Gå til innhold

Jeg holder på å klikke - mannen gjør aldri sine oppgaver i huset

Anbefalte innlegg

Skrevet

At du og mannen ikke har samme standard er jo ditt problem. 
Vurdert om du legger lista for høyt?

Det er du sikkert ikke villig til å vurdere. For du har ALLTID rett, ikke sant?

Anonymkode: 573a4...517

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 15.7.2025 den 23.17):

Spark ham ut, ingen vits å dra på sønn dødvekt. Fikk et nytt liv etter jeg heiv ut min. 

Anonymkode: a4abd...8a9

Enig! Har samme erfaring, livet er myyyyye bedre uten den evinnelige masingen og irritasjonen over alt som ikke ble gjort av mannen. MYE bedre!

Skrevet

For noen sutrefi**er det er her inne, herregud...

Anonymkode: 1bdc5...8ea

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

For noen sutrefi**er det er her inne, herregud...

Hyggelig for deg å finne likesinnede 💞

Anonymkode: 000aa...1c8

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 16.7.2025 den 18.24):

At du og mannen ikke har samme standard er jo ditt problem. 
Vurdert om du legger lista for høyt?

Det er du sikkert ikke villig til å vurdere. For du har ALLTID rett, ikke sant?

Anonymkode: 573a4...517

Det fleste oppegående mennesker skjønner at ting ikke gjør seg selv, en normal standard er å ha et nogenlunde rent hus, rene klær og en klippet plen? ikke alle liker å leve i møkk, men det gjør nok du.

Anonymkode: 28634...1e0

Skrevet

Slik var det her i huset i mange år. Mannen gjorde ting, men måtte ha beskjed. Og gjerne flere ganger. Og med mange barn og full jobb ble jeg den sure og masete kjæresten. Det ble en vondt spiral, der vi kranglet mye. Etter mange år bestilte jeg time på familiekontoret. Jeg var usikker på forholdet (selv om jeg viste jeg elsket han), og ønsket hjelp til å kommunisere bedre.

Mannen fikk en skikkelig "wake up call", for trodde jeg ville gå ifra han. Og gjorde helomvending! Plutselig gjorde han ting uten at jeg måtte be han om det. Trodde aldri det skulle vare, men det har det jammen med det gjort! Han spurte meg forleden hva som hadde skjedd, for jeg kjeftet aldri lenger. Jeg sa enkelt og greit: "du hjelper til og bidrar". Han mente det måtte være noe mer, men det var faktisk ikke mer som skulle til.

Anonymkode: fd968...349

Skrevet

Fortell da, HI, hvordan det går og hva du har tenkt!

Vil du gi ham en sjanse med parterapi?

Anonymkode: a54a5...8ea

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Fortell da, HI, hvordan det går og hva du har tenkt!

Vil du gi ham en sjanse med parterapi?

Anonymkode: a54a5...8ea

Takk for alle svar. Ble sommerferie her så har ikke fått fulgt opp 😄

Jeg vet ikke hvordan det går. Usikker på om en parterapeut vil kunne hjelpe, for jeg tror det er noe mannen faktisk sliter med - at han ikke klarer å fullføre oppgaver, eller starte på det han ikke er kjempeinteressert i. Han er sånn at han starter på et prosjekt og slipper det halvveis, så huset er fullt av uferdige ting.. 

Det kan jo likevel være greit å forsøke å få hjelp for hvordan vi takler hverandre. På den andre siden så vet jeg ikke om dette er noe som jeg ønsker å satse videre på når barna flytter ut om ikke så lenge. Jeg føler at jeg kunne hatt det bedre alene eller med noen andre. Men igjen .. vi har delt over 20 år med hverandre, så jeg er usikker på hvordan det blir å slippe det.

Uansett er det så mye som må gjøres med huset før vi kan selge pga alle ting som ikke er fullført.. Det er utmattende å tenke på..

HI

Anonymkode: 92841...36a

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 19.7.2025 den 11.36):

Jeg vet ikke hvordan det går. Usikker på om en parterapeut vil kunne hjelpe, for jeg tror det er noe mannen faktisk sliter med - at han ikke klarer å fullføre oppgaver, eller starte på det han ikke er kjempeinteressert i. Han er sånn at han starter på et prosjekt og slipper det halvveis, så huset er fullt av uferdige ting.. 

Det kan jo likevel være greit å forsøke å få hjelp for hvordan vi takler hverandre. På den andre siden så vet jeg ikke om dette er noe som jeg ønsker å satse videre på når barna flytter ut om ikke så lenge. Jeg føler at jeg kunne hatt det bedre alene eller med noen andre. Men igjen .. vi har delt over 20 år med hverandre, så jeg er usikker på hvordan det blir å slippe det.

Uansett er det så mye som må gjøres med huset før vi kan selge pga alle ting som ikke er fullført.. Det er utmattende å tenke på..

HI

Du trenger ikke tenke på alt dette på en gang. Begynn med å bestille en time på familievernkontoret du. Da begynner du et sted på prosessen din om å finne ut om dette er liv laga for deg eller ei. Det er ikke sånn at en MÅ fortsette forholdet selv om en går i terapi.

Hos meg var det det som veltet lasset. Terapien var nyttig nok den,men KUN så lenge vi deltok i timene. Så snart vi var på egenhånd igjen så ble han samme slabbedasken han alltid hadde vært.Med andre ord: Han kunne om han ville. Og om noen utenfra "såg ham", men når det kun var oss to igjen så dreit han i oppgavene sine.

Terapi blir en fin måte for deg å finne utav om det er verdt å kjempe litt til sammen.

Husfordeling og oppussingen blir lettere å forholde seg til NÅR og OM du har bestemt deg for å avslutte forholdet. Du trenger ikke å tenke på det engng NÅ, når du ikke engang vet om du vil gå.

Ett steg om gangen, HI. Så finner du ut hva du vil. :) 

Anonymkode: 638fa...64c

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Du trenger ikke tenke på alt dette på en gang. Begynn med å bestille en time på familievernkontoret du. Da begynner du et sted på prosessen din om å finne ut om dette er liv laga for deg eller ei. Det er ikke sånn at en MÅ fortsette forholdet selv om en går i terapi.

Hos meg var det det som veltet lasset. Terapien var nyttig nok den,men KUN så lenge vi deltok i timene. Så snart vi var på egenhånd igjen så ble han samme slabbedasken han alltid hadde vært.Med andre ord: Han kunne om han ville. Og om noen utenfra "såg ham", men når det kun var oss to igjen så dreit han i oppgavene sine.

Terapi blir en fin måte for deg å finne utav om det er verdt å kjempe litt til sammen.

Husfordeling og oppussingen blir lettere å forholde seg til NÅR og OM du har bestemt deg for å avslutte forholdet. Du trenger ikke å tenke på det engng NÅ, når du ikke engang vet om du vil gå.

Ett steg om gangen, HI. Så finner du ut hva du vil. :) 

Takk ❤️

Det er tungt å gå rundt å tenke på. Veldig fint at du tok deg tid til å svare på en måte som sorterer tanker.

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 19.7.2025 den 11.36):

HI

Stiller meg bak 64c. Bestill en time, du må ikke forplikte deg til noe eller ta stilling til noe akkurat nå. Veien blir gjerne til mens man går. Men er du på bristepunktet nå, blir det nok neppe bedre ved å se an enda litt til. 

Jeg har jo mine tanker om det du beskriver, er han slik ellers i livet også? Kanskje verdt å sjekke ut med legen om det ligger noe bak, er faktisk mulig å medisinere en del i dag også, hvis en ikke funker i hverdagen og det har sin årsak. 

Anonymkode: 73fda...cc1

Skrevet

Begynn med å bestille en time på familievernkontoret du.

Vær klar over at feministvernkontoret alltid tar ditt parti som kvinne, men kan være ødeleggende om du faktisk ønsker et godt samarbeid med mannen.

Anonymkode: b9eee...9e9

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Vær klar over at feministvernkontoret alltid tar ditt parti som kvinne, men kan være ødeleggende om du faktisk ønsker et godt samarbeid med mannen.

Kan ikke du ta deg en tur ut? Kjøp deg en is og nyt sommeren. 

Skrevet

De tar ikke side i det hele tatt noe som faktisk er litt nedbrytende når man kommer dit med en ubrukelig mann. De setter ingen krav til noe, sånn at han fint bare kan fortsette i sitt spor.

Anonymkode: a4abd...8a9

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

🙄🤦🏼‍♀️

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Stiller meg bak 64c. Bestill en time, du må ikke forplikte deg til noe eller ta stilling til noe akkurat nå. Veien blir gjerne til mens man går. Men er du på bristepunktet nå, blir det nok neppe bedre ved å se an enda litt til. 

Jeg har jo mine tanker om det du beskriver, er han slik ellers i livet også? Kanskje verdt å sjekke ut med legen om det ligger noe bak, er faktisk mulig å medisinere en del i dag også, hvis en ikke funker i hverdagen og det har sin årsak. 

Anonymkode: 73fda...cc1

Enig i dette. Det er ganke så mange voksne med f.eks. uoppdaget ADHD diagnose. 

Anonymkode: cd3f0...a40

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Kan ikke du ta deg en tur ut? Kjøp deg en is og nyt sommeren. 

Ikke vær så nedlatende.

Det er allment kjent at Feministvernkontoret favoriserer kvinner i parterapi, noe som skaper ubalanse i dialogen urettferdig behandling.

I praksis er dette et ideologisk instrument der menn demoniseres og marginaliseres under dekke av feministisk hjelp.

Dere finner uta av det selv ved å senke ambisjoner og være rause med hverandre. Noen menn blir "låst" av for mye press, han kommer i gang igjen.

Skrevet

Ikke vær så nedlatende.

Det er allment kjent at Feministvernkontoret favoriserer kvinner i parterapi, noe som skaper ubalanse i dialogen urettferdig behandling.

I praksis er dette et ideologisk instrument der menn demoniseres og marginaliseres under dekke av feministisk hjelp.

Dere finner uta av det selv ved å senke ambisjoner og være rause med hverandre. Noen menn blir "låst" av for mye press, han kommer i gang igjen.

Feministvernkontoret. Hvordan sørge for at ingen noen gang tar en seriøst ⬆️

Skrevet

min man er også sånn og det er drit irriterende at han ikke har lært det hjemme fra, det er ikke min oppgave å oppdra han 

altså faren hans sa til og med hvor sløv han er til rydding i bryllupstalen vår. jeg er så drit lei av og mase på han hele tiden så jeg sier ifra i klar tekst til han eller slenger all driten hans som han har dratt ut over huset inn på kontoret så jeg slipper å se det 

Anonymkode: 7f165...efa

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Feministvernkontoret. Hvordan sørge for at ingen noen gang tar en seriøst ⬆️

Det beste er vel bare å ignorere tullet.

Anonymkode: 28634...1e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...