Gå til innhold

Er på ferie, der stedatter på 22 tar med 13-åring ut om natten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på sydenferie i et arabisk land, ferieland, men allikevel. Min datter på 13 bor på rom med sin stedatter på 22, og jeg har forklart de grundig hvorfor min 13-åring ikke får lov å gå alene i byen- senest i går. Dette var 22-åringen enig i. I morges kommer en av de som jobber på hotellet og forteller at de har møtt begge jentene i byen, 10 min fra hotellet. Jeg er så forbannet at jeg har mest lyst å skille de to, og si at nå kan de ikke bo sammen mere. Stedatter oppfører seg ikke som en ordinær 22-åring og når dette skjer på dag 3 av ferien, hvordan blir resten? Far til stedatter mener de har vært to om dette, mens jeg ikke har noen tro på at min datter på 13 ville hverken turt eller klart å finne en drosje eller overhodet ideen om å reise inn til en by med 100 000 innbyggere pluss turister. Far mener vi skal gi de en sjanse til. jeg har mest lyst å spørre 22-åringen om hvorfor hun kunne tenke seg å gjøre noe slikt? Hun skal jo liksom være en voksen? Hvordan skal jeg takle situasjonen? 
råd tas imot med stort takk!

Anonymkode: 73560...1d1

Skrevet

Hvorfor bor de alene på rommet?

Anonymkode: 0cbbf...6a8

Skrevet

Fordi jeg trodde de var ansvarlige nok til å gjøre det. 

HI

Skrevet

Nei, da kan far dele rom med datteren og din datter deler rom med deg. Dette hadde jeg aldri latt gå en natt til.

Skrevet
6 minutes ago, Anonym bruker said:

Jeg er på sydenferie i et arabisk land, ferieland, men allikevel. Min datter på 13 bor på rom med sin stedatter på 22, og jeg har forklart de grundig hvorfor min 13-åring ikke får lov å gå alene i byen- senest i går. Dette var 22-åringen enig i. I morges kommer en av de som jobber på hotellet og forteller at de har møtt begge jentene i byen, 10 min fra hotellet. Jeg er så forbannet at jeg har mest lyst å skille de to, og si at nå kan de ikke bo sammen mere. Stedatter oppfører seg ikke som en ordinær 22-åring og når dette skjer på dag 3 av ferien, hvordan blir resten? Far til stedatter mener de har vært to om dette, mens jeg ikke har noen tro på at min datter på 13 ville hverken turt eller klart å finne en drosje eller overhodet ideen om å reise inn til en by med 100 000 innbyggere pluss turister. Far mener vi skal gi de en sjanse til. jeg har mest lyst å spørre 22-åringen om hvorfor hun kunne tenke seg å gjøre noe slikt? Hun skal jo liksom være en voksen? Hvordan skal jeg takle situasjonen? 
råd tas imot med stort takk!

Men datteren din var da ikke alene ute når hun var sammen med stedatter som jo også er voksen?

Anonymkode: 2b6b9...ee0

Skrevet

Neida hun var ikke alene, men de er to unge jenter i et arabisk land- noe de ikke helt forstår hva innebærer med tanke på klesvalg, flørting,mm. Jeg blir bekymret med tanke på hva som kan skje om natten, når stedatter på 22 tar hun med ut selv om hun har lovet å ikke gjøre det. Stedatter på 22 sier selv hun ikke tør å gå ut alene her. 

HI

Skrevet

Hvorfor drar dere på ferie til et sted ingen av dere opplever som trygt?

Anonymkode: cf400...603

Skrevet
2 minutes ago, Anonym bruker said:

Må si meg enig i dette, hvorfor dra på en famileferie til land hvor man ikke kan bevege seg utenfor hotellet?

Skrevet
4 minutes ago, Anonym bruker said:

Neida hun var ikke alene, men de er to unge jenter i et arabisk land- noe de ikke helt forstår hva innebærer med tanke på klesvalg, flørting,mm. Jeg blir bekymret med tanke på hva som kan skje om natten, når stedatter på 22 tar hun med ut selv om hun har lovet å ikke gjøre det. Stedatter på 22 sier selv hun ikke tør å gå ut alene her. 

HI

Hun går jo heller ikke alene hvis hun har med seg din datter. Spørs jo også hvor sent på natt det er da, om det er kl 22-23 eller 03

Skrevet

Uavhengig av reisemål, sender dere deres 13åringer med god samvittighet og reker gatelangs på ferie? 

neida hun er jo ikke alene, men jeg er allikevel bekymret for hva de kan finne på. 

HI

Skrevet

Merkelige forsøk på avsporing her.

Helt uakseptabel oppførsel av 22-åringen. Det spiller egentlig ingen rolle om det var 13 åringen sin idé, 22 åringen er voksen. Veldig merkelig fokus fra far å forsøke å fordele skylden likt på begge når den ene er et barn.

Anonymkode: d388f...8b4

Skrevet

Om 22åringen ikke er aldersadekvat, har få kognitive evner eller er rett og slett idiot så ville jeg delt jentene og så fikk de sove på hver sitt rom med hver sin forelder.

Jeg ville også snakket med mitt eget barn om viktigheten av å følge reglene jeg har satt og at hun får ikke "vase" ute om kvelden uten at jeg er med

Anonymkode: 243a5...313

Skrevet

Da jeg var 22 hadde jeg to barn, og var på ferie med dem i Egypt. Hva tenker du skal skje? Hun er jo voksen?

Anonymkode: 4ad02...6f0

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Da jeg var 22 hadde jeg to barn, og var på ferie med dem i Egypt. Hva tenker du skal skje? Hun er jo voksen?

Men dette er ikke hennes barn og om en 22åring er moden nok til å kunne ha egne barn bør hun også være moden, og voksen, nok til å forstå at det ikke er hennes oppgave å bryte andre foreldres grenser for deres barn. 

(og du hadde neppe tenåringer da du var i Egypt som 22åring;) )

Skrevet

22 åringen gjør jo som hun vil, hun er voksen 

13 åringen får ikke lov å forlate rommet etter at hun har sagt natta til deg og konsekvensen for å ha gjort det er å måtte dele rom med deg resten av ferien.

Jeg hadde uten tvil skilt de på nattestid, de får sove med hver sin forelder. Hadde ikke gitt flere sjanser. Om 13 åringen hadde hatt så liten respekt for meg hadde jeg måttet passe på henne.

Anonymkode: 4561b...835

Skrevet

Det er så enkelt som at stedatter som er voksen kan gjøre som hun vil, datter på 13 må sove hos mamma.

Anonymkode: 1b71d...429

Skrevet
Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Uavhengig av reisemål, sender dere deres 13åringer med god samvittighet og reker gatelangs på ferie? 

neida hun er jo ikke alene, men jeg er allikevel bekymret for hva de kan finne på. 

HI

Det finnes da mange voksne på 22 med egne barn. Kan ikke de dra på tur alene med barna sine?

Skrevet
Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Det spiller vel ingen rolle hva du gjorde som 22 åring?!

HI har bedt en 22 åring om å ikke gå ut på byen, og ihvertfall ikke ta med seg hennes datter på 13 år. Da skal man vel kunne stole på at den 22 årige voksne ikke tar med seg 13 åringen ut, og ikke heller smyger ut alene slik at 13 åringen blir alene på hotellrommet. 

Herregud for noen dumme svar du får HI. 

Jeg ville ha tatt 13 åringen på rommet mitt og så får 22 åringen gjøre som hun vil.

Anonymkode: dc887...d85

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Det finnes da mange voksne på 22 med egne barn. Kan ikke de dra på tur alene med barna sine?

Hallo. Det er en helt annen sak ! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men datteren din var da ikke alene ute når hun var sammen med stedatter som jo også er voksen?

Må si meg enig i dette, hvorfor dra på en famileferie til land hvor man ikke kan bevege seg utenfor hotellet?

Hun går jo heller ikke alene hvis hun har med seg din datter. Spørs jo også hvor sent på natt det er da, om det er kl 22-23 eller 03

Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Det er jo som man begynner å lure enkeltes kognitive evner her. Hvis dere ikke ser problemet med at jentene ikke følger reglene så må man jo håpe at det er en stund til dere selv får store barn! Det er ingen som mener at 22 åringen ikke skal gå ut, poenget er at en trettenåring ikke har noe på byen å gjøre etter leggetid. Og i hvert fall ikke når mor både har forbudt det og ikke vet at de var ute! 

Det være seg Oslo, Ibiza eller Sham el sheik. 

Anonymkode: f9d0e...1f2

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Det er jo som man begynner å lure enkeltes kognitive evner her. Hvis dere ikke ser problemet med at jentene ikke følger reglene så må man jo håpe at det er en stund til dere selv får store barn! Det er ingen som mener at 22 åringen ikke skal gå ut, poenget er at en trettenåring ikke har noe på byen å gjøre etter leggetid. Og i hvert fall ikke når mor både har forbudt det og ikke vet at de var ute! 

100 % enig med deg. Merkelige svar som kommer. Det verste er at jeg ikke er overrasket engang, mye rare folk her inne.

Anonymkode: 0749c...765

Skrevet
Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Kanskje mor må skjønne at dette ikke er småbarn og gjøre noe gøy med dem? Ut fra hi høres det jo ut som "barna" pakkes bort kl 20 liksom. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Kanskje mor må skjønne at dette ikke er småbarn og gjøre noe gøy med dem? Ut fra hi høres det jo ut som "barna" pakkes bort kl 20 liksom. 

Er vel uansett opp til mor å bestemme over sitt barn og ikke opp til en 22åring?

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Er vel uansett opp til mor å bestemme over sitt barn og ikke opp til en 22åring?

Ja!

Skrevet

Hun på 22 kan jo gjøre hva hun vil. 13-åringen bestemmer du over. 

Anonymkode: 43f13...02b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...