste til meg, kjeftet høylytt! Jeg har jo ikke visst noen ting. Nå vil jeg egentlig flytte ! Hi Anonymkode: aac3a...758 Du visste ikke at katten din er ute? Anonymkode: 4bb83...f4b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå