Anonym bruker Skrevet 17. juli #1 Skrevet 17. juli På norgesferie m jentene mine og vi ankommer for første gang Oslo i dag. Skal bo utenfor på quality entry - men har litt sightseeing i Oslo vi ønsker lørdag og søndag. HVOR parkerer vi?? Hjelp en enkemamma her som er på dypt vann med kjøring i Norges land, som mannen da gjorde ❤️ Anonymkode: c2f1e...750
Anonym bruker Skrevet 17. juli #2 Skrevet 17. juli Jeg hadde tatt bussen, går omtrent rett utenfor hotellet og ned til jernbanetorget. Billigere enn å parkere i sentrum, og mye enklere. Last ned appen Ruter og kjøp billetter i den. Spør om hjelp i resepsjonen på hotellet. Veldig enkelt og greit altså. Anonymkode: dc5a4...e7f
Himmel og hav Skrevet 17. juli #3 Skrevet 17. juli Hvis det er parkering på hotellet så lar du bilen stå der også tar dere kollektivt rundt omkring. Det er både enklere og billigere enn å parkere i sentrum.
sug lut Skrevet 17. juli #4 Skrevet 17. juli For det første, kondolerer. For det andre: dropp bilen. Ta buss 83 til sentrum. Ingenting å hente på å ha bilen med, kjøp dagskort eller ukeskort på Ruter og reis effektivt overalt med buss, bane, trikk, tog og båt.
Anonym bruker Skrevet 17. juli #5 Skrevet 17. juli Vær i hvert fall svært nøye om du velger parkeringshus. Noen av dem er helt vanvittig dyre, vi snakker 12 000 kr for en helg! Ellers støtter jeg tipset om tog, det sparer både penger og irritasjon. Anonymkode: d3f2c...42b
Anonym bruker Skrevet 17. juli #6 Skrevet 17. juli Tusen takk for gode råd da skal vi jammen det klare å ta bussen! Føler meg helt på villspor, stopp på Hamar nå. Velger å gjennomføre vår planlagte ferie, til tross for at vi mangler en❤️ Anonymkode: c2f1e...750
Anonym bruker Skrevet 17. juli #7 Skrevet 17. juli 4 hours ago, Anonym bruker said: På norgesferie m jentene mine og vi ankommer for første gang Oslo i dag. Skal bo utenfor på quality entry - men har litt sightseeing i Oslo vi ønsker lørdag og søndag. HVOR parkerer vi?? Hjelp en enkemamma her som er på dypt vann med kjøring i Norges land, som mannen da gjorde ❤️ Anonymkode: c2f1e...750 Letteste er å parkere på Oslo S. Ha en god tur😊 Anonymkode: 4e301...a63
Anonym bruker Skrevet 17. juli #8 Skrevet 17. juli Ville også tatt bussen. Én ting er å parkere, en annen ting er å kjøre. Det er mye omlegging og arbeid nå på sommeren. Bruker denne for å planlegge reisene; https://reise.ruter.no Anonymkode: dea1f...12e
Anonym bruker Skrevet 17. juli #9 Skrevet 17. juli Å takk, den skal brukes får håpe vi kommer oss på bussen tilbake til hotellet. det er min skrekk 🤯 Anonymkode: c2f1e...750
frk Nilsen Skrevet 17. juli #10 Skrevet 17. juli (endret) Kondolerer ❤️ det er også innfartsparkering på Hauketo, der går buss 81 og buss for tog 81x som går. Bege går til sentrum. Det er litt hyppigere avganger fra Hauketo enn fra hotellet. Både Hvervenbukta og Ingierstrand er fine strender bare en kort kjøretur fra hotellet. Endret 17. juli av frk Nilsen
TheWitch Skrevet 17. juli #11 Skrevet 17. juli Skal dere innom musemuer o.l. så ville jeg brukt visit Oslo sin app og kjøpt dagskort der, det inkluderer også 24 timers busskort. Som andre skriver: parker og ta kollektivt! Busskortene om dere kun kjøper ruter sine, inkluderer også båtene ut øyene. Bare en ting som er kipt denne sommeren, mange t-baner er innstilt.
Anonym bruker Skrevet 18. juli #12 Skrevet 18. juli Anonym bruker skrev (16 timer siden): Å takk, den skal brukes får håpe vi kommer oss på bussen tilbake til hotellet. det er min skrekk 🤯 Anonymkode: c2f1e...750 Lykke til, det går nok bra Skal du ta taxi i Oslo, bør du bruke Oslo taxi, ikke Christiania eller Norgestaxi, men Oslo taxi, 02323. Anonymkode: dea1f...12e
the amazing spidermamma Skrevet 18. juli #13 Skrevet 18. juli Vet ikke hvor gamle barna dine er, men det er veldig fint å oppdage en by ved å kjøre kollektivt (helst over bakken, da ser man mer, selv om t-banen er mer effektiv. Mine barn likte godt å kjøre trikk da de var små. Ruter-appen er gull for å planlegge til/fra.
Anonym bruker Skrevet 18. juli #14 Skrevet 18. juli Ja vi tenker litt på hva vi skal gjøre. Minstemor er 8 år og har slitt med tvangstanker - ocd m mennesker nært seg og dødstanker. Derfor er buss kanskje litt på kanten nå i varmen og gjerne fulle busser. Vi får se an morgendagen setter stor pris på mange fine tips og tanker Anonymkode: c2f1e...750
Anonym bruker Skrevet 18. juli #15 Skrevet 18. juli the amazing spidermamma skrev (5 timer siden): Vet ikke hvor gamle barna dine er, men det er veldig fint å oppdage en by ved å kjøre kollektivt (helst over bakken, da ser man mer, selv om t-banen er mer effektiv. Mine barn likte godt å kjøre trikk da de var små. Ruter-appen er gull for å planlegge til/fra. Vanligvis ville jeg anbefalt t-banen opp til Frognerseteren, helt fantastisk utsikt. Men nå er det buss for bane, så vidt jeg vet, og t-banen stopper ikke på verken Nationaltheatret eller Majorstuen. Men båten til Hovedøya går gjerne? Det kan jo være en idé i varmen. Og trikken via Frogner eller Torshov eller Grünerløkka? En tur til Vigelandsparken kan også være en ide? Både Vigelandsparken/Frognerparken og Hovedøya er typisk luftige steder uten for mye mennesker. Anonymkode: dea1f...12e
Anonym bruker Skrevet 18. juli #16 Skrevet 18. juli Tar bare 27 minutter med trikk og båt fra Frognerparken og ut til Hovedøya, da får man kultur og park og by og trikk og øy og sjø på under en halv time ☺️ Anonymkode: dea1f...12e
Anonym bruker Skrevet 21. juli #17 Skrevet 21. juli Hvordan gikk det med dere i Oslo, HI? Anonymkode: dea1f...12e
Anonym bruker Skrevet 21. juli #18 Skrevet 21. juli Det gikk veldig fint selv om jeg kokte innvendig i bilen første turen til parkeringshuset. Det var verdt 690kr i parkering for en hel dag i Oslo med tanke på minste her. Tusen takk for god hjelp - godt å ha en slags støtte å «snakke med». Det var ikke så enkelt å plutselig skulle styre absolutt alt alene. Blir en bratt læringskurve fremover. Anonymkode: c2f1e...750
*Miss Marple* Skrevet 21. juli #19 Skrevet 21. juli Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det gikk veldig fint selv om jeg kokte innvendig i bilen første turen til parkeringshuset. Det var verdt 690kr i parkering for en hel dag i Oslo med tanke på minste her. Tusen takk for god hjelp - godt å ha en slags støtte å «snakke med». Det var ikke så enkelt å plutselig skulle styre absolutt alt alene. Blir en bratt læringskurve fremover. Anonymkode: c2f1e...750 Kondolerer. Så godt at dere fikk noen fine dager. Jeg må si at jeg er ordentlig imponert over deg, som tar på deg en slik tur midt i en unntakstilstand i livet. Husk å ta vare på deg selv også oppi alt💞
TheWitch Skrevet 21. juli #20 Skrevet 21. juli (endret) Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Det gikk veldig fint selv om jeg kokte innvendig i bilen første turen til parkeringshuset. Det var verdt 690kr i parkering for en hel dag i Oslo med tanke på minste her. Tusen takk for god hjelp - godt å ha en slags støtte å «snakke med». Det var ikke så enkelt å plutselig skulle styre absolutt alt alene. Blir en bratt læringskurve fremover. Anonymkode: c2f1e...750 Så bra! Vel dette klarer du. Mitt slagord som enslig mor (ikke enke) var: "Ingenting er umulig for gud og enslige mødre" 😉. Nå har han vokst opp til å være en selvstendig og tøff ung mann. Endret 21. juli av TheWitch Skrivefeil
Anonym bruker Skrevet 21. juli #21 Skrevet 21. juli Målet mitt er å gi jentene og selvf meg selv den sommeren vi planla. Alle de morsomme kveldene med planlegging, demokratisk avstemming og søk på YouTube 😅 gleder meg til å komme hjem, men vi har flere opplevelser på kartet - dette går fint, selv om pulsen min innimellom raser av gårde og jeg føler meg ensom. Anonymkode: c2f1e...750
Hagla Skrevet 21. juli #22 Skrevet 21. juli Anonym bruker skrev (9 timer siden): Målet mitt er å gi jentene og selvf meg selv den sommeren vi planla. Alle de morsomme kveldene med planlegging, demokratisk avstemming og søk på YouTube 😅 gleder meg til å komme hjem, men vi har flere opplevelser på kartet - dette går fint, selv om pulsen min innimellom raser av gårde og jeg føler meg ensom. Anonymkode: c2f1e...750 ❤️
Anonym bruker Skrevet 22. juli #23 Skrevet 22. juli Anonym bruker skrev (17 timer siden): Det gikk veldig fint selv om jeg kokte innvendig i bilen første turen til parkeringshuset. Det var verdt 690kr i parkering for en hel dag i Oslo med tanke på minste her. Tusen takk for god hjelp - godt å ha en slags støtte å «snakke med». Det var ikke så enkelt å plutselig skulle styre absolutt alt alene. Blir en bratt læringskurve fremover. Anonymkode: c2f1e...750 Godt å høre, håper dere koset dere i varmen Synes du er tøff! 🏢🏫🚗🏢📈 Anonymkode: dea1f...12e
*Nøtta* Skrevet 22. juli #24 Skrevet 22. juli Anonym bruker skrev (På 21.7.2025 den 15.02): Målet mitt er å gi jentene og selvf meg selv den sommeren vi planla. Alle de morsomme kveldene med planlegging, demokratisk avstemming og søk på YouTube 😅 gleder meg til å komme hjem, men vi har flere opplevelser på kartet - dette går fint, selv om pulsen min innimellom raser av gårde og jeg føler meg ensom. Anonymkode: c2f1e...750 Du er råtøff!
Anonym bruker Skrevet 22. juli #25 Skrevet 22. juli For et sterkt og uselvisk menneske du er hi. Anonymkode: b4dd9...28e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå