Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 17:18 #1 Skrevet tirsdag kl 17:18 Jeg har en sønn som blir 15 i år, og har nettopp oppdaget at jeg er gravid. Det blir nesten helt nøyaktig 15 år mellom dem. Jeg trodde ikke at jeg kunne få flere barn så det er jo veldig gledelig, men jeg er redd for at avstanden blir for stor mellom bror og baby. Han har 2 ste-søsken på 11 og 10. Har noen erfaring med så stor aldersforskjell? Jeg ser for meg at de selvfølgelig kan få et godt forhold når bror/søster er voksen. Takk for svar Anonymkode: d86e6...c1b
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 17:50 #2 Skrevet tirsdag kl 17:50 Jeg er 15 år eldre enn søsteren min. Vi har hatt et veldig godt forhold bestandig. Mine foreldre var veldig opptatt av at det skulle være koselig og ikke en plikt for meg å være sammen med henne så jeg tror aldri de spurte meg om å være barnevakt, men jeg var det jevnlig. Jeg fikk lappen og hentet henne i barnehagen, noe som var veldig stas både for henne og meg. Jeg flyttet hjemmefra da hun fremdeles gikk i barnehagen, og hun husker godt hun fikk komme på overnattingsbesøk til meg og har minner om lapskaus fra boks og disneyfilmer på tv. Da jeg fikk barn var hun bare 12 år gammel og har vært den kule tanta til mine barn. Det er selvfølgelig noen ulemper med atpåkladder også, men når man først får en er det mye glede altså. Mine foreldre trodde ikke de kunne få flere barn de heller, også plutselig var mamma gravid. Vi er helsøsken. Anonymkode: 8286a...7bd
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 18:11 #3 Skrevet tirsdag kl 18:11 Jeg er 17 år eldre enn min yngste søster. Har samme opplevelse som hun over 🙂 Vi er nære venner i voksen alder og hun er supertante til mitt barn. Bare stas 🙂 Anonymkode: 029db...085
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 18:22 #4 Skrevet tirsdag kl 18:22 Det er veldig vanlig med 'at-på-klatt' i dag... Anonymkode: e3e38...3ce
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 21:39 #5 Skrevet tirsdag kl 21:39 Jeg er 13 år eldre enn min søster. Jeg ble brukt som barnevakt. Har ikke kontakt med søsteren min i dag. Hun var bortskjemt og jeg var glemt om jeg ikke kunne være barnevakt. Anonymkode: 889c8...ecb
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 22:08 #6 Skrevet tirsdag kl 22:08 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Jeg har en sønn som blir 15 i år, og har nettopp oppdaget at jeg er gravid. Det blir nesten helt nøyaktig 15 år mellom dem. Jeg trodde ikke at jeg kunne få flere barn så det er jo veldig gledelig, men jeg er redd for at avstanden blir for stor mellom bror og baby. Han har 2 ste-søsken på 11 og 10. Har noen erfaring med så stor aldersforskjell? Jeg ser for meg at de selvfølgelig kan få et godt forhold når bror/søster er voksen. Takk for svar Anonymkode: d86e6...c1b Okay. Jeg er eldst av 7 søsken. Jeg har best kontakt med søsken som er 9 år mellom meg og 22 år mellom . Minst kontakt med søsken som er 1 år yngre. Det handler om kjemi. Anonymkode: bc2f1...cd2
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 05:26 #7 Skrevet onsdag kl 05:26 Det vil jo bli et annerledes søskenforhold enn de som vokser opp sammen, men det kan bli veldig positivt og de kan få mye glede av hverandre likevel. Inkluder den eldste, la han få slippe til og delta, men ikke forvent at han skal synes det er stas,stille opp som barnevakt og ha forståelse for at han kan synes både at det er hyggelig og rart eller flaut på en gang at du får en ny baby. Gi han tid og rom til å finne sin rolle som storebror. Anonymkode: 8da8d...470
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 07:54 #8 Skrevet onsdag kl 07:54 Der tror jeg det er veldig ulikt. Det har nok litt å si hvor lenge dere har vært sammen og hvor «satt» dere er som dine og mine-familie. Mannen har en 13 år yngre halvbror. De har et godt og nært forhold, likt det vi har til alle søsken uavhengig av alder. Anonymkode: c1d79...d72
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 09:45 #9 Skrevet onsdag kl 09:45 Er umulig å si. Jeg har en datter på 19 og en sønn på 5. Hun på 19 elsker å være storesøster og hjelper til. Det er ingen selvfølge! Jeg nyter så lenge det fungerer 🥰🥰 men en dag får hun sikkert selv barn og søsken blir mer "glemt" Anonymkode: 6c5d6...079
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 10:32 #10 Skrevet onsdag kl 10:32 Jeg har 15 og 20 års aldersforskjell til yngste, og det har vært null stress. Han vokser jo opp som enebarn, men med tryggheten i at han har søsken. Femtenåringen hjalp til ved behov, men var ikke særlig opptatt av baby eller smårolling, så det var mer praktisk hjelp. Jeg har aldri gitt de store ansvar for minste, de skal få være søsken, foreldrerollen tar jeg meg av. Anonymkode: d2c15...28c
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 19:01 #11 Skrevet onsdag kl 19:01 Tusen takk for at dere deler erfaringer! Setter pris på hvert eneste svar. Det er rart å være gravid igjen og dette er jo en av de mange bekymringene. Håper sønnen min får et like godt forhold til sitt søsken som flere beskriver her 😊 Anonymkode: d86e6...c1b
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 19:54 #12 Skrevet onsdag kl 19:54 Vi har 9 år mellom eldste og yngste og de har masse glede av hverandre. 6 og 15 år er de nå. Anonymkode: 9298a...17f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå