Anonym bruker Skrevet 17. juli #1 Skrevet 17. juli Det har vi fått høre mange ganger nå. Selv om det er like varmt så har Italia noe hjemme ikke byr på. Annen mat , nye steder å besøke, annet språk og nydelige hvite strender som har varmt badevann. Fler som får lignende kommentarer? Anonymkode: afb34...c30
Anonym bruker Skrevet 17. juli #2 Skrevet 17. juli Tror de nok mener at det er litt dårlig timing bare, for når det er sånn vær her er det jo fantastisk. Selvsagt er det noe helt annet, uavhengig av vær, å komme seg bort til et annet sted, land, kultur osv. Men litt enig i at timing å dra nå er litt "waste". Anonymkode: 8ab33...7b4
Anonym bruker Skrevet 17. juli #3 Skrevet 17. juli Jeg elsker Italia, vært der mange ganger. Men jeg ville aldri reist dit i juli/august. I fjor var vi der i juni. 28-30 grader i luften og 24 i vannet. Helt fantastisk. Juli og august er de fineste månedene i Norge. Men andre får jo velge for seg, ville aldri sagt noe negativt om andre sine ferieplaner altså. Anonymkode: 77479...c71
Anonym bruker Skrevet 17. juli #4 Skrevet 17. juli Vi reiser til Italia i slutten av juli. Selv om vi endelig har fått litt sol og sommervarme så er det enda snø langt ned mot tregrensa, vannet er iskaldt og jeg vil tro at Italia har litt mer å by på enn bygda her vi bor😀 Anonymkode: ee441...84c
Anonym bruker Skrevet 17. juli #5 Skrevet 17. juli Å reise til sydlige land på feire er jo så mye mer enn bare sol og varmt. Det er absolutt deilig å slippe å bekymre seg over været, men det er jo hele konseptet ferie som er så nydelig. Jeg skal ikke til utlandet i år, og har vært maks heldig med ferieværet til nå, men kjenner mange som er/skal sydover og jeg ønsker dem god tur og håper at de får det helt knall! Anonymkode: eb7ef...413
Anonym bruker Skrevet 17. juli #6 Skrevet 17. juli Man bestiller jo ofte en ferie lang tid i forveien, og før man ser værvarslingen hjemme. De som sier dette sier det for å rettferdiggjøre at de selv ikke reiser på ferie. Også for å få andre som reiser til å føle meg liten. De som ikke har råd til eller tør å reise til utlandet har det alltid verst på sommeren når de ser andre reiser og har råd. Derfor slike kommentarer kommer. Hvis ikke folk klarer å glede seg med andre og ønske folk god tur så er det som regel issue som ligger i bunn. Ser det mye her inne.. folk er så på hugget etter å ta noen at de sitter bare å venter på nye innlegg hvor de kan få ut litt høgg. Anonymkode: 38a1d...938
Anonym bruker Skrevet 17. juli #7 Skrevet 17. juli Rett tid og sted. Italia er helt magisk på sitt beste, men å betalte 50-100 000 for å ta med familien, hvor alt du orker er å duppe i vannet når du kan gjøre det også hjemme. Det er ingen opplevelse. Hetebølge i Italia orker de fleste knapt å gå på utsiden av døren midt på dagen. Fint å spare den reisen til en regnværsdag, er min mening bak det. Anonymkode: 458b8...b25
Anonym bruker Skrevet 17. juli #8 Skrevet 17. juli Anonym bruker skrev (2 timer siden): Rett tid og sted. Italia er helt magisk på sitt beste, men å betalte 50-100 000 for å ta med familien, hvor alt du orker er å duppe i vannet når du kan gjøre det også hjemme. Det er ingen opplevelse. Hetebølge i Italia orker de fleste knapt å gå på utsiden av døren midt på dagen. Fint å spare den reisen til en regnværsdag, er min mening bak det. Anonymkode: 458b8...b25 De fleste av oss må reise når vi har ferie, og bestille i god tid. Sommer i Norge er et sjansespill og man vet aldri helt hva man får. Jeg hadde ferie på samme tid i fjor, da bestilte vi tur til Mallorca på sparket fordi det var 12 grader og regn her. I år har vi hatt to uker med sydentemperatur og er glad for at vi ikke skal reise. Men som sagt er feriereiser mer enn bare varme og jeg savner litt den ekstra feriefølelsen man får i utlandet. Eller som jeg får, jeg skal ikke ta på meg å snakke for andre. Anonymkode: eb7ef...413
Anonym bruker Skrevet 17. juli #9 Skrevet 17. juli Dere som svarer «jeg vill ikke reise fra Norge når det er som finest, i juli og august». Kan dere ta ferie når dere vil? Fra jobb og skole? Vi kan ikke ta 1-2 uker når det passer oss. Det er i juli vi har fellesferie og dermed ikke mye som skjer i bedriftsnorge. Derfor har jeg ferie akkurat da. Og skoleferie selvsagt. Eller mener dere at dere aldri reiser steder? Hadde jo vært sinnsykt deilig å ha hjemmekontor i juli når det ikke skjer en verdens ting og dra til Bali 3 uker i november🤭😆. Men sånn funker det visstnok ikke. Anonymkode: f0d4e...60d
Anonym bruker Skrevet 17. juli #10 Skrevet 17. juli Anonym bruker skrev (2 timer siden): De fleste av oss må reise når vi har ferie, og bestille i god tid. Sommer i Norge er et sjansespill og man vet aldri helt hva man får. Jeg hadde ferie på samme tid i fjor, da bestilte vi tur til Mallorca på sparket fordi det var 12 grader og regn her. I år har vi hatt to uker med sydentemperatur og er glad for at vi ikke skal reise. Men som sagt er feriereiser mer enn bare varme og jeg savner litt den ekstra feriefølelsen man får i utlandet. Eller som jeg får, jeg skal ikke ta på meg å snakke for andre. Anonymkode: eb7ef...413 Sommer i Norge er bingo, men sommer i Sør-Europa kan fort by på litt for varme dager for opplevelse også. Siste årene har det vært realiteten for mange når en reiser i juli. Jeg reiste ved en hver anledning før, men synes ferie her kan være helt nydelig når det byr på slikt vær som nå. Jeg har ikke ferie som alle andre, driver eget firma og må tilpasse pausene til når det er rom for det, men helt fri har jeg ikke. Anonymkode: 458b8...b25
Anonym bruker Skrevet 17. juli #11 Skrevet 17. juli Sommer i Norge er et sjansespill værmessig. I år er det fantastisk. Akkurat nå sitter jeg på en balkong med et glass kald hvitvin og slapper av etter en biltur. Nå skal jeg nyte varme sommerdager etter jobb. Ville ikke byttet mot verken Italia eller Hellas. Samtidig ser jeg at det er min preferanse. I tillegg koster dette meg null kroner. I løpet av høsten er boliglånet nedbetalt så neste år blir det lang ferie til et eksotisk sted, men ikke i juli/august. Jeg jobber innen helse og omsorg så alle er takknemlig for oss som legger ferien til andre tider enn juli/august. Anonymkode: 6264a...21c
Anonym bruker Skrevet 17. juli #12 Skrevet 17. juli Anonym bruker skrev (1 time siden): Dere som svarer «jeg vill ikke reise fra Norge når det er som finest, i juli og august». Kan dere ta ferie når dere vil? Fra jobb og skole? Vi kan ikke ta 1-2 uker når det passer oss. Det er i juli vi har fellesferie og dermed ikke mye som skjer i bedriftsnorge. Derfor har jeg ferie akkurat da. Og skoleferie selvsagt. Eller mener dere at dere aldri reiser steder? Hadde jo vært sinnsykt deilig å ha hjemmekontor i juli når det ikke skjer en verdens ting og dra til Bali 3 uker i november🤭😆. Men sånn funker det visstnok ikke. Anonymkode: f0d4e...60d Ja, jeg kan ta ferie når jeg vil. De fleste som ikke jobber steder som er sommerstengt kan jo det. I fjor reiste vi på tur dagen etter siste skoledag og ble en uke, altså siste uken i juni. I år er vi hjemme hele sommeren, men reiser en uke i oktober. Anonymkode: 77479...c71
Anonym bruker Skrevet 17. juli #13 Skrevet 17. juli Det beste hadde jo vært om folk slutta å reise så mye utenlands. Du vet, klimakrise og sånn… Anonymkode: 13a8c...1b3
Anonym bruker Skrevet 17. juli #14 Skrevet 17. juli 34 minutes ago, Anonym bruker said: Det beste hadde jo vært om folk slutta å reise så mye utenlands. Du vet, klimakrise og sånn… Anonymkode: 13a8c...1b3 Whatever Anonymkode: d95f7...e96
Anonym bruker Skrevet 18. juli #15 Skrevet 18. juli Anonym bruker skrev (11 timer siden): Det har vi fått høre mange ganger nå. Selv om det er like varmt så har Italia noe hjemme ikke byr på. Annen mat , nye steder å besøke, annet språk og nydelige hvite strender som har varmt badevann. Fler som får lignende kommentarer? Anonymkode: afb34...c30 Dere skal være skikkelig glade for at dere er i Italia! Det er absolutt ikke det samme som å være hjemme. Der har dere annen kultur, mat på restauranter, strender, forhåpentligvis rom med aircondition og feriefølelsen. Her hjemme er alt det samme bortsett fra at man svetter ihjel både innendørs og utendørs 😂 Nyt ferien😊 Og til de som sier du like gjerne kunne vært i Norge får du sende bilder av strender, drinker og god mat 😄 ikke la de ødelegge feriefølelsen, det er vel samme for dere hva slags vær det er i Norge når dere er på ferie. ps: I går var det full storm her med regn, store hagl, trær som ble revet opp etter roten, langvarige strømbrudd og ødelagte veier… Så nyt ferien 😉 Anonymkode: 2eab8...2b4
prekæs Skrevet 18. juli #16 Skrevet 18. juli Man er jo ganske enkelt møblert da, hvis været er eneste grunn til å dra sydover. Det er jo ikke alle som reiser pga varme og brunfarge. Italia er gull uansett årstid. Kos dere på tur.
Anonym bruker Skrevet 18. juli #17 Skrevet 18. juli Med tanke på varme, så er det jo riktig - akkurat denne sommeren, disse julidagene - nå er det mer enn varmt nok i store deler av Norge. Nå hadde jeg heller ikke reist til Italia frivillig i juli eller august, men det er en annen sak. Poenget er vel at sommerværet i "syden" er langt mer forutsigbart enn her hjemme, og de fleste norske arbeidstakere kan ikke velge akkurat når de skal ha ferie, men mange vil gjerne ha sol- og varmegaranti. Italia har også andre ting å by på enn det hjemmekjente. Så ja, slike kommentarer er svært lite relevante, og det er bare å overhøre. Men at slike kommentarer kommer fra mennesker med underliggende "issues", det var en irrelevant og latterlig kommentar. Anonymkode: ececc...133
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå