Anonym bruker Skrevet 19. juli #1 Skrevet 19. juli Jeg er henvist til dps via fastlege (vikar som ikke kjenner meg) Leste henvisningen nå i kveld og den var bra skrevet, MEN hun skriver " pasienten har selvmordstanker med planer om overdose dersom hun ikke får komme på dps " Altså! Jeg sa at jeg hadde selvmordstanker og en plan om å ta livet mitt med overdose. Men jeg sa ALDRI at " dersom jeg ikke får komme på dps tar jeg livet mitt" Det er jo en trussel og det vil jeg IKKE ha på meg! Vet at henvisningen blir vurdert på mandag. Ville dere ringt inn i morgen og rettet opp i dette eller bare latt det være? De på dpsen kjenner meg veldig godt og jeg tror de vil klø seg litt i hodet over den uttalelsen, da jeg aldri har truet med noe sånn før. Anonymkode: 3aecc...8be
Anonym bruker Skrevet 19. juli #2 Skrevet 19. juli Nei. Du kan jo nevne det når du kommer dit. Anonymkode: 91cad...7bc
Anonym bruker Skrevet 19. juli #3 Skrevet 19. juli Jeg er bare redd de vil avslå henvisningen, hvis de opplever det sånn at jeg "truer til meg" en plass 🙄🤷🏼♀️ Anonymkode: 3aecc...8be
Anonym bruker Skrevet 19. juli #4 Skrevet 19. juli Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg er bare redd de vil avslå henvisningen, hvis de opplever det sånn at jeg "truer til meg" en plass 🙄🤷🏼♀️ Anonymkode: 3aecc...8be Ikke tenk på det. Når man har det så vondt som du har det nå skal du få time på dps. Det er helt skammelig at man må skrive en ekstremt god henvisning for å i det hele tatt komme gjennom nåløyet. Bra legen skrev dette, da har dps et ansvar om de avviser deg. Dette kan tvinge de til å ta deg inn. Du trenger psykolog, og måten det blir gjort på spiller ingen rolle så lenge du får hjelp. Kjemp med nebb og klør for å få hjelp, du må kjempe for deg Anonymkode: a3c8c...c42
Anonym bruker Skrevet 19. juli #5 Skrevet 19. juli Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Ikke tenk på det. Når man har det så vondt som du har det nå skal du få time på dps. Det er helt skammelig at man må skrive en ekstremt god henvisning for å i det hele tatt komme gjennom nåløyet. Bra legen skrev dette, da har dps et ansvar om de avviser deg. Dette kan tvinge de til å ta deg inn. Du trenger psykolog, og måten det blir gjort på spiller ingen rolle så lenge du får hjelp. Kjemp med nebb og klør for å få hjelp, du må kjempe for deg Anonymkode: a3c8c...c42 Jeg har bipolar type 1 og ptsd. Er nå i en dyp depresjon og traumene har blitt reaktivert etter 2 års pause. Går jeg for lenge deprimert kan det føre til psykose. Dette vet dps. Grunnen til jeg er redd for avslag er for jeg pratet med ei som hadde fått det. Helt forferdelig at ikke alle som trenger hjelp får 💔 Anonymkode: 3aecc...8be
Anonym bruker Skrevet 19. juli #6 Skrevet 19. juli Kan det være at legen skrev det for å øke sjansen din til å komme inn? Anonymkode: f7a57...727
Anonym bruker Skrevet 19. juli #7 Skrevet 19. juli Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Kan det være at legen skrev det for å øke sjansen din til å komme inn? Anonymkode: f7a57...727 Jeg vet ikke. Men hvis det var jeg som satt og avgjorde, ville jeg ikke tatt inn noen som truer seg inn...... Anonymkode: 3aecc...8be
Anonym bruker Skrevet 19. juli #8 Skrevet 19. juli Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg er henvist til dps via fastlege (vikar som ikke kjenner meg) Leste henvisningen nå i kveld og den var bra skrevet, MEN hun skriver " pasienten har selvmordstanker med planer om overdose dersom hun ikke får komme på dps " Altså! Jeg sa at jeg hadde selvmordstanker og en plan om å ta livet mitt med overdose. Men jeg sa ALDRI at " dersom jeg ikke får komme på dps tar jeg livet mitt" Det er jo en trussel og det vil jeg IKKE ha på meg! Vet at henvisningen blir vurdert på mandag. Ville dere ringt inn i morgen og rettet opp i dette eller bare latt det være? De på dpsen kjenner meg veldig godt og jeg tror de vil klø seg litt i hodet over den uttalelsen, da jeg aldri har truet med noe sånn før. Anonymkode: 3aecc...8be Rett det opp du Anonymkode: 5e7a7...a43
Anonym bruker Skrevet 19. juli #9 Skrevet 19. juli Ingen vet vel at du har lest, og forstått, det som står i der. Du har ikke skrevet det. La det gå sin gang og oppklar om det kommer opp. Anonymkode: 4e775...89b
Anonym bruker Skrevet 20. juli #10 Skrevet 20. juli Anonym bruker skrev (8 timer siden): Jeg vet ikke. Men hvis det var jeg som satt og avgjorde, ville jeg ikke tatt inn noen som truer seg inn...... Anonymkode: 3aecc...8be Men det er ikke sånn de vurderer en henvisning. Det er ett tverrfaglig inntaksteam som vurderer henvisningen basert på symptomer, diagnoser, behov for hjelp og tidligere historikk. De avviser deg ikke fordi det står skrevet en linje om det Anonymkode: 8f367...e77
Anonym bruker Skrevet 20. juli #11 Skrevet 20. juli Jeg ville latt det stå, og heller forklart når du er inne på time første gang. De kommer nok til å ta det opp med deg, og da kan du utdype. Jeg har blitt henvist tre ganger til DPS. 1. gang ble jeg avvist og fastlegen skrev ny henvisning. Den 2. gangen ble det lagt vekt på de passive selvmordstankene mine og jeg kom inn med en gang. Den 3. gangen brukte jeg og psykolog nesten en mnd på å formulere en «god nok» henvisning. Det er synd det er sånn, men mulig legen har formulert det sånn for å få deg inn. Anonymkode: 8c821...782
Anonym bruker Skrevet 20. juli #12 Skrevet 20. juli Jeg ville ringt for inn for å rette opp, men det er meg. Anonymkode: e2b06...40f
Anonym bruker Skrevet 20. juli #13 Skrevet 20. juli La det for all del ligge. Det legen mente var at hvis du kommer inn, og får hjelp, så går muligens disse tankene over. Det er jo ingen vits å henvende seg til dps hvis man ikke har tro på at det hjelper. Anonymkode: 3f921...7cb
amandine Skrevet 20. juli #14 Skrevet 20. juli Anonym bruker skrev (17 timer siden): Jeg vet ikke. Men hvis det var jeg som satt og avgjorde, ville jeg ikke tatt inn noen som truer seg inn...... Anonymkode: 3aecc...8be Du truer deg ikke inn, men du er redd for at du kommer til å ønske å ta ditt eget liv med en overdose om du ikke får hjelp. Det er det det står, det er ingen trusler. Jeg ønsker deg lykke til!
Anonym bruker Skrevet 20. juli #15 Skrevet 20. juli amandine skrev (5 timer siden): Du truer deg ikke inn, men du er redd for at du kommer til å ønske å ta ditt eget liv med en overdose om du ikke får hjelp. Det er det det står, det er ingen trusler. Jeg ønsker deg lykke til! Tusen takk 🥺❤️ Anonymkode: 3aecc...8be
Anonym bruker Skrevet 20. juli #16 Skrevet 20. juli Det er legen som har skrevet henvisningen ikke du. Legen har skrevet det utifra hans vurdering etter samtale med deg. Anonymkode: a3c8c...c42
Anonym bruker Skrevet 20. juli #17 Skrevet 20. juli Anonym bruker skrev (På 19.7.2025 den 23.34): Jeg er bare redd de vil avslå henvisningen, hvis de opplever det sånn at jeg "truer til meg" en plass 🙄🤷🏼♀️ Anonymkode: 3aecc...8be Legen klinte på slik at du får plass tidligere. Det er det eneste jeg leser. Ikke stress med det. 🙂🌸 Anonymkode: cd414...61b
Anonym bruker Skrevet 20. juli #18 Skrevet 20. juli amandine skrev (5 timer siden): Du truer deg ikke inn, men du er redd for at du kommer til å ønske å ta ditt eget liv med en overdose om du ikke får hjelp. Det er det det står, det er ingen trusler. Jeg ønsker deg lykke til! Håper virkelig noen politikere er innom disse forumene og leser. Det var jo ikke måte på hvordan folk som hadde det vanskelig skulle søke hjelp etter Ari Behn sin død. Men realiteten er jo annerledes. Har man vondt i en tå eller trenger time hos lege for å snakke om underlivs sopp eller legg krampe får man time og oppfølging. Men om et menneske sliter psykisk, blir sykmeldt og sitter med panikkangst og dyp depresjon må man muligens bare bite tenna sammen og gå en tur. Et samfunn måles ikke i hvordan det hedrer sine sterke, men i hvordan det behandler sine svakeste. Anonymkode: a3c8c...c42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå