Gå til innhold

Dere som her pusset opp, hvordan overlevde forholdet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fant ut vi skulle gjøre litt i første etasje.
Det har tatt mye lengre tid enn beregnet.
Det kommer til å bli utrolig bra, men jeg er ved å få fnatt av at mannen sjekker, og dobbelt sjekker alle mål, og hva jeg gjør-
Han er fornøyd med hvordan det blir, og snakker om alt annet vi kan gjøre.
Er egentlig enig i mye av det andre han mener vi bør gjøre, men orker ikke tanken på en evig oppusning.
Orker ikke tanken på det og blir bare irritert på mannen.

Anonymkode: 3429a...ef8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, gikk fint det. Bra at mannen din er nøye og ser muligheter der ikke du ser. 

Anonymkode: 9e9fe...d88

Skrevet

Psykologen på jobb sa en gang «når man renoverer store ting så blir man enten skilt, eller så blir forholdet bedre». Vårt ble bedre, fordi vi var opptatt med alt mulig hele tiden. Ble skilt etterpå da 😆😆 men ungene storkosa seg, sikkert fordi vi var mer harmoniske.

Anonymkode: 8c3ee...07f

Skrevet

Vi er skilt, forholdet har ikke overlevd oppussingsprosjekter, flipping og flytting..ingen av oss angrer, for det var i grunn aldri kjærlighet, vi bare holdt på som venner og partnere. 

Anonymkode: ffd79...809

Skrevet

Vi har renovert og pusset opp hele huset. Noen rom flere ganger. Bodd her i 25 år. Mannen er snekker og tømrer og kan alt. Vi har også snart voksne barn. Det som er viktig er å holde roen, ikke hisse seg opp over små ting, og la den andre gjøre ting på sin måte. Viktig å ta pauser, spise og drikke. Man blir fort irritert når en har lavt blodsukker. La han snakke om ting han ønsker å gjøre, samtidig si fra at du trenger en pause etter dette prosjektet. Gjør en ting helt ferdig før dere starter på noe nytt. 

Anonymkode: 5d0b2...d3e

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Ja, gikk fint det. Bra at mannen din er nøye og ser muligheter der ikke du ser. 

Anonymkode: 9e9fe...d88

Jeg har faktisk noe erfaring med oppusning fra tidligere og er ganske handy, alt jeg gjør er ikke galt.
Vi hadde blant annet en større diskusjon om noe hvor han mente jeg tenkte helt feil.
Det endte opp med at han ringte sin far som er byggmester, og det viste seg at jeg hadde rett.
Før det hadde han brukt en hel dag for å vise at hans måte var riktig.

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har faktisk noe erfaring med oppusning fra tidligere og er ganske handy, alt jeg gjør er ikke galt.
Vi hadde blant annet en større diskusjon om noe hvor han mente jeg tenkte helt feil.
Det endte opp med at han ringte sin far som er byggmester, og det viste seg at jeg hadde rett.

HI

Irriterende når dere er et team, og du blir undervurdert. Det du sier stoler han ikke på og må dobbelt sjekke. Ikke rart du blir irritert da. Da kan han risikere at du bare kaster deg og ber han gjøre det selv. 

Skrevet

Vi pusset opp første leilighet. Etter det ble vi enig om at veien videre for oss er å betale oss ut av fremtidige prosjekter. Det sagt, vi har overlevd å bygge hus (ikke vi som stod for byggingen, men himmel så mye styr det var likevel). 

Anonymkode: 68424...990

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Vi pusset opp første leilighet. Etter det ble vi enig om at veien videre for oss er å betale oss ut av fremtidige prosjekter. Det sagt, vi har overlevd å bygge hus (ikke vi som stod for byggingen, men himmel så mye styr det var likevel). 

Anonymkode: 68424...990

Det er mye greier ja. Alle avgjørelser som skal tas, ha kontroll over alt. 

Skrevet

Det overlevde ikke, kranlingen bare forsatte etter at vi var ferdige

Anonymkode: 884e1...24e

Skrevet

Vi har bygget ut huset, doblet arealet, med stor grad av egeninnsats, samt totalrenovert alle eksisterende rom. Har ofte store og omfattende prosjekter ute og inne, hjemme og på hytta. Vi koser oss med prosjektering, planlegging. Selve gjennomføringen kan være slitsom, og stemningen er ikke alltid på topp, men vi trives med å jobbe sammen. Vi er jo etter hvert også veldig flinke, så prosjektene utløser mindre frustrasjon enn de gjorde i starten.

Vi nærmer oss 20 år sammen, og har et veldig godt og nært forhold. 

Anonymkode: b6e42...693

Skrevet

Vi ble et bedre team. Pusset opp en leilighet, siden bygd et hus med små barn og dårlig råd. 

Avklar forventning i forkant. Skryt av den andre, si unnskyld hvis du er urimelig og si i fra hvis grensen din er nådd. 

Anonymkode: e64c0...0b6

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

HI

Hva gjorde han i etterkant? Evner han å innrømme at han burde hørt på deg? 

Det er lov å si i fra. Du trenger ikke bli helt Helstrøm, jeg er ikke lærlingen din 🤭. Men det er greit å si at han må slippe kontrollen og stole på deg, ellers vil du ikke være med på flere prosjekter. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hva gjorde han i etterkant? Evner han å innrømme at han burde hørt på deg? 

Det er lov å si i fra. Du trenger ikke bli helt Helstrøm, jeg er ikke lærlingen din 🤭. Men det er greit å si at han må slippe kontrollen og stole på deg, ellers vil du ikke være med på flere prosjekter. 

Som han sa til sin far, da gjør vi slik som "Anne" sa.
Så ja, han innrømmet at jeg hadde rett, men han er ganske kontrollfreak når det kommer til dette.
Selvfølgelig, det er veldig bra at ting sjekkes ordentlig, men er det først i vater så trenger man ikke sjekke 5 ganger til for å si det slik. Det som irriterer meg er at han ikke klarer helt å slippe taket, alt må kontrolleres hele tiden, og så lenge jeg ikke kontrollerer hele tiden så kontrollerer han det jeg gjør. Dette gjør at ting tar så mye lengre tid, og vi vil ikke bli ferdig med det vi skal gjøre før ferien er ferdig.

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 16.7.2025 den 22.00):

Vi fant ut vi skulle gjøre litt i første etasje.
Det har tatt mye lengre tid enn beregnet.
Det kommer til å bli utrolig bra, men jeg er ved å få fnatt av at mannen sjekker, og dobbelt sjekker alle mål, og hva jeg gjør-
Han er fornøyd med hvordan det blir, og snakker om alt annet vi kan gjøre.
Er egentlig enig i mye av det andre han mener vi bør gjøre, men orker ikke tanken på en evig oppusning.
Orker ikke tanken på det og blir bare irritert på mannen.

Jeg har en mann som deg, han skal alltid dobbeltsjekke alt jeg gjør. Han er sånn på alle andre områder også, går alltid etter og sjekker. Meg: «Ja, jeg har skrudd den av» Han: «Er du sikker?» også må han sjekke.

Jeg kommer aldri til å sette i gang et stort oppussingsprosjekt med han. Det kommer til å ødelegge forholdet. Så når det er noe som må gjøres så gjør jeg det enten når han er andre steder eller så får han gjøre det også kan jeg heller bistå når han trenger noe hjelp. 

Anonymkode: a51f6...7ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...