Anonym bruker Skrevet i går, 11:13 #1 Skrevet i går, 11:13 Jeg må si jeg blir litt overrasket over mange kommentarer når vi sier vi skal være i Norge i ferien. Vi tenker å reise litt rundt og oppleve fjord og fjell. Men da er det liksom «skal dere bare være i Norge?». Er det noe feil med det? Virker nesten som den eneste godkjente ferien er å reise til «syden». Er det kjipt å være i Norge? Anonymkode: 4d761...173
Anonym bruker Skrevet i går, 11:15 #2 Skrevet i går, 11:15 Selvfølgelig ikke. Anonymkode: 680eb...268
Anonym bruker Skrevet i går, 11:28 #3 Skrevet i går, 11:28 Det er absolutt ingenting galt med ferie verken i Norge eller helt hjemme. Folk må velge ferie ut ifra ønsker, behov og økonomi. Jeg har hatt to uker i utlandet med eldste barnet mitt. Vi har blant annet besøkt venner og familie. Nå skal jeg på hyttetur i Norge og gleder meg stort. Jeg har også hatt noen feriedager hjemme hos meg selv. Både ferier i Norge og i utlandet kan ha fordeler og ulemper. Gjør det du selv vil i ferien og kos deg med det. Jeg synes "syden" i over 40 grader høres fryktelig ut, men jeg trenger jo ikke si det til de som gleder seg til en sydentur. Jeg elsker både storbyer og øde vidder, er jeg heldig får jeg til begge deler i ferien min. Andre elsker fisking, strand eller lekeplasser med barna. Jeg synes det viktigste med ferier er at jeg får nye opplevelser, tilbragt tid med familie og venner og at jeg får hvilt meg litt. Anonymkode: 9744c...dc7
Anonym bruker Skrevet i går, 11:36 #4 Skrevet i går, 11:36 Nei det er rart kommenterere det, var mer sånn før Covid kanskje men ikke nå lenger Anonymkode: 029e2...da3
Anonym bruker Skrevet i går, 12:30 #5 Skrevet i går, 12:30 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg må si jeg blir litt overrasket over mange kommentarer når vi sier vi skal være i Norge i ferien. Vi tenker å reise litt rundt og oppleve fjord og fjell. Men da er det liksom «skal dere bare være i Norge?». Er det noe feil med det? Virker nesten som den eneste godkjente ferien er å reise til «syden». Er det kjipt å være i Norge? Anonymkode: 4d761...173 Nei, eneste must for meg er å komme litt unna hjemmet. Telt i hagen fungerer som nødløsning😅 Anonymkode: 77303...2cc
Anonym bruker Skrevet i går, 13:44 #6 Skrevet i går, 13:44 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg må si jeg blir litt overrasket over mange kommentarer når vi sier vi skal være i Norge i ferien. Vi tenker å reise litt rundt og oppleve fjord og fjell. Men da er det liksom «skal dere bare være i Norge?». Er det noe feil med det? Virker nesten som den eneste godkjente ferien er å reise til «syden». Er det kjipt å være i Norge? Anonymkode: 4d761...173 Jeg sier det samme. Ingen har sagt :" bare Norge" til oss. Det er de du forteller det til. Anonymkode: fb090...399
Anonym bruker Skrevet i går, 13:58 #7 Skrevet i går, 13:58 Jeg syns det er nydelig å komme unna hjemmet, og alt som må gjøres der. Men vi ferierer stort sett i Norge på sommeren. Tar noen småturer rundt omkring i Norge, men tilbringer nok mesteparten av tiden hjemme. God blanding av campingtur, hotelltur, fornøyelsesparker, fisketurer, bading og avslapping hjemme. Litt farting for å besøke familie også. Sydenturer midt på sommeren frister lite, med hetebølger og alt som følger med. Tar meg derimot gjerne en Sydentur til høsten. Ingen som har kommentert noe negativt på det, opplever nesten at flertallet rundt meg holder seg i Norge midt på sommeren. Anonymkode: 25d83...b29
Anonym bruker Skrevet i går, 15:39 #8 Skrevet i går, 15:39 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Jeg må si jeg blir litt overrasket over mange kommentarer når vi sier vi skal være i Norge i ferien. Vi tenker å reise litt rundt og oppleve fjord og fjell. Men da er det liksom «skal dere bare være i Norge?». Er det noe feil med det? Virker nesten som den eneste godkjente ferien er å reise til «syden». Er det kjipt å være i Norge? Anonymkode: 4d761...173 Det typisk nordmenn å svare slikt. Idiotisk selvfølgelig. Nordmenn er fryktelig dumme på enkelte områder, og dette er en av de. Anonymkode: 8b345...16f
Anonym bruker Skrevet i går, 17:22 #9 Skrevet i går, 17:22 Vi ferierer og i norge i år, tar turer rundt om kring fra Rogaland, Agder og til Oslo med bil! Anonymkode: ec605...9a8
Anonym bruker Skrevet i går, 17:39 #10 Skrevet i går, 17:39 Vi er hjemme og jobber i hagen, har noen store prosjekter vi gleder oss til å realisere. Barna våre er tenåringer, de har sommerjobber og planer med venner, kjører båt, reiser i badeland osv. Så skal vi på hytta noen dager, og gjøre litt vedlikehold der. Det blir kanskje noen dager på sjøen også, i skjærgården vi har rett utenfor, ikke langt av gårde. Det er ingen som har sagt noe som helst til oss om at vi «bare» er hjemme. Tenker det handler om hvem du snakker om ferie med. Det er dem det er noe galt med, ikke ferieplanene dine. Anonymkode: 2d60a...af5
Anonym bruker Skrevet i går, 17:43 #11 Skrevet i går, 17:43 Lurer på hvordan miljø du vanker i? Trenden er jo at stadig flere ferierer i Norge. Vi har norgesferie for første gang på ti år. Vi storkoser oss og ingen har kommentert dette. Ferie er ferie. Anonymkode: e0186...90c
Anonym bruker Skrevet 21 timer siden #12 Skrevet 21 timer siden Vi ferierer mye oftere i Norge enn i utlandet, men har aldri fått høre at det ikke er ferie eller at noen synes det er rart. Tvert i mot - folk er stort sett mye mer interesserte i å høre hvor vi har vært og hvordan vi har hatt det osv når vi har feriert i Norge. Anonymkode: 37376...e05
Anonym bruker Skrevet 21 timer siden #13 Skrevet 21 timer siden Anonym bruker skrev (9 timer siden): Jeg må si jeg blir litt overrasket over mange kommentarer når vi sier vi skal være i Norge i ferien. Vi tenker å reise litt rundt og oppleve fjord og fjell. Men da er det liksom «skal dere bare være i Norge?». Er det noe feil med det? Virker nesten som den eneste godkjente ferien er å reise til «syden». Er det kjipt å være i Norge? Anonymkode: 4d761...173 Viner hjemme i ferien, og vi har over 32 grader i skyggen. Det har vi hatt i 5 dager nå, og det blir det videre ei uke til. Så det er syden hjemme. Nei, det er ikke feil å feriere i Norge eller i nærområdet. Folk som reiser til syden må bare reise. Det koster skjorta nå Ingelins ferien, og det er like varmt hjemme nå. Vi nyter rolige dager hjemme, ungdommen har sommer jobb og vi har vært på Norges ferie en tur, samt dagsturer. Har også små prosjekter hjemme som koster penger. Ikke bry deg om hva andre sier og gjør. Kos deg med ferien din Anonymkode: d1774...6c5
Anonym bruker Skrevet 21 timer siden #14 Skrevet 21 timer siden Anonym bruker skrev (9 timer siden): Jeg må si jeg blir litt overrasket over mange kommentarer når vi sier vi skal være i Norge i ferien. Vi tenker å reise litt rundt og oppleve fjord og fjell. Men da er det liksom «skal dere bare være i Norge?». Er det noe feil med det? Virker nesten som den eneste godkjente ferien er å reise til «syden». Er det kjipt å være i Norge? Anonymkode: 4d761...173 Vi er hjemme i ferien, og vi har over 32 grader i skyggen. Det har vi hatt i 5 dager nå, og det blir det videre ei uke til. Så det er syden hjemme. Nei, det er ikke feil å feriere i Norge eller i nærområdet. Folk som reiser til syden må bare reise. Det koster skjorta nå Ingelins ferien, og det er like varmt hjemme nå. Vi nyter rolige dager hjemme, ungdommen har sommer jobb og vi har vært på Norges ferie en tur, samt dagsturer. Har også små prosjekter hjemme som koster penger. Ikke bry deg om hva andre sier og gjør. Kos deg med ferien din. kan tenke meg at samme folka som reiser til syden er de som tenker på miljøet resten av året Anonymkode: d1774...6c5
Anonym bruker Skrevet 20 timer siden #15 Skrevet 20 timer siden Vi ferierer som oftest i Norge. Landet vårt har mye å by på. Kom hjem til Trøndelag igår etter en uke på tur. Sydentemperaturer i Trøndelag nå så trenger ikke syden 🌞 Anonymkode: 5aba3...751
Anonym bruker Skrevet 20 timer siden #16 Skrevet 20 timer siden Synes ferie i Norge er både fint og moro, men det er jo så dyrt. Har man ikke hytte eller tigang til "gratis" overnatting så er det som oftest billigere å dra utenlands så blir til at vi gjør det Anonymkode: 9e6dd...d1f
Anonym bruker Skrevet 12 timer siden #17 Skrevet 12 timer siden Du ferierer ikke "hjemme" selv om du er i Norge. Anonymkode: f410c...ca6
Anonym bruker Skrevet 11 timer siden #18 Skrevet 11 timer siden Ikke stygt ment, jeg lurer oppriktig, hva finnes det å oppleve i Norge da? Anonymkode: 99861...426
Anonym bruker Skrevet 11 timer siden #19 Skrevet 11 timer siden Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Ikke stygt ment, jeg lurer oppriktig, hva finnes det å oppleve i Norge da? Anonymkode: 99861...426 Hva er opplevelse for deg da? Museum, natur, se diverse gamle bygg, parker, strandliv? Anonymkode: 417f2...94c
sug lut Skrevet 11 timer siden #20 Skrevet 11 timer siden Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Ikke stygt ment, jeg lurer oppriktig, hva finnes det å oppleve i Norge da? Anonymkode: 99861...426 Hvis fu lurer oppriktig bør du spørre vergen din.
Anonym bruker Skrevet 11 timer siden #21 Skrevet 11 timer siden Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Ikke stygt ment, jeg lurer oppriktig, hva finnes det å oppleve i Norge da? Anonymkode: 99861...426 Litt rart spørsmål, men jeg svarer likevel 😉 Natur!!! Fjell! Noen av mine beste sommerminner er fjellturer i Norge. Sjø! Noen av mine beste sommerminner er båtturer i Norge, soling og bading fra båt, reker på bryggen, glade barn. Historie! Nesten uansett hvor du reiser i Norge finner du en stavkirke, et museum, helleristninger osv. Variasjon: I Bergen kan du begynne dagen med å gå over Vidden, avslutte dagen på Michelin-restaurant. I Oslo kan du begynne dagen på Munch-museet og ta rutebåt til en liten øy med strender. Er du i Stavanger kan hele familien begynne dagen på Preikestolen, ta en tur innom Oljemuseet og mate svanene i sentrum. Lofoten har natur i verdensklasse. Anonymkode: 9744c...dc7
Anonym bruker Skrevet 11 timer siden #22 Skrevet 11 timer siden Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Ikke stygt ment, jeg lurer oppriktig, hva finnes det å oppleve i Norge da? Anonymkode: 99861...426 Ikke stygt ment (jo, egentlig litt), men hvordan kan du ikke vite at landet vårt har et mangfold av kultur, natur og attraksjoner? Anonymkode: 14de6...419
Anonym bruker Skrevet 11 timer siden #23 Skrevet 11 timer siden Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Ikke stygt ment (jo, egentlig litt), men hvordan kan du ikke vite at landet vårt har et mangfold av kultur, natur og attraksjoner? Anonymkode: 14de6...419 Det er fordi vedkommende kun er ute etter å stenge seg inne på en ferieresort hvor de spiser, drikker, soler seg og bader i basseng. Dørgende kjedelig for mange, men noen vil ikke ha andre opplevelser enn dette hvert eneste år. Anonymkode: c269f...aa9
Anonym bruker Skrevet 10 timer siden #24 Skrevet 10 timer siden Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Ikke stygt ment (jo, egentlig litt), men hvordan kan du ikke vite at landet vårt har et mangfold av kultur, natur og attraksjoner? Anonymkode: 14de6...419 Natur får du bare du stikker nesen ut av døren. Men attraksjoner? Hva da for eksempel? Tusenfryd? De har mye større i utlandet. Bare se til Sverige og deres Lisseberg i Gøteborg! Og det er bare nabolandet. Hva finnes det å oppleve her i Norge egentlig? Derfor synes folk det er stusselig når noen sier de har hatt ferie har i Norge. Anonymkode: 99861...426
Anonym bruker Skrevet 10 timer siden #25 Skrevet 10 timer siden Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Natur får du bare du stikker nesen ut av døren. Men attraksjoner? Hva da for eksempel? Tusenfryd? De har mye større i utlandet. Bare se til Sverige og deres Lisseberg i Gøteborg! Og det er bare nabolandet. Hva finnes det å oppleve her i Norge egentlig? Derfor synes folk det er stusselig når noen sier de har hatt ferie har i Norge. Anonymkode: 99861...426 Jeg har selv vært i Oslo. Der var vi på Teknisk museum, på Naturhistorisk museum, på badetur på Hovedøya (båt 5 min fra hovedstaden og man er ‘på landet’), vi gikk tur langs Akerselva og så på de gamle arbeiderkvartalene. Tusenfryd er ikke en attraksjon vi bruker tid på i fellesferien. Jeg har venner som har reist Norge på langs i bobil, som har tatt tog tur/retur Oslo-Bergen og fått med seg små perler på veien, som har ligget i telt på jærstrendene, som har gått (!!) Oslo-Odda osv. Det eneste Norge ikke har er forutsigbart bra sommervær, men i år har det jo slått til for fullt, og jeg er sjeleglad at vi ikke har bestilt oss utenlandstur. Den kan vi ta til høsten når stormen uler utenfor. Hva er det DU får i utlandet som du ikke finner her? Bortsett fra digre parker. Anonymkode: 14de6...419
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå