mamma til adhd gutt<3 Skrevet 20. juli #51 Skrevet 20. juli Anonym bruker skrev (8 timer siden): Foreldre generasjon deler ukritisk, det gjør ikke ungdommen. Voksne folk på nett er en skandale, man ser bare på forum her inne. Kommentar felt i mediene.. så lurer man på hvorfor barn mobber hverandre når en ser hva voksne lirer ut av seg. Jeg legger ikke ut et eneste bilde av mine barn/ ungdom på sosiale medier, nettopp fordi de ikke vil det selv. Dama på stranda var ikke mulig å unngå da hun satt ved siden av meg. Vi bor på et mindre sted, så vi kjenner til hverandre godt. Folk må for all del dele og styre så mye de vil. Innlegget mitt handler ikke om at det er forbudt å dele happy moment, men tanken bak. Folk blir avhengig av beundring, likes, opprettholde en fin fasade osv. Jeg selv vil av den karusellen. Jeg og mannen har hatt en superfin kveld med god mat ute i varmen. Vi har bryllupsdag og vi spiste reker. Vi tok bilder for oss selv. Men jeg ønsker ikke dele denne kvelden med resten av verden. Hvem bryr seg egentlig? Og ikke minst- vi ønsker å ha vårt private for oss selv. Det er fullt mulig å kose seg uten å poste at man koser seg. Det er befriende å slippe Anonymkode: c25ad...896 Du deler det du vil dele og andre gjør det samme. Verre er det vel ikke? Hvorfor mene så mye om hva andre velger?
Anonym bruker Skrevet 25. juli #52 Skrevet 25. juli Anonym bruker skrev (På 19.7.2025 den 9.27): Og dette er mye av grunnen til at dagens ungdommer sliter. Ikke alle nittenåringer er del av en stor gjeng og kan bli med til syden og poste om det, eller diverse aktiviteter i sommersola hvor det kappes om å poste bilder fra det. Og da blir ensomheten bare enda større. Anonymkode: 89c2b...bfc Så utrolig riktig Anonymkode: 407cc...4eb
Anonym bruker Skrevet 25. juli #53 Skrevet 25. juli Det finnes massse foreldre som deler alt for mye, at noen her mener noe annet blir bare patetisk Anonymkode: 407cc...4eb
Anonym bruker Skrevet 25. juli #54 Skrevet 25. juli Anonym bruker skrev (På 19.7.2025 den 9.27): Og dette er mye av grunnen til at dagens ungdommer sliter. Ikke alle nittenåringer er del av en stor gjeng og kan bli med til syden og poste om det, eller diverse aktiviteter i sommersola hvor det kappes om å poste bilder fra det. Og da blir ensomheten bare enda større. Anonymkode: 89c2b...bfc Veldig enig i det du skriver. det gjelder ikke bare ungdom,. det gjelder folk i alle aldersgrupper. Sosiale medier er på mange måter en forbannelse. Synd at så mange her går fullstendig i skyttergraven av innlegget til hi, mange som tar innlegget nærmest personlig, og er mest interessert i å krangle med hverandre. Anonymkode: 4a99b...4ab
Anonym bruker Skrevet 25. juli #55 Skrevet 25. juli Anonym bruker skrev (3 timer siden): Veldig enig i det du skriver. det gjelder ikke bare ungdom,. det gjelder folk i alle aldersgrupper. Sosiale medier er på mange måter en forbannelse. Synd at så mange her går fullstendig i skyttergraven av innlegget til hi, mange som tar innlegget nærmest personlig, og er mest interessert i å krangle med hverandre. Anonymkode: 4a99b...4ab Kanskje en del føler seg truffet. I dag har det vært overskyet og det regner og tempen har sunket. I dag har det ikke vært et eneste skrytebilder av vin eller reker. Biler får ikke like mye glød med gråe skyer bak. Men tipper humøret og gleden er like bra/ dårlig med eller ute sol. En fjelltur må være like givende uten bilder også. Mange blir avhengig av å dele og få anerkjennelse på alt man gjør. Man må klare være fornøyd med seg selv, vært i et hyggelig selskap eller å trene uten å dele det med verden. Å se store vennegjenger skåle og le forsterker selvsagt ensomheten for de som føler seg ensom. Å poste bilde av nytt kjøkken og flotte hus forsterker følelsen av å ikke eie noe for de som leier en overprisa leilighet med mugg. Jeg har både mann og barn, eier nytt hus, har venner og jobb osv. men jeg nekter å bli en slik «se på meg, hvor glad og vellykket jeg er» jeg synes det er patetisk. Jeg har ikke behov for å imponere noen. Jeg vil ikke være avhengig av andres likes for å føle meg bra. Folk er selvopptatte Anonymkode: c25ad...896
Anonym bruker Skrevet 25. juli #56 Skrevet 25. juli Anonym bruker skrev (1 time siden): Kanskje en del føler seg truffet. I dag har det vært overskyet og det regner og tempen har sunket. I dag har det ikke vært et eneste skrytebilder av vin eller reker. Biler får ikke like mye glød med gråe skyer bak. Men tipper humøret og gleden er like bra/ dårlig med eller ute sol. En fjelltur må være like givende uten bilder også. Mange blir avhengig av å dele og få anerkjennelse på alt man gjør. Man må klare være fornøyd med seg selv, vært i et hyggelig selskap eller å trene uten å dele det med verden. Å se store vennegjenger skåle og le forsterker selvsagt ensomheten for de som føler seg ensom. Å poste bilde av nytt kjøkken og flotte hus forsterker følelsen av å ikke eie noe for de som leier en overprisa leilighet med mugg. Jeg har både mann og barn, eier nytt hus, har venner og jobb osv. men jeg nekter å bli en slik «se på meg, hvor glad og vellykket jeg er» jeg synes det er patetisk. Jeg har ikke behov for å imponere noen. Jeg vil ikke være avhengig av andres likes for å føle meg bra. Folk er selvopptatte Anonymkode: c25ad...896 Enig. Jeg har ikke delt et eneste bilde fra ferien i år, verken fra tur i «Syden» eller fra ulike fjellturer. Det er en befrielse å distansere seg fra denne kjedsommelige «se på meg»-kulturen. De som faktisk bryr seg om hvordan jeg har hatt det i ferien prater jeg med, og viser bilder dersom de vil se. Resten bryr seg døyten om fargen på drinken min og hvilket fjell jeg har besteget. Anonymkode: 9b47b...66c
Anonym bruker Skrevet 26. juli #57 Skrevet 26. juli Anonym bruker skrev (På 19.7.2025 den 3.35): Det er sommer, og det merkes – ikke bare på gradestokken, men i feeden. Sosiale medier koker over av bilder av solkyssede barn med is i hånden, vinglass i motlys og reker i solnedgang. Bildene er nøye komponert, fargene varmet opp og smilet akkurat passe tilfeldig. Alle koser seg. Alle nyter. Alle viser det frem. Og det er greit – jeg unner folk gode dager. Vi har selv badet, grillet, ledd, og hatt fine øyeblikk. Men vi har opplevd det – ikke postet det. Det ble ikke dokumentert for å godkjennes av verden. Vi delte det med hverandre, ikke med algoritmene. Det jeg lurer på er: Hvem er det vi egentlig prøver å imponere? Hva er behovet som ligger bak det å måtte vise at barna ler, at maten er fersk, at livet er “på stell”? Er det et ønske om å dele glede – eller et rop om å bli sett? For det er jo ikke de nære som trenger disse bildene – de vet jo allerede hvordan vi har det. Det er som om vi prøver å overbevise en ukjent, usynlig jury om at vi lever godt. Og kanskje handler det ikke om å være lykkelig – men om å se lykkelig ut. Ja, noen vil si dette er sjalusi. Men det er det ikke. Jeg har det fint. Vi har det fint. Jeg trenger bare ikke å vise det til 300 følgere for å føle det. Jeg trenger ikke hjerter for å vite at dagen var god. Kall det gjerne gammeldags – eller kanskje bare ekte. Anonymkode: c25ad...896 Jeg tenker at du har en litt forskrudd fortolkning av andres motivasjon. Det høres også ut som du synes du er bedre enn dem er bedre deler feriebilder av en eller annen grunn, og forventer applaus... Det er moro å ta gode bilder, det er moro å dele egne opplevelser og minner med andre, og å se andres. Anonymkode: b2ad7...c3f
Anonym bruker Skrevet 26. juli #58 Skrevet 26. juli Anonym bruker skrev (På 19.7.2025 den 9.16): Det er fascinerende hvordan noen leser en generell refleksjon – og svarer med en personlig reiselogg. Anonymkode: c25ad...896 Hva er prpblemet med det? Det høres ut som du er blind for egne fordommer som andre ser i de refleksjonene dine. Anonymkode: b2ad7...c3f
Anonym bruker Skrevet 26. juli #59 Skrevet 26. juli Anonym bruker skrev (1 time siden): Enig. Jeg har ikke delt et eneste bilde fra ferien i år, verken fra tur i «Syden» eller fra ulike fjellturer. Det er en befrielse å distansere seg fra denne kjedsommelige «se på meg»-kulturen. De som faktisk bryr seg om hvordan jeg har hatt det i ferien prater jeg med, og viser bilder dersom de vil se. Resten bryr seg døyten om fargen på drinken min og hvilket fjell jeg har besteget. Anonymkode: 9b47b...66c Så enig med deg. Samme her. Jeg har vel 800 venner på fb, og det er ikke alle de jeg vil dele hverdags øyeblikk med. Å sende snap til de nærmeste er noe helt annet. Kjenner til et par som er i syden nå, og hun legger ut masse bilder hver dag. Av flotte drinker mot sola, - ingen ansikt, ingen aktivitet eller tekst. Bare: stemningsbilder.. mens kidsa krangler i bakgrunnen og mannen er sur 😅 det klassiske Anonymkode: c25ad...896
Anonym bruker Skrevet 26. juli #60 Skrevet 26. juli Anonym bruker skrev (På 19.7.2025 den 3.35): Det er sommer, og det merkes – ikke bare på gradestokken, men i feeden. Sosiale medier koker over av bilder av solkyssede barn med is i hånden, vinglass i motlys og reker i solnedgang. Bildene er nøye komponert, fargene varmet opp og smilet akkurat passe tilfeldig. Alle koser seg. Alle nyter. Alle viser det frem. Og det er greit – jeg unner folk gode dager. Vi har selv badet, grillet, ledd, og hatt fine øyeblikk. Men vi har opplevd det – ikke postet det. Det ble ikke dokumentert for å godkjennes av verden. Vi delte det med hverandre, ikke med algoritmene. Det jeg lurer på er: Hvem er det vi egentlig prøver å imponere? Hva er behovet som ligger bak det å måtte vise at barna ler, at maten er fersk, at livet er “på stell”? Er det et ønske om å dele glede – eller et rop om å bli sett? For det er jo ikke de nære som trenger disse bildene – de vet jo allerede hvordan vi har det. Det er som om vi prøver å overbevise en ukjent, usynlig jury om at vi lever godt. Og kanskje handler det ikke om å være lykkelig – men om å se lykkelig ut. Ja, noen vil si dette er sjalusi. Men det er det ikke. Jeg har det fint. Vi har det fint. Jeg trenger bare ikke å vise det til 300 følgere for å føle det. Jeg trenger ikke hjerter for å vite at dagen var god. Kall det gjerne gammeldags – eller kanskje bare ekte. Anonymkode: c25ad...896 Tenker akkurat det samme som deg. Og vi er ikke de eneste. Legger ved en lenke til intervjuet med Øystein Stray Spetalen i Nettavisen nå nylig. Synes virkelig han treffer spikeren på hodet med det han sier om folka som poster slikt på Fb og Instagram. Tror nok mange av dem ikke oppfatter det slik selv, men for deg og meg, Spetalen og alle andre som IKKE poster, så signaliserer jo dette et behov for bekreftelse. Det er ikke verdt like mye dersom ikke andre ser, og bifaller. Slakter Facebook: – Du blir gæren Anonymkode: faf33...3bf
Anonym bruker Skrevet 26. juli #61 Skrevet 26. juli Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Tenker akkurat det samme som deg. Og vi er ikke de eneste. Legger ved en lenke til intervjuet med Øystein Stray Spetalen i Nettavisen nå nylig. Synes virkelig han treffer spikeren på hodet med det han sier om folka som poster slikt på Fb og Instagram. Tror nok mange av dem ikke oppfatter det slik selv, men for deg og meg, Spetalen og alle andre som IKKE poster, så signaliserer jo dette et behov for bekreftelse. Det er ikke verdt like mye dersom ikke andre ser, og bifaller. Slakter Facebook: – Du blir gæren Anonymkode: faf33...3bf Men hvordan har det seg at dere klarer å forarges over noe dere lett kan unngå å se? Kan det være at dere bare som vanlig bedriver "kos med misnøye" i mangel av et egentlig innhold i livet? At dere henger på some for å finne nøyaktig dette så dere kan klage utad? Dette er jo bare skinnhellig sprøyt. Uten at du selv er på samme kanaler vil du aldri merke noe av det. Anonymkode: 8c2a0...628
Anonym bruker Skrevet 26. juli #62 Skrevet 26. juli Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Men hvordan har det seg at dere klarer å forarges over noe dere lett kan unngå å se? Kan det være at dere bare som vanlig bedriver "kos med misnøye" i mangel av et egentlig innhold i livet? At dere henger på some for å finne nøyaktig dette så dere kan klage utad? Dette er jo bare skinnhellig sprøyt. Uten at du selv er på samme kanaler vil du aldri merke noe av det. Anonymkode: 8c2a0...628 Nettopp, hvis man ikke liker feriebilder på Facebook, hvorfor er man egentlig der da? Hva er det egentlig folk poster som dere liker? Hovedproblemet med Facebook slik jeg ser det er at det blir færre og færre feriebilder og hyggelige oppdateringer fra folk jeg kjenner og mer og mer reklame og click bait-artikler. Anonymkode: 7f667...4e5
Anonym bruker Skrevet 26. juli #63 Skrevet 26. juli Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Tenker akkurat det samme som deg. Og vi er ikke de eneste. Legger ved en lenke til intervjuet med Øystein Stray Spetalen i Nettavisen nå nylig. Synes virkelig han treffer spikeren på hodet med det han sier om folka som poster slikt på Fb og Instagram. Tror nok mange av dem ikke oppfatter det slik selv, men for deg og meg, Spetalen og alle andre som IKKE poster, så signaliserer jo dette et behov for bekreftelse. Det er ikke verdt like mye dersom ikke andre ser, og bifaller. Slakter Facebook: – Du blir gæren Anonymkode: faf33...3bf Jævla bra sagt av han, haha! Det er jo nettopp det jeg har prøvd å beskrive i tråden her. I dag besøkte jeg min syke farfar på sykehjemmet. Jeg matet han, masserte beina hans og satt ved han. Jeg har ikke behov for å dele et bilde av en detalj i rommet hans for å vise at jeg er på sykehjemmet og er et fantastisk omsorgs menneske osv. stunden med farfar er privat og det var vår stund. Jeg trenger ikke bekreftelse på hvor flink jeg er. Folk raser rundt som noen mehe, flasher lykke, dyre vesker og flotte ferier. Det er jo så åpenlyst det de driver med, og jo mer de deler og flasher jo mer skjønner man hvor ensomme og usikre de er. Det de bevisst prøver å skjule kommer frem. Alt koker ned til: se på meg, se så flink jeg er, rik jeg er, harmonisk vi er, lykkelig vi er, jeg får det til, det gjør ikke du. Innpakket i «ydmykhet» Anonymkode: c25ad...896
Anonym bruker Skrevet 26. juli #64 Skrevet 26. juli Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jævla bra sagt av han, haha! Det er jo nettopp det jeg har prøvd å beskrive i tråden her. I dag besøkte jeg min syke farfar på sykehjemmet. Jeg matet han, masserte beina hans og satt ved han. Jeg har ikke behov for å dele et bilde av en detalj i rommet hans for å vise at jeg er på sykehjemmet og er et fantastisk omsorgs menneske osv. stunden med farfar er privat og det var vår stund. Jeg trenger ikke bekreftelse på hvor flink jeg er. Folk raser rundt som noen mehe, flasher lykke, dyre vesker og flotte ferier. Det er jo så åpenlyst det de driver med, og jo mer de deler og flasher jo mer skjønner man hvor ensomme og usikre de er. Det de bevisst prøver å skjule kommer frem. Alt koker ned til: se på meg, se så flink jeg er, rik jeg er, harmonisk vi er, lykkelig vi er, jeg får det til, det gjør ikke du. Innpakket i «ydmykhet» Anonymkode: c25ad...896 Men du trengte å si det her? Hvorfor tenker du at det er noe noen trenger å vite? Jeg registrerer at nesten hver gang du skriver noe så må du beskrive noe fint du har gjort. Er det slik at hvis du ikke har fortalt noen om det så har det ikke skjedd? Anonymkode: 074bd...ab6
Anonym bruker Skrevet 26. juli #65 Skrevet 26. juli Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Men du trengte å si det her? Hvorfor tenker du at det er noe noen trenger å vite? Jeg registrerer at nesten hver gang du skriver noe så må du beskrive noe fint du har gjort. Er det slik at hvis du ikke har fortalt noen om det så har det ikke skjedd? Anonymkode: 074bd...ab6 Diskusjonen i tråden handler om hva en deler og hvordan man ønsker å fremstå på sosiale medier. Hva en skriver anonymt på et forum imponerer ingen, da ingen vet hvem man er. Man bygger fasade på insta, ikke anonymt. Det er jo nettopp det jeg skriver, jeg har ikke behov for å fortelle verden at jeg er hos farfar og hvor flink jeg er. Er man flink når man besøker besteforeldre på sykehjem? Det er i vår generasjon 40+ som deler alt av lykke for å vise at man holder tritt. Folk gjør det, hele tiden. Men det er ikke lykke, det er et forsøk på å overbevise andre om at man er lykkelig. Mange jobber hardt med fasaden sin. Det er litt vondt å se på. Eks ta bilde av mannen sin på løpetur gjennom parken i Oslo, med LV vesken sin «tilfeldig» stikker nok innom kamera linsen til at alle ser den. Det kalles snik skryt. Da får man vist fram vesken til 30.000 uten at man tar direkte bilde av vesken i fokus, da de ser selv det blir kleint, men finner en annen mer distré måte å vise den frem på. Anonymkode: c25ad...896
Anonym bruker Skrevet 26. juli #66 Skrevet 26. juli Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Diskusjonen i tråden handler om hva en deler og hvordan man ønsker å fremstå på sosiale medier. Hva en skriver anonymt på et forum imponerer ingen, da ingen vet hvem man er. Man bygger fasade på insta, ikke anonymt. Det er jo nettopp det jeg skriver, jeg har ikke behov for å fortelle verden at jeg er hos farfar og hvor flink jeg er. Er man flink når man besøker besteforeldre på sykehjem? Det er i vår generasjon 40+ som deler alt av lykke for å vise at man holder tritt. Folk gjør det, hele tiden. Men det er ikke lykke, det er et forsøk på å overbevise andre om at man er lykkelig. Mange jobber hardt med fasaden sin. Det er litt vondt å se på. Eks ta bilde av mannen sin på løpetur gjennom parken i Oslo, med LV vesken sin «tilfeldig» stikker nok innom kamera linsen til at alle ser den. Det kalles snik skryt. Da får man vist fram vesken til 30.000 uten at man tar direkte bilde av vesken i fokus, da de ser selv det blir kleint, men finner en annen mer distré måte å vise den frem på. Anonymkode: c25ad...896 Men hvorfor trenger du å komme med slike personlige anekdoter? Det er av null interesse for diskusjonen - det holder i massevis at du skriver at du ikke deler noe. Anonymkode: 074bd...ab6
Anonym bruker Skrevet 26. juli #67 Skrevet 26. juli Anonym bruker skrev (1 time siden): Men hvordan har det seg at dere klarer å forarges over noe dere lett kan unngå å se? Kan det være at dere bare som vanlig bedriver "kos med misnøye" i mangel av et egentlig innhold i livet? At dere henger på some for å finne nøyaktig dette så dere kan klage utad? Dette er jo bare skinnhellig sprøyt. Uten at du selv er på samme kanaler vil du aldri merke noe av det. Anonymkode: 8c2a0...628 Men det gjør det jo ikke mindre sant, det han sier. At dette i bunn og grunner en higen etter bekreftelse fra andre. Jeg har ikke Fb lenger, men mannen har. Han poster aldri noe selv, men trenger tilgangen i jobbsammenheng. Dessverre. Og det flyter over av den typpe innlegg som HI beskriver. Vi koser oss med morgenkaffen. Vi koser oss på stranda. Vi koser oss på Aker Brygge. Vi koser oss med ditt og vi koser oss med datt. Se på meg. Se, Se, SEEEE! Det er patologisk, slik en del holder på. Og at dette voldsomme behovet for bekreftelse skaper en god del u-helse, det er jeg sikker på. Det er et sykdomstegn for samtiden, dette voldsomme eksponeringsbehovet. Det er som om noe ikke riktig eksisterer hvis det ikke er bevitnet av andre. Vet at jordmødre har gått ut og advart om noe av det samme. Nybakte foreldre er så opptatt av å poste begivenheten på fødestuen slik at alle andre kan beundre vidunderet, og i så stor grad at de rent glemmer å gjøre det det selv. Anonymkode: faf33...3bf
Anonym bruker Skrevet 26. juli #68 Skrevet 26. juli Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Men hvorfor trenger du å komme med slike personlige anekdoter? Det er av null interesse for diskusjonen - det holder i massevis at du skriver at du ikke deler noe. Anonymkode: 074bd...ab6 Ikke gjør deg vanskelig. Det er åpenbart for å vise et eksempel. Anonymkode: 9b47b...66c
Anonym bruker Skrevet 26. juli #69 Skrevet 26. juli Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Men hvorfor trenger du å komme med slike personlige anekdoter? Det er av null interesse for diskusjonen - det holder i massevis at du skriver at du ikke deler noe. Anonymkode: 074bd...ab6 Hun eksemplifiserer hva andre typisk kan finne på og poste. Anonymkode: faf33...3bf
Anonym bruker Skrevet 26. juli #70 Skrevet 26. juli Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Men det gjør det jo ikke mindre sant, det han sier. At dette i bunn og grunner en higen etter bekreftelse fra andre. Jeg har ikke Fb lenger, men mannen har. Han poster aldri noe selv, men trenger tilgangen i jobbsammenheng. Dessverre. Og det flyter over av den typpe innlegg som HI beskriver. Vi koser oss med morgenkaffen. Vi koser oss på stranda. Vi koser oss på Aker Brygge. Vi koser oss med ditt og vi koser oss med datt. Se på meg. Se, Se, SEEEE! Det er patologisk, slik en del holder på. Og at dette voldsomme behovet for bekreftelse skaper en god del u-helse, det er jeg sikker på. Det er et sykdomstegn for samtiden, dette voldsomme eksponeringsbehovet. Det er som om noe ikke riktig eksisterer hvis det ikke er bevitnet av andre. Vet at jordmødre har gått ut og advart om noe av det samme. Nybakte foreldre er så opptatt av å poste begivenheten på fødestuen slik at alle andre kan beundre vidunderet, og i så stor grad at de rent glemmer å gjøre det det selv. Anonymkode: faf33...3bf Det er ganske sykt hvor langt det har gått, siden jordmødre gir de tlf forbud de to første timene etter fødsel. Er veldig glad vi ikke hadde tlf da våre barn var små. Hadde Nokia liksom. som mannen sier i videoen så er folk ekstra lykkelig på fb når det er fint vær. Ikke måte på hvor en nyter og koser seg. Tenk å kose seg så mye at en må ta bilde av at en koser seg for så å dele det på sosiale medier for å fortelle verden at en koser seg. Det er ganske sjukt å være vitne til Anonymkode: c25ad...896
Anonym bruker Skrevet 26. juli #71 Skrevet 26. juli Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Men det gjør det jo ikke mindre sant, det han sier. At dette i bunn og grunner en higen etter bekreftelse fra andre. Jeg har ikke Fb lenger, men mannen har. Han poster aldri noe selv, men trenger tilgangen i jobbsammenheng. Dessverre. Og det flyter over av den typpe innlegg som HI beskriver. Vi koser oss med morgenkaffen. Vi koser oss på stranda. Vi koser oss på Aker Brygge. Vi koser oss med ditt og vi koser oss med datt. Se på meg. Se, Se, SEEEE! Det er patologisk, slik en del holder på. Og at dette voldsomme behovet for bekreftelse skaper en god del u-helse, det er jeg sikker på. Det er et sykdomstegn for samtiden, dette voldsomme eksponeringsbehovet. Det er som om noe ikke riktig eksisterer hvis det ikke er bevitnet av andre. Vet at jordmødre har gått ut og advart om noe av det samme. Nybakte foreldre er så opptatt av å poste begivenheten på fødestuen slik at alle andre kan beundre vidunderet, og i så stor grad at de rent glemmer å gjøre det det selv. Anonymkode: faf33...3bf Så du logger deg på mannen sin FB for å se dette? Det er jo rimelig spelsielt iom at det irriterer deg. Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Ikke gjør deg vanskelig. Det er åpenbart for å vise et eksempel. Anonymkode: 9b47b...66c Etter tre sider så har nok de fleste oppfattet hva hi plages av. Anonymkode: 074bd...ab6
Anonym bruker Skrevet 26. juli #72 Skrevet 26. juli Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Så du logger deg på mannen sin FB for å se dette? Det er jo rimelig spelsielt iom at det irriterer deg. Etter tre sider så har nok de fleste oppfattet hva hi plages av. Anonymkode: 074bd...ab6 Herregud er du helt fjern? Mannen forteller jo om det han ser på fb og kanskje viser det til henne. Anonymkode: c25ad...896
Anonym bruker Skrevet 26. juli #73 Skrevet 26. juli Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Så du logger deg på mannen sin FB for å se dette? Det er jo rimelig spelsielt iom at det irriterer deg. Anonymkode: 074bd...ab6 Det som er rimelig spesielt er at det var det eneste du fikk ut av innlegget. Anonymkode: 4a99b...4ab
Iiiiik Skrevet 26. juli #74 Skrevet 26. juli Det er mange potensielle diskusjoner i tråden din, HI: Skapes det et urealistisk bilde av livet hvis sosiale medier kun viser glansbildet ødelegges opplevelser av at man blir mest opptatt av photo moments er barn skadelidende av foreldre som bruker barn som kulisser når livet iscenesettes Og så er det andre diskusjoner du nok ikke er like åpen for: Er det ok å tro at man vet alt om andre fordi man ser at de pynter på livet sitt hva slags menneskesyn har man når man mistenker de fleste for å «tilfeldig» vise frem de dyreste tingene sine er det ok å vurdere andres sosiale kontoer som fanden leser Bibelen selv om man selv ikke deler noe som helst hvem har rett til å sette seg til doms over andres bruk av sosiale plattformer og - hva gir det noen å dele på et anonymt forum at det angivelig finnes hodeløse skrytete damer som bruker sosiale plattformer feil
Anonym bruker Skrevet 26. juli #75 Skrevet 26. juli Anonym bruker skrev (1 time siden): Men du trengte å si det her? Hvorfor tenker du at det er noe noen trenger å vite? Jeg registrerer at nesten hver gang du skriver noe så må du beskrive noe fint du har gjort. Er det slik at hvis du ikke har fortalt noen om det så har det ikke skjedd? Anonymkode: 074bd...ab6 Anonym bruker skrev (1 time siden): Men hvorfor trenger du å komme med slike personlige anekdoter? Det er av null interesse for diskusjonen - det holder i massevis at du skriver at du ikke deler noe. Anonymkode: 074bd...ab6 Håper du får betalt for å leke forumpoliti. Anonymkode: 4a99b...4ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå