Anonym bruker Skrevet mandag kl 10:33 #1 Skrevet mandag kl 10:33 Satt på stranda i går og overhørte flere si dette, både til kompiser og foreldre som oppfordret barna. En ungdomsgjeng skrøt av det. Det var mange mennesker på den lille stranda, og jeg fikk helt avsmak mot å bade. Er jeg prippen kanskje? Syns dere det er greit å tisse i vannet med mange folk rundt? Anonymkode: 86a5a...78a
Anonym bruker Skrevet mandag kl 10:41 #2 Skrevet mandag kl 10:41 Selvsagt. Det gjør alle enten de innrømmer det eller ei. Anonymkode: 7f0d0...d01
Anonym bruker Skrevet mandag kl 11:08 #3 Skrevet mandag kl 11:08 Tror veldig mange gjør det altså. Selv klarer jeg det ikke. Anonymkode: e17e5...771
Anonym bruker Skrevet mandag kl 11:23 #4 Skrevet mandag kl 11:23 Ja. Alle gjør det. Ekkelt Anonymkode: 66928...98f
Anonym bruker Skrevet mandag kl 11:29 #5 Skrevet mandag kl 11:29 Anonym bruker skrev (54 minutter siden): Satt på stranda i går og overhørte flere si dette, både til kompiser og foreldre som oppfordret barna. En ungdomsgjeng skrøt av det. Det var mange mennesker på den lille stranda, og jeg fikk helt avsmak mot å bade. Er jeg prippen kanskje? Syns dere det er greit å tisse i vannet med mange folk rundt? Anonymkode: 86a5a...78a Ja, du er prippen. "Alle" pisser jo i havet... Anonymkode: 86ab5...e76
Anonym bruker Skrevet mandag kl 11:29 #6 Skrevet mandag kl 11:29 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Ja. Alle gjør det. Ekkelt Anonymkode: 66928...98f Nei Anonymkode: 86ab5...e76
Anonym bruker Skrevet mandag kl 11:54 #7 Skrevet mandag kl 11:54 Jeg gjør det ikke på plasser med mye folk, men om vi bader på hytta og lignende, så hender det nok. Anonymkode: 745b4...cf0
Elizabeth Skrevet mandag kl 12:09 #8 Skrevet mandag kl 12:09 Tydeligvis ikke så mange som har hørt uttrykket "Det er bare et piss i havet"... For de som ikke vet hva det betyr, kan det bety at det som snakkes om er så lite av mye at ingen merker noenting.
Anonym bruker Skrevet mandag kl 12:23 #9 Skrevet mandag kl 12:23 Elizabeth skrev (11 minutter siden): Tydeligvis ikke så mange som har hørt uttrykket "Det er bare et piss i havet"... For de som ikke vet hva det betyr, kan det bety at det som snakkes om er så lite av mye at ingen merker noenting. Jo, men når folk står sild i tønne, når det er 40-50 stk på en langgrunn strand med en halvmeter avstand, da merker man det. Stakkars unger som dykker og får dette i munnen 🤢 Anonymkode: 86a5a...78a
Elizabeth Skrevet mandag kl 13:34 #10 Skrevet mandag kl 13:34 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jo, men når folk står sild i tønne, når det er 40-50 stk på en langgrunn strand med en halvmeter avstand, da merker man det. Stakkars unger som dykker og får dette i munnen 🤢 Anonymkode: 86a5a...78a 'Sild i tønne' er også et artig uttrykk. 40-50 stk? Det må være en forferdelig liten strand du har vært på. Ja, stakkars barn... Saltvann er saltere enn alt piss i verden, så jeg kan med sikkerhet si at det er greit. Alle pisser ikke synkront heller. Men som voksen er det nok naturlig å svømme litt bort fra alle andre og late som ingenting. Slapp helt av.
Anonym bruker Skrevet mandag kl 14:02 #11 Skrevet mandag kl 14:02 Ja, jeg kan finne på å tisse i vannet ved en strand. Men jeg svømmer alltid langt ut før jeg gjør det, eller passer i hvert fall på at det ikke er noen andre i umiddelbar nærhet. Urin er i utgangspunktet rent når det kommer rett ut av kroppen. Dessuten vil urin bli enormt fortynnet, så det er normalt ikke noen fare ved det. Anonymkode: 34253...d72
Anonym bruker Skrevet mandag kl 14:41 #12 Skrevet mandag kl 14:41 At barn tisser i vannet er normalt. Den urinen som kommer ut er en dråpe i det store havet. Hvis dere vet hva ellers ligger i havet av grums og drott hadde dere ikke badet. Jeg tisser aldri i vannet, men jeg er sjelden i vannet utenom i disse dager. Anonymkode: b8f26...78f
Anonym bruker Skrevet mandag kl 15:15 #13 Skrevet mandag kl 15:15 Jeg hater tettpakkete strander, og orker ikke bade der det er mange mennesker. Men tisser ofte i sjøen. Anonymkode: a7de6...c47
Anonym bruker Skrevet mandag kl 15:25 #14 Skrevet mandag kl 15:25 Litt tiss fra eller til spiller liten rolle når man tenker på hvor mye ekkelt det er ute i sjøen 😅 Tiss og bæsj fra pattedyr er en ting, men tenk på alt fra råtnende lik til forurensning. Om det er 50 stk på en strand og 3 av dem må tisse samtidig blir det likevel så uttynnet at ingen vil merke noe som helst. Å bade i ferskvann i disse dager synes jeg er litt ekkelt da, særlig når de sier det holder 26-28 grader og de melder om oppkast og diaré hos de som har badet 🙈 Saltvann føles litt renere. Anonymkode: e17e5...771
Anonym bruker Skrevet mandag kl 16:35 #15 Skrevet mandag kl 16:35 I større vann og sjøen er det vel ikke noe problem? Tenk alt annet som er i vannet. Jeg unngår strender med mye folk uansett, ellers ville jeg nok hatt litt utfordring med å tisse selv. Men i og med jeg oppsøker steder med lite folk, er det heller ingen toalett. Da må tisse ett eller annet sted. Anonymkode: 5edf6...da6
Anonym bruker Skrevet mandag kl 18:07 #16 Skrevet mandag kl 18:07 Dette mener ChatGPT om saken; Nei, det er generelt ikke farlig for folk at noen tisser i vannet på badestrender, så lenge det er snakk om enkeltpersoner og normale mengder urin. Her er hvorfor: ✅ Hvorfor det vanligvis ikke er farlig: Urin er sterilt hos friske personer – det inneholder stort sett vann, salter og urea, og normalt ingen skadelige bakterier. Store vannmengder gir fortynning – i sjø, innsjøer og elver blir urin raskt fortynnet til ufarlige nivåer. Kjemiske reaksjoner – i havet, for eksempel, reagerer urea raskt med andre stoffer og brytes naturlig ned. ❗Men i visse tilfeller kan det være uheldig: Lukkede, små badevann med lite sirkulasjon kan få høyere næringsstoffnivåer, som i teorien kan bidra til algedannelse på sikt – men da må det være snakk om mange mennesker og gjentatt urinering. Urin fra syke personer kan i sjeldne tilfeller inneholde virus eller bakterier, men smitte via vann regnes som svært lite sannsynlig. Bassenger er en annen sak – der er det ikke greit å tisse, fordi klor reagerer med urin og kan danne skadelige biprodukter. Konklusjon: Hvis noen tisser i sjøen eller i en innsjø, er det ubehagelig mer enn det er helsefarlig. Det er altså ikke farlig for badende flest – men det er likevel best å bruke do når det er mulig, av hensyn til hygiene og respekt for andre. Vil du at jeg skal forklare det på en enkel måte for barn eller ungdom også? Anonymkode: 1ce87...ebd
Anonym bruker Skrevet mandag kl 20:12 #17 Skrevet mandag kl 20:12 Nei! Det har jeg ikke gjort siden jeg var liten. Anonymkode: 867d4...bc7
Anonym bruker Skrevet mandag kl 20:58 #18 Skrevet mandag kl 20:58 Nei, har ikke vane for å tisse i vannet når jeg bader. Men har måtte gjort det når jeg har vært utrolig tissetrengt og det ikke har vært mulighet for å komme seg til en do. Da svømte jeg så klart langt unna andre mennesker først. Anonymkode: 6f875...a77
Anonym bruker Skrevet mandag kl 21:30 #19 Skrevet mandag kl 21:30 Ja selvsagt. Det er så mye forurensing i vannet fra før at min sterile urin er det minst ekle som finnes i det vannet Anonymkode: 0f334...977
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 00:03 #20 Skrevet tirsdag kl 00:03 Selvfølgelig. Men! Langt unna folk. Anonymkode: 27f67...fb8
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 14:39 #21 Skrevet tirsdag kl 14:39 Anonym bruker skrev (På 21.7.2025 den 13.23): Ja. Alle gjør det. Ekkelt Anonymkode: 66928...98f Kjempe ekkelt. Og alle fiskene og krabbene og. Huff så ekkelt assa. Anonymkode: 86ab5...e76
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 20:50 #23 Skrevet tirsdag kl 20:50 Anonym bruker skrev (På 21.7.2025 den 13.29): Ja, du er prippen. "Alle" pisser jo i havet... Anonymkode: 86ab5...e76 Jeg tisser aldri der jeg bader. Hvorfor skulle jeg det? Anonymkode: 03c87...463
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 07:16 #24 Skrevet onsdag kl 07:16 Ja, jeg tisser i sjøen og har lært barna mine å gjøre det samme. Anonymkode: a0261...1c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå