Gå til innhold

Kle seg i "syden"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke vært på "sydentur" siden russetiden for over 10 år siden, men skal nå det neste uke. Men hvordan kle seg der? Jeg liker ikke å gå i shorts, eller skjørt uansett hvor varmt det er, uten om ved basseng/strand da så klart. Kvelden er en ting da har, men på dagtid vil det se veldig dumt ut å gå rundt i olabukse? Er det jeg drives aller best i

Anonymkode: 2a2f1...1f5

Skrevet

Du går i det du trives best i, men med jeans vil du bli varm på dagtid. Det er ingen som bryr seg om hva du går med så lenge du kler deg hensynsfullt. Dvs , ikke bar overkropp om du er mann eller bare bikini om du er kvinne utenfor bassengarealet eller på stranden. Det høres ut som om du heller vil kle på deg enn av deg, så det går nok bra. Det er din ferie og du skal kose deg! 

Skrevet

Akkurat nå er det 40 pluss i "syden", så å gå i dongeribukse vil bli veldig svett. Klærne svetter fast i kroppen 🙈

Men en linbukse vil fungere om du ikke vil gå i skjørt. Jeg personlig går i lange skjørt med en sykkelbukse under.

Anonymkode: 4eb57...64c

Skrevet
10 minutes ago, amandine said:

Du går i det du trives best i, men med jeans vil du bli varm på dagtid. Det er ingen som bryr seg om hva du går med så lenge du kler deg hensynsfullt. Dvs , ikke bar overkropp om du er mann eller bare bikini om du er kvinne utenfor bassengarealet eller på stranden. Det høres ut som om du heller vil kle på deg enn av deg, så det går nok bra. Det er din ferie og du skal kose deg! 

Tusen takk 😊 Nei bikini blir kun ved bassenget og hvis vi drar på stranden. 

Skrevet
12 minutes ago, Anonym bruker said:

Akkurat nå er det 40 pluss i "syden", så å gå i dongeribukse vil bli veldig svett. Klærne svetter fast i kroppen 🙈

Men en linbukse vil fungere om du ikke vil gå i skjørt. Jeg personlig går i lange skjørt med en sykkelbukse under.

Synes olabukse er godt å ha på selv når det er veldig varmt, så er ikke så bekymret for varmen. Var mer det at jeg ikke ønsker å være den som folk omtrent stopper opp å peker på for at jeg har bukse på😆

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Synes olabukse er godt å ha på selv når det er veldig varmt, så er ikke så bekymret for varmen. Var mer det at jeg ikke ønsker å være den som folk omtrent stopper opp å peker på for at jeg har bukse på😆

Hvis noen skulle kikke på deg pga det, og jeg kan ikke skjønne at det skulle skje men tullinger finnes over alt, dessverre, så må du bare tenke at det er deres problem og ikke ditt. 

Skrevet
9 minutes ago, amandine said:

Hvis noen skulle kikke på deg pga det, og jeg kan ikke skjønne at det skulle skje men tullinger finnes over alt, dessverre, så må du bare tenke at det er deres problem og ikke ditt. 

Takk, det er sant

Skrevet

Jeans brukes jo "overalt", så det går nok helt fint. 

Men det høres veldig varmt ut! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Har ikke vært på "sydentur" siden russetiden for over 10 år siden, men skal nå det neste uke. Men hvordan kle seg der? Jeg liker ikke å gå i shorts, eller skjørt uansett hvor varmt det er, uten om ved basseng/strand da så klart. Kvelden er en ting da har, men på dagtid vil det se veldig dumt ut å gå rundt i olabukse? Er det jeg drives aller best i

Du orker ikke olabukse der og ja, det ser teit ut. Hva med en lett løs linbukse om du ikke greier skjørt eller shorts?

Anonymkode: 83132...226

Skrevet
3 hours ago, the amazing spidermamma said:

Jeans brukes jo "overalt", så det går nok helt fint. 

Men det høres veldig varmt ut! 

3 hours ago, Anonym bruker said:

Du orker ikke olabukse der og ja, det ser teit ut. Hva med en lett løs linbukse om du ikke greier skjørt eller shorts?

Har ikke noe problemer med å bruke olabukse når det er varmt, så det skal gå fint

Skrevet
Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Har ikke noe problemer med å bruke olabukse når det er varmt, så det skal gå fint

Men syden er ikke varmt. Det er glovarmt og fuktig. Sønnen min bruker og olabukse overalt hele tiden, men innså at på sydentur måtte han ta på seg shorts. Og han går gjerne i vintersko på sommeren 

Men om du vil gå med jeans så for all del. Mange som gjør det. Men det blir varmt 😅

Anonymkode: 8ca5f...8fa

Skrevet

Det er så mye forskjellige folk så hva du har på deg er ikke viktig. Men jeg hadde pakket noen tynne bukser med for sikkerhets skyld. Varmt i Norge og varmt i syden er som regel to helt forskjellige ting. 

Anonymkode: 48d2a...764

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Luftfuktigheten er helt annerledes enn i Norge, så det er varmt på en litt uvant måte. Vi svetter rett og slett mer.

Men de går i dongeri i syden-land også, så om du trives best i det er det ingen som vil reagere på det altså.

Skrevet

Du tar med deg jeans, så vil du finne ut etter hvert at det blir alt for varmt. Da kjøper du noe i en av de lokale butikkene, utvalget er enormt. Mange av de som bor der bruker jeans, men de er vant med varmen, og beveger seg i et rolig tempo og tar korte skritt, og de oppholder seg i skyggen og lever latinsk.

Anonymkode: 71183...2f8

Skrevet
20 hours ago, Anonym bruker said:

Luftfuktigheten er helt annerledes enn i Norge, så det er varmt på en litt uvant måte. Vi svetter rett og slett mer.

Men de går i dongeri i syden-land også, så om du trives best i det er det ingen som vil reagere på det altså.

5 hours ago, Anonym bruker said:

Du tar med deg jeans, så vil du finne ut etter hvert at det blir alt for varmt. Da kjøper du noe i en av de lokale butikkene, utvalget er enormt. Mange av de som bor der bruker jeans, men de er vant med varmen, og beveger seg i et rolig tempo og tar korte skritt, og de oppholder seg i skyggen og lever latinsk.

Har vært mye i "syden land" så kjenner godt til tempraturerne og luftfuktigheten, men har kun vært i storbyene. Ikke noe problem for meg å ha på jeans i over 40 grader der annet enn at det er vanskelig å få de av på kvelden😅

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 15.7.2025 den 14.33):

Linbukse? ! Det er så teit det! Klør gjør den òg.    

Uansett... Du går med det du vil. Olabukser, linbukser, kjoler osv. Ingen bryr seg, og hvis en og annen bryr seg, ja så får de gjøre det da. Hva har det med livet ditt å gjøre? Nada.

Hadde jeg sett noen i syden med olabukse hadde jeg ikke tenkt noe som helst. Selvom jeg aldri hadde orka det. Folk får gjøre som dem vil. 

Ikke vær så redd for hva andre tenker. 😊

Anonymkode: f1526...aa9

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Uansett... Du går med det du vil. Olabukser, linbukser, kjoler osv. Ingen bryr seg, og hvis en og annen bryr seg, ja så får de gjøre det da. Hva har det med livet ditt å gjøre? Nada.

Hadde jeg sett noen i syden med olabukse hadde jeg ikke tenkt noe som helst. Selvom jeg aldri hadde orka det. Folk får gjøre som dem vil. 

Lin klør? Og er teit?

Ellers enig med deg, folk er rett og slett ikke så interessert i andre at de legger på minnet hva andre kler seg i. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Det trodde jeg også før. Men så fant jeg noen veldig myke linbukser, de var helt fantastiske. Klør ikke noe som helst. Det er de som virker litt tørre og stive i stoffet som klør.

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Er linbukse teit?

Anonymkode: e569d...7ee

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det trodde jeg også før. Men så fant jeg noen veldig myke linbukser, de var helt fantastiske. Klør ikke noe som helst. Det er de som virker litt tørre og stive i stoffet som klør.

Lin klør ikke, det er heller ikke stivt. Men dere må sjekke at det er 100 % lin og ikke blanding. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 15.7.2025 den 9.28):

Ikke noe glad i det jeg heller, men når jeg er i "syden" bryr jeg meg liksom ikke og kan gå i shorts og skjørt.

Jeg tenker ikke at det kommer til å se rart ut, men at du vil bli fryktelig varm hvis du går i olabukser i syden. Tynne, luftige lin/bomullsbukser? Langt, men luftig skjørt?

Anonymkode: d7323...6b2

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Så jeans er greit men lin er teit? Og klør? Stått opp på feil bein ?

Skrevet

Hva er det egentlig du lurer på? Du har bestemt deg for å gå i dongeribukse, og alt annet er teit eller ubehagelig eller generelt uaktuelt for deg. Så da lurer jeg på hva du egentlig lurer på?

Anonymkode: a8583...bd6

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Hva er det egentlig du lurer på? Du har bestemt deg for å gå i dongeribukse, og alt annet er teit eller ubehagelig eller generelt uaktuelt for deg. Så da lurer jeg på hva du egentlig lurer på?

Hun lurer på om det vil se dumt ut. Det står i hi. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hun lurer på om det vil se dumt ut. Det står i hi. 

Spiller det noen rolle når du er så fast bestemt på å gå i dongeribukse? Du sabler jo ned alle innspill, så da tenker jeg du må være såpass voksen at du klarer å stå i det valget du har tatt. De aller fleste driter i hva andre folk har på seg i "syden", det er en noe innbilsk tankegang å lure på om folk stopper og peker på deg hvis du går i dongeri. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...