Anonym bruker Skrevet 18. juli #1 Skrevet 18. juli Siden jeg var lita så har jeg aldri hørt at jeg er vakker, pen, søt. Jeg har blitt fortalt at mine slektninger kommenterte negativt på at jeg hadde rødt hår da jeg ble født. Når mitt utseende ble kommentert var det alltid negativt. Hun Rødhåret.. men ingen snakket om hun lyshåret eller mørkhåret. Så var det fregner. Når vi besøkte familie i ferier så var det ofte mye kommentarer på fregner, og de lo av det. I dag er jeg voksen, og får ofte høre at jeg er pen vakker osv. men jeg tar det ikke til meg i det hele tatt. Jeg ser meg i speilet og ser bare stygg. Familien min har alltid kommentert - og gjør det fortsatt folk som er solbrune og ikke har fregner som pene og vakre. De kan også kommentere andre med rødt hår og fregner som stygge og ginger. Kjenner jeg har lyst å si noe men hva? Når jeg gikk gravid sier min søster: håper hun ikke får rødt hår. hva svarer man egentlig? Anonymkode: 579ba...700
Anonym bruker Skrevet 18. juli #2 Skrevet 18. juli Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Når jeg gikk gravid sier min søster: håper hun ikke får rødt hår. hva svarer man egentlig? Anonymkode: 579ba...700 "Hva faen?! Jeg håper og ønsker at barnet mitt er friskt, det samme ønsker jeg for alle foreldre. Jeg kunne aldri, ALDRI, ønske annet enn det! Kjønn, hårfarge, alt annet er miniskult jevnført med hvor viktig det er at barnet fødes friskt!" Anonymkode: f6e25...823
Anonym bruker Skrevet 18. juli #3 Skrevet 18. juli Anonym bruker skrev (1 minutt siden): "Hva faen?! Jeg håper og ønsker at barnet mitt er friskt, det samme ønsker jeg for alle foreldre. Jeg kunne aldri, ALDRI, ønske annet enn det! Kjønn, hårfarge, alt annet er miniskult jevnført med hvor viktig det er at barnet fødes friskt!" Anonymkode: f6e25...823 Kan ikke være mer enig med deg enn det. Jeg fikk friskt barn med litt rødlig hår. Verdens nydeligste Anonymkode: 579ba...700
Anonym bruker Skrevet 18. juli #4 Skrevet 18. juli Alle rundt meg med rødt hår har ønsket at barna deres skal bli rødhårede. Det skjønner jeg godt, det er vakkert og sjeldent. Jeg vet også at det er mye tulling med rødt hår og at det tidligere ikke hadde høy status. Ikke minst har tidligere generasjoner kommentert mye på utseende. Det har liksom vært om å gjøre å finne det som er galt eller annerledes og snakke om det. Du får et nydelig barn, og om det er rødhåret vil det nok ikke oppleve det samme som du opplevde fra vokse. Anonymkode: e2abd...f54
Anonym bruker Skrevet 18. juli #6 Skrevet 18. juli Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Alle rundt meg med rødt hår har ønsket at barna deres skal bli rødhårede. Det skjønner jeg godt, det er vakkert og sjeldent. Jeg vet også at det er mye tulling med rødt hår og at det tidligere ikke hadde høy status. Ikke minst har tidligere generasjoner kommentert mye på utseende. Det har liksom vært om å gjøre å finne det som er galt eller annerledes og snakke om det. Du får et nydelig barn, og om det er rødhåret vil det nok ikke oppleve det samme som du opplevde fra vokse. Anonymkode: e2abd...f54 Det tenker jeg også (håper) jeg jobber med barn, og det er svært skjelden jeg hører folk disse de med rødt hår og fregner i dag. Min tante var grusom. Hver gang vi kom på besøk dro hun opp t skjorta og skulle se om jeg hadde fregner på resten av kroppen også. Den dag i dag hater jeg fregnene mine Anonymkode: 579ba...700
Anonym bruker Skrevet 18. juli #7 Skrevet 18. juli Man kan si mye negativt om sosiale medier og influensere, men en positiv ting har skjedd, og det er at folk med litt sjeldne trekk hylles som vakre og spesielle på en positiv måte. Modeller med rødt hår, fregner, albinisme og vitilligo gjør det kjempegodt. Folk som familien din er en utdøende rase, og det hadde jeg ikke vært redd for å fortelle dem. Anonymkode: 0d813...021
Anonym bruker Skrevet 18. juli #8 Skrevet 18. juli Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Man kan si mye negativt om sosiale medier og influensere, men en positiv ting har skjedd, og det er at folk med litt sjeldne trekk hylles som vakre og spesielle på en positiv måte. Modeller med rødt hår, fregner, albinisme og vitilligo gjør det kjempegodt. Folk som familien din er en utdøende rase, og det hadde jeg ikke vært redd for å fortelle dem. Anonymkode: 0d813...021 De sier det heldigvis minimalt nå, men det var verre før. Kunne bli stoppet på gata av tyske turister som ville ta bilde av meg.. Ooooh Pippi Langstrømpe. Ikke noe gøy Anonymkode: 579ba...700
Anonym bruker Skrevet 18. juli #9 Skrevet 18. juli Anonym bruker skrev (1 time siden): Siden jeg var lita så har jeg aldri hørt at jeg er vakker, pen, søt. Jeg har blitt fortalt at mine slektninger kommenterte negativt på at jeg hadde rødt hår da jeg ble født. Når mitt utseende ble kommentert var det alltid negativt. Hun Rødhåret.. men ingen snakket om hun lyshåret eller mørkhåret. Så var det fregner. Når vi besøkte familie i ferier så var det ofte mye kommentarer på fregner, og de lo av det. I dag er jeg voksen, og får ofte høre at jeg er pen vakker osv. men jeg tar det ikke til meg i det hele tatt. Jeg ser meg i speilet og ser bare stygg. Familien min har alltid kommentert - og gjør det fortsatt folk som er solbrune og ikke har fregner som pene og vakre. De kan også kommentere andre med rødt hår og fregner som stygge og ginger. Kjenner jeg har lyst å si noe men hva? Når jeg gikk gravid sier min søster: håper hun ikke får rødt hår. hva svarer man egentlig? Anonymkode: 579ba...700 Og jeg som synes rødt hår er så fint! Min manns søster har rødt hår, nydelig farge. Hun er også en av de flotteste damene jeg kjenner. Din familie er frekke og udannede. Til din søster kunne kommentaren vært «heller rødt hår enn stygg i munnen - har du ikke noe fint å si så hold munn». Anonymkode: 93c6c...83c
Anonym bruker Skrevet 18. juli #10 Skrevet 18. juli De ønsker jo bare at barnet ikke er født uten sjel Anonymkode: 37ab9...bd1
Anonym bruker Skrevet 18. juli #11 Skrevet 18. juli Anonym bruker skrev (14 minutter siden): De ønsker jo bare at barnet ikke er født uten sjel Anonymkode: 37ab9...bd1 Hva mener du? Anonymkode: 579ba...700
Anonym bruker Skrevet 18. juli #12 Skrevet 18. juli Anonym bruker skrev (15 minutter siden): De ønsker jo bare at barnet ikke er født uten sjel Anonymkode: 37ab9...bd1 folk født etter middelalderen tror ikke på hekser. Så da tenker de at jeg er uten sjel? Hva ville du med denne kommentaren din egentlig? Såre eller skape en reaksjon? Anonymkode: 579ba...700
Anonym bruker Skrevet 18. juli #13 Skrevet 18. juli 39 minutes ago, Anonym bruker said: folk født etter middelalderen tror ikke på hekser. Så da tenker de at jeg er uten sjel? Hva ville du med denne kommentaren din egentlig? Såre eller skape en reaksjon? Anonymkode: 579ba...700 Trodde dette var allemenn kjent https://en.wikipedia.org/wiki/Ginger_Kids Anonymkode: 37ab9...bd1
Anonym bruker Skrevet 18. juli #14 Skrevet 18. juli Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Trodde dette var allemenn kjent https://en.wikipedia.org/wiki/Ginger_Kids Anonymkode: 37ab9...bd1 Du viser til en amerikansk film faktisk Anonymkode: 579ba...700
Anonym bruker Skrevet 18. juli #15 Skrevet 18. juli Anonym bruker skrev (2 timer siden): Siden jeg var lita så har jeg aldri hørt at jeg er vakker, pen, søt. Jeg har blitt fortalt at mine slektninger kommenterte negativt på at jeg hadde rødt hår da jeg ble født. Når mitt utseende ble kommentert var det alltid negativt. Hun Rødhåret.. men ingen snakket om hun lyshåret eller mørkhåret. Så var det fregner. Når vi besøkte familie i ferier så var det ofte mye kommentarer på fregner, og de lo av det. I dag er jeg voksen, og får ofte høre at jeg er pen vakker osv. men jeg tar det ikke til meg i det hele tatt. Jeg ser meg i speilet og ser bare stygg. Familien min har alltid kommentert - og gjør det fortsatt folk som er solbrune og ikke har fregner som pene og vakre. De kan også kommentere andre med rødt hår og fregner som stygge og ginger. Kjenner jeg har lyst å si noe men hva? Når jeg gikk gravid sier min søster: håper hun ikke får rødt hår. hva svarer man egentlig? Anonymkode: 579ba...700 Uff, det var vondt å lese .. i vår familie er det omvendt..det er noen med rødt hår og fregner i storfamilien, og vi andre ble alltid litt misunnelig som barn for de var behandlet nesten som kongelig - det er mer sjarmerende med fregner enn uten, de er mer sosiale, de med rødt hår er mer attraktive, de med fregner er «kysset av selve sola» osv. Tror ikke man kan bli helt kvitt den følelsen foran speilet som du føler. Men kanskje god dialog med din stylist og eksperimentere litt med ulike antrekk sånn at du «oppdager» flere ganger hvor vakker du er gjennom de «nye» opplevelser foran speilet ❤️ Anonymkode: 7abed...6e2
Anonym bruker Skrevet 18. juli #16 Skrevet 18. juli Anonym bruker skrev (2 timer siden): Siden jeg var lita så har jeg aldri hørt at jeg er vakker, pen, søt. Jeg har blitt fortalt at mine slektninger kommenterte negativt på at jeg hadde rødt hår da jeg ble født. Når mitt utseende ble kommentert var det alltid negativt. Hun Rødhåret.. men ingen snakket om hun lyshåret eller mørkhåret. Så var det fregner. Når vi besøkte familie i ferier så var det ofte mye kommentarer på fregner, og de lo av det. I dag er jeg voksen, og får ofte høre at jeg er pen vakker osv. men jeg tar det ikke til meg i det hele tatt. Jeg ser meg i speilet og ser bare stygg. Familien min har alltid kommentert - og gjør det fortsatt folk som er solbrune og ikke har fregner som pene og vakre. De kan også kommentere andre med rødt hår og fregner som stygge og ginger. Kjenner jeg har lyst å si noe men hva? Når jeg gikk gravid sier min søster: håper hun ikke får rødt hår. hva svarer man egentlig? Anonymkode: 579ba...700 Verste jeg har hørt. Hele historien din. Får du barn med rødt hår så vis ofte og veldig hvor stolt du er og beskytt barnet ditt for familien din og Fortell dem hvorfor. Jeg har rødt hår og er født det. Sønnen min på 15 år har det. Da han ble født med rødt hår gikk min far og farget håret sitt rødt for han var såååå stolt av hårfargen til barnebarnet sitt. Min sønn er heldigvis fornøyd og aldri klaget over det. Anonymkode: 9c3b8...11b
Anonym bruker Skrevet 18. juli #17 Skrevet 18. juli 22 minutes ago, Anonym bruker said: Du viser til en amerikansk film faktisk Anonymkode: 579ba...700 Serie - South Park Anonymkode: 37ab9...bd1
Anonym bruker Skrevet 18. juli #18 Skrevet 18. juli Er ikke rødhårede kjent for å være deilige da? Dumme men deilige. Anonymkode: 17c22...c7d
Anonym bruker Skrevet 18. juli #19 Skrevet 18. juli Anonym bruker skrev (1 time siden): Er ikke rødhårede kjent for å være deilige da? Dumme men deilige. Anonymkode: 17c22...c7d Like mange myter som alt annet. de med rødt hår er hot i senga og svært intelligente. Blod og dum er også en myte. mørk og mystisk. Men om man er der at man dømmer klokskap eller god i senga etter hårfarge så har man ikke kommet seg videre etter 50 tallet Anonymkode: 579ba...700
Anonym bruker Skrevet 18. juli #20 Skrevet 18. juli Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Like mange myter som alt annet. de med rødt hår er hot i senga og svært intelligente. Blod og dum er også en myte. mørk og mystisk. Men om man er der at man dømmer klokskap eller god i senga etter hårfarge så har man ikke kommet seg videre etter 50 tallet Anonymkode: 579ba...700 Vet du hva ei blondine som farger håret sitt kalles? . . . . Kunstig intelligens. Anonymkode: 17c22...c7d
Anonym bruker Skrevet 18. juli #21 Skrevet 18. juli Syns du skal lese historien om den stygge andungen. Syns den historien er ganske lik din. Forresten, vi er ganske mange rødhårete i min familie, og de har alltid vært de sterkeste personene. I vår familie har det å ha rødt hår vært status. 1 av mine 3 er rødhåret, og jeg bare elsker den fargen ❤️ Anonymkode: 216f0...469
Anonym bruker Skrevet 18. juli #22 Skrevet 18. juli Fregner og briller og rødt hår var sånt som man ‘ikke likte’ på 1950-tallet. De er nokså utdaterte, de som tror det gjelder enda. Anonymkode: ac79a...399
Anonym bruker Skrevet 19. juli #23 Skrevet 19. juli Anonym bruker skrev (2 timer siden): Fregner og briller og rødt hår var sånt som man ‘ikke likte’ på 1950-tallet. De er nokså utdaterte, de som tror det gjelder enda. Anonymkode: ac79a...399 Ja, og i dag er det kun tynne som er vellykket og de som har noen kg for mye blir sett ned på. Tragisk samfunn. Hadde folk bare styrt med seg og sitt fremfor å vurdere andres kropp og hårfarge hadde det vært bedre Anonymkode: 579ba...700
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå