Gå til innhold

Fødsel blir satt i gang om én uke og babyen blir stor….noen som kan roe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 14.7.2025 den 12.56):

Jeg har en jente som var 4.3, født 13 dager over termin. Hodeomkretsen var 54 cm, men jeg syns ikke fødselen var noe tøffere enn med de «små» jentene mine. Lykke til! 

Anonymkode: c59e5...b84

Please please please oppklar om det var en skrivefeil eller om du fødte en baby med like stort hode som jeg har nå. Jeg tror det vil gjøre manges dag lettere om vi slipper å gruble på dette! 

Anonymkode: b33a7...08a

Skrevet

Du kan få et barn på 5 kg uten så mye som en rift, og du kan få et barn på 3 kg og få totalruptur, det er ikke alltid vekten til babyen har noe å si.

Hodeomkrets og skulderbredde har noe å si om.du har et smalt bekken, men det meste andre vi har nedi der er ganske tøyelig 😅

Sats på at dette er kroppen din laget for å klare. Våg å slippe kontrollen og la kroppen gjøre jobben sin på instinkt.

Blir det problemer tas de tar i når det skjer, men de fleste fødsler går helt greit.

En jordmor i en podkast sa det ganske fint. At trenden med at man ikke skal skrike, skal ha kontroll, blåse og puste litt på meditasjonsvis og vips er babyeb ute er så teit. Det er ikke meningen vi skal ha kontroll på en fødsel, da tar kroppen over. Ungen skal ut, og blir født uansett om du befinner seg i bomberegn eller blir robbet. La kroppen gjøre jobben sin, stol på den, og de aller fleste barn blir født på en helt grei måte.

Anonymkode: 1c80a...e10

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 14.7.2025 den 20.44):

54 cm rundt hodet? Er du sikker på at det er riktig? Vanlig er vel 36-37 cm hodeomkrets til termin.

Anonymkode: 2fb79...cf3

Helt sikker, det står i journalen hennes. Hun var som sagt 13 dager over termin.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Helt sikker, det står i journalen hennes. Hun var som sagt 13 dager over termin.

Nei nei nei, unnskyld, både hi og dere andre! Ikke 54 rundt hodet, men 54 lang. Kjære vene. Unnskyld! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Nevøen min var 43 cm rundt hodet. Gikk bra!

Anonymkode: ce06b...fea

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Nei nei nei, unnskyld, både hi og dere andre! Ikke 54 rundt hodet, men 54 lang. Kjære vene. Unnskyld! 

🤪🤪🤣🤣

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Haha, tusen takk, jeg fikk noen horrible bilder i hodet her og tenkte stakkars deg, du er vel fremdeles hjulbeint. 

Takk for oppklaringen 😂😂

Anonymkode: 333a0...97b

Skrevet

Jeg har født!!! Lille, store jenta vår var 3.650 kg. Verdens nydeligste - masse mørkt hår. Fødsel var vond, men ikke skremt fra å få flere barn.

vi er så lykkelige!

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har født!!! Lille, store jenta vår var 3.650 kg. Verdens nydeligste - masse mørkt hår. Fødsel var vond, men ikke skremt fra å få flere barn.

vi er så lykkelige!

Gratulerer, og kos dere masse med den lille 🥰

Anonymkode: 1c80a...e10

Skrevet

Gratulerer så mye! Fint du kom i gang selv og slapp å bli satt i gang.

Anonymkode: 2fb79...cf3

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 14.7.2025 den 12.47):

Vært på kontroll og gått over termin. Blir satt igang om en uke hvis ikke det skjer noe av seg selv før det. Babyen blir over 4 kg. 

Noen som har opplevd store babyer og kan fortelle litt hva som venter meg? 

Jeg fikk beskjed om at min kom til å veie mellom 4,5-5kg og gruet meg som bare det. Hun kom på termin og veide 3,9.

Anonymkode: 2034f...609

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

vi er så lykkelige!

Gratulerer så mye 🥰 

Anonymkode: 2034f...609

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Håper det gjorde jævlig vondt. 

Jøss. Hva plager deg da? 😂

Anonymkode: 5c696...0f1

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jøss. Hva plager deg da? 😂

Anonymkode: 5c696...0f1

Hi etterspør historier som kan roe henne, men du må bare fortelle hvor ille det kan bli. Skuffelsen må være enorm når hi forteller at fødselen er over og at det gikk helt fint. 

Hi - gratulerer med den lille. Hadde vi bare spart oss selv for all den unødvendige bekymringen 🥰nyt sommeren og barseltiden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...