Gå til innhold

Ting å gjøre når man har ei uke fri uten barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor ved Oslo, har bil. Får ei uke nå med fri og uten barn, hva skal jeg finne på? Noen forslag, man henger jo gjerne fast i sin rutine og vanskelig å se muligheter. Moro å finne på noe nytt😅

Anonymkode: c9162...8ae

Skrevet

Hadde tatt meg en kort utenlands tur til et sted du har lyst til😊

Anonymkode: ebe37...585

Skrevet

Jeg hadde dratt til et sted det var kjøligere enn i oslogryta.

Akkurat nå sitter jeg på et svaberg utenfor Stavern.

Anonymkode: e1adc...09c

Skrevet

Pakke teltet, en bok og vin, bare kjøre til du finner et sted du får lyst til å stoppe 😃

Anonymkode: 2cffd...d3f

Skrevet

Går naken hjemme hele tia! 

Anonymkode: 4decb...bb2

Skrevet

Jeg hadde sovet lenge, dratt på en strand unna barn, lest bøker, spist mat som ikke er middag, trent og drukket vin (aller helst med venner). 

Skrevet
sug lut skrev (23 timer siden):

Telt på Håøya

Skulle svare det samme :) Telting!

Jeg er "uten" barn denne uken. Det vil si: Jeg har ferie, men ungdommen har sommerjobb. I morgen tar jeg med telt, primus, en god bok og kaffekjelen, og drar på telttur i noen dager. Gleder meg maks!

Anonymkode: b43bf...40b

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Skulle svare det samme :) Telting!

Jeg er "uten" barn denne uken. Det vil si: Jeg har ferie, men ungdommen har sommerjobb. I morgen tar jeg med telt, primus, en god bok og kaffekjelen, og drar på telttur i noen dager. Gleder meg maks!

Anonymkode: b43bf...40b

Hmm... det er nok ikke helt meg. Telting gjør jeg for barnas del, og hva skal jeg drive med i teltet på tur helt alene? Tror jeg hadde blitt veldig ensom da.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hmm... det er nok ikke helt meg. Telting gjør jeg for barnas del, og hva skal jeg drive med i teltet på tur helt alene? Tror jeg hadde blitt veldig ensom da.

Samme her. Jeg er absolutt ingen telter, det skjer kun når det er høyst nødvendig. 

Hvis det er byferie du tenker så hadde jeg tatt noen netter på hotell i Oslo, København eller Stockholm, lekt turist og bare gjort det jeg selv liker. 

Skrevet
Optatium skrev (18 timer siden):

Jeg hadde sovet lenge, dratt på en strand unna barn, lest bøker, spist mat som ikke er middag, trent og drukket vin (aller helst med venner). 

Akkurat det jeg gjorde da jeg hadde en friuke med unntak av å sove lenge

Anonymkode: 21cc5...df8

Skrevet

Takk for forslag, dette er jo litt hålødy, for selv ting jeg kan tenke meg frister ikke, og kjenner litt angst på tanken av alt. Er vel savn og dette nye som slår inn kanskje. I tillegg føler jeg meg ganske utbrent så har vel litt lite energi og null overskudd. Er jeg passe taper om jeg ikke gjør en dritt?

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Takk for forslag, dette er jo litt hålødy, for selv ting jeg kan tenke meg frister ikke, og kjenner litt angst på tanken av alt. Er vel savn og dette nye som slår inn kanskje. I tillegg føler jeg meg ganske utbrent så har vel litt lite energi og null overskudd. Er jeg passe taper om jeg ikke gjør en dritt?

Det er jo også deilig. Hvor lenge siden er det du faktisk ikke gjorde noen ting?

Ta dagene som de kommer, se film, spis god mat og nyt freden. Etter noen dager er du kanskje klar for litt mer fart. Eller kanskje ikke. Gjør det du føler vil gjøre deg best. 

Skrevet

Utforsk nærområdet - enten kommunen / byen / stede du selv bor i. Utvid eventuelt til nabokommunene eller andre steder som ligger kjørbar / kollektivtrafikk-avstand.  Overnatt på hotell, campinghytte eller telt om du vil, eller "bare" ta en dagstur eller flere.  Ta med deg mat og drikke til picknic, ev bærbar grill / primus eller spis på kafe eller restaurant.  Ta tog eller buss, om det går - finn deg en hyggelig plass å ta en glass vin / øl / brus / vann.  Gå på "solnedgang-jakt" om du bor sånn til. 

Det skal ikke så mye til.  Det går selvfølgelig an å kose seg hjemme også, ikke noe galt i det.  Men av og til er det godt å komme seg litt utenfor sitt eget nærområde. Det er bare fantasien som setter grenser,  innen for det man selv har anledning til selvfølgelig. 

Kos seg hjemme med noe god mat.  Dekk opp med finserviset og spis noe godt, som du lager selv eller henter / bestiller for levering. 

Det er bare fantasien som setter grenser, og egne tanker av og til.  Om du synes det er vanskelig å snakke med andre, så snakk til hunden som går forbi,  ungen som hopper og spretter, smil og si hei til folk som går forbi.  Her i landet vil nok ganske mange se dumt på deg og bare mumle noe, men jeg opplever at flere og flere smiler og / eller hilser tilbake og plutselig utveksler man en kort eller lang samtale.  (I den slengen vil jeg også oppfordre folk flest til å bli flinkere til å hilse på folk og veksle et par fraser, om det så er så enkelt som å kommentere været, utsikten, temperaturen, hunden eller hva som helst.  For noen mennesker kan det faktisk "redde" dagen. 

Anonymkode: 0b81e...2d5

Skrevet
4 hours ago, Anonym bruker said:

Det er jo deilig å ikke gjøre noe og bare slappe av når man har muligheten

Anonymkode: 5f72e...849

Skrevet

Jeg hadde nettopp to uker uten barna (de var på ferie med papapen). Jeg har de 95% av tiden til vanlig. Jeg følte vel på litt av samme som deg at nå må jeg utnytte tiden og finne på noe. Vurderte tur til utlandet, men valgte heller å bruke pengene på å male (ikke like gøy - men noe som gir glede utover høsten). Ellers har jeg jobbet noen dager, besøkt venninner og hatt besøk. Sett serier på kveldene og hengt mye med naboene. Rett å slett gjort "ingenting nytt eller spennende" - men hatt det helt herlig. Du er ikke en taper om du velger og senke skuldrene og bare kose deg hjemme. Men, anbefaler jo absolutt og være noe ute om det er gå turer eller ligge og slikke sol på terassen, dra til stranda. Så er frisk luft vertfall bra for meg, har jeg vært ute store deler av dagen har jeg bedre samvittighet når jeg binger en serie på kvelden liksom. 

Uansett hva du velger - senk skuldrene og kos deg!!

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Nei, herlighet. Ikke gjøre en dritt er helt ypperlig hvis det er det du trenger 🤩

Anonymkode: 2cffd...d3f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...