Anonym bruker Skrevet søndag kl 18:49 #1 Skrevet søndag kl 18:49 Jeg har alltid fått høre fra andre og definerer meg selv som snill, hjelpsom, den som stiller opp, omsorgsfullt og oppegående, god mor og et godt menneske. Nå tviler jeg på at jeg er noen av delene. Jeg føler meg ekskludert og utstøtt. Vi har slitt lenge i vår familie med et av barna våre, og fremfor å strekke ut en hånd så opplever vi motsatte. jeg går med en indre smerte, frykt, sorg, angst og har det vondt. På toppen av dette så kjenner jeg på skam. Familien og de helt nære har jeg, men intet lite lokalsamfunn er jeg støtt ut. Folk vet, hvisker og peker. Men ingen spør eller tar kontakt. Dette gjør ekstra vondt da jeg stiller opp for andre. Men slik er det. Jeg føler også at siste to ukene har vært mer normal og jeg har følt på et glimt av glede. Redd for å kjenne på den følelsen da fallhøyden blir så vond. Så kom fallet i dag. Vet ikke hva jeg vil med innlegget, bare ventilere. Anonymkode: c9689...9f3
Anonym bruker Skrevet søndag kl 18:52 #2 Skrevet søndag kl 18:52 Synd å høre dette, men hvor mange tråder skal du skrive om dette? Anonymkode: aedf6...2cf
Anonym bruker Skrevet søndag kl 19:07 #3 Skrevet søndag kl 19:07 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Synd å høre dette, men hvor mange tråder skal du skrive om dette? Anonymkode: aedf6...2cf Beklager bryderiet. Det går fint. Anonymkode: c9689...9f3
Anonym bruker Skrevet søndag kl 19:56 #4 Skrevet søndag kl 19:56 Anonym bruker skrev (52 minutter siden): Jeg har alltid fått høre fra andre og definerer meg selv som snill, hjelpsom, den som stiller opp, omsorgsfullt og oppegående, god mor og et godt menneske. Nå tviler jeg på at jeg er noen av delene. Jeg føler meg ekskludert og utstøtt. Vi har slitt lenge i vår familie med et av barna våre, og fremfor å strekke ut en hånd så opplever vi motsatte. jeg går med en indre smerte, frykt, sorg, angst og har det vondt. På toppen av dette så kjenner jeg på skam. Familien og de helt nære har jeg, men intet lite lokalsamfunn er jeg støtt ut. Folk vet, hvisker og peker. Men ingen spør eller tar kontakt. Dette gjør ekstra vondt da jeg stiller opp for andre. Men slik er det. Jeg føler også at siste to ukene har vært mer normal og jeg har følt på et glimt av glede. Redd for å kjenne på den følelsen da fallhøyden blir så vond. Så kom fallet i dag. Vet ikke hva jeg vil med innlegget, bare ventilere. Anonymkode: c9689...9f3 Høres ikke noe greit ut. Bra å ventilere. Jeg kan kjenne meg litt igjen, men jeg har lagt merke til at det er litt periodevis jeg har det slik og at det derfor må være litt i eget hode, altså litt innbilt. Jeg kam bli kjent med mange på en eller annen sosial arena på grunn av barna. Merker jeg at det er en klikk og at de ikke stopper og snakker med meg, føler jeg meg utstøtt. Da blir det fort til at jeg ser etter flere slike tegn og trekker meg litt unna for ikke å virke desperat. Så møter jeg klikklederen som ikke hilser når hun ser meg, og jeg er helt i kjelleren lei meg. Deretter merker jeg at en av de jeg hadde god kontakt med er med på en chat hvor de planlegger ting uten meg, og jeg blir så lei meg.Plutselig kan noen av de samme be meg med på noe og spør hvorfor jeg ikke er med på aktivitetetene og det viser seg at jeg innbilte meg det hele. Har opplevd å se i ettertid at det ikke er alle man bør være venner med heller, for noen er overfladiske, møter ikke opp til avtalte tider og viser seg å være ganske usympatiske. Det er fryktelig sårt og vondt. Den norske kulturen er jo litt rar. Folk har på seg en maske utad og dekker over smerte, frykt, skam. Alle ser følelsesløse ut og ser en annen vei når noen sliter. Gjør mer av det som gir deg glede og ikke la gleden avhenge av noen andre enn deg selv! Dette gjelder alle relasjoner. Ikke se deg rundt, men hold fokus på deg og dine Anonymkode: ad1fc...fef
Anonym bruker Skrevet søndag kl 20:11 #5 Skrevet søndag kl 20:11 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Høres ikke noe greit ut. Bra å ventilere. Jeg kan kjenne meg litt igjen, men jeg har lagt merke til at det er litt periodevis jeg har det slik og at det derfor må være litt i eget hode, altså litt innbilt. Jeg kam bli kjent med mange på en eller annen sosial arena på grunn av barna. Merker jeg at det er en klikk og at de ikke stopper og snakker med meg, føler jeg meg utstøtt. Da blir det fort til at jeg ser etter flere slike tegn og trekker meg litt unna for ikke å virke desperat. Så møter jeg klikklederen som ikke hilser når hun ser meg, og jeg er helt i kjelleren lei meg. Deretter merker jeg at en av de jeg hadde god kontakt med er med på en chat hvor de planlegger ting uten meg, og jeg blir så lei meg.Plutselig kan noen av de samme be meg med på noe og spør hvorfor jeg ikke er med på aktivitetetene og det viser seg at jeg innbilte meg det hele. Har opplevd å se i ettertid at det ikke er alle man bør være venner med heller, for noen er overfladiske, møter ikke opp til avtalte tider og viser seg å være ganske usympatiske. Det er fryktelig sårt og vondt. Den norske kulturen er jo litt rar. Folk har på seg en maske utad og dekker over smerte, frykt, skam. Alle ser følelsesløse ut og ser en annen vei når noen sliter. Gjør mer av det som gir deg glede og ikke la gleden avhenge av noen andre enn deg selv! Dette gjelder alle relasjoner. Ikke se deg rundt, men hold fokus på deg og dine Anonymkode: ad1fc...fef Det du skriver er helt sant. Noen folk trenger man ikke i livet sitt. For min del handler det om at vi står i en livskrise, og det gjør så vondt at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av smerten. Det finnes ingen råd, fasit eller noe som gjør det bedre. Alt jeg prøver blir feil, men ingen ser den enorme smerten og frykten jeg bærer på. Vi blir ikke hørt og vi får kritikk om vi prøver å rope. For ca 2 mnd siden var det så vondt at jeg satt i bilen utenfor huset og bare stirret. Klarte ikke gråte engang. Ingenting gir mening. Alle står i dette til tider, vi har gjort det nå over veldig lang tid. Når man har det så vondt er det ekstra vondt når bygda hvisker bak ryggen din. Dette vet jeg fordi jeg har blitt fortalt. Alle de som hvisker er de jeg har vært der for når de har hatt det vondt. Min beste venninne som jeg stilte opp for natt og dag har ikke ringt meg, meldt meg eller spurt hvordan jeg har det. Jeg dro til henne for 2 mnd siden og gråt til henne, fortalte hvordan jeg har det, hun svarte med å fortelle at hun har opplevd enda verre osv. min andre venninne kunne ikke snakke med meg, for hun hadde nok med masteren sin. Nå er hun ferdig, likevel hører jeg ingenting. Hun sender meg daglige snaper om hvor fint hun har det. Enda hun vet hva jeg står i, så spør hun ikke hvordan det går. Skrev til henne at neste gang hun går på en smell får hun kontakte andre, siden jeg har stilt opp siste 4 årene for henne og lyttet i timer hver dag og sitter nå med min smerte og hun ikke en gang spør hvordan jeg har det kan det bare være. Hun svarte at hun var så forelsket og hadde lyst å være glad. Når forholdet ryker trenger hun ikke ringe meg. For det har vært kjærlighets styr med henne siste 4 åra. Jeg er egentlig bare tom. Til grunnet situasjon vår, og ensom fordi vondter i det alene Anonymkode: c9689...9f3
Anonym bruker Skrevet mandag kl 01:52 #6 Skrevet mandag kl 01:52 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Jeg har alltid fått høre fra andre og definerer meg selv som snill, hjelpsom, den som stiller opp, omsorgsfullt og oppegående, god mor og et godt menneske. Nå tviler jeg på at jeg er noen av delene. Jeg føler meg ekskludert og utstøtt. Vi har slitt lenge i vår familie med et av barna våre, og fremfor å strekke ut en hånd så opplever vi motsatte. jeg går med en indre smerte, frykt, sorg, angst og har det vondt. På toppen av dette så kjenner jeg på skam. Familien og de helt nære har jeg, men intet lite lokalsamfunn er jeg støtt ut. Folk vet, hvisker og peker. Men ingen spør eller tar kontakt. Dette gjør ekstra vondt da jeg stiller opp for andre. Men slik er det. Jeg føler også at siste to ukene har vært mer normal og jeg har følt på et glimt av glede. Redd for å kjenne på den følelsen da fallhøyden blir så vond. Så kom fallet i dag. Vet ikke hva jeg vil med innlegget, bare ventilere. Anonymkode: c9689...9f3 Det er jo en grunn for dette da. Har du gått i deg selv? Hvorfor peker og hvisker folk om deg? Folk gjør ikke det uten grunn. Innerst inne vet du hvorfor. Har nok ingenting med barnet ditt å gjøre. Anonymkode: 34c63...b92
Anonym bruker Skrevet mandag kl 06:51 #7 Skrevet mandag kl 06:51 Så leit at du opplever dette. Jeg tror mange finner det vanskelig å stå i at noe ikke nødvendigvis kan løses, merker det i både små og store utfordringer. Man vil helst fikse det. Når det ikke går er det lettere å unngå. Så er enkelte veldig nysgjerrige og mesker seg litt i andres elendighet. Det er kanskje en form for spenning i livet for noen. Det er ikke din skyld hva andre sier om deg. Jeg håper du finner roen til å ta litt vare på deg selv, ikke pisk deg selv for det du ikke kan rå over. Kanskje du må være mer selektiv i fremtiden hvem du viser omsorg, men ikke tvil på at det er en god egenskap og at du har det i deg selv om du er den som er nede nå. Anonymkode: 96769...0d0
Anonym bruker Skrevet mandag kl 10:01 #8 Skrevet mandag kl 10:01 Er det du som har en ungdom som brukte narkotika som selvmedisinering en stund? Når sånt kommer ut trekker folk seg unna, mest av frykt tror jeg Selvfølgelig trenger slike ungdommer en ny sjanse, men det er ikke lett. Folk vil ikke assosieres med det, og holder seg vekk. Du må la stormen ri av. Om sønnen din har tatt et bevisst valg om å ikke gjøre det igjen så vil verden rundt dere gå videre til han blir den som prøvde ting i sin ungdom men som heldigvis kom seg ut av det. Vi kjenner alle noen av dem. Anonymkode: b9f13...a55
Anonym bruker Skrevet mandag kl 10:42 #9 Skrevet mandag kl 10:42 Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Er det du som har en ungdom som brukte narkotika som selvmedisinering en stund? Når sånt kommer ut trekker folk seg unna, mest av frykt tror jeg Selvfølgelig trenger slike ungdommer en ny sjanse, men det er ikke lett. Folk vil ikke assosieres med det, og holder seg vekk. Du må la stormen ri av. Om sønnen din har tatt et bevisst valg om å ikke gjøre det igjen så vil verden rundt dere gå videre til han blir den som prøvde ting i sin ungdom men som heldigvis kom seg ut av det. Vi kjenner alle noen av dem. Anonymkode: b9f13...a55 Nei, hva får deg til å tro det? Anonymkode: c9689...9f3
Anonym bruker Skrevet mandag kl 11:51 #10 Skrevet mandag kl 11:51 Anonym bruker skrev (1 time siden): Nei, hva får deg til å tro det? Anonymkode: c9689...9f3 Kan du svare på det jeg skriver, så vi kan hjelpe deg? Anonymkode: 34c63...b92
Anonym bruker Skrevet mandag kl 11:53 #11 Skrevet mandag kl 11:53 Anonym bruker skrev (1 time siden): Nei, hva får deg til å tro det? Anonymkode: c9689...9f3 Slutt da. Vi kjenner deg jo igjen. Spesielt på måten du svarer folk som tar seg tid til å skrive ordentlig til deg. Jeg har sluttet å bry meg for lenge siden, du er helt resistent mot å se noen andre sider av saken deres. Anonymkode: 45917...e62
Anonym bruker Skrevet mandag kl 13:41 #12 Skrevet mandag kl 13:41 Anonym bruker skrev (1 time siden): Kan du svare på det jeg skriver, så vi kan hjelpe deg? Anonymkode: 34c63...b92 Jeg svarte deg, og nei jeg er ikke denne brukeren Anonymkode: c9689...9f3
Anonym bruker Skrevet mandag kl 13:47 #13 Skrevet mandag kl 13:47 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Det er jo en grunn for dette da. Har du gått i deg selv? Hvorfor peker og hvisker folk om deg? Folk gjør ikke det uten grunn. Innerst inne vet du hvorfor. Har nok ingenting med barnet ditt å gjøre. Anonymkode: 34c63...b92 Jeg håper du slipper å oppleve den typen utenforskap og indre smerte jeg beskrev. Men hvis du en dag gjør det, så håper jeg du slipper å bli møtt av en som svarer som deg. Anonymkode: c9689...9f3
Anonym bruker Skrevet mandag kl 13:49 #14 Skrevet mandag kl 13:49 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Synd å høre dette, men hvor mange tråder skal du skrive om dette? Anonymkode: aedf6...2cf Når du er lei av å lese noe, kan du scrolle videre. Det koster mindre enn å kommentere og bidra til å gjøre en vond situasjon verre. Dette handler om mitt liv, ikke ditt behov for pause. Anonymkode: c9689...9f3
Anonym bruker Skrevet mandag kl 15:15 #15 Skrevet mandag kl 15:15 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg svarte deg, og nei jeg er ikke denne brukeren Anonymkode: c9689...9f3 Nei, du gjorde ikke det. Anonymkode: 34c63...b92
Anonym bruker Skrevet mandag kl 15:17 #16 Skrevet mandag kl 15:17 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg svarte deg, og nei jeg er ikke denne brukeren Anonymkode: c9689...9f3 Se over, og svar på det jeg skriver. Anonymkode: 34c63...b92
Anonym bruker Skrevet mandag kl 15:36 #17 Skrevet mandag kl 15:36 Vel, konsekvenser treffer heldigvis av og til helt rett. Har du et barn som skaper problemer rundt er det bare rett og rimelig at folk trekker seg unna. Anonymkode: 113c0...9ad
Anonym bruker Skrevet mandag kl 15:37 #18 Skrevet mandag kl 15:37 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Se over, og svar på det jeg skriver. Anonymkode: 34c63...b92 Når jeg skriver at jeg ikke er den brukeren du sikter til, kan jeg heller ikke ta i mot et råd som du skriver til den andre brukeren. Anonymkode: c9689...9f3
Anonym bruker Skrevet mandag kl 15:53 #19 Skrevet mandag kl 15:53 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Når jeg skriver at jeg ikke er den brukeren du sikter til, kan jeg heller ikke ta i mot et råd som du skriver til den andre brukeren. Anonymkode: c9689...9f3 Du blander sammen anonymkoder.... Anonymkode: b9f13...a55
Anonym bruker Skrevet mandag kl 16:01 #20 Skrevet mandag kl 16:01 Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Se over, og svar på det jeg skriver. Anonymkode: 34c63...b92 Jeg svarte deg Anonymkode: c9689...9f3
Anonym bruker Skrevet mandag kl 16:03 #21 Skrevet mandag kl 16:03 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Du blander sammen anonymkoder.... Anonymkode: b9f13...a55 Jeg har ingen ungdom som driver med narkotika. Anonymkode: c9689...9f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå