Gå til innhold

Noen fra Sørlandet her? Som har hund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er på rundreise på Sørlandet. Har med hunden når. Vi har aldri trengt å bruke flåttmiddel men nå hører jeg flere si det er nødvendig her. Bruker dere dette på hundene? Hva med lopper?

Så lurer jeg på. Vi har vært innom flere perler på Sørlandet, Arendal, Grimstad, Kristiansand. Og jeg er gledelig overrasket over hundeholdet her. Samtlige overholder båndtvang. På Østlandet der vi bor brytes den hele tiden. I tillegg så er det mye færre hunder «som klikker i vinkel» når de møter andre hunder. Min hund er rolig og til nå har vi møtt to «sinnahunder» på tur. Der vi bor er annenhver hund utagerende og riktig slitsomt å forholde seg til. 
Har vi bare vært heldig? Kanskje de trafikkerte turistområdene er roligere? Spesielt Hamresanden skilte seg ut. Det var hunder over alt, ingen løse og ikke en eneste gang hørte jeg bjeff, annet enn ett og annet gledesbjeff fordi en ball kom frem eller noe. 
Er folk på Sørlandet mer skikket til å ha hund eller? 😂😂

Anonymkode: dee1d...694

Skrevet

Jeg bruker ikke flåttmiddel på min, han tåler det dårlig, men trenger det egentlig ikke heller. Han er en type hund som helst går på stien når vi er i naturen.

Han får flått et par ganger i måneden, de fjernes med en gang. Har et insektmiddel på sprayflaske fra dyrebutikken som jeg gir han et spray på brystet med når vi skal steder med mye gress.

Hunden til mamma fyker som et lokomotiv utenfor stien, gjennom kratt, lyng og gress. Den får flått på hver eneste tur om de ikke bruker flåttmiddel, så den får det 😅

Når det kommer til hundehold har vi alle typer av dem her i sør også, har en aggressiv hannhund i gata jeg bor. Men mye hunder, og stort sett harmonisk synes jeg.

Bor i Arendal.

Anonymkode: 27da0...8f0

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg bruker ikke flåttmiddel på min, han tåler det dårlig, men trenger det egentlig ikke heller. Han er en type hund som helst går på stien når vi er i naturen.

Han får flått et par ganger i måneden, de fjernes med en gang. Har et insektmiddel på sprayflaske fra dyrebutikken som jeg gir han et spray på brystet med når vi skal steder med mye gress.

Hunden til mamma fyker som et lokomotiv utenfor stien, gjennom kratt, lyng og gress. Den får flått på hver eneste tur om de ikke bruker flåttmiddel, så den får det 😅

Når det kommer til hundehold har vi alle typer av dem her i sør også, har en aggressiv hannhund i gata jeg bor. Men mye hunder, og stort sett harmonisk synes jeg.

Bor i Arendal.

Kjøper nok flåttmiddel i dag. Får høre på apoteket hva som gir mist bivirkninger. Vår elsker å spore i høyt gress.

Anonymkode: dee1d...694

Skrevet

Sørlandet er flåttsentralen.

Anonymkode: 0b46e...06d

Skrevet

Min erfaring er at det kun er flåttmiddel på resept som fungerer 100%. 

Anonymkode: 5a728...d16

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Sørlandet er flåttsentralen.

Anonymkode: 0b46e...06d

Enig! Vi var 8 døgn i Arendal og hunden vår tok vi maaaange flått samt vi tobeinte også hadde 1-4 hver (vi er vaksinert). Hunden vår får tablett på våren og en tidlig høst. Meget effektiv. 

Anonymkode: 29b00...b94

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Min erfaring er at det kun er flåttmiddel på resept som fungerer 100%. 

Anonymkode: 5a728...d16

I år selges akkurat samme midlene uten resept, men de er dyrere uten.

Så om du likevel skal til dyrlegen kan du få resept i samme slengen, skal du ikke kjøper du den litt dyrere på apoteket. Det går opp i opp prismessig for da slipper du utgiften til veterinær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...