Anonym bruker Skrevet 16. juli #1 Skrevet 16. juli Jeg vil gå fra mannen min etter 15 år fordi jeg blir behandlet som dritt. Jeg blir snakket til på en nedverdigende måte daglig. Veldig ofte brøler han meg opp i ansiktet og etterligner meg for å gjøre narr. Jeg orker rett og slett ikke mer. Det har også vært 2/3 tilfeller av fysisk kontakt hvor jeg selvfølgelig ikke har en sjanse mot noen som veier dobbelt så mye som meg. Han mottar ikke denne beskjeden med aksept. Han mener jeg saboterer med vilje og at min oppførsel gir han rett til å være sånn mot meg. Vi har det så bra, vi har alle materielle ting vi kan ønske oss. Hus ved sjøen, hytte på fjellet, båt og leilighet i utlandet. Så jeg burde bare være lykkelig er beskjeden. Men jeg er jo ikke det. Jeg driter i alle pengene og tingene. Jeg har snart ikke mer egen verdi. Jeg er så sliten og utkjørt. Jeg har tenkt på å ta mitt eget liv i det siste, fordi jeg ikke ser en utvei. Han kommer til å terrorisere meg og gjøre alt for å gjøre livet mitt surt om jeg drar. Da taper han ansikt og mange av de materielle verdiene vi har. Fordi han er i en situasjon nå hvor han ikke kan ha alt alene. Han har manipulert meg i åresvis og jeg skammer meg sånn. Jeg er så flau. Jeg fortalte ei venninne litt i dag og hun ble helt sjokkert. Han er nemlig så sinnsykt godt likt. Ingen tror han er en jævel når vi er alene. Jeg har liksom ikke styrke til å dra, jeg vet hvor sinnsykt psyko han kommer til å bli. Jeg blir passet så kan ikke dra når han er ute feks. Det er kamera overvåking over hele jækla tomta. Jeg vet om krisesenter, men jeg er bare så redd for hva han kan finne på. Hvorfor skriver jeg? Kanskje fordi om jeg blir borte så vil noen finne dette på mine enheter. Eller kanskje jeg bare ønsker støtte eller erfaring fra noen som har opplevd det samme. Jeg vet ikke. Anonymkode: 86ec3...92e
Østerdølen Skrevet 16. juli #2 Skrevet 16. juli Pakk baggen og reis på krisesenteret i dag! Han høres såpass ustabil ut, og det er nå, når du faktisk vil dra at, at du er mest sårbar. Få hjelp av veninnen din, og så reiser du avgårde de neste 12 timene.
Himmel og hav Skrevet 16. juli #3 Skrevet 16. juli For en vanskelig situasjon du er i, men det høres ut som du bør komme deg vekk. Rådfør deg med krisesenteret. Ring med en venninnes telefon om du er redd for at han skal finne det ut. De kan gi deg gode råd.
Anonym bruker Skrevet 16. juli #4 Skrevet 16. juli Østerdølen skrev (9 minutter siden): Pakk baggen og reis på krisesenteret i dag! Han høres såpass ustabil ut, og det er nå, når du faktisk vil dra at, at du er mest sårbar. Få hjelp av veninnen din, og så reiser du avgårde de neste 12 timene. Tusen takk for svar. Jeg må prøve å snakke med henne, mannen hennes er god venn med min mann. Jeg har ikke egne venner så alle har en forbindelse til han. Alle mine venner er borte fordi det har vært så mye galt med de og de passer ikke inn hos oss i følge han. Jeg har ikke sagt så mye til henne at hun forstår at det er så ille at jeg burde rømme til krisesenteret. Men jeg må prøve å få i gang en samtale å se hva jeg klarer å si. Anonymkode: 86ec3...92e
Anonym bruker Skrevet 16. juli #5 Skrevet 16. juli Himmel og hav skrev (11 minutter siden): For en vanskelig situasjon du er i, men det høres ut som du bør komme deg vekk. Rådfør deg med krisesenteret. Ring med en venninnes telefon om du er redd for at han skal finne det ut. De kan gi deg gode råd. Lurt, jeg kan ringe å høre. Er det lov å ha med hund tro? Jeg tør ikke la han være igjen. Jeg må bare få en mulighet til å ringe uten at han henger over meg. I natt har jeg sovet 0 pga at han er så hissig at jeg er redd for at noe skal skje. Anonymkode: 86ec3...92e
Anonym bruker Skrevet 16. juli #6 Skrevet 16. juli Ikke involver venninnen hvis ikke du er 100 % trygg på henne. Anonymkode: a1df1...2d6
Anonym bruker Skrevet 16. juli #7 Skrevet 16. juli Huff stakkars deg for en situasjon. Du har kommet langt allerede når du skjønner at du må bort. Har du ingen familie? Om du stoler 100% på venninne så forteller du alt. Også kanskje så mannen hennes får høre. Vær forsiktig og lykke til🤞🏻🤞🏻🤞🏻💪 Anonymkode: dade4...2ea
Anonym bruker Skrevet 16. juli #8 Skrevet 16. juli Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Ikke involver venninnen hvis ikke du er 100 % trygg på henne. Anonymkode: a1df1...2d6 Det er jo nettopp det. Jeg vet ikke. Jeg har ikke noen som bare er min venninne. Jeg vet ikke om hun vil tro meg. Selv om hun var veldig sympatisk når hun hørte det lille jeg sa. Men det kan jo være tillært.... Kanskje lurt å la være. Anonymkode: 86ec3...92e
Anonym bruker Skrevet 16. juli #9 Skrevet 16. juli Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Huff stakkars deg for en situasjon. Du har kommet langt allerede når du skjønner at du må bort. Har du ingen familie? Om du stoler 100% på venninne så forteller du alt. Også kanskje så mannen hennes får høre. Vær forsiktig og lykke til🤞🏻🤞🏻🤞🏻💪 Anonymkode: dade4...2ea Jeg har ikke familie jeg har kontakt med. De er også dritt mennesker i følge han. Så det har endt i konflikt. Jeg er usikker på om de er like overfladiske som mannen min. Så de vil peke i retning av hva jeg ødelegger. De har også nok av penger, så jeg synes det er vanskelig å stole på at de tror meg. Og ikke bare sier at jeg skal være fornøyd pga materielle ting. Anonymkode: 86ec3...92e
Anonym bruker Skrevet 16. juli #10 Skrevet 16. juli Har dere barn sammen? Uansett bør du komme deg til nærmeste krisesenter med en gang, de har mye erfaring med den type manipulering du blir utsatt for og kan hjelpe deg med alle skritt. Krisesenteret har rom det er lov med kjæledyr på. Når du har kommet vekk fra han, har fått hvilepuls og har senket skuldrene kan du tenke på hvem du kan kontakte. Både tidligere venner og familie kan være glad for å få kontakt igjen. Om dere ikke har barn sammen og alle deres venner er hans venner hadde jeg flyttet til nabobyen tror jeg, startet på nytt uten å møte fortiden på butikken. Snakk med legen din også, at du er så langt nede psykisk nå må du også ha hjelp med, men der er også krisesenteret på ballen Masse lykke til, du fortjener så mye bedre enn dette. Og du har helt rett i at penger ikke gjør deg lykkelig. En trygg liten leilighet som er bare din, knekkebrød å spise og lave skuldre er verdt mye mer enn båt og hytte på fjellet. Anonymkode: 79444...0db
Anonym bruker Skrevet 16. juli #11 Skrevet 16. juli Hva han mener spiller ingen rolle. Når du er så redd for han at du ikke våger å la hunden bli igjen eller reise mens han er hjemme så har han krysset akseptabel oppførsel for lenge siden. Krisesenter er for slike som deg, ring de i dag. Du skal gjerne gå tur med hunden? Benytt sjansen da, du kan ta taxi til stedet deres. Jeg syns ikke at du skal involvere venninnen din siden du ikke er 100 % sikker på henne, men det er et valg du selv må ta. Du nevner ikke barn så da er det jo enklere med et rent brudd og du trenger ikke å ha mer med han etter at dere har delt boet. Masse lykke til, du er råsterk som står i dette! Jeg heier på deg, snart har du et liv du fortjener. Anonymkode: 1260a...54d
Anonym bruker Skrevet 16. juli #12 Skrevet 16. juli Du får tenke på at du har alle oss som heier på deg her inne og som tror på deg!💪💪💪dette klarer du. Gå tur med hunden også stikker du, ingen trenger å leve i det der. Anonymkode: dade4...2ea
Anonym bruker Skrevet 16. juli #13 Skrevet 16. juli Anonym bruker skrev (1 time siden): Har dere barn sammen? Uansett bør du komme deg til nærmeste krisesenter med en gang, de har mye erfaring med den type manipulering du blir utsatt for og kan hjelpe deg med alle skritt. Krisesenteret har rom det er lov med kjæledyr på. Når du har kommet vekk fra han, har fått hvilepuls og har senket skuldrene kan du tenke på hvem du kan kontakte. Både tidligere venner og familie kan være glad for å få kontakt igjen. Om dere ikke har barn sammen og alle deres venner er hans venner hadde jeg flyttet til nabobyen tror jeg, startet på nytt uten å møte fortiden på butikken. Snakk med legen din også, at du er så langt nede psykisk nå må du også ha hjelp med, men der er også krisesenteret på ballen Masse lykke til, du fortjener så mye bedre enn dette. Og du har helt rett i at penger ikke gjør deg lykkelig. En trygg liten leilighet som er bare din, knekkebrød å spise og lave skuldre er verdt mye mer enn båt og hytte på fjellet. Anonymkode: 79444...0db Vi har ikke barn, heldigvis! Takk gud! Planen er nå at jeg skal få tatt kontakt med krisesenteret her jeg bor. Jeg skal til frisøren min i morgen og da kan jeg muligens dra derfra. Men da får jeg ikke med meg hunden. Så kanskje det er en dum idé. Jeg skulle ønske jeg kunne kjøpe meg et par timer før det går opp for han nemlig. Jeg føler at jeg må skaffe meg noen kontanter, han kommer til å sperre alt på sekunder. Men jeg er redd for å gjøre det og at han ser det på kontoen. Tusen takk for støtten! Anonymkode: 86ec3...92e
Anonym bruker Skrevet 16. juli #14 Skrevet 16. juli Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Du får tenke på at du har alle oss som heier på deg her inne og som tror på deg!💪💪💪dette klarer du. Gå tur med hunden også stikker du, ingen trenger å leve i det der. Anonymkode: dade4...2ea Åååå! Tusen takk, det hjelper faktisk. Selv om jeg ikke kjenner dere. Jeg må planlegge litt, få tak i noen penger og kanskje litt klær, ta hunden og stikke av. Anonymkode: 86ec3...92e
Anonym bruker Skrevet 16. juli #15 Skrevet 16. juli Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Vi har ikke barn, heldigvis! Takk gud! Planen er nå at jeg skal få tatt kontakt med krisesenteret her jeg bor. Jeg skal til frisøren min i morgen og da kan jeg muligens dra derfra. Men da får jeg ikke med meg hunden. Så kanskje det er en dum idé. Jeg skulle ønske jeg kunne kjøpe meg et par timer før det går opp for han nemlig. Jeg føler at jeg må skaffe meg noen kontanter, han kommer til å sperre alt på sekunder. Men jeg er redd for å gjøre det og at han ser det på kontoen. Tusen takk for støtten! Anonymkode: 86ec3...92e Har du ikke egne kontoer engang? Du får hjelp på krisesenteret til alle sånne praktiske ting, også å snakke med banken Du trenger ikke klær heller, ta med deg passet ditt om du kan, gå en tur med bikkja og hopp i en taxi med en gang. Du kan få taxisjåføren til å stoppe utenfor en minibank på veien om du føler deg tryggere med noen kontanter. Det tar vel et par timer før han savner deg om du skal gå en skikkelig tur med hunden? Husk å slå av alt av kart og sporing på mobilen. Er det sånn at han kan "find mye phone" e.l tar du ut sinkortet og kaster den i nærmeste søppeldunk. Ny mobil er lett å få tak i. Masse lykke til. Jeg heier på deg. Anonymkode: 79444...0db
Anonym bruker Skrevet 16. juli #16 Skrevet 16. juli Kontakt krisesenteret, og be de hente deg. De kan ta med politi i bakhånd. Så drar du. Når du skal ta med tingene dine og ordne opp i alt så har du med deg støtte. Anonymkode: 1f3d9...358
amandine Skrevet 16. juli #17 Skrevet 16. juli Jeg heier så mye på deg, HI. Sender deg gode tanker og ønsker om at dette skal gå bra. Du er sterk nok, du har styrken du trenger og du kan klare å bygge deg et nytt liv. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 16. juli #18 Skrevet 16. juli Men Hi du har vel egne konti? Har du jobb og får lønn? Om du ikke tør gjøre dette alene kan du be politiet om hjelp, at de er til stede når du henter tingene dine. Lykke til, høres ut som du trenger å bygge opp livet ditt. Må sikkert og be om en time hos Nav om du er helt uten økonomiske midler Anonymkode: 76adf...4e2
Anonym bruker Skrevet 16. juli #19 Skrevet 16. juli Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Men Hi du har vel egne konti? Har du jobb og får lønn? Om du ikke tør gjøre dette alene kan du be politiet om hjelp, at de er til stede når du henter tingene dine. Lykke til, høres ut som du trenger å bygge opp livet ditt. Må sikkert og be om en time hos Nav om du er helt uten økonomiske midler Anonymkode: 76adf...4e2 Overraskende mange har felles konto, eller at dine konto kommer opp i partnerens nettbank og råderett. Da kan han fint gå inn og tømme hennes konto om hun i hans øyne "stikker av". Siden hun sier han ikke kan sitte på alle tingene alene og det er en av grunnene til at han nekter å skilles regner jeg med hun tjener penger.. Men ikke noe av dette trenger du tenke på hi, du får kost og losji så lenge du trenger det, hjelp/følge til lege om du må sykemeldes, og hjelp med alt det praktiske. Du vil også få hjelp til å hente tingene dine, politiet hjelper til så han ikke er der når du skal hente klær o.l. Så bare kom deg avsted, alt annet ordner seg. Anonymkode: 79444...0db
MissSaigon Skrevet 16. juli #20 Skrevet 16. juli (endret) Hi, det er klart at du klarer deg alene, du har alt å tjene på å bryte ut nå. Du har fått mange gode råd, og jeg håper at du klarer å overse ...24a som nok ikke unner andre bedre liv enn hun selv har klart å skape seg. Du er sterk som står i dette, og jeg heier på deg med høye klapp og heiarop! Det finnes et stort apparat for mennesker i din situasjon, for dere er dessverre ganske mange. Ta kontakt med krisesenteret så snart du føler at det er trygt, penger og eiendeler vil ordne seg etter hvert. Er du redd for han vil skade deg fysisk eller er det "bare" sinnet hans du er redd for? Psykisk vold er også skadelig og straffbart. Heia deg, jeg kommer til å tenke på deg og håpe at ting ordner seg til det beste ❤️ Endret 18. juli av Admin Ryddet for slettet sitat. Admin
Anonym bruker Skrevet 16. juli #21 Skrevet 16. juli Anonym bruker skrev (6 timer siden): Vi har ikke barn, heldigvis! Takk gud! Planen er nå at jeg skal få tatt kontakt med krisesenteret her jeg bor. Jeg skal til frisøren min i morgen og da kan jeg muligens dra derfra. Men da får jeg ikke med meg hunden. Så kanskje det er en dum idé. Jeg skulle ønske jeg kunne kjøpe meg et par timer før det går opp for han nemlig. Jeg føler at jeg må skaffe meg noen kontanter, han kommer til å sperre alt på sekunder. Men jeg er redd for å gjøre det og at han ser det på kontoen. Tusen takk for støtten! Anonymkode: 86ec3...92e Kjære deg❤️ jeg får så vondt av dette. Jeg har levd i et sånt forhold selv og vet hva det gjør med hode og selvfølelse. Men det finnes en vei ut av dette, vær så snill å ikke skade deg selv. Det er en permanent løsning på et midlertidig problem. For dette klarer du ❤️ Hvis du er redd for at han skal sperre kortet ditt så er det lurt å forberede seg litt, men dette kan du gjøre i en minibank eller bank i butikk i det du drar til krisesenteret? Har du flere kort? Det er en beløpsgrense man kan ta ut pr dag/uke på hvert kort, om du har flere kort kan du ta ut litt på hver av dem i det du drar. Og eventuelt kjøpe gavekort i matbutikken. Jeg får så lyst til å hjelpe deg og si at jeg kommer og henter deg og hunden 😭❤️ Forstår så godt at den betyr mye for deg. Jeg prøvde å google litt og ser at det er flere krisesentre som tilbyr plassering av kjæledyr. Sender deg en god styrkeklem, ingen fortjener å leve som du gjør nå. Heier på deg 💪🏻 Anonymkode: 9ef25...6ba
Anonym bruker Skrevet 17. juli #22 Skrevet 17. juli Anonym bruker skrev (14 timer siden): Ikke involver venninnen hvis ikke du er 100 % trygg på henne. Anonymkode: a1df1...2d6 Jeg er enig med deg her, ikke involver mennesker du er usikker på. Trådstarter. Du kan ta dette med fastlegen din. De både informerer om, men hjelper også å koordinere, med krisesenter og andre instanser om nødvendig. Start der, hvor du vet at alt er 100 % taushet mellom deg og legen din. At du allerede har vurdert å ta ditt eget liv bør gi deg time ganske kjapt. En time hos legen kan være sjekk av føflekk eller GU for alt partneren din trenger å vite, hvis du må finne på en dekkhistorie for å reise dit. Ikke gi opp, du fortjener bedre ❤️ Anonymkode: 608ed...13b
Admin Skrevet 18. juli #23 Skrevet 18. juli Tråden er ryddet for brukerdebatt og svar til dette. Admin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå