Gå til innhold

Trenger "hjelp" til hvilken farge jeg skal ha på listene på hytta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi driver å beviser hytta nå, hytta blir i en slags brunfarge som den er fra før av, men listene er nå røde. Så står enten om å fortsatt ha de røde eller male de hvite? Hva ville dere gjort? 🙂

Anonymkode: 9a610...ea9

Skrevet

Spørs på brunfargen?

Anonymkode: 63143...710

Skrevet

Jeg ville hatt alt i samme farge. 

Anonymkode: fd7d8...f31

Skrevet

Utvendig?

Det kommer litt an på hvor hytta ligger også synes jeg, forskjell på en sjøhytte og fjellhytte...

I utgangspunktet tenker jeg alt i samme farge, eller ihvertfall nesten samme farge. Om du beiser hytta brun ville jeg malt i en tilsvarende farge rundt vinduene. Da blir forskjellen på beis og maling stor nok kontrast.

Men da ser jeg for meg en hytte fra 60-70 tallet liksom.

Det er jo forskjell på det også. Er hytta 150 år gammel er det en helt annen byggestil og da kan kontrastfarger rundt vinduene være helt riktig...

Anonymkode: e5c21...9c0

Skrevet

Ja, utvendig, hytta er fra 75, tømmerhytte, fjellhytte. Vanskelig å si litt hvordan fargen er,er Tyrilin vi beviser med, tror jeg..😅hytta er veldig grei med røde lister og, men tenkte kanskje det så fint ut med hvit.

Takk for svar og tips.

Hi

Skrevet

Rødt til fjellhytte. Hvitt er kjedelig.

Anonymkode: 9b36f...a9d

Skrevet

Hvitt er fint 

Anonymkode: fe263...182

Skrevet
Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Ja, utvendig, hytta er fra 75, tømmerhytte, fjellhytte. Vanskelig å si litt hvordan fargen er,er Tyrilin vi beviser med, tror jeg..😅hytta er veldig grei med røde lister og, men tenkte kanskje det så fint ut med hvit.

Takk for svar og tips.

Hi

Ville ikke brukt hvitt på en fjellhytte, blir for skarp kontrast.

Enten samme farge, eller fortsett å ha det rødt.

Anonymkode: e5c21...9c0

Skrevet

Takk dere. Det enkleste er jo å ha det røde. Veldig mange hytter her som er svarte med hvite lister/karmer, syns det er fint og. Men det brune sklir mer inn i terrenget. Mannen vil helst ha de røde så det ikke blir så mye ekstra arbeid. Takk igjen

Hi

Skrevet

Rødt er klassisk og fint på fjellhytte. Ellers syns jeg blått også er fint. Bryter litt, men er flott! Google, så ser du. 

Anonymkode: 37440...b23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...