Gå til innhold

Hva er galt med ferie hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem er disse menneskene!? Man kommenterer virkelig ikke andres planer på den måten uansett.
Men nei, Norge er ikke kjipt. Det er et fantastisk ferieland. Som alle andre land kan være. Kommer an på hva man gjør. I Norge har vi ekstra fin og fri natur og god infrastruktur for å komme seg i den, så vi er veldig heldige sånn. 

Anonymkode: b9a85...f53

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Natur får du bare du stikker nesen ut av døren. Men attraksjoner? Hva da for eksempel? Tusenfryd? De har mye større i utlandet. Bare se til Sverige og deres Lisseberg i Gøteborg! Og det er bare nabolandet. Hva finnes det å oppleve her i Norge egentlig? Derfor synes folk det er stusselig når noen sier de har hatt ferie har i Norge.

Anonymkode: 99861...426

Er man over 15 så er ikke fornøyelsesparker så viktig når det er ferie...

Anonymkode: 029e2...da3

Skrevet

Natur får du bare du stikker nesen ut av døren. Men attraksjoner? Hva da for eksempel? Tusenfryd? De har mye større i utlandet. Bare se til Sverige og deres Lisseberg i Gøteborg! Og det er bare nabolandet. Hva finnes det å oppleve her i Norge egentlig? Derfor synes folk det er stusselig når noen sier de har hatt ferie har i Norge.

He he Lisseberg med dobbel S. Ekte verdensborger, du! 

Anonymkode: b9a85...f53

Skrevet

I fjor var vi 2 uker i Oslo. Vi byttet hus/leilighet med et vennepar. Da var vi på Tusenfryd (som mine barn ikke syntes var stusselig), vi var på Deichmanske, vi så dans i operaen, vi dro ut på en av øyene i Oslofjorden og badet, vi spiste ute på restauranter, vi var på kino, vi var på Escaperoom, vi besøkte Nasjonalmuseet og Paradoxmuseet, vi kikket på slottet, handlet mat på en innvandrerbutikk med fantastisk utvalg av råvarer (her var det jeg som var mest begeistret, jeg elsker å lage mat), vi ruslet i gatene, vi var i Frognerparken, vi så teaterforestillingen til 2. klasse på teaterhøyskolen (i fjor var det Trollmannan fra Oz), vi oppsøkte bruktbutikker og fant bruktskatter, vi traff venner som var hjemme i ferien. Vi gjorde sikkert mer som jeg ikke kommer på i farten.

Alle i familien var enig i at det var den artigste ferien vi har vært på. I år har vi et ganske stramt feriebudsjett. Så vi skal om en uke pakke bilen full av hengekøyer og div. campingutstyr. Så skal vi ha to uker på tur. Alle gleder seg. Vi drar etter været. Jeg er helt sikker på at vi finner masse spennende å gjøre, se og oppleve. Det ligger for oss uoppdagede skatter rundt i landet.

Jeg synes det er litt fantasiløst og sløvt å tro at man må ut av landet for å oppleve noe.

Anonymkode: 0bba0...1ed

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ikke stygt ment, jeg lurer oppriktig, hva finnes det å oppleve i Norge da?

Med en sånn uttalelse fremstår du ikke akkurat som en person som benytter deg av de store kulturtilbudene i utlandet? Hva savner du? All inclusive og bamseklubben? 

Anonymkode: bae37...246

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...