Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp 

Anonymkode: dfd43...665

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Krav om verneplikt på huset evt deler av huset?

Anonymkode: edce3...881

Skrevet

Taket, rør, pipe og elektrisk. Og om arbeid er utført av håndverkere eller ikke. Hadde jeg sett synlig slurv, hadde jeg blitt skeptisk til hva jeg ikke så. Ville i tillegg lagt merke til om originale detaljer var beholdt.

Skrevet
prekæs skrev (20 minutter siden):

Taket, rør, pipe og elektrisk. Og om arbeid er utført av håndverkere eller ikke. Hadde jeg sett synlig slurv, hadde jeg blitt skeptisk til hva jeg ikke så. Ville i tillegg lagt merke til om originale detaljer var beholdt.

Og drenering, grunnmur, samt høydeforskjeller / skjevheter i tak og gulv

Anonymkode: 2dd86...6f0

Skrevet

Les tilstandsrapporten grundig, det er nye regler på dette så lite skal unngå den.

Ellers er det dette med verving som må undersøkes.

Anonymkode: 7fc5e...fea

Skrevet

Om huset er etterisolert, og eventuel når.

Alder på rør, avløp og det elektriske anlegget. 

Drenering.

Om deler, eller hele huset er vernet.

Alder på bad.

Om oppussing er gjort av fagfolk.

Tilstandsrapport grunnmur.

Det var det jeg kom på i farten,  sikkert noe jeg har glemt

Anonymkode: 8ac2f...2ad

Skrevet

Jo, en ting til. Ta med en pose klinkekuler på visning. Hiv de ut på gulvet på badet. Ruller de mot sluket er det bra, ruller de en annen vei må gulvet skiftes og det er dyrt 

Skrevet

Takk for tips 🙏🙏

Anonymkode: dfd43...665

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jo, en ting til. Ta med en pose klinkekuler på visning. Hiv de ut på gulvet på badet. Ruller de mot sluket er det bra, ruller de en annen vei må gulvet skiftes og det er dyrt 

Det vil også komme frem av tilstandsrapporten. Litt mindre styr å lese den enn å strø om seg med klinkekuler. 

Anonymkode: 0c7a3...755

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det vil også komme frem av tilstandsrapporten. Litt mindre styr å lese den enn å strø om seg med klinkekuler. 

Er ikke alle meglere som er like flinke til å sjekke det der, snakker av erfaring

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Er ikke alle meglere som er like flinke til å sjekke det der, snakker av erfaring

Det er ikke megler som utarbeider tilstandsrapport, det er det fagfolk innen bygg som gjør. 

Skrevet

Som flere skriver, les tilstandsrapporten. Sjekk gjerne med fagfolk hvis det fremkommer noe som må skiftes/oppgraderes. Elektrisk anlegg, vvs, tak, drenering, grunnmur (setningsskader), kledning. Hvis det er større behov ville jeg faktisk kostet på meg å ta med en fagperson på visning. De kronene kan spare deg for mye bry siden. 

Når det kommer til isolasjon, oppgradering bør utføres av noen som kan det. Hus før pustet, ved etterisolering kan man derfor bygge seg et potensielt muggproblem om ikke det gjøres riktig. 

Lykke til 😃

Anonymkode: 6713d...1fc

Skrevet

Hva slags isolasjon som finnes. Flis fra 1921 er blitt kompakt og isolerer dårlig. I tillegg er det ofte ikke flis på toppen og rundt vinduer fordi den har sunket sammen. Det blåser ofte inn i etasjeskillere også.Er det leire må du ha sugebil for å fjerne for den er bare støv. Vi har akkurat byttet ut all flis i et hus fra 1921 og det har vært mange sekker som er spadd av vegger og tak. Men gamle hus er moro.

Sjekk kledning at det ikke er bobler. Da er det malt med plastmaling over linolje og det lar seg ikke redde. Det må du være klar over inne også om det er originale flater må du bruke gamle teknikker.

Anonymkode: afd34...2fb

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Det er ikke megler som utarbeider tilstandsrapport, det er det fagfolk innen bygg som gjør. 

Og allikevel har jeg erfaring med at det å sjekke at vann faktisk renner mot sluket er det mange som ikke sjekker ordentlig.
Derfor klinkekuler. En enkel ting å gjøre, men det kan spare en for masse i ettertid 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...