Anonym bruker Skrevet mandag kl 16:09 #1 Skrevet mandag kl 16:09 Vi ble skilt etter sommeren i fjor så dette er første sommerferie jeg drar på ferietur bare jeg og barna. Jeg trodde det skulle bli rart og slitsomt, men det er jo så mye bedre. Eller, vi merker egentlig ikke at han mangler. Ingenting som savnes eller ikke blir gjort. Så sier jo litt om hvor lite han bidro med. Største bidraget hans var sur stemning og jeg følte meg så ensom selv om han var der. Er så godt å kjenne på at valget om brudd var så riktig. Hvordan var deres første ferietur alene med barna etter brudd? Anonymkode: e14b5...2c2
Anonym bruker Skrevet mandag kl 16:12 #2 Skrevet mandag kl 16:12 Helt nydelig. Ingen stram stemning, ingen overkjøring av hva ungene hadde lyst til, ingen på tå hev for å holde alt rolig. Kos deg! Anonymkode: ded15...59e
Anonym bruker Skrevet mandag kl 16:17 #3 Skrevet mandag kl 16:17 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Helt nydelig. Ingen stram stemning, ingen overkjøring av hva ungene hadde lyst til, ingen på tå hev for å holde alt rolig. Kos deg! Anonymkode: ded15...59e Så bra😊 De dro til faren sin i dag for 3 uker. Spent på hvordan han greier seg på ferie i 3 uker med dem. Han drar ikke alene da, tok med seg faren sin som "hjelp". Han har aldri hatt barna lenger enn fredagskveld til mandags morgen alene. Gjett hvem som ble bedt om å pakke for dem🙄 Anonymkode: e14b5...2c2
Anonym bruker Skrevet mandag kl 21:20 #4 Skrevet mandag kl 21:20 Jeg dro på ferie alene med barna før jeg ble skilt, så var ikke noen forskjell. Som regel skulle vi på ferier/turer som førte med seg at vi måtte opp tidlig, og det var han ikke interessert i, så da ble det barna og meg. Inkludert hans sønn som jeg ikke var mor til. Ingen som gadd å vente på at han skulle komme seg opp og ut, så vi dro uten han Anonymkode: 4bbbe...6a1
Anonym bruker Skrevet mandag kl 21:29 #5 Skrevet mandag kl 21:29 Jeg er fortsatt sammen med mannen, men ferier uten han er 100% bedre. Han gir ingenting positivt til feriene. Anonymkode: 399e2...e9b
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 06:16 #6 Skrevet tirsdag kl 06:16 Skal på første ferie med mine barn uten man i år, og jeg gleeeeder meg 🥰 Skal bli så sykt deilig å slippe det sure oppsynet og gjøre som vi vil Anonymkode: 6477f...d78
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 07:54 #7 Skrevet tirsdag kl 07:54 Her og egentlig. Vi er fortsatt gift, men de ukene jeg er alene med flokken er så mye bedre. Han er grei han min, altså, men det går så treigt og han er så opptatt av å gjøre ferdig ditt og datt før vi skal ut av huset, og vips så har dagen gått. Slitsomt. Uten han er vi mye mer spontane og da skapes gode ferieminner. Anonymkode: 36731...6a5
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 08:05 #8 Skrevet tirsdag kl 08:05 Jeg er sammen med min. Føler begge deler er pyton. Med han er det muggen drittunge-stemning og dakkar meg hele dagen. Uten han er det slitsomt fordi barnet er krevende. Med han kan jeg få litt fred og ro om jeg går ut en tur i hagen, men det koster, og det blir brukt mot meg. Han evner ikke å få seg venner, men kritiserer alle pratmakerne av foreldre. Selv er jeg nok en « pratmaker» med snev av sosiale ferdigheter og kjenner mange på det nye stedet. Han er hjemme 24/7 og har niks og null å snakke om. Går i ett med inventaret og gir meg ALDRI alenetid. Å reise bort med barnet har skjedd 2 ganger på 3 år. Anonymkode: 9a90c...7d8
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 08:37 #9 Skrevet tirsdag kl 08:37 Ferie som skilt mor er helt klart bedre enn ferie med ektefelle og barn. Jeg savnet egentlig bare to ting. Det ene var at han er sterkere enn meg og bar den tyngste bagasjen. Det problemet løses med bagasjetraller og kofferter med hjul. Det andre var at han ofte tok seg av bilkjøring. Uten en som hele tiden forteller meg hvor dårlig sjåfør jeg er går det faktisk helt fint å kjøre selv. Ferier etter skilsmissen har vært mye mer avslappende for meg. Det var utrolig slitsomt å hele tiden skulle dekke over og kompensere for den sure stemningen som eksen min laget. Jeg tror feriene er bedre for barna også. Vi har både planlagt og gjennomført de aktivitetene vi har hatt lyst til. Stemningen har vært så mye bedre enn før. Anonymkode: 02cb0...d5f
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 09:02 #10 Skrevet tirsdag kl 09:02 Synd at det er så mange med ubrukelige menn. Jeg er sammen med en grei mann som virker. Det er superhyggelig å dra på ferie hele familien. Men for å forlenge ferien for barna har vi alltid en uke hver alene med barna. Da reiser jeg alene med barna, og det er også veldig hyggelig. Anonymkode: 74f39...8a8
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 09:07 #11 Skrevet tirsdag kl 09:07 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Synd at det er så mange med ubrukelige menn. Jeg er sammen med en grei mann som virker. Det er superhyggelig å dra på ferie hele familien. Men for å forlenge ferien for barna har vi alltid en uke hver alene med barna. Da reiser jeg alene med barna, og det er også veldig hyggelig. Anonymkode: 74f39...8a8 Ja, det er jo synd. Min var sur og gretten, viste tydelig at han heller ville gjort noe annet. Måtte vekkes hver dag, gjerne 12-13 før han stod opp, umulig å få planlagt og gjort noe. Når barna la seg, la han seg, så da satt jeg igjen alene oppe. Han bidro kun med litt muskelkraft, bar bagasje og sekk, og kjørte bil. Ingen tiltak, ingen forslag, ingen planlegging, ingen entusiasme eller positivitet. Det var så tungt å bare være rundt all den negative energien. Føltes som jeg hadde et barn mer, som var grinete tenåring. Anonymkode: e14b5...2c2
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 09:59 #12 Skrevet tirsdag kl 09:59 Fader for noe daukjøtt dere sliter med. Hadde ikke giddet. Er skilt, men før det hadde jeg en oppegående mann, så ikke derfor vi ble skilt. Ferie med bare ungene er veldig koselig likevel da. Anonymkode: 60a3f...b96
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå